امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

هر آنچه که باید درباره عرضه اولیه فزر بدانید

 
پس از گذشت نزدیک به ۵ ماه از آخرین عرضه اولیه‌های انجام شده در بازار سرمایه، شرکت فرابورس قرار است که عرضه اولیه «فزر» را چهارشنبه هفته آینده برگزار کند؛ در این گزارش به معرفی این شرکت و نحوه اجرای این عرضه اولیه پرداخته‌ایم.

به گزارش نبض بورس، بنابر اطلاعیه منتشر شده توسط فرابورس ایران، چهارشنبه ۲۰ بهمن شاهد یک عرضه اولیه دیگر در این بازار خواهیم بود. در جریان این عرضه اولیه، ۱۰ درصد از سهام شرکت پویا زرکان آق دره با نماد فزر برای فروش به روش ثبت سفارش و عرضه به عموم مردم در نظر گرفته شده است. این عرضه اولیه در شرایطی انجام می‌شود که در ماه‌های اخیر عرضه اولیه‌ای با این روش انجام نشده است و شرکت‌های تازه وارد عموما با عرضه‌ی سهام به سهامداران حقوقی، عرضه اولیه شده‌اند.

مشخصات عرضه اولیه شرکت پویا زرکان آق دره:

نماد: فزر

تعداد کل سهام قابل عرضه: ۳۰۰ میلیون سهم

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی: ۲۵۰ سهم

تاریخ ثبت سفارش: چهارشنبه ۲۰ بهمن

دوره ثبت سفارش: مطابق با پیام ناظر بازار در روز عرضه

قیمت مبنا: ۱۹۶۹۶ ریال

دامنه قیمت در ثبت سفارش: از مبلغ ۱۷۷۲۶ ریال تا مبلغ ۲۱۶۶۶ ریال

هر آنچه که باید درباره عرضه اولیه فزر بدانید
 حداکثر نقدینگی مورد نیاز در این عرضه اولیه حدود ۵۴۴ هزار تومان است، اما با توجه به عرضه اولیه‌های گذشته احتمالا در صورت مشارکت حدود ۲ میلیون نفر، به هر شخص نزدیک به ۱۵۰ سهم با ارزشی نزدیک به ۳۲۶ هزار تومان اختصاص پیدا کند. نمودار زیر تعداد سهام اختصاص یافته به هر شخص را در شرایط مختلف نمایش داده است.
هر آنچه که باید درباره عرضه اولیه فزر بدانید

آخرین عرضه اولیه‌هایی که سهامداران حقیقی‌ها اجازه شرکت در آن را داشتند مربوط به دو نماد «فسازان» و «توسن» بود که در ۲۴ شهریور امسال بود. در عرضه اولیه فسازان ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار کد معاملاتی مشارکت کردند و در نهایت به هر کد بورسی حدود ۷۰۰ هزار تومان سهام اختصاص یافت. در عرضه اولیه توسن نیز ۲ میلیون و ۹۸ هزار کد معاملاتی در آن مشارکت داشتند به هر کد معاملاتی ۳۸ هزار تومان سهام اختصاص یافت.

درج شرکت پویا زرکان آق دره در فرابورس

شرکت پویا زرکان آق دره (سامی عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و سی و دومین نماد معاملاتی (شصت و ششمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

این شرک که تاریخ پذیرش آن ۵ مهرماه امسال است و با شماره ۱۱۷۹۵ در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۹۹ نزد سازمان بورس و اراق بهادار ثبت شده، با نماد معاملاتی "فزر" در گروه استخراج کانه‌های فلزی، زیرگروه استخراج کانه‌های فلزی غیرآهن با کد ۱۳۲۰ روی تابلوی بازار اول فرابورس ایران درج شده است.

وضعیت سرمایه و ترکیب سهامداران شرکت

شرکت پویا زرکان آق دره با ۶۵۳ نیروی انسانی دارای سرمایه اسمی ۳۰۰ میلیارد تومانی (شامل ۳ میلیارد سهم ۱۰۰۰ ریالی) است. شرکت‌های سرمایه گذاری گلومینکو، کاوندگان قشم، تابان کیش و کوشش آذین هرکدام ۱۸ درصد سهام، شرکت فرا اندیشان نیک فرجام ۱۵ درصد سهام و شرکت کاوان کیش ۱۳ درصد سهام را دارند. شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

این شرکت در سال ۷۷ با موضوع اجرای فعالیت‌های جامع معدنی از اکتشاف تا عرضه محصولات واسطه یا نهایی تاسیس شد و در سال ۷۸ موفق به اخذ پروانه بهره برداری معدن طلای آق دره تکاب از وزارت صنعت وقت شد. شرکت پویا زرکان آق دره در آذرماه سال ۱۳۹۹ از سهامی خاص به عام تبدیل و در بهمن ماه همان سال در بازار اول فرابورس با نماد «فزر» درج گردید.

بررسی صورت‌مالی ۹ ماهه منتهی به آذرماه

در دوره مالی ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال مالی ۱۴۰۰ شرکت درآمد عملیاتی ۱۷۴.۶ میلیارد تومانی با بهای تمام شده ۱۲۲.۲ میلیارد تومانی داشته که به ترتیب در قیاس با دوره مشابه سال قبل ۲۵ و ۲۲ درصد رشد داشته‌اند.

سودناخالص شرکت با رشد ۳۴ درصدی به ۵۲.۳ میلیارد تومان و سودعملیاتی با رشد ۳۲ درصدی به ۴۸.۷ میلیارد تومان است.  

فزر در دوره مالی یاد شده با رشد ۵۲ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته توانسته است سود خالص ۵۱ میلیارد تومانی، معادل ۱۷ تومان به ازای هر سهم شناسایی کند.

در ۹ ماهه ابتدایی سال حاشیه سود ناخالص ۳۰.۵ درصد و حاشیه سود خالص ۲۹ درصد گزارش شده است.  

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال