امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
بازارسهام امروز هم برای فعالان امیدوار کننده نبود و تعداد زیادی از نمادها در محدوده کف قیمتی معامله شدند و در حالی عوامل مختلفی بر تحلیل روند موثرند که زمان عدم مداخله سیاست گذار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینامدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات سومین روز این هفته بازار سهام اعلام کرد: امروز هم برای فعالان بازار روز امیدوارکننده ای نبود و تعداد زیادی از نمادها در محدوده کف قیمتی معامله شدند. گرچه با توجه به فشار عرضه‌ها در روز گذشته این انتظار می رفت بورس با افزایش عرضه ها و افت شاخص‌ کل کار را آغاز کند.

در حال حاضر عوامل مختلفی بر تحلیل روند بازار اثرگذار هستند همچون نزدیک شدن به موعد انتخابات آمریکا، قیمت دلار و اثرات ثانویه آن بر بازار، تغییرات نرخ سود سپرده بانک‌ها و غیره البته چند دستگی این  تحلیل‌ها می‌تواند بر روند شاخص کل اثرگذار باشد.

با آغاز ریزش بازار سهام و با توجه به عدم جذابیت بازار پول، بسیاری از افرادی که نقدینگی را به بازار سهام هدایت کرده بودند پول را از بورس خارج کردند و در نتیجه نقدینگی آنها به سوی بازار ارز و سکه روانه شد و نوسانات شدیدی دامن این بازارها را گرفت و اکنون با توجه به ثبات تقریبی این بازارها، احتمالاً این عده به‌دنبال بازار امن‌تری می‌گردند.

حال با توجه به اصلاح شدید اکثر نمادها و رشد اخیر دلار که اثرات آن بر گزارش شرکت ها مشهود است شاید وقت آن رسیده باشد سیاست‌گذار دست از مداخله در بازار و تصویب قوانین دست و پاگیر شبانه بردارد و شرایط بازگشت اعتماد و نقدینگی عظیم را به بازار سهام فراهم آورد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل با کاهش 32 هزار و 826 واحدی به کانال یک میلیون و  490 هزارتایی و شاخص هم وزن با کاهش 1936 واحدی به کانال 396 هزار و 768 واحد رسیدند.  نماد‌های " فارس، فملی، تاپیکو " بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس 7.6 و 4 هزار میلیارد تومان بود. بیشترین ارزش معاملات متعلق به نماد تازه وارد "وسپهر" با مبلغ  558 میلیارد تومان بود.

در گروه بانکی نماد " وتجارت " با صف خرید به کار پایان داد. زمزمه حضور شرکت سرمایه گذاری سامان ایرانیان از زیرمجموعه های این بانک از علل به صف خرید نشستن " وتجارت " محسوب می شود.

نمادهای "وبصادر ، وبملت" متعادل و منفی معامله شدند. در گروه فلزات، معاملات "فملی ، فولاد " متعادل و منفی بود. نمادهای گروه  پالایشگاهی همچون " شبندر ، شبریز" با صف فروش همراه شدند. در این گروه نمادهای "شتران ، شپنا" بابت افزایش سرمایه متوقف بودند. در گروه خودرویی نمادهای "خودرو ، خساپا" هر دو با صف خرید به کار پایان دادند. از نکات قابل توجه معاملات امروز به صف خرید نشستن سهام شرکت های گروه سیمانی بود.

وضعیت بازارهای جهانی و رقیب:

اولین روز هفته میلادی در بازارهای جهانی، کامودیتی‌ها نوسان مثبت اندکی داشتند. مس در محدوده 6562 دلار ، روی به 2317  دلار و هر انس طلا به 1905 دلار معامله شدند. هر بشکه نفت برنت با 3.5 درصد افزایش در محدوده 40.68 دلار معامله می‌شود و نفت خام WTI  نیز به 38.52 دلار در هر بشکه رسیده است.

بررسی بازارهای رقیب نیز نشان می ­دهد نرخ هر دلار آمریکا در محدوده 29 هزار و 200 تومان معامله می‌شود. قیمت سکه نیز حدود 14 میلیون و 300 هزار تومان گزارش شده است.

بررسی چند رویداد:

شرکت ایران خودرو طی اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت نامه مرحله چهارم فروش فوق العاده این خودروساز از امروز آغاز می شود و متقاضیان تا روز چهارشنبه 16 مهر فرصت دارند برای شرکت در قرعه کشی ثبت نام کنند.

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: آمریکا حق بازگرداندن تحریم سازمان ملل متحد علیه ایران را ندارد زیرا عضو برجام نیست. آمریکا از برجام خارج شده و از این رو، حق اقدام برای از سرگیری روند تمدید تحریم های سازمان ملل علیه ایران را از دست داده است.

قیمت جدید پایه محصولات پتروشیمیایی بر اساس نرخ دلار 220941 ریالی اعلام شد.

جواد فلاح مدیر مطالعات اقتصادی بورس اعلام کرد: طرح ورود خودرو به بورس کالا در کمیسیون صنایع مجلس به امضا ۴۴ نفر از نماینده‌ها رسیده و در مرحله بررسی است که در صورت تصویب به صحن مجلس می‌رود.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به منظور جلوگیری از رشد یکباره نرخ ارز و حفظ ارزش پول ملی باید کانال‌هایی به منظور هدایت نقدینگی به سمت تولید ایجاد کنیم.

گروه مالی سپهر صادرات به عنوان بزرگترین شرکت سرمایه گذاری که به تازگی هم عرضه اولیه سهام آن انجام شده سه زیر مجموعه شرکت انرژی سپهر، توسعه نیشکر و تامین سرمایه سپهر را تا پایان سال در بورس عرضه خواهد کرد.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال