امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
نحوه خرید واحدهای صندوق ETF چگونه است؟

برای سرمایه گذاری در بورس لازم است در سایت کارگزاری مفید و سجام‌(سامانه جامع اطلاعات مشتریان) ثبت‌نام کرده و جهت احراز هویت به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کنید. اگر قبلاً این مراحل را انجام داده‌اید یا در بورس به خرید و فروش سهام پرداخته‌اید، به مراجعه مجدد نیازی ندارید. با همان سامانه‌ای که قبلا سهام معامله می‌کردید(مثل ایزی‌تریدر) می‌توانید در پذیره‌نویسی شرکت کرده یا در آینده واحدهای صندوق ETF خریداری شده را معامله کنید. همچنین برای اینکه امکان سرمایه‌گذاری تسهیل شود، افرادی که کد بورسی ندارند می‌توانند با کد ملی و از طریق مراجعه به بانک‌های تعیین شده نسبت به پذیره‌نویسی اقدام کنند. البته توجه داشته باشید افرادی که به بانک‌ها مراجعه می‌کنند در نهایت باید جهت فراهم شدن امکان معاملات نسبت به ثبت‌نام در سجام و دریافت کد بورسی از یک کارگزاری معتبر اقدام کنند.

آیا امکان ثبت چند سفارش وجود دارد؟

خیر. در صورتی که شما چند سفارش از یک کارگزاری یا چند سفارش از مبادی مختلف ثبت بفرمایید، طبق اعلام قبلی، فقط به یکی از آنها ترتیب اثر داده خواهد شد. مبلغ پرداخت شده یا بلوکه شما نزد کارگزاری تا زمان تخصیص واحد ها به صورت بلوکه باقی خواهد ماند و قابل پس گرفتن یا آزادسازی نیست. پس لطفا تنها یک بار نسبت به ارسال سفارش اقدام بفرمایید.

چه زمانی می‌توان واحدهای صندوق ETF دولتی را معامله کرد؟

طبق آخرین اعلام انجام شده معاملات بر روی واحدهای نخستین صندوق ETF دولتی یک ماه پس از اتمام مهلت پذیره‌نویسی امکان‌پذیر می‌شود.

خرید واحدهای صندوق ETF دولتی چه شرایطی دارد؟

در حال حاضر زمان پذیره‌نویسی صندوق «دارا یکم» به پایان رسیده و شرایط سرمایه‌گذاری در دو صندوق دیگر که در ماه‌های آتی انجام می‌شود، متعاقبا اعلام خواهد شد. اما به‌طور کلی واگذاری اولیه با سازوکار پذیره‌نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‌پذیر است. همچنین محدودیت سنی برای متقاضیان جهت خرید وجود ندارد.

حداکثر و حداقل تعداد واحدهایی که از ETFهای دولتی می‌توان خریداری کرد، چقدر است؟

هر متقاضی می‌تواند از یک واحد تا سقف تعیین شده خریداری کند. سقف خرید هر صندوق نیز متفاوت است و در زمان پذیره‌نویسی تعیین می‌شود. به عنوان مثال برای نخستین صندوق ارائه شده هر فرد می‌توانست تا سقف دو میلیون تومان از واحدهای صندوق ETF را خریداری کند.

ارزش هر واحد صندوق واسطه‌گری مالی یکم چقدر است؟

مبلغ اسمی هر واحد این صندوق ۱۰ هزار تومان است؛ هر چند این مبلغ در زمان معامله در بازار ممکن است، افزایش یابد.

آیا کسی که واحدهای صندوق ETF را از طریق شعب بانک خریداری کرده، می‌تواند از همان طریق نیز اقدام به فروش کند؟

خرید واحدهای صندوق ETF دولتی از طریق بانک‌های تعیین شده امکان‌پذیر است، اما جهت معاملات بعدی و فروش واحدهای خریداری شده، ضروری است متقاضیان جهت دریافت کد بورسی به یکی از کارگزاری‌های معتبر مراجعه کرده و از طریق سامانه‌ معاملاتی نظیر ایزی‌تریدر نسبت به فروش واحدهای خریداری شده اقدام کنند.

خرید و فروش ETFهای دولتی چگونه انجام می‌شود؟

پذیره‌‌نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد بورسی از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی نظیر ایزی‌تریدر انجام می‌شود. همچنین متقاضیان از طریق شعب بانک‌های تعیین شده نیز می‌توانند در بازه زمانی پذیره‌نویسی نسبت به خرید واحدهای صندوق مذکور اقدام کنند. در خصوص فروش واحدهای این صندوق نیز پس از بازه زمانی تعیین شده، افرادی که دارنده واحدهای این صندوق‌ها هستند می‌توانند از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌های بورس نسبت به فروش اقدام کنند. لازم به ذکر است که برای انجام معامله در سامانه های معاملاتی داشتن «کد بورسی» لازم است.

آیا برای خرید سهام دولت، به کد بورسی نیاز است؟

پذیره‌‏نویسی واحد‌های این صندوق و موارد مشابه آن برای تمامی اشخاص دارای کد بورسی یا فاقد آن فراهم شده است. اما خریداران برای انجام معامله این واحد‌ها به کد بورسی نیاز خواهند داشت.

در صورت مشارکت بیشتر مردم، عودت مازاد واریزی‌ها به چه شکل انجام می‌شود؟

عودت وجوه به هر دلیل از جمله اضافه پرداختی و مازاد ناشی از تسهیم بالنسبه توسط صندوق به حساب معاملاتی نزد کارگزاری یا شماره شبای پرداخت کننده صورت می‌پذیرد.

پذیره‌نویسی را می‌توان از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها انجام داد؟

افرادی که کد بورسی دارند، می‌توانند صندوق ETF سهام دولت را با نماد تعیین شده در سامانه معاملاتی خود پیدا کنند. قیمت هر واحد نخستین صندوق ارائه شده با نماد «دارا یکم» ۱۰ هزار تومان است و هر کد ملی می‌توانست در زمان پذیره‌نویسی حداکثر دو میلیون تومان یعنی ۲۰۰ واحد از آن را بخرد.

اگر به هر دلیل برای متقاضیان در مرحله پذیره‌نویسی واحد سرمایه‌گذاری صادر نشود یا کمتر از میزان واریز شده صادر شود، تکلیف وجه واریز شده از سوی سرمایه‌گذار چه می‌شود؟

درصورتی‌که مطابق مقررات به هر دلیل برای پذیره‌نویسان واحد سرمایه‌گذاری صادر نشود یا کمتر از میزان واریز شده صادر شود، مدیر موظف است مابه‌التفاوت وجوه واریز شده را حداکثر ظرف پنج روز کاری پس از پایان دوره پذیره‌نویسی به سرمایه‌گذار بازگرداند.

تخفیف ETFهای دولتی به چه صورت است؟

آن‌طور که اعلام شده، همه افرادی که در پذیره‌نویسی ETFهای دولتی شرکت کرده و واحدهای این صندوق را خریداری می‌کنند از تخفیف ۲۰ درصدی بهره‌مند می‌شود. سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی‌(هر کد ملی) برای نخستین صندوق عرضه شده دو میلیون تومان - در زمان عرضه - تعیین شده بود. میزان تخفیف و سایر شرایط برای صندوق‌های دیگر متعاقبا اعلام می‌شود.

آیا صندوق‌های ETF دولتی همان سهام عدالت است؟

خیر، این صندوق‌های ETF و سهام عدالت دو موضوع کاملا متفاوت هستند. در نخستین صندوق‌ ETF دولت - که چندی پیش پذیره‌نویسی آن انجام شد - متقاضیان می‌توانستند حداکثر مبلغ دو میلیون تومان به ازای هر کد ملی سهام متعلق به دولت را از طریق خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم، با تخفیف خریداری کنند. در حالی که سهام عدالت سهامی است که قبلاً به حدود ۴۹ میلیون نفر از مردم تعلق گرفته و به زودی مدیریت آن به خود مردم منتقل می‌شود و نیازی به واریز مجدد وجه توسط مردم برای تملیک سهام وجود ندارد.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال