امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند
رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه یارانه نقدی در سال آینده تغییر نخواهد کرد گفت که طبق مصوبه این کمیسیون در سال آینده سرپرست خانوارهایی که یارانه آن ها قطع شده می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون تقاضای خود را ثبت کنند تا در صورت بررسی مجدد به آنها یارانه پرداخت شود.وی  درباره میزان پرداخت یارانه نقدی در سال آینده گفت: دولت پیش بینی کرده بود که با حذف ارز ترجیحی مبلغ یارانه نقدی افزایش پیدا کند. کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد و به تبع آن دیگر یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نخواهد کرد. البته قطعی شدن این موضوع منوط به تصویب در صحن علنی است.وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق تصویب کرد که دولت ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص دهد و سه میلیارد دلار یعنی به میزان ریالی ۷۵ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم اختصاص داده شود. خرید گندم از محل یارانه پیش بینی شده برای تبصره ۱۴ است که از کیلویی ۷۰۰۰ تومان به ۹۵۰۰ تومان نیز افزایش داده شد. با این شرایط مبلغ یارانه ها در سال آینده تغییری نکرده و همچون سال های گذشته خواهد بود چون منابعی برای افزایش یارانه نقدی وجود ندارد و همه منابع برای واردات کالاهای اساسی و خرید گندم از محل تخصیص ارز ترجیحی داده شده است.

کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه طی ۳ روز
محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه حباب سکه به ۱۲۰ هزار تومان رسیده، گفت: از آخرین معاملات پنجشنبه تا به حال به طور متوسط قیمت سکه حدود ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار ۴۵ هزار تومان کاهش یافته است.وی درباره حباب سکه، گفت: نرخ اونس جهانی 1809 دلار بوده که نسبت به روز شنبه تغییری نکرد. روز شنبه به دلیل اُفت نرخ ارز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم در واقع قیمت طلا و سکه هم پای افت نرخ ارز کاهش یافت.وی افزود: روز شنبه با توجه به کاهش شدید قیمت‌ها معاملات با احتیاط انجام می‌شد به همین دلیل عرضه و تقاضا تناسب نداشت و حباب سکه به محدوده 200 هزار تومان رسیده بود اما یکشنبه به دلیل کاهش تقاضا و افزایش فروشنده، حباب سکه به 120 هزار تومان رسید.

سود 550 هزار تومانی برای سهامداران عدالت 
شورای عالی بورس در خصوص دارندگان سهام عدالت در روش غیرمستقیم تصویب کرد که سود ۵۵۰ هزار تومانی سهام عدالت شامل دارندگان سهام به روش غیرمستقیم هم شود.روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با تصویب شورای عالی بورس مصوب شد چنانچه دارندگان سهام عدالت در روش غیرمستقیم، در تاریخ یک اسفند ۱۴۰۰ همچنان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بوده و سهام خود را نفروخته باشند، سود ۵۵۰ هزار تومانی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.سهامداران روش مستقیم سهامداری عدالت نیز سود سهام خود را از طریق سجام دریافت خواهند کرد.

هشدار مالیاتی به اینفلوئنسرها
درحالیکه براساس قانون بودجه سال جاری باید از درآمد حاصل از تبلیغات کاربران بالای ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه‌های کاربر محور مالیات اخذ شود، اعلام مسئولان سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که اولین لیست اطلاعات این افراد به این سازمان ارسال شده و برای اخذ مالیات از آن‌ها باید تا پایان امسال و تکمیل اظهارنامه‌ها صبر کرد.

اعلام هزینه سبد معیشت کارگران 
هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری در شورای عالی کار ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان تعیین شد. هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: در جلسه اخیر، سهم مواد غذایی و خوراکی مشخص شد که ۳۶ درصد هزینه سبد معیشت را به خود اختصاص داده و ۶۴ درصد مابقی را غیرخوراکی ها از جمله هزینه مسکن و اجاره بها، درمان، آموزش، تفریحات و... شامل که با محاسبه آن حدود پنج میلیون و ۶۹۳ هزار تومان می شود و  رقم ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان به دست می آید.به گفته مقامات کارگری، هزینه خوراکی‌ها در سبد معیشت کارگران نسبت به دی ماه سال قبل ۳۰ درصد افزایش قیمت را نشان می دهد.با توجه به اعلام رسمی هزینه سبد معیشت کارگران ، این رقم به مرز ۹ میلیون تومان در ماه رسیده و می توان گفت نهایی شده است که در مقایسه با رقم شش میلیون و ۸۹۵ هزار تومان سال قبل بیش از دو میلیون تومان افزایش را نشان می دهد.

بازگشت شاخص بورس  به کانال یک میلیون ۲۰۰ هزار واحدی
بورس اوراق بهادار تهران که مدتی روند رو به رشد به خود گرفته بود، دیروز در یک روند کاملاً ریزشی قرار گرفت به گونه‌ای که با کاهش ۲۲ هزار و ۴۴۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با کاهش ۶۲۱۰ واحد به رقم ۳۲۶ هزار و ۴۹۹ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۱۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.معامله گران دیروز بیش از ۶.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳,۸۲۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نقش مهم صاحبان واحد‌های تولیدی در اشتغال
رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: صاحبان واحد‌های تولیدی نقش قابل توجهی در اشتغال جوانان این استان ایفا کرده و در افزایش تولید ملی، درآمد و ثروت برای استان و کشور مشارکت دارند.موسی خلیل‎اللهی در نشست ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان آذربایجان شرقی ظهار کرد: صاحبان واحد‌های تولیدی نقش بزرگی در اشتغال جوانان استان ایفا کرده و در افزایش تولید ملی و درآمد و ثروت برای استان و کشور مشارکت دارند و این موضوع قابل قدردانی است. وی خاطرنشان کرد: ضمن بررسی موضوعات، برای رفع مشکلات باید راهکار‌هایی مناسب پیش‎بینی و ارائه شود. رییس‎کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع تغییر کاربری اراضی، بیان کرد: در برخی موارد مخصوصا در مباحث گردشگری، موافقت‌های اولیه و اصولی صادر می‌شود که تنها برای شروع به کار بوده و ارزشی دیگری ندارد، اما برخی با استفاده از این موافقت‌های اصولی، اقدام به ساخت‎وساز می‌کنند. خلیل‎اللهی عنوان کرد: دستگاهی که موافقت اصولی را صادر می‌کند باید توضیحات لازم را ارائه دهد که صرف ارائه موافقت اصولی، مجوزی برای احداث و اجرای عملیات نبوده و تنها مجوزی برای ادامه کار و پیگیری درخواست مورد نظر در ادارات است.

بازدید رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از حریم رودخانه شهرچایی
رییس‎کل دادگستری استان آذربایجان غربی با حضور در روستای بند از حریم رودخانه شهرچایی و تصرفات و ساخت‎وساز‌های صورت‎گرفته بازدید کرد. ناصر عتباتی با حضور در روستای بند از حریم رودخانه شهرچایی و تصرفات و ساخت‎وساز‌های انجام‎شده بازدید به عمل آورد و هدف از این بازدید را بررسی تصرفات و ساخت‎وساز‌های غیرقانونی صورت‎گرفته توسط برخی افراد فرصت‎طلب در حریم و بستر این رودخانه عنوان کرد و گفت: جای بسی تاسف است که تعدادی فرصت‎طلب، این‎گونه بستر و حریم رودخانه را تصرف کرده‎اند و ‌باید این افراد و نیز کسانی که مسئول محافظت و صیانت از این منابع و حریم عمومی هستند، پاسخگو باشند. وی در حین این بازدید از روند اجرای احکام برخی ساخت‎وساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه در حاشیه روستای بند بازدید و با مجریان حکم نیز صحبت و دستورات لازم در خصوص ادامه عملیات اجرایی را صادر کرد. رییس‎کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پایان این بازدید، دستور ویژه‌ای مبنی بر بازدید و حضور متولیان و مسئولان ادارات مرتبط در اولین فرصت از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه و پیگیری امور را صادر کرد.

برخورد قاطع قضایی  با عوامل قتل زن جوان اهوازی
رییس کل دادگستری استان خوزستان از برخورد قاطع و سریع دادگستری این استان با عوامل قتل زن جوان اهوازی خبر داد.حجت الاسلام صادق مرادی اظهار کرد: متاسفانه دو روز پیش (شنبه 16 بهمن ماه) قتلی در اهواز اتفاق افتاد و زن جوانی به قتل رسید و متعاقب آن قاتل اقدام به نمایش عمل فجیع خود در یکی از خیابان‌های شهر کرد که این امر موجب خدشه به امنیت روانی شهروندان شده است. وی با بیان اینکه با تلاش پلیس و صدور دستورات قضایی لازم، عوامل قتل شناسایی و ساعاتی پس از حادثه دستگیر شدند، گفت: دستگاه قضایی استان خوزستان با متهم این حادثه قاطعانه و سریع برخورد می‌کند.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال