امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
مصوبات مهم جلسه فوق العاده شورای عالی بورس اعلام شد / پیش بینی مثبت
توسط مدیرعامل فرابورس و رئیس سازمان بورس:

مصوبات مهم جلسه فوق العاده شورای عالی بورس اعلام شد / پیش بینی مثبت

مدیرعامل فرابورس و رئیس سازمان بورس با اعلام مصوبات جلسه فوق العاده شورای عالی بورس ، پیش بینی کردند بازار از فردا متعادل و نقدشوندتر شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی درباره جلسه فوق العاده دیروز شورای عالی بورس در برنامه گفت‌وگوی خبری ساعت ۲۱ شب گذشته سیما گفت: یکی از مصوبات مهم ، لغو ممنوعیت سرمایه گذاری بانک ها بود. بنابراین از شنبه بانک ها ، صندوق‌ها و نهادهای مالی زیرمجموعه قادر به فعالیت در بازار سهام خواهند بود.

وی افزود: الزام حقوقی‌ها به بازارگردانی همراه با سیاست تشویقی و مربوط به معافیت کارمزد ، دیگر مصوبه شورای عالی بورس بود که طی آن ضمانت اجرایی هم در قالب دستورالعمل انضباطی اعمال خواهد شد. در این میان سازمان بورس هم دارای اختیارات گسترده ای خواهد بود و اثر مثبت آن به زودی مشخص خواهد شد.

هامونی ادامه داد: بنابراین با توجه به این مصوبات و همچنین راه اندازی سهام خزانه و اوراق اختیار فروش تبعی شرکت ها، پیش‌بینی می‌ شود بازار از هفته آینده متعادل و نقدشوندتر شود و پول هایی که در کنار بازار پارک شده بود مجددا به بورس برخواهد گشت.

حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس هم با اعلام اینکه مصوبات جدید شورای عالی بورس، گامی بزرگ برای تقویت، توسعه و تعمیق بازارسرمایه، کاهش ریسک ، افزایش نقدشوندگی، اطمینان بخشی و تکمیل ابزارها است ، گفت: طبق آیین نامه حفظ ثبات بازارسرمایه و صیانت از حقوق سهامداران و سرمایه گذاران ، ضمانت اجرایی و اختیارات لازم به سازمان بورس برای الزام سهامداران عمده به بازارسازی و بازارگردانی تفویض و اجرای ابزارهایی مانند سهام خزانه و اوراق تبعی با سهولت بیشتری عرضه خواهند شد .

وی ادامه داد: تکلیف وظیفه پیگیری وصول منابع حاصل از یک درصد صندوق توسعه ملی به سازمان بورس از دیگر مصوبات شورای عالی بورس است که طبق آن صندوق توسعه ملی مکلف است یک درصد از منابع سالانه را ( از سال ۹۴ به بعد) به ازای هر سال ، نزد بانک عامل در صندوق تثبیت بازار سرمایه به صورت بلندمدت سپرده گذاری کند.

بررسی روند معاملات بورس + پیش بینی بازاری متعادل و مثبت
تحلیلگر بازار سرمایه مطرح کرد:

بررسی روند معاملات بورس + پیش بینی بازاری متعادل و مثبت

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به روند معاملات هفته قبل بازار سهام و تدابیر صورت گرفته توسط سیاست‌ گذاران از پیش بینی بازاری متعادل و مثبت در هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان حاجی با انتشار مطلبی در روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان "کنترل هیجان جمعی" اعلام کرد: بازار سهام طی هفته گذشته با نوسانات عدیده‌ای مواجه شد و نهایتا با کسب بازدهی منفی ۵ درصدی به‌ کار پایان داد. ارزش معاملات طی هفته جاری روند نوسانی را طی کرد و از محدوده ۱۳ به ۲ هزار میلیارد تومان کاهش یافت اما در روز پایانی هفته بار دیگر به سطوح ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

روند خروج نقدینگی حقیقی و خرد در تمامی روزهای هفته دیده می‌شود که جمع آن بالغ بر ۴.۹ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. به عبارتی طی هفته جاری شاهد تزریق ۴.۹ هزار میلیارد تومان نقدینگی توسط حقوقی‌ها به بازار بودیم که از آن به‌عنوان حمایت حقوقی‌ها نیز ذکر می‌شود.

مسلما کلیت رفتار حقوقی‌ها از بازار سهام بسیار خوب اما کافی نبود چراکه عملا محدود به چند نماد بزرگ می‌شد و فشار فروش کوچک‌ترها همچنان بازار را آزار می‌داد. تداوم این اتفاق منجر به قفل شدگی سهام کوچک در صف فروش شد چراکه خریداری وجود نداشت تا قیمت‌های پایانی را تغییر دهد. قفل شدن نقدینگی در بیش از نیمی از بازار باعث شد بار دیگر فشار فروش به کلیت بازار رسوخ کند و شاهد افت دسته جمعی بازار بودیم.

بنابراین ارزش معاملات به شدت افت کرد و به کف تاریخی ۲ هزار میلیارد تومان طی سال‌جاری سقوط کرد. بازار به مرحله‌ای از ترس رسیده بود که دیگر تزریق نقدینگی و پول‌پاشی تاثیری نداشت. سیاست‌گذاران بازار بار دیگر به فکر چاره افتادند. در گام اول اوراق اختیار فروش تبعی مطرح شد و به تدریج شاهد موافقت برخی از سهامداران عمده با انتشار این اوراق بودیم.

انتشار این اوراق توسط سهامداران عمده نوعی بیمه سهام محسوب می‌شد اما با توجه به ناآشنا بودن بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد با این ساز و کار، حقوقی‌های بازار به فکر راه‌حل دیگری افتادند. ساز و کار سهام خزانه نشان‌دهنده ارزندگی قیمتی سهام شرکت‌ها است و این سیگنال را به سرمایه‌گذاران خرد می‌دهد که قیمت سهام به کف رسیده و قیمت‌ها به حدی ارزنده شده‌اند که شرکت‌ها حاضر به‌خرید سهام در این قیمت‌ها هستند. از این رویه در قانون به عنوان سهام خزانه ذکر می‌شود و در زمان ریزش‌ها بسیار کاربردی است.

اما مجموعه اقدامات فوق‌ به همراه عوامل و متغیرهای اثرگذار دیگری همچون رشد دوباره نرخ ارز آزاد و نیمایی باعث شد در روز پایانی هفته، فشار فروش به شدت تقلیل یابد و بسیاری از نمادهای بزرگ در گروه‌های فولادی، پتروشیمی، معدنی و... با جمع‌آوری صفوف فروش مواجه شوند و رویه معاملاتی متعادلی را از سر بگذرانند.

در پایان هفته شاخص کل به کف مستحکم 1.5 میلیون واحدی نزدیک شد که علاوه بر اینکه یک مرز روانی محسوب می‌شود، مورد وثوق و حمایت اغلب تحلیلگران تکنیکال نیز قرار دارد. بنابراین می‌توان تقریبا با قطعیت گفت فشار فروش و ترس فروشندگان تا حد زیادی در این نقاط تخلیه شده و می‌توان متصور بود در حوالی شاخص 1.5 میلیونی، بازار خالی از فروشنده خواهد شد. در این نقاط است که با تشکیل واگرایی‌های مثبت، شاهد تعادل بازار خواهیم بود. اما به‌نظر می‌رسد بازار بیش از هیجان و صفوف خرید در این نقاط به آرامش و افزایش حجم معاملات نیاز دارد تا خود را باز یابد. بنابراین انتظار می‌رود در هفته جاری بازاری متعادل و مثبت رقم بخورد.

نظر عضو هیئت مدیره بورس در مورد نقش ۸۰ درصدی حقیقی ها در برگشت بازار

نظر عضو هیئت مدیره بورس در مورد نقش ۸۰ درصدی حقیقی ها در برگشت بازار

عضو هیئت مدیره شرکت بورس با اشاره به سهم حدود ۸۰ درصدی حقیقی ها در معاملات و نقش این گروه در برگشت بازار به تعادل گفت: نمی توان از سهامداران حقوقی انتظار داشت در هر حوزه ای وارد شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی سدیدی در حاشیه جلسه وزارت اقتصاد درباره بررسی شرایط ناخوشایند بورس با تاکید بر نقش سهامداران عمده در حمایت از بازار و اعمال رویه خرید سهام خزانه و انتشار اوراق تبعی، گفت: بعد ازحمایت سه هفته اخیر حقوقی ها، روش های جدیدی در حال انجام است اما با توجه به سهم حدود 80 درصدی حجم معاملات سهامداران حقیقی، برای برگشت بازار به تعادل باید از رفتار هیجانی فاصله گرفته شود.

وی افزود: بعد از بهمن سال گذشته و طی 120 روز کاری ، شاخص بورس در نتیجه شوق سهامداران به سرمایه گذاری و انتظار زیاد در کسب بازده با رشد فوق العاده ای روبرو شد و ترس حاکم بر شرایط فعلی هم ناشی از نگرانی از بین رفتن سرمایه ها است. بنابراین سهامداران در دوران صعودی و نزول باید آرامش خود را حفظ کنند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی بانک ها با اشاره به نقل قولی از  وزیر اقتصاد مبنی بر خرید سهام خرد توسط حقوقی ها هم توضیح داد: نمی توان از سهامداران حقوقی انتظار داشت در هر حوزه ای وارد شوند . چرا که این گروه هم باید پاسخ گوی سهامداران خود باشند .

سدیدی ادامه داد: با توجه به انتشار اوراق تبعی و خرید سهام خزانه توسط شرکت ها، سهامداران حقیقی نگران ریزش بازار در ماه های آینده نباشند. از سوی دیگر سرمایه‌گذاران حقوقی وظیفه دارند از طریق حمایت منطقی و هوشمند ، فضای امن و آرامی را ایجاد کنند.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال