امروز ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
رییس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ در منطقه لواسانات ورود کرده‌ایم و با حساسیت موضوع را دنبال می‌کنیم. هر موردی در این خصوص را بدون هیچ ملاحظه و خط قرمزی پیگیری و اقدام می‌کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در نشست خبری با اشاره به این نکته که از اولویت‌ها، پیگیری تحقق شعار سال است، تصریح کرد: بسیاری از بازرسی‌ها و اقدامات در راستای جهش تولید و رفع موانع تولید خواهد بود و برای حوزه‌های بانکی، مالیاتی، بهبود فضای کسب‌وکار و قاچاق کالا که سم مهلکی برای تولید است، بیش از ۲۵۰ برنامه پیش‌بینی شده است. رییس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: همچنین موضوعاتی که فوریتی مانند موضوع آب شرب غیزانیه یا تخریب آلونک در کرمانشاه، تحت عنوان فوریت‌های بازرسی موردبررسی قرار می‌گیرد و نتیجه آن به مردم گزارش می‌شود.
وی یکی از ویژگی‌های مبارزه با فساد را قاطعیت و حساسیت در برابر فساد دانست و گفت: جامعه و مردم باید نسبت به فساد، حساس باشند در این صورت جایی برای مفسد باقی نمی‌ماند. همچنین مبارزه با رشد فساد و به‌کارگیری افراد پاکدست ازجمله الزامات مبارزه با فساد است.
درویشیان با اشاره به گزارشات اعلامی از سوی مردم در سال گذشته گفت: در سال ۹۸، ۱۰۰ هزار و ۲۰ شکایت از سوی مردم اعلام‌شده که ۸۲ درصد از طریق سامانه انجام‌شده و ۱۰ هزار کاربر در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند که موظف‌اند به گزارشات و شکایات رسیدگی کنند و نسبت به سال ۹۷، شکایات و اعلامات رشد ۵۱ درصدی داشته که به دلیل امید مردم به قوه‌قضاییه در دوره جدید و افزایش اعتماد است.
درویشیان در ادامه بابیان اینکه یکی از رویکردهای ما در انجام بازرسی‌ها و بررسی‌ها توجه به اثربخشی آن اقدام است، گفت: مجموعاً صدها بازرسی اثربخش در حوزه‌های مالیاتی و همچنین اصلاح برخی قراردادها و صورت‌وضعیت‌ها داشته‌ایم که ۱۵۰۰ مورد بوده و ارزش ریالی مطالباتی که عودت داده‌شده بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. وی تصریح کرد: بسیاری از افراد در زیرزمین‌ها و درجاهای دیگر فعالیت‌های میلیاردی می‌کنند و مالیات نیز پرداخت نمی‌کنند. رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی در حوزه ارزی بیان کرد: چه درزمینه ارز و چه در سایر بخش‌ها بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون دلار و یورو درنتیجه پیگیری همکاران برگشت داده شد و یا از پرداخت آن جلوگیری شد.
وی در خصوص قیمت‌گذاری خودروها و نقش شورای رقابت و التهابات بازار خودرو گفت: شورای رقابت با پیگیری سازمان بازرسی وارد شد و دستورالعمل خود را علی‌رغم تلاشی که برخی می‌کردند تا این اتفاق نیفتد ارائه داد البته همین‌ها همچنان دنبال این هستند که شورای رقابت را خارج کنند. اما موضوع اینجاست که در شرایط فعلی که داریم برخی دلال‌ها و سودجویان به دنبال آلاف و اولوف برای خود هستند.
درویشیان در ادامه و در خصوص آخرین اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در حوزه ساماندهی کارت‌های بازرگانی گفت: سال گذشته قوه‌قضاییه بخشنامه‌ای در این خصوص داشت و ازنظر ما باید کارت‌های بازرگانی حذف شود و هر شخصیت حقوقی و حقیقی اجازه تجارت دارد که این سامانه، سامانه ساده‌ای است و می‌طلبد که فرد رصد شود و اجازه فعالیت داده شود.
درویشیان با تاکید بر موضوع مبارزه با فساد در درون و بیرون از دستگاه قضایی بیان کرد: باکسانی که در دستگاه اجرایی کشور هستند و اراده فساد دارند نیز برخورد می‌کنیم. ما در خصوص برخی از موضوعات وی (طبری) گزارشی می‌دادیم، اما به این شکلی که الان مطرح است دستگاه‌های نظارتی دیگر ورود کردند، ولی در برخی موضوعات گزارش دادیم و مورد پیگرد قرارگرفته و اگر شما اخبار دادگاه این فرد را دنبال کنید گاهی نماینده دادستان از سازمان بازرسی اسم می‌آورد لذا گزارشی در خصوص وی (طبری) و مرتبطان او داشته‌ایم.
رییس سازمان بازرسی در خصوص ورود سازمان بازرسی به موضوع تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه لواسانات، گفت: ما مخصوصاً نسبت به افرادی که ارتباطاتی دارند و لابی‌هایی می‌کنند و چه در دستگاه‌های مربوطه و شبه قضایی با حساسیت موضوع را دنبال می‌کنیم. وی ادامه داد: منطقه لواسان، منطقه دارای اهمیتی است و تصرفاتی در آنجا شده که در حال پیگیری است. در موردی بود که کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی قطعی داده و با اعتراض به دیوان عدالت اداری رفته و دیوان عدالت اداری تأیید کرده و مجدداً اعتراض کردند که باز دیوان عدالت اداری تأیید کرد و حکم مربوط به هرکسی و منتسب به هر مسئولی باشد باید اجرا شود.
درویشیان افزود: مجدد رفتند از یک شعبه دیگر دستور موقت گرفتند و با پیگیری که صورت گرفت دستور موقت لغو شد و دنبال می‌شود تا اجرا شود. وی بیان کرد: یک مورد مربوط به شبنم نعمت زاده بود که رأی اجرا شد و رأی دومی که منتسب به یکی از مسئولان است پیگیری می‌شود که به‌زودی اجرا شود. مشابه این هر موردی باشد بدون هیچ ملاحظه و خط قرمزی پیگیری و اقدام می‌کنیم.
درویشیان درباره پرونده سانحه هواپیمای تهران یاسوج و خرید هواپیمای ‌ای تی آر بیان کرد: گزارشی در این خصوص داشتیم و در جریان محکومیت‌ها نیستیم و جلسه بعدی دادگاه در شهریور برگزار می‌شود و ان‌شاءالله پس‌ازآن رأی مقتضی صادر خواهد شد. در موضوع خرید هواپیما، پرونده‌ای در شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۸ مطرح است و رصد می‌شود. رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده آسیه پناهی گفت: درباره خانم کرمانشاهی بحث کیفری در مرحله رسیدگی است و قرار صادرشده و ۲ نفر از کار برکنار شده‌اند و گزارشات اداری تهیه‌شده که بدون مجوز اقدام به تخریب صورت گرفته است.
رییس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص قراردادهای ورزشی علی‌الخصوص قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی بیان کرد: اداره‌ای به نام ورزش و جوانان داریم که موضوعات متعددی را بررسی می‌کند و این موضوع نیز در حال بررسی است و توضیحات از مسئولان مرتبط گرفته‌شده است. طاهری بازرس اداره ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور گفت: در موضوع بازیکنان و مربیان ورود کردیم و جالب است که بازیکنی جذب‌شده که به ازای هر گل یک‌میلیون تومان و هر پاس گل نیم میلیون تومان دریافت می‌کند در حالی که وظیفه‌اش فوتبال بازی کردن است.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال