امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
دستگاه های نظارتی نسبت به معامله بیت کوین هشدار دادند
 
بعد از داغ‌شدن بازار خریدوفروش رمزارزها در کشور و افزایش کلاهبرداری‌ها در این بازار، سرانجام مرکز ملی فضای مجازی بر غیرقانونی بودن سایت‌های خریدوفروش بیت‌کوین تاکید کرد و بانک مرکزی این مبادلات را ممنوع دانست. آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که در سه ماه گذشته ایرانی‌ها حدود یک‌میلیارد دلار بیت‌کوین خریده‌اند. حجم زیادی از بیت‌کوین‌های موجود در بازار داخلی، از طریق صرافی‌های خارجی خریداری شده‌اند؛ تحلیل‌گران این بازار معتقدند که ادامه وضعیت موجود رمزارزها در ایران به‌معنای مجوز خروج سرمایه و ارز زیادی از کشور است، همان‌طور که تا الان نیز برای خرید ماینر و تولید بیت‌کوین، ارز زیادی از کشور خارج شده است.
تب خرید و فروش رمزارزها این روزها در تمام دنیا بالا گرفته و به کشورمان نیز سرایت کرده، تا جایی که برخی حاضر شده‌اند برای معامله آن سهم‌های خود را با زیان بفروشند. بررسی ها نشان می دهد رتبه الکسای سایت‌های صرافی رمزارزها طی یکی، دو ماه اخیر به طور فزاینده بالا آمده و رتبه خوبی در میان سایت‌های پربازدید ایرانی کسب کرده‌اند.
این در شرایطی است خرید و فروش ارز در کشور ممنوع و غیرقانونی است. مرکز ملی فضای مجازی روز گذشته اعلام کرد رمزارزهایی مانند بیت‌کوین از هیچ‌گونه پشتوانه و تضمینی برخوردار نیستند و همچنین تاکنون تصمیمی برای اعطای مجوز به درگاه‌ها و سایت‌های فعال خرید و فروش رمزارزها و بیت­‌کوین در کشور گرفته نشده است.
در این اطلاعیه همچنین آمده است، در کنار این موارد، گزارش‌های فراوانی از طرف مردم و نهادهای نظارتی در زمینه سرقت و کلاه برداری در این بازار وجود دارد که بررسی آنها مویّد سیر صعودی فعالیت های مجرمانه در این خصوص است. حضور بازی گران و عوامل فعال ناشناخته و غیرقابل شناسایی در بازار خرید و فروش این نوع شبه‌دارایی‌های فاقد پشتوانه، موجب شده که این فضای خرید و فروش بسیار غیرقابل اعتماد شده و قدرت هرگونه پیگیری برای جبران زیان­های احتمالی و ارائه اسناد و ادله، از نهادهای حمایتی و صیانتی مرتبط با حفظ حقوق مردم سلب شده است.
مرکز ملی فضای مجازی شرایط با اعلام اینکه فعالیت در بازار این نوع ارزهای دیجیتالی شفاف نیست، عنوان کرده است؛ علاوه بر خروج سرمایه از کشور، هیچ نشانه‌ای از وجود سازوکارهای حفظ دارایی­‌های مردم توسط گردانندگان پشت پرده آنها ارائه نشده است. از این‌ رو اکیدا توصیه می­‌شود همگان در این زمینه احتیاط‌های لازم را بخرج داده و در دام تبلیغات سوداگران این بازار غیرشفاف نیفتند.
در این اطلاعیه تاکید شده است؛ تجربه از دست رفتن دارایی‌های مردم در جریان­های مشابه مانند شبکه ‌های هرمی در کشور و دنیا وجود دارد و انتظار می‌رود همه نهادها و صاحبان رسانه، مسئولانه نسبت به آگاهی‌بخشی صحیح به شهروندان تلاش کنند. در این زمینه تاکید می‌شود تاکنون هیچ­گونه تصمیمی برای اعطای مجوز به درگاه‌ها و سایت­ های فعال خرید و فروش رمزارزها و بیت ‌کوین در کشور گرفته نشده و لازم است همگان مراقبت‌های لازم در این خصوص را به عمل آورند.
رییس‌کل بانک مرکزی نیز از ممنوعیت خرید و فروش رمزارزها خبر داد و گفت:  خریدوفروش بیت‌کوین  آزاد نمی‌شود فقط آن‌هایی که به‌طور رسمی استخراج کرده‌اند و تنها برای واردات کالا می‌توانند از رمزارز استفاده کنند.
معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی هم در این خصوص  تأکید کرد که بر اساس قانون شورای‌عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیئت دولت در سال 98 مبادله رمزارز‌ها در کشور ممنوع است و مردم بدانند خطر‌های رمزارز‌ها بسیار زیاد است.
محمدرضا مانی یکتا افزود: مردم بدانند خطر‌های این رمز ارز‌ها بسیار زیاد است و پرونده‌های بسیاری در زمینه کلاهبرداری، سرقت از کیف پول و مسدود شدن کیف پول رمز ارز‌ها تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در موضوع رمز ارز‌ها با یک پدیده روبرو هستیم که اثر آن در کشور‌ها یکنواخت نیست گفت: هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمز ارز‌ها وجود ندارد و به این علت مبادلات جهانی آن از سال 2016 افزایش نداشته است.
معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی افزود: در سال 2016 میزان مبادلات روزانه رمز ارز‌ها 130 میلیارد دلار بوده که همچنان این رقم حفظ شده است و به دلیل غیر مجاز بودن این حوزه برآورد دقیقی از مبادلات آن در کشور وجود ندارد.
 مانی یکتا گفت: البته میزان مبادلات رمز ارز‌ها قابل مقایسه با بازار‌های دیگر مانند سهام و طلا نیست. وی افزود: 6 هزار رمز ارز در دنیا وجود دارد که 60 درصد سهم این بازار در اختیار بیت کوین است.
معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: به علت پشتوانه نداشتن رمز ارز‌ها نوسانات قابل ملاحظه‌ای در حد 15 تا 20 درصد در روز برای آن وجود دارد.  مانی یکتا گفت:  دستورالعمل استخراج کنندگان رسمی رمز ارز‌ها و صرافی‌های مجاز این هفته در بانک مرکزی نهایی شد و نام صرافی‌های مجاز در اختیار استخراج کنندگان رسمی رمز ارز‌ها قرار می‌گیرد.
 تصمیم گیری مجلس در خصوص رمزارزها
 محمدرضا پورابراهیمی، ریییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص گفت: مجلس از دو سال پیش به موضوع رمز ارز‌ها وارد شد و نشست‌هایی با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و وزارت نیرو برگزار کرده است. وی افزود: موضوع رمز ارز‌ها در مجلس یازدهم نیز در دستور کار قرار گرفته است و گزارش جمع بندی نشست‌ها با دستگاه‌های مختلف در صحن علنی مجلس است و تصمیم داریم همه دستگاه‌ها با بستر شفاف و ضابطه‌مند کردن رمز ارز‌ها آن را در اختیار اقتصاد ملی قرار دهند.  پورابراهیمی گفت: اعتقاد داریم در شرایط کنونی این ظرفیت به رفع محدودیت‌های تحریمی و ارز آوری برای کشور با استفاده از ظرفیت انرژی کمک می‌کند.رئیس کمیسیون اقتصادی  مجلس شورای اسلامی افزود: بانک مرکزی اخیرا اقداماتی برای مدیریت فضای رمز ارز‌ها انجام داده است، اما از مردم می‌خواهیم به هیچ وجه وارد حوزه رمز ارز‌ها نشوند. وی گفت: جمع بندی تصمیمات درباره رمز ارز‌ها را به زودی در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی می‌کنیم.

 فرابورس فرصتی برای استفاده از مزایای رمزارزها
میلاد خوش زبان، کارشناس ارزهای دیجیتال در این خصوص گفت: آن‌چیزی که به نظر می‌آید آن است که بازار سرمایه ایران خصوصا فرابورس می‌تواند پاسخ درخوری به این مشکل بدهد و همزمان با بورس‌های پیشرفته دنیا راهکارهای عملیاتی مختلفی را پیاده‌سازی کند.
 حسین خسروپور، یکی دیگر از کارشناسان ارز‌های دیجیتال نیز در این خصوص با بیان اینکه در سال 96 بهای بیت کوین از 20 هزار دلار به 5 هزار دلار کاهش داشت گفت: این مساله نشان می‌دهد این عرصه به ویژه برای کسانی که سواد دیجیتالی ندارند بسیار خطرناک است.
این کارشناس ارز‌های دیجیتال افزود: کلاهبرداری بزرگی در زمینه رمز ارز‌ها اتفاق افتاده است و قانونی برای کنترل هوشمندانه رمز ارز‌ها وجود ندارد.
در هر صورت در شرایط فعلی، فعالیت در بازار این نوع ارزهای دیجیتالی شفاف نیست و علاوه بر خروج سرمایه از کشور، هیچ نشانه ای از وجود سازوکارهای حفظ دارایی ‌های مردم توسط گردانندگان پشت‌پرده آنها ارائه نشده است. ازاین‌رو اکیدا توصیه می شود همگان در این زمینه احتیاطهای لازم را به‌خرج دهند و در دام تبلیغات سوداگران این بازار غیرشفاف نیفتند. تجربه ازدست‌رفتن دارایی‌های مردم در جریانهای مشابه مانند شبکه ‌های هرمی در کشور و دنیا وجود دارد و انتظار می‌رود اقدامات لازم برای اطلاع رسانی و شفافیت در این زمینه صورت گیرد.

املاک صنعتی پایتخت جامع ترین مرکزاطلاعات املاک در کشور 

جاده مخصوص و قدیم کرج ، مرکز شهر ، غرب تهران، مرکز شهر ،

خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل : 

انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه ، انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ،

فروشگاههای اینترنتی ، انبار کالاهای بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی ، کارخانجات تولید غذایی و صنعتی ،

کترینگ آشپزخانه صنعتی ، تالار و باغ تالار ، باغ  و باغچه ، تعمیرگاه ، کارواش ، نمایندگی ، سالن فیلمبرداری و همایش ، 

انبار سنگ کاشی سرامیک مصالح و آهن آلات ، زمینهای  کشاورزی و صنعتی.

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳  –  ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹  افشار

(درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره مشخصات را به شماره 09122967839  واتساپ یا تلگرام نمایید)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال