امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: «سهام عدالت جزء دارایی فرد محسوب می‌شود و اگر مشمول سهام عدالت، در بورس فعال باشد از روز شنبه 10 خرداد در سبد سهامی خود می‌تواند تک تک سهام شرکت‌ها را ببیند.» حسین فهیمی گفت: «از روز شنبه مشمولان سهام عدالت می‌توانند قسمت یا تمامی 30 درصد از سهام خود را بفروش برسانند و دارایی‌های خود را در سایت اعلامی از سوی شرکت سپرده گذاری ببینند.»
وی ادامه داد: «تاکنون رابطه بین مشمولان یک طرفه بوده است و در سال یکبار سود دریافت می‌کردند و امکان خرید و فروش نداشتند، اما از روز شنبه هر فردی به طور مستقیم می‌تواند تک تک سهم شرکت‌ها را ببیند و در مجامع شرکت‌ها حضور یابد.»
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی بیان کرد: «به دو صورت امکان فروش سهام عدالت فراهم می‌شود بطوریکه مشمولان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به بانک یکجا 30 درصد از سهام خود را بفروش برسانند یا اینکه با مراجعه به کارگزاری‌ها و سایت منتخب شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به فروش تک تک سهام شرکت‌ها در کارگزاری‌ها کنند.» وی افزود: «برای فروش سهام عدالت به صورت یکجا سهامداران تا 13 خرداد می‌توانند به بانک‌ها مراجعه کنند و 30 درصد سهام خود را یکجا بفروش برسانند.»
وی با اشاره به اینکه مهلت انتخاب روش مستقیم تا 15 خرداد تمدید شده است، گفت: «افراد با آگاهی کامل اقدام به انتخاب روش مستقیم کنند چنانچه فرد این روش را انتخاب کرده باشد برای فرد کد بورسی صادر می‌شود و اطلاعات فرد به شرکت ارسال می‌شود و دیگر حق تغییر روش را ندارند.»
فهیمی درباره فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها گفت: «تفاوت این نوع فروش در این است که فرد می‌تواند براساس قیمت روز سهام خود را بفروشد و یا اینکه به سبد سهامی خود اضافه کند.»
وی با اشاره به اینکه برای تمامی سهامدارن عدالت کد بورسی صادر شده است، گفت: «فقط افرادی که قصد فروش این سهام را دارند به بانک یا کارگزاری‌ها مراجعه کنند و افرادی که قصد فروش ندارند نیازی به این اقدامات نیست و سود سهام آنها، همچون گذشته به حسابشان واریز می‌شود.» وی بیان کرد: «سهام عدالت جزء دارایی فرد محسوب می‌شود و اگر سهامدار در بورس فعال باشد در سبد سهامی خود می‌تواند تک تک سهام شرکت‌ها را ببیند واگر فرد در بورس فعال نیست می‌تواند با مراجعه به سایتی که شرکت سپرده گذاری اعلام خواهد کرد سهام خود را مشاهده کند.»
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی بیان کرد: «از ابتدا سهام عدالت برای نگه داشتن طراحی شده است و از این رو به همه مشمولان توصیه می‌کنم که این سهام را نفروشند و نگه دارند تا در آینده از درآمد آن استفاده کنند.» وی افزود: «تا پایان سال 99 آزادسازی کامل سهام عدالت صورت می‌گیرد.»
خبر دیگز در حوزه سهام عدالت اینکه از روز گذشته شرکت سپره گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت را راه اندازی کرد.
مشمولان سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی sahamedalat.ir با انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت می توانند جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود را به تفکیک شرکتهای بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.
بر این اساس، برخی افرادی که ارزش اسمی سهام عدالت آنها عدد 532 هزار تومان است، طی روز گذشته 9 خرداد، ارزش واقعی سهام عدالت آنها در بیش از 36 شرکت بالای 8 میلیون و 312 هزار تومان بود. البته به دلیل اینکه ممکن است افرادی با همین میزان ارزش اسمی سهام عدالت، سهم های متفاوتی از شرکتهای دیگر بورسی را داشته باشند، جمع ارزش واقعی سهام عدالت آنها رقم دیگری باشد.
با توجه به فراهم آمدن شرایط فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت از طریق بانک‌ها، سهامدارانی که ارزش اسمی سهام آنها یک میلیون تومان است بیش از ۵ میلیون تومان و مشمولانی که ارزش اسمی سهام آنها ۵۰۰ هزار تومان است، بیش از ۲.۶ میلیون تومان دریافت می‌کنند.
در حال حاضر تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت 49 شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 266 هزار و 363 میلیارد ریال است. بر این اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از 49 میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به 4704 هزار و 738 میلیارد ریال رسیده است.
در این خصوص نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از 49 شرکت حاضر در این سبد تعداد 36 شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 227 هزار و 825 میلیارد ریال می‌باشد و ارزش روز آنها به 4668هزار و 773میلیارد ریال افزایش یافته است. بعلاوه این که در این پرتفوی، 13 شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها 35هزار و 965میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است. با توجه به آمار و رقم‌های ارائه شده در حال حاضر ارزش روز سهام عدالت هر یک از مشمولان بیش از 17.4 برابر شده است. به عنوان مثال ارزش روز سهام عدالت فردی که ارزش اسمی سهام عدالت وی یک میلیون تومان است در حال حاضر 17 میلیون و 400 هزار تومان می‌باشد و شخصی هم که ارزش اسمی سهام عدالت وی 500 هزار تومان بوده، در حال حاضر صاحب 8 میلیون و 700 هزار تومان سهام عدالت است.
نکته قابل توجه در زمینه ارزش روز سهام عدالت مشمولان این است که با توجه به نوسانات بازار سرمایه، ارزش روز سهام هر یک از مشمولان تغییر یافته و افزایش و کاهش می‌یابد.
بر این اساس با توجه به فراهم آمدن شرایط فروش 30 درصدی سهام عدالت به صورت وکالتی از طریق بانک‌ها، سهامدارانی که ارزش اسمی سهام عدالت آنها یک میلیون تومان است حدود 5 میلیون و 220 هزار تومان و مشمولانی که ارزش اسمی سهام عدالت آنها 500 هزار تومان است، مبلغ 2 میلیون و 610 هزار تومان از طریق بانک‌ها دریافت خواهد کرد.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال