امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

خرید و فروش بیت کوین  آزاد نمی‌شود
همزمان با افزایش خرید و فروش بیت کوین در داخل کشور، رئیس کل بانک مرکزی به بیان توضیحاتی درباره مجاز بودن یا نبودن این معاملات پرداخت.
طی هفته های اخیر و همزمان با افزایش محسوس قیمت بیت کوین در دنیا، تعداد زیادی از مردم نیز راهی بازار رمرزارزها مخصوصاً بیت کوین شده اند که البته برخی هم که نا آشنا به این بازار بوده اند در این راه گرفتار سودجویان و کلاهبرداران قرار گرفته اند.
هنوز قانونی در ایران برای خرید و فروش بیت کوین وجود ندارد ولی نکته ابهام برانگیز اینجاست که دولت به ماینرها اجازه فعالیت داده ولی مشخص نیست تکلیف بیت کوین های تولید شده چه می شود.
فعالان این حوزه تأکید دارند که دولت باید فوراً‌ موضع خود را در خصوص بیت کوین نیز روشن کند تا مردم بدانند که اگر خرید و فروش بیت کوین قانونی است از کدام صرافی های دارای مجوز  معاملات خود را انجام دهند.
در همین ارتباط عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی به بیان توضیحاتی درباره مبادله رمزارزها پرداخته و اعلام کرده است: در این خصوص مصوبه هیات وزیران را گرفته ایم که اخیرا اصلاحاتی هم روی آن انجام شد و مقرر شده افرادی که به طور قانونی و رسمی رمز ارز تولید کنند امکان این را داشته باشند که برای واردات از آن استفاده کنند.
وی افزود: به زودی برای بیت کوین صرافی‌هایی مشخص می‌کنیم که فقط برای مبادلات تجاری بتوان از آن استفاده کرد.
همتی تاکید کرد: خرید و فروش بیت کوین  آزاد نمی‌شود فقط آن هایی که به طور رسمی استخراج کرده اند و تنها برای واردات کالا می توانند از رمزارز استفاده کنند.

رکورد ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی خریدهای کارتی 
استقبال عمومی مردم از خریدهای کارتی در بهمن‌ماه رشد بیش از هشت درصدی داشته و نزدیک به سه میلیارد تراکنش کارتی با ارزش بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور انجام شده است.
تازه‌ترین گزارش شاپرک با اعلام دقیق رقم‌های مربوط به خرید کارتی از فروشگاه‌ها، اپلیکشین‌های موبایلی و سایت‌های اینترنتی تصویری نسبتا جامع از وضعیت بازارها در کشور ارائه می‌کند. در سالی که گذشت با وجود بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از بازارها، رفتار شهروندان در خریدهای مایحتاج خود تغییرات قابل توجهی پیدا کرد. استقبال از خریدهای موبایلی و اینترنتی در دوره تعطیلی بازارها افزایش قابل توجهی پیدا کرد و حالا با باز شدن دوباره بازارها به نظر می‌رسد که شرایط عمومی کسب‌وکارها و خریدهای شهروندان در حال بازگشت به روزهای عادی است.
در بهمن ماه امسال بیش از  دو میلیارد و ۹۳۸ میلیون  تراکنش با ارزش  بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در شبکه الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده که نسبت به دی‌ماه رشد پنج درصدی در تعداد و ۱۱.۵ درصدی در ارزش ریالی داشته است. این در حالی است که تعداد و رقم تراکنش‌های یاد شده در دی ماه نیز در مقایسه با ماه قبلش، یعنی آذرماه، به ترتیب ۳.۹ و ۸.۸ درصد افزایش یافته بود.
اما تعداد و رقم تراکنش‌های بهمن ماه امسال در مقایسه با بهمن گذشته نیز رشد بسیار قابل توجهی را نشان می‌دهد. پارسال در بهمن ماه ۲ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تراکنش با ارزش ۳۲۴ هزار میلیارد تومان در شبکه شاپرکی انجام شده است.
با این حساب امسال تعداد تراکنش‌ها ۲۷درصد و ارزش آن‌ها ۵۷ درصد رشد داشته است. البته رشد رقم تراکنش‌ها بیشتر مربوط به افزایش قیمت اجناس در بازار است.
در واقع با محاسبه ارزش حقیقی تراکنش‌های می‌توان دریافت که افزایش ارزش ریالی تراکنش‌ها تا چه میزان به تورم مربوط است و چه مقدار از آن را هم می‌توان به معنی افزایش استقبال عمومی از پرداخت الکترونیکی  تفسیر کرد.
گزارش شاپرک نشان می‌دهد که ارزش حقیقی تراکنش‌ها در مقایسه با بهمن پارسال تنها ۵.۹ افزایش پیدا کرده است. بر این اساس ۴۸.۱ درصد از افزایش ارزش تراکنش‌ها را می‌توان به پای تورم حساب کرد و ۵.۹ درصد را هم به افزایش استقبال از خدمات کارتی.
خریدهای کارتی عموما عمدما در سه شکل انجام می‌شود. خرید از فروشگاه با استفاده از دستگاه کارتخوان، خرید با ابزار اینترنتی و خرید با ابزار موبایلی.
البته طبیعی است که بیشترین تعداد تراکنش‌های شاپرکی در اختیار ابزار کارتخوان فروشگاهی است. این در حالی است که  عواملی  مانند  وجود  محدودیت  انجام  تراکنش  بر  روی  ابزار  پذیرش  موبایلی،   تعداد  بالای  ابزار  کارتخوان  فروشگاهی، فراگیر بودن این ابزار، عدم نیاز این ابزار به تجهیزات مکمل دیگر نظیر کامپیوتر یا گوشی موبایل  و عواملی  از  این  دست  را  می‌توان  از  جمله  عوامل  تاثیر  گذار  بر  تعداد  تراکنش‌های  ابزار  پذیرش  کارتخوان  فروشگاهی دانست.
در  بهمن ماه ۱۳۹۹، بیش از ۴۲۵ میلیون تراکنش با مبالغی کمتر از ۵ هزار تومان در کارتخوان‌های فروشگاهی ثبت شده است.
همچنین تعداد تراکنش‌های با مبلغ بین ۵ تا ۲۵ هزار تومان در کارتخوان‌های فروشگاهی نیز بیش از ۹۴۱ میلیون تراکنش بوده و بیش از یک میلیارد و ۱۲۹ میلیون تراکنش نیز برای خریدهای بالای ۲۵ هزار تومان ثبت شده است. معمولا درباره خریدهای کمتر از ۵ هزار تومان ابهام‌های بسیاری مطرح می‌شود. بر اساس گزارش شاپرک این طور به نظر می رسد که  به طور  متوسط  حداقل  ۴۰درصد تراکنش های زیر ۵ هزار تومان در ابزار کارتخوان  فروشگاهی و ۱۰درصد  تراکنش های ابزار پذیرش  موبایلی مربوط به خرید کارت شارژ تلفن همراه اعتباری بوده باشد. همچنین برآوردها نشان می‌دهد که بخشی دیگر از این حجم تراکنش‌ها عمدتا برای خرید نان، ماسک، آب معدنی و ... انجام شده است.

قیمت‌سازی سوداگران عامل التهاب بازار لوازم خانگی 
 جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با افزایش قیمت لوازم خانگی به واسطه رشد نرخ ارز و مواد اولیه، سوداگران وارد میدان شده و با خرید لوازم خانگی و دپو آنها در انبارها برای ایجاد التهاب مجدد و کسب سود بیشتر به قیمت‌سازی پرداختند.
وی  با انتقاد از گرانی لوازم خانگی، گفت: با اعمال تحریم‌ها علیه ایران، برندهایی مانند سامسونگ و ال جی از کشور خارج شدند، در این شرایط تامین نیاز بازار تنها از طریق تولیدات واحدهای داخلی امکان‌پذیر بود و از آنجا که افزایش تیراژ تولید برندهای داخلی زمانبر است، قیمت لوازم خانگی افزایش یافت.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی افزود: با افزایش قیمت لوازم خانگی به واسطه رشد نرخ ارز و مواد اولیه، سوداگران و دلالان وارد میدان شده و با خرید لوازم خانگی و دپو آنها در انبارها برای ایجاد التهاب مجدد و کسب سود بیشتر به قیمت‌سازی پرداختند.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی ظرفیت مناسبی برای تامین نیاز بازار دارند اما این ظرفیت بلااستفاده مانده است، اضافه کرد: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات به مشتریان، مصرف کنندگان را به خرید کالای ایرانی ترغیب کند؛ البته در این روش به جای پرداخت این تسهیلات به مردم باید شرایطی فراهم شود که فروشندگان، هزینه لوازم خانگی فروخته شده را به جای مردم از بانک‌ها دریافت کنند تا کالا به فروش برسد و از دلالی در بازار جلوگیری شود.  

افت متوالی شاخص بورس
شاخص کل در بازار بورس روز گذشته نیز ریزش داشت و با سه هزار و ۹۴۴ واحد افت در نهایت به رقم یک میلیون و ۱۸۱ هزار واحد رسید.
براساس معاملات روز گذشته بیش از چهار میلیارد و ۱۹۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۷۴ واحد کاهش به ۴۳۱ هزار و ۴۱۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۳۶ واحد افت به ۲۸۱ هزار و ۸۲۶ واحد رسیدند. شاخص بازار اول دو هزار و ۹۵۷ واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۷۳۱ واحد کاهش داشتند.
علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۸۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۲۵ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۴۱۵ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۹۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۹۱ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۲۲۳ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۱۳۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۰۵ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۰۲ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.
نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۵۰  واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۰۰ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۳۷۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۶۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۳۵۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۴۲ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۳۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

نتیجه تصویری برای اجاره انبار

املاک صنعتی پایتخت جامع ترین مرکزاطلاعات املاک در کشور 

جاده مخصوص و قدیم کرج ، مرکز شهر ، غرب تهران، مرکز شهر ،

خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل : 

انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه ، انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ،

فروشگاههای اینترنتی ، انبار کالاهای بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی ، کارخانجات تولید غذایی و صنعتی ،

کترینگ آشپزخانه صنعتی ، تالار و باغ تالار ، باغ  و باغچه ، تعمیرگاه ، کارواش ، نمایندگی ، سالن فیلمبرداری و همایش ، 

انبار سنگ کاشی سرامیک مصالح و آهن آلات ، زمینهای  کشاورزی و صنعتی.

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳  –  ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹  افشار

(درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره مشخصات را به شماره 09122967839  واتساپ یا تلگرام نمایید)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال