امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
عرضه اولیه زیرمجموعه
مدیرعامل مطرح کرد:

عرضه اولیه زیرمجموعه "پترول" تا پایان سال و افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی از سود

مدیرعامل پترول با ارائه عملکرد سال مالی گذشته از کسب بازدهی ۷۲۸ درصدی، عرضه اولیه پتروشیمی ایلام تا پایان سال، زمان بهره برداری طرح های توسعه ای و افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی از محل سود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان صبح دیروز با حضور 75 درصدی سهامداران در محل هتل المپیک برگزار شد.

رسول اشرف زاده مدیرعامل با ارائه گزارش عملکرد شرکت طی سال مالی منتهی به اردیبهشت 99 گفت: پترول با تدوین برنامه استراتژیک 5 ساله  چشم انداز مشخصی از طرح های پیش رو ترسیم کرده و بر مبنای آن پیش می رود. یکی از تعهدات، ذینفعان این مجموعه است که با برنامه ریزی، افزایش سودآوری و بازدهی سهام و پذیرش شرکت های تابعه در بازار سرمایه در دستور کار است.

عرضه اولیه پتروشیمی ایلام در بورس تا پایان سال

وی در راستای بورسی شدن شرکت ها از عرضه اولیه سهام پتروشیمی ایلام در بورس تا پایان سال خبر داد و افزود: افزایش سودآوری پترول نسبت به سال گذشته 352 درصد بوده و سود هر سهم تا پایان سال مالی گذشته 902 ریال است. همچنین از اول خرداد 98  تا 31 مرداد 99 برای سهامداران بازدهی 728 درصدی داشته که این نشان دهنده مسیر رشد این شرکت بوده است.

تسویه بدهی ارزی پترول

این مقام مسئول درباره تسویه بدهی ارزی پترول توضیح داد: پترول 248 میلیون یورو بدهی ارزی داشته که توانسته تمام بدهی ارزی را تسویه کند.همچنین برای تامین منابع اجرای طرح ها 2.1 هزار میلیارد تومان به عنوان تسهیلات ریالی و 87 میلیون یورو به عنوان تسهیلات ارزی دریافت شده که تسهیلات ارزی از طریق بانک های اروپایی تامین اعتبار شده است.

برنامه افزایش سرمایه 300 درصدی

اشرف زاده ادامه داد: پترول با موافقت سهامدار عمده(هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس) قرار است از محل سود انباشته افزایش سرمایه از 2.5 به 10 هزار میلیارد تومان معادل 300 درصد داشته باشد که این موضوع در دستور جلسه هیات مدیره است و هفته آینده انجام این امور مورد بررسی قرار می گیرد و گزارشات آن به سهامداران اطلاع رسانی خواهد شد.

بهره برداری طرح ها

وی در زمینه بهره برداری طرح ها نیز توضیح داد: واحد اوره پتروشیمی لردگان به‌زودی به تولید می‌رسد. پلی‌پروپیلن ایلام با ظرفیت تولید 150 هزارتن اکنون 46 درصد پیشرفت دارد که در سه ماه نخست سال 1401 به بهره‌برداری می‌رسد. اجرای چهار طرح توسعه ای متیل آمین در سنقر کرمانشاه، کریستال ملامین لردگان، پلی آلومینیوم کلراید در ارومیه و سود پرک در ماهشهر در صنایع پایین دستی پتروشیمی از اردیبهشت ماه آغاز شده و در مدت کوتاهی به بهره برداری خواهد رسید. اجرای طرح متیل آمین از خوراک اوره و متانول با ظرفیت 22.5 هزار تن اولین بار در ایران با سرمایه گذاری 56 میلیون دلاری آغاز شده است.

مدیرعامل پترول اضافه کرد: طرح توسعه‌ای پلی آلومینیوم کلراید ارومیه با ظرفیت سالانه 20 هزار تن در مرحله تایید پیمانکار است و تا 24 ماه دیگر نصب واحد انجام و بهره برداری خواهد شد. طرح سود پرک در ماهشهر نیز با ظرفیت 45 هزار تن در سال با خوراک سود مایع و ساکاروز و همراهی پتروشیمی اروند در حال اجرا است. طرح توسعه‌ای کریستال ملامین لردگان با 45 هزار تن ظرفیت و با خوراک اوره مذاب در حال اجرا است.

اشرف زاده با اشاره به طرح‌های راه اندازی شده درخصوص واحد شیرین سازی پتروشیمی ایلام با ظرفیت 926 هزارتن گفت: فاز اول پتروشیمی ایلام با 22 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه و پتروشیمی لردگان با 27 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه اجرا شدند. این دو طرح تا پایان شهریور ماه راه اندازی می شوند. راه اندازی پتروشیمی لردگان برای اولین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی توسط نیروهای جوان و بدون حضور کارشناس خارجی اجرا شده و تاپایان شهریور بهره برداری خواهد شد. طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس و طرح پلی پروپیلن ایلام ماهانه 2 تا 2.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر صدف خلیج فارس و pp ایلام 46.4 و 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می شود هر دو طرح در سه ماهه اول سال 1401 به بهره برداری برسند.

وی چشم انداز شرکت را قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های برتر پتروشیمی اعلام کرد و در مورد ماموریت‌ها گفت: سرمایه گذاری و توسعه با استراتژی اقتصادی فعالیت شرکت، متعهد بودن، ایجاد ارزش افزوده و نوآوری و توانمندسازی مجموع ماموریت‌هایی است که برای آینده پترول تعریف شده است.

در این مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اردیبهشت 99 و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 476 ریال سود قابل تقسیم، 350 ریال سود نقدی توزیع شود و مابقی به حساب سود انباشته برای افزایش سرمایه منظور شود.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال