امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

صادرات نفت به بالاترین میزان  ۳ سال گذشته رسید 
خبرگزاری رویترز گزارش داد که صادرات روزانه نفت ایران در پایان ماه دسامبر گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان طی سه سال گذشته به شمار می‌رود. در ادامه آمده است که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی ماه‌های گذشته رایزنی‌هایی را با چین برای توقف خرید نفت از ایران انجام داده، اما افراد و شرکت‌های چینی که اقدام به واردات نفت از ایران کرده بودند را مجازات نکرده است.

روند کاهشی طلا و سکه
طبق تشریح دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا، مشخص شد در این هفته نیز قیمت سکه و طلا تحت تاثیر نوسانات کاهشی نرخ ارز، اخبار سیاسی-اقتصادی و همچنین کاهش تقاضا از آرامش نسبی برخوردار بود.نادر بذرافشان گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۸۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشت و‌ در آخرین معاملات هفته به ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید. حباب سکه در بازار به ۳۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب کاهش ۶۰ هزار تومانی (نیم سکه) و ۵۰ هزار تومانی (ربع سکه) را تجربه کردند.

عرضه اینترنتی انواع برنج تنظیم بازاری
انواع برنج خارجی با قیمت هرکیلو ۱۲هزارو۵۰۰ تا ۲۰ هزارو۵۰۰ تومان و برنج ایرانی شیرودی با قیمت هرکیلو ۴۲ هزارتومان در سامانه فروش اینترنتی محصولات کشاورزی بازرگام بدون پرداخت هزینه درب منازل عرضه می شود. همچنین برنج پاکستانی با قیمت هرکیلو ۲۰ هزارو۵۰۰ تومان، برنج تایلندی ۱۲ هزارو۵۰۰ تومان، برنج هندی ۱۸ هزارو۵۰۰ تومان و برنج ایرانی رقم شیرودی با نرخ ۴۲ هزارتومان در سامانه بازرگام  بدون پرداخت هزینه ارسال تا درب منازل عرضه می شود.

تعیین تکلیف تقسیم سود پالایش یکم 
صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم با نماد پالایش که دومین صندوق ETF واگذار شده توسط دولت است، مطابق اطلاعیه منتشره در سامانه کدال مجمع خود را برگزار کرد. در اطلاعیه‌ای که بر روی کدال قرار گرفت به ازای هر سهم ۶۰۰ تومان سود نقدی تقسیم شد. در این اطلاعیه که مربوط به تصمیمات مجمع بود آمده بود: با توجه به تبصره ماده ۱۹ اساسنامه، مجمع مقرر نمود مبلغ ۶,۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر واحد سرمایه گذاری (ممتاز و عادی) بین دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری صندوق تقسیم شود. مقرر شد سود مذکور تا پایان بهمن ماه به سرمایه گذاران پرداخت شود. بر اساس اعلام خبرگزاری ها، رقم سهم سهامدارانی که 5 میلیون تومان سهم خرید کرده بودند 300 هزار تومان تعیین شد.شایان ذکر است پرتفوی صندوق پالایشی یکم متشکل از سهام چهار شرکت شامل سهام پالایشگاه‌های تهران، تبریز، اصفهان و بندر عباس می‌باشد بطوریکه این شرکت‌ها مطابق با آخرین صورت‌های مالی منتشره در سامانه کدال در سال مالی قبل عملکرد مناسبی داشته اند.

صادرات ۲۳درصد رشد کرد
علیرضا مقدسی، معاون وزیر اقتصاد گفت: تجارت کشور با همسایگان از ۸۱میلیون و ۳۹۸هزار تن کالا به‌ارزش ۴۰میلیارد و ۹۳۲میلیون دلار فراتر رفت که نسبت به مدت مشابه ۱۷درصد در وزن و ۴۰درصد در ارزش افزایش داشته است.وی  در خصوص تجارت کشورمان با 15 کشور همسایه توضیح داد: از کل تجارت 133میلیون و  636هزار تنی ایران، به‌ارزش 80میلیارد و 236میلیون دلار، 81میلیون و 398هزار تن کالا به‌ارزش 40میلیارد و 932میلیون دلار بین ایران و همسایگان در 10ماهه 1400 تبادل شد که 61درصد وزن و 51درصد ارزش کل تجارت ده‌ماهه  را به خود اختصاص داده است. وی افزود: از صادرات یکصد میلیون و 425هزار تنی کشور به‌ارزش 38میلیارد و 763میلیون دلاری، 61میلیون و 699هزار تن کالا به‌ارزش 20میلیارد و 595میلیون دلار به 15 کشور همسایه ایران صادر شده که 61درصد وزن و 53درصد ارزش صادرات 10ماهه کشور را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد در وزن و 23درصد در ارزش رشد داشته است.مقدسی در خصوص میزان صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه گفت:عراق با خرید هفت میلیارد و 295میلیون دلار، ترکیه با چهار میلیارد و 530میلیون دلار، امارات با سه میلیارد و 800میلیون دلار، افغانستان با یک‌میلیارد و 539میلیون دلار و پاکستان با یک‌میلیارد و 18میلیون دلار به‌ترتیب پنج کشور اول خریدار کالاهای ایرانی بین همسایگان هستند.

زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت
محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه  درمورد واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹، گفت: بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، خواهد بود. باغستانی با بیان اینکه برخی از شرکت های سرمایه پذیر اقدام به افزایش سرمایه کرده اند، افزود: مبالغ افزایش سرمایه از سود تقسیمی کسر خواهد شد اما سهام جدید به سهامداران تعلق خواهد گرفت. اگر شرکت های سرمایه پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر به حساب سمات واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می شود اما در غیر اینصورت، واریز سود بیش از یک مرحله به طول می انجامد.

پهلوگیری کشتی حامل ۶۷ هزار تن جو وارداتی در بندر شهید رجایی
رییس‎کل دادگستری استان هرمزگان از پهلوگیری کشتی حامل ۶۷ هزار تن جو وارداتی در بندر شهید رجایی با اقدام به‎موقع دادگستری این استان خبر داد.مجتبی قهرمانی گفت: با صدور دستور ویژه قضایی، اقدامات لازم به‎منظور پهلوگیری یک فروند کشتی خارجی به نام star sky که حامل ۶۷ هزار تن جو وارداتی است، در بندر شهید رجایی بندرعباس انجام شد.به گزارش مرکز رسانه قوه‎قضاییه، وی اظهار کرد: در جریان بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و پس از کسب اطلاع از مشکل به‎وجودآمده برای ترخیص محموله بزرگ جو وارداتی، دستورات قضایی جهت رفع موانع موجود صادر و از مسئولان مربوطه خواسته شد، پس از اطمینان از سلامت این محموله، سریعاً نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.
قهرمانی خاطرنشان کرد: عدم پهلوگیری این کشتی در بندر شهید رجایی بندرعباس باعث شده بود ۶۷ هزار تن جو وارداتی از نوزده شهریورماه سال جاری به‌مدت بیش از پنج ماه بر روی دریا معطل بماند و در معرض انقضای تاریخ مصرف و خطر تضییع قرار گیرد.وی افزود: خوشبختانه با اقدام به‎موقع دستگاه قضایی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه، هم‎اکنون پس‌از رفع تمامی موانع و با توجه به تسهیل در فرآیند ترخیص کالا، این کشتی با محموله ۶۷ هزار تنی جو وارداتی در بندر شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری کرده و عملیات تخلیه آن در حال انجام است تا از این طریق، بخش قابل توجهی از غله مورد نیاز کشور تأمین شود. همچنین کامیون‌های مورد نیاز برای بارگیری محموله این کشتی تأمین شده است و روند ارسال آن به استان‌های مختلف کشور به‌طور شبانه‎روزی ادامه دارد.

 توقیف ۴ فروند قایق حامل ۱۷۲ رأس دام قاچاق در آب‌های جزیره قشم
رییس‎کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از توقیف ۴ فروند قایق حامل دام زنده قاچاق در آب‌های جزیره قشم خبر داد و اظهار کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران دریابانی موفق شدند ۴ فروند شناور حامل محموله‌های دام قاچاق را شناسایی و توقیف کنند. وی با بیان اینکه این محموله‌های قاچاق شامل ۱۷۲ رأس دام است، تصریح کرد: طی این عملیات، علاوه بر توقیف شناور‌های مورد نظر، ۶ نفر از قاچاقچیان نیز دستگیر شدند. قهرمانی عنوان کرد: خوشبختانه با اقدام به‎موقع دستگاه قضایی و عملیات ضربتی مأموران دریابانی، از خروج این محموله‌های ارزشمند دام از مرز‌های کشور و خسارات ناشی از آن جلوگیری شد.

 انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در دریای عمان
رییس‎کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در دریای عمان خبر داد و با بیان اینکه در جریان این عملیات ۲ نفر از سوداگران مرگ به هلاکت رسیدند و یک نفر از آنها دستگیر شد، تصریح کرد: مأموران دریابانی همچنین موفق به توقیف یک فروند شناور متعلق به اعضای این باند و کشف بیش از ۴۸۰ کیلوگرم مواد مخدر شدند.

بازدید رییس کل دادگستری آذربایجان غربی و ۱۴۴ قاضی از زندان‌ها
رییس ‎کل دادگستری استان آذربایجان غربی به همراه ۱۴۴ نفر از قضات با حضور در زندان‌های سراسر این استان با زندانیان به‎صورت چهره به چهره دیدار کرد.ناصر عتباتی به همراه ۱۴۴ نفر از قضات استان آذربایجان غربی با حضور در زندان‌های سراسر این استان با زندانیان به‎صورت چهره ‎به ‎چهره دیدار و به درخواست‌های تک تک آنها رسیدگی و دستورات لازم را صادر کردند.رییس ‎کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جریان بازدید خود از زندان مرکزی ارومیه گفت: به یمن ایام دهه فجر انقلاب و ایام پرفیض ماه رجب با برنامه‎ریزی دقیق در کل استان، مسئولان قضایی ضمن حضور در بند‌های مختلف زندان با مددجویان دیدار و از وضعیت قضایی آنها اطلاع حاصل کردند.
وی هدف از این بازدید را بررسی وضعیت خدمت‎رسانی در زندان، در راستای تاکیدات رییس قوه‎قضاییه مبنی بر حفظ کرامت انسانی زندانیان عنوان و اظهار کرد: از جمله نتایج مهم این قبیل بازدید‌ها و دیدار‌ها، اطلاع از وضعیت قضایی مددجویان و بهره‎مندی مستحقان از ارفاقات و تخفیفات قانونی مانند مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، استفاده از سامانه‌های الکترونیک، اعزام به مرخصی و دیگر موارد قانونی است که خوشبختانه در این بازدید ۷ ساعته همه این موارد حاصل شد.عتباتی در ادامه بیان کرد: حاصل این بازدید، اعطای مرخصی پایان حبس به ۱۸۱ زندانی، موافقت با آزادی مشروط ۲۵ نفر، موافقت با تعلیق ۸۰ نفر، برخورداری ۲ هزار و ۲۸۴ زندانی از مرخصی، برخورداری 111 زندانی از اشتغال، موافقت با درخواست عفو ۲۵ نفر، موافقت با تخفیف مجازات یک نفر و موافقت با درخواست پابند ۲۶ نفر بود.
رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه این بازدید، در محل حسینیه زندان مرکزی ارومیه حاضر شد و حکم آزادی ۱۱۶ زندانی زندان مرکزی ارومیه را به آنها تقدیم و آنها را از درب زندان، بدرقه کرد.وی همچنین در جلسه بنیاد تعاون زندانیان که به‎منظور تصمیم‎گیری در خصوص اشتغال زندانیان برگزار شد، به استفاده حداکثری از ظرفیت زندانیان برای اشتغال تاکید کرد و گفت: اشتغال برای زندانی به معنای امید به آینده و بهترین راه‎حل برای بازگشت او به جامعه است و زمانی که زندانی حرفه و شغل خاصی را فرا می‌گیرد و به آن عادت می‌کند، به زندگی و آینده امیدوار می‌شود و دیگر به سمت بزهکاری نخواهد رفت.عتباتی خطاب به دادیار ناظر زندان و رییس زندان مرکزی ارومیه تاکید کرد: زندانیانی که گواهی اشتغال دارند و حرفه‎آموزی کرده‎اند، از تخفیفات و ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند.
 
شرایط انتقال پارکینگ و انباری
 
یکی از مسایل مهمی که به‎صورت مشترک در تمامی قراردادهای اجاره، فروش، رهن و … ساختمان وجود دارد، انتقال پارکینگ و انباری است که در تمامی این قراردادها شرایط خاصی برای درج ملحقات، منضمات و توابع ساختمانی در نظر گرفته می‎شود.
مستاجر، خریدار و … از این حقوق برخوردار هستند که انباری و پارکینگ نیز بعد از قرارداد به آنها منتقل شود. افزون بر آن، طبق قانون، باید در زمان معاملات املاک و ساختمان، علاوه بر مشخصات ثبتی ملک، حق استفاده از برخی مشاعات و مصوبات نیز منتقل شود.هر ساختمانی منضماتی همچون انباری، پارکینگ، اشتراک آب، برق و گاز و … دارد که زمانی که این ساختمان به فروش می‌رسد یا به رهن و اجاره داده می‌شود، باید انتقال پارکینگ و انباری و … نیز به طرف دوم قرارداد صورت پذیرد. البته درج این مساله در متن سند نیز لازم و ضروری خواهد بود. از آنجایی که اصولا شرایط انتقال انباری و پارکینگ مشابه هم است، تنها کسب اطلاع در خصوص یکی از این منضمات کافی است.

  مراحل انتقال پارکینگ و انباری
انتقال انباری و پارکینگ را می‎توان در دو حالت کلی انجام داد:
حالت اول: شخص مالک واحد یک است و تمایل دارد پارکینگ و انباری خود را به مالک واحد ۲ منتقل کند. در این حالت شخص مالک واحد یک باید به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه و مراحل انتقال انباری و پارکینگ خود را طی کند.در دفترخانه باید استعلامات لازم برای انتقال منضمات مورد نظر برای مالک واحد یک تنظیم شده و دیگر فرایند انتقال، انجام شود.
حالت دوم: در این حالت شخص مالک واحد یک و ۲ است و تمایل دارد اقدام به انتقال پارکینگ و انباری از واحد یک به ۲ کند. در چنین شرایطی لازم است مالک به دفترخانه مراجعه و اقدام به تنظیم اقرارنامه جابه‎ جایی پارکینگ و انباری کند.
در حالت دوم، به این دلیل که هم خریدار و هم فروشنده یک شخص هستند، به اقرارنامه نیاز است. زیرا یک نفر نمی‎تواند در آن واحد هم خریدار و هم فروشنده باشد و از این رو لازم است به جای تنظیم سند انتقال منضم، اقدام به تنظیم اقرارنامه جابه‎جایی پارکینگ و انباری کند.در خصوص این دو حالت انتقال انباری و پارکینگ باید این نکته را در نظر داشت که تعویض سند الزامی است و مالک پس از انتقال پارکینگ و انباری، باید اقدام به تقاضای سند تک‎برگی جدید کند.این سند را می‌توان از همان دفترخانه‎ای که برای انتقال انباری و پارکینگ استفاده شده است، درخواست کرد.

 مدارک مورد نیاز برای انتقال انباری و پارکینگ
مهمترین نکته‎ای که باید برای انتقال انبار و پارکینگ در نظر گرفته شود، مراجعه به دفترخانه است. زیرا دفترخانه باید استعلام لازم برای سند انتقال را دریافت کرده و تنظیم کند. همچنین انتقال‎دهنده و انتقال‎گیرنده باید اصل سند هر دو واحد را به همراه داشته باشد.علاوه بر آن حضور هر دو مالک با مدارک شناسایی خود در دفترخانه الزامی است. در صورتی که مالک هر دو واحد یک نفر باشد، همانطور که در حالت دوم بیان کردیم، برای انتقال پارکینگ و انباری نیاز به تنظیم اقرارنامه جابه‎جایی نیز وجود خواهد داشت. این نکته را در نظر داشته باشید که انتقال دو واحد یا بیشتر پارکینگ و انباری به مالکان یا مالک یک آپارتمان خاص، صحیح نیست. به‎گونه‌ای که یک واحد آپارتمانی دارای چند پارکینگ و انباری باشد، در حالی که آپارتمان دیگری فاقد یک پارکینگ یا انباری باشد. علاوه بر آن، این مساله را هم در نظر داشته باشید که پارکینگ و انباری را نمی‎توان به شخصی که مالک هیچ یک از آپارتمان‎های موجود در ساختمان نیست، منتقل کرد. بنابراین خریدار و انتقال‎گیرنده پارکینگ و انباری باید حتما مالک واحدی در ساختمان باشد.  مهم نیست مالکیت شخص به صورت شش‏دانگ باشد یا خیر و تنها مالک آپارتمان بودن برای انتقال پارکینگ و انباری کفایت می‎کند.

  چگونگی انتقال صحیح انباری و پارکینگ
پارکینگ‎ها و انباری‎های موجود در ساختمان، پلاک‎های ثبتی جداگانه‎ای ندارند و از این رو نمی‎توان این منضمات ساختمان را به افراد دیگری غیر از مالکان آپارتمان‎ها منتقل کرد.اما در صورتی که شخصی تمایل به اجاره انباری یا پارکینگ یک ساختمان داشته باشد، حتی اگر مالک هم نباشد، می‎تواند این کار را انجام دهد؛ به این شرط که دیگر مالکان ساختمان با این اقدام مالک آپارتمان مخالف نباشند.این نکته را به یاد داشته باشید که هرگز با قولنامه نباید اقدام به انتقال پارکینگ و انباری کرد. زیرا این مساله می‎تواند مشکلات بسیاری برای مالک و انتقال‎گیرنده به همراه داشته باشد و تنها می‎توان با استفاده از اقرارنامه کتبی یا سند رسمی، اقدام به انتقال انباری و پارکینگ کرد.این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در برخی موارد ممکن است یک پارکینگ یا انباری، دو مالک داشته و به‎صورت مشاعی باشد. انتقال این منضمات به بیشتر از دو مالک، غیرمجاز بوده و نباید انجام شود. به گزارش عدالت‎سرا، بنابراین حتما در زمان انتقال انباری و پارکینگ به تمامی این نکات توجه کنید و پس از آن می‎توانید در دفترخانه به‎صورت رسمی و با عقد قرارداد انتقال پارکینگ و انباری، فرایند انتقال را انجام دهید.

 نکات مهم در تنظیم قرارداد انتقال پارکینگ و انباری
لازم است در زمان تنظیم قرارداد انتقال انباری و پارکینگ، به برخی نکات مهم توجه شود.
1- تمامی شرایط انتقال انبار و پارکینگ در سند مالکیت واحد مسکونی قید می‎شود. زمانی که شخصی اقدام به واگذاری یا فروش واحد آپارتمانی خود می‎کند، باید این قسمت‎ها را نیز منتقل کند.
2- در قسمت پارکینگ‎ها، شما با یک پارکینگ مزاحم مواجه خواهید شد. از این قسمت معمولا برای خروج خودروها و جابه‎جایی آنها استفاده می‎شود. انتقال پارکینگ و انباری مزاحم معمولا با قیمت کمتری انجام می‎شود. اما بهتر آن است که واحد آپارتمانی که دارای دو پارکینگ است، پارکینگ مزاحم را منتقل نکند.
3- حتما برای انتقال انباری و پارکینگ هر دو طرف باید به دفترخانه رسمی مراجعه کنند. این انتقال باید به‌صورت سند رسمی باشد و نمی‎تواند به‎صورت قولنامه‎ای انجام شود. زیرا پس از انتقال ممکن است مشکلات بسیاری برای طرفین به وجود آورد.
4- در صورتی که شخصی تمایل داشته باشد پارکینگ یا انباری آپارتمان خود را به افراد دیگر اجاره دهد، نیاز به رضایت دیگر اهالی ساختمان خواهد داشت.
 
دعوای اثبات مالکیت
حکم اثبات مالکیت، اعلامی است؛ یعنی نیازی به صادر شدن اجراییه ندارد و پس از اینکه حکم قطعی شود، محکوم‌له به‏عنوان مالک رسمی ملک، می‌تواند از مزیت‌های رای استفاده کند.
اگر ملکی در اداره ثبت اسناد و املاک به‎صورت رسمی ثبت نشده باشد، معلوم است که سند رسمی نیز ندارد. اگر هم در مورد مالکیت این‎گونه املاک اختلافی ایجاد شود و شخصی که آن را خریده یا به‎نحو دیگری تملک کرده، بخواهد مالکیت خود را اثبات کند، لازم است دعوایی را با خواسته اثبات مالکیت خویش در دادگاه حقوقی مطرح کند.دادگاه حقوقی هم در صورت وجود دلایل و مستندات کافی برای خواهان مانند تصرف ملک، مبایعه‌نامه عادی و شهود در صورتی که مالکیت خواهان را احراز کند و مسلم بداند، حکم به ثابت شدن مالکیت او صادر می‌کند.خواهان کسی است که به‎نحوی، ادعای مالکیت یک ملک را دارد و خوانده نیز کسی است که ملک ثبت‌نشده را به خواهان فروخته است و اگر هم افراد قبلی وجود داشته باشند که با هم خرید و فروش به همین شکل و بدون سند  رسمی انجام داده باشند، باید طرف دعوا قرار بگیرند.این نوع دعوا، یعنی دعوای مربوط به مال غیرمنقول در دادگاه محلی که ملک در آن حوزه واقع شده است، رسیدگی می‌شود.حکم اثبات مالکیت، اعلامی است، یعنی نیازی به صادر شدن اجراییه ندارد و پس از اینکه حکم قطعی شود، محکوم‌له به‏عنوان مالک رسمی ملک، می‌تواند از مزیت‌های رای استفاده کند.خواسته اثبات مالکیت نسبت به املاک ثبت‌شده، قابل استماع نیست؛ زیرا طرح دعوای اثبات مالکیت نسبت به ملکی که سند رسمی دارد، برخلاف قانون است و معمولاً  دادگاه‌ها در این خصوص قرار عدم استماع دعوا صادر می‌کنند.برای اثبات مالکیت نیز نیازی به وجود مبایعه‌نامه و قرارداد وجود ندارد؛ بلکه مالکیت ممکن است به شکل‌های مختلف مثلا از طریق ارث منتقل شده باشد.  در مورد ملکی که ثبت رسمی نشده و در تصرف شخص دیگری است، مدعی دعوای اثبات مالکیت می‌تواند دعوای اثبات مالکیت و خلع ید را به‏صورت همزمان مطرح کند.
 
تصویب بودجه ۵هزار میلیارد تومانی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری
ربیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: بودجه پنج هزار میلیارد تومانی تعرفه خدمات پرستاری در کمیسیون تلفیق تصویب شد.محمد میرزابیگی افزود: تحقق و تصویب این بودجه به طور مستقیم نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌های سازمان نظام پرستاری  وهیات مدیره های فعال ما با مجلس و  همینطور تشکیل کمیته کاری با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رایزنی گسترده با کمیسیون تلفیق مجلس است و انصافا  نمایندگان کمیسیون بهداشت در کمیسیون تلفیق و به ویژه نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که عضو کمیسیون تلفیق و نماینده کمیسیون بهداشت در شورای عالی نظام پرستاری است، همکاری بی نظیر و تحسین برانگیزی داشتند.

توسعه کمی و کیفی دوره های مهارت افزایی در دانشگاهها
مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم از برنامه این وزارتخانه برای مهارت‌افزایی و صلاحیت حرفه‌ای دانشجویان خبر داد.محمد سعید سیف در با اشاره به تصویب نظام صلاحیت حرفه‌ای در دولت اظهار کرد: اخیراً شیوه نامه ایجاد شورای مهارت‌افزایی و صلاحیت حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان در وزارت علوم به تصویب رسیده و مجوز آن صادر شده است.وب افزود: اصل موضوع این است که باید بازار کار و نیاز کشور با توانمندی‌های موجود متناسب شود و در همین رابطه هر دانشگاه کارنامه مخصوص به خود را دارد و رئیس آن دانشگاه می‌داند که در حوزه مهارت افزایی و رصد اشتغال چه شرایطی دارند.

جدیدترین آمار کنکوری‎ها
رییس سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام یک میلیون و ۴۱۶ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: آمار ثبت نام در کنکور سال ۱۴۰۱ نسبت به کنکور ۱۴۰۰ به میزان ۴ درصد افزایش یافته است.عبدالرسول پورعباس بیان کرد: متقاضیانی که در فاصله تعیین شده از ۱۰ تا ۲۰ بهمن موفق به دریافت سوابق تحصیلی نشده و یا به هر دلیل دیگری نتوانسته‌اند در کنکور سراسری ۱۴۰۱ ثبت نام کنند می‌تواند در روزهای اول تا چهارم اسفندماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بازگشت 65 هزار ایرانی با پیوند عضو به زندگی 
مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان از افزایش ۶۶ درصدی اهدای عضو در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.کتایون نجفی زاده همچنین تصریح کرد: به علت شیوع کرونا، آمار اهدای عضو در سال 1399 نسبت به سال قبل از آن ۵۳ درصد افت داشت و همچنان نسبت به آمار ۵۷۴ موردی اهدای عضو در قبل از شیوع کرونا، افت ۲۲درصدی اهدای عضو را شاهد هستیم.وی بازگشت بیش از 
۶۵ هزار ایرانی به زندگی با پیوند عضو، ذخیره ارزی ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از بومی سازی اهدای عضو در کشور را  از مهمترین مزایای این طرح برشمرده.
 
بهره‌برداری از بازار مرکزی اجناس دسته‌دوم به‎زودی
 مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: بازار مرکزی اجناس دسته‌دوم با نظارت مستقیم شرکت ساماندهی و به همت شهرداری منطقه۱۹ تهران احداث و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.قدرت‌اله محمدی اظهار کرد: مطالعات تخصصی برای ساماندهی همه‌جانبه این خیابان انجام شده است و به‌زودی شاهد نظام‌مندی بیشتری در این منطقه خواهیم بود.

تصادفات و حوادث جاده‌ای نخستین علت مرگ‌ در کشور 
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین علت مرگ‌و‌میر در کشور ما متاسفانه حوادث ترافیکی، جاده‌ای و تصادفات است.بهرام عین‌اللهی همچنین تاکید کرد: امروز مشکلات زیادی در تامین آمبولانس داریم که در این رابطه خیران خیلی به ما کمک می‌کنند. همین پایگاه هم به همت خیرین راه‌اندازی شده است.

دستگیری برخی از شکارچیان در تالاب میانکاله
 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستگیری تعدادی از شکارچیانی که در روزهای اخیر به تالاب میانکاله هجوم برده بودند، گفت: وضعیت محیط بانانی که در این درگیری حضور داشتند مطلوب و آسیب‌های وارده سطحی بوده است. سرهنگ جمشید محبت خانی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که از منابع محلی به دست ما رسیده، از هفت روز پیش  ۱۰۰ نفر از شکارچیان مسلح در سه مرحله در اعتراض به لغو مجوز شکار در این منطقه به سمت تالاب میانکاله هجوم بردند. 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال