امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
پرداخت وام ودیعه مسکن با یک ضامن
وزیر راه از پرداخت وام ودیعه مسکن به ۳ هزار مستأجر خبر داد و گفت: وام ودیعه زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و بالای ۳۰ میلیون با یک ضامن، پرداخت می شود.
محمد اسلامی با بیان این که روند کند پرداخت وام ودیعه مسکن به این دلیل بوده که بانک‌ها ساز و کار لازم را نداشتند، اظهار کرد: برای کمک به متقاضیان، هفته پیش به صورت رسمی مصوبه هایی را برای تسهیل در روند پرداخت تسهیلات ایجاد کرده ایم. متقاضیانی که تمایل داشته باشند طی 3 سال  بازپرداخت این تسهیلات را انجام دهند می توانند از این مصوبه استفاده کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مستاجران قادر به پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن و این تسهیلات نیستند، مصوبه به گونه ای تنظیم شد تا متقاضیان تنها اقساط کارمزد را پرداخت کنند و این موضوع را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کردیم و  دو مصوبه را تصویب کردیم.
وی افزود: شرایط به گونه ای شده که چنانچه متقاضیان، چک برگشتی داشته باشند مشکلی برای دریافت وام نداشته باشند و اگر کسی تمایل داشت  تسهیلات را تقسیط و سه ساله پرداخت کند به راحتی بتوانند این موضوع را انجام دهند.
 اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون 12500 هزار نام کاربری  و پسورد طراحی کردیم و تمامی بانک های عامل  به سامانه متصل شده‌اند گفت : تاکنون 1000 نفر تسهیلات دریافت کرده  و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که طبق مصوبه بانک مرکزی تسهیلات 30 میلیون تومان ضامن نمی  خواهد و تسهیلات بالای 30 میلیون تومان هم تنها یک ضامن کافی است، گفت: روان‌سازی و تسهیل گری برای دریافت تسهیلات انجام شده و مصوبه هم در این زمینه صادر شده که به قدر کفایت موثر است.
اسلامی یادآور شد: حدود 89 درصد از اسباب کشی ها با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه اجاره متوقف شده است و مصوبه نقش موثری در ایجاد ثبات در بازار اجاره داشته است.
خبر دیگر در حوزه مسکن اینکه  وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه ای از تمدید مهلت تکمیل ثبت نام طرح ملی مسکن تا ۳۰ شهریور خبر داد.

تغییر ارز واردات کره از ۴۲۰۰ به نیمایی
یک مقام مسئول، با بیان اینکه با تغییر ارز واردات کره از رسمی به نیمایی، از واردات این محصول استقبال نمی‌شود، گفت: قیمت کره‌ای از این پس وارد کشور می‌شود با افزایش چند برابری مواجه است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکننده فرآورده لبنی گفت: با تغییر ارز، واردات کره از رسمی به نیمایی، واردکنندگان از واردات این محصول استقبال نمی‌کنند و یکی از علل کمبود کره در بازار همین موضوع است. علی احسان ظفری افزود: واردات کره ممنوع نشده بلکه ارز تخصیصی به آن از رسمی به نیمایی تغییر کرده است و به همین دلیل قیمت کره‌ای از این پس وارد کشور می‌شود با افزایش چند برابری مواجه است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا اوایل امسال، ۵۵ هزار تن کره با ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی یا رسمی وارد کشور شد که این میزان کره تا پایان شهریور پاسخگوی نیاز مصرفی کشور است.

رشد قیمت طلا با تضعیف ارزش دلار
روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 11.2 دلار افزایش نسبت به پنج شنبه به قیمت 1957.40 دلار معامله شد.
قیمت فلز زرد دیروز در کمترین زمان 1942 و در بیشترین زمان 1967.6 دلار معامله شد. قیمت این فلز گرانبها روز گذشته نسبت به یک ماه گذشته 47دلار و نسبت به یکسال گذشته 472دلار رشد داشت.
در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره با رشد 7 سنتی به 27دلار معامله شد و فلزات گرانبهای پلاتنیوم و پالادیوم افزایش‌هایی به ترتیب 14 و 11 دلار را تجربه کردند.
خبرگزاری رویترز نوشت:‌ روز جمعه قیمت طلا یک درصد رشد داشت و عمده دلیل آن تضعیف ارزش دلار بود که پس از عدم تغییر سیاست‌های بانک مرکزی اروپا و افزایش سطح بیکاری در آمریکا کاهش یافت. بارت ملک رئیس استراتژی کالاهای اساسی در امنیت TD اعلام کرد: بانک مرکزی اروپا روی تغییرات سیاست خود را تغییر نخواهد داد، بنابراین ما شاهد کاهش ارزش دلار هستیم. جمعه ارزش دلار 0.3 درصد افت کرد و  ارزش طلا را برای دارندگان دیگر ارزها ارزانتر کرد و در کنار آن افزایش تقاضا موجب رشد قیمت این فلز گرانبها شد.

احتمال واردات تخم مرغ 
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه در صورت تداوم شرایط فعلی در ماه های آینده مجبور به واردات تخم مرغ خواهیم شد، اظهار کرد: کمبود نهاده در بازار باعث افت تولید شده است.
ناصر نبی پور در پاسخ به چرایی گرانی تخم مرغ در روزهای اخیر اظهار کرد: در تولید تخم مرغ پارامترهای زیادی وجود دارد که قیمت آنها طی این مدت افزایش یافته است. حال با وجود این افزایش قیمتها چگونه می شود قیمت تخم مرغ نسبت به سال گذشته دچار تغییر نشود؟ وی ادامه داد: ۵۰ درصد سویای موردنیاز در خوراک طیور توسط دولت تامین می شود ولی مجبوریم ۵۰ درصد دیگر را از بازار آزاد با قیمت کیلویی ۱۳هزار و ۵۰۰تومان تهیه کنیم؛ در حالیست که قیمت آن باید کیلویی ۲۴۵۰ تومان باشد یا ذرتی که باید کیلویی ۱۳۵۰ تومان باشد در حال حاضر قیمت آن در بازار آزاد به ۳۴۰۰تومان رسیده است. به گفته وی وقتی تولید کننده خوراک طیور نداشته باشد، در نتیجه وزن مرغ کاهش می یابد و تخم نمی گذارد.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پاسخ به این سوال که  آیا صادرات تخم مرغ باعث برهم خوردن بازار داخلی شده است گفت: میزان صادرات در حدی نبوده که بر بازارهای داخلی اثرگذار باشد. اگر امروز در این شرایط قرار گرفته ایم به دلیل کمبود نهاده های دام و طیور است که باعث افت تولید شده است.
نبی پور اضافه کرد: در اردیبهشت ماه بیشترین میزان صادرات تخم مرغ را در حد ۱۴هزار تن داشتیم و از آن طرف قیمت تخم مرغ حتی ارزانتر از نرخ مصوب هم شده بود.
به گفته وی سرانه مصرف تخم مرغ در کشور سالانه ۱۱ کیلو است؛ در حالی که بیشتر از نیاز سالانه تخم مرغ تولید می شود.
او با بیان اینکه در صورت تداوم شرایط فعلی مجبور به واردات تخم‌مرغ در یکی دو ماه آینده خواهیم شد، گفت: قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای واحدهای تولیدی در شرایط فعلی بیش از ۱۴هزار و ۹۰۰تومان و قیمتی که باید به دست مصرف کننده برسد ۳۰هزار تومان است. اگر همین ۵۰درصد سویا توسط دولت تامین نشود، تخم مرغ به کیلویی بیش از ۲۳ هزار تومان و شانه ای ۵۰هزارتومان هم خواهد رسید.
 
 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال