امروز ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
رکورد افت بازار سرمایه در دومین ماه بهار شکسته شد
اردیبهشت ناکام بورس
بورس تهران از ابتدای سال تاکنون بدترین بازده را در میان بازارهای موازی به ثبت رسانده است. از عقبگرد 11.7 درصدی شاخص در این مدت 5.3 درصد آن در دومین ماه از بهار رقم خورد. این در حالی بود که در این ماه ۵۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه برای کمک به این بازار تزریق شد.
بازار سرمایه در وضعیتی قرار گرفته است که کاملا تحلیل پذیری خود را از دست داده است و اکثر تحلیلگران از ارائه تحلیل در زمینه بورس خودداری می‌کنند.
روندهای شکل گرفته در هفته‌های اخیر نشان از عمیق‌تر شدن رکود حاکم بر بورس دارد. در صورتی که این وضعیت ادامه داشته باشد، برخی کارشناسان ورود بورس به روندهای فروپاشی را پیش بینی کرده‌اند.
در طول یک ماه گذشته ۵۶۸۱ میلیارد تومان از پول سهامداران حقیقی از بازار سرمایه خارج شد و بسیاری از گروه‌ها خروج پول قابل‌توجهی را به ثبت رساندند. 
گروه‌های بانکی، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی در این رده‌بندی به ترتیب سه رتبه نخست را اختیار کردند. این رکوردها در حالی طی یک ماه گذشته در بازار سرمایه به ثبت رسید که در طول این مدت نه ۵۰ میلیون دلار از ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به کمک بازار آمد و نه متقارن شدن دامنه نوسان و کاهش حجم مبنا توانست به خودی خود در این بازار رونق ایجاد کند. 
   بررسی معاملات آخرین هفته اردیبهشت
در 4 روز انتهایی هفته گذشته شاخص کل روندی نزولی داشت. در هفته پایانی اردیبهشت ماه شاخص کل 29 هزار و 233 واحد پایین‌‌ تر از هفته قبل ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افت 20 هزار و 889 واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل به کانال 300 هزار تایی سقوط کرد.
شاخص کل هم ‌وزن در تمام روزهای معاملاتی هفته اخیر نزولی بود. کاهش 5 درصدی شاخص کل هموزن در طول هفته گذشته سبب شده است، بسیاری از کارشناسان روند فعلی بورس را برای سهامداران خرد نا امیدکننده بدانند.
روز چهارشنبه و در آخرین روز کاری اردیبهشت ماه، بزرگ‌‌ترین ریزش شاخص هم وزن در 3 ماه اخیر ثبت شد و این شاخص 5 هزار و 836 واحد نزول کرد که بزرگ ‌ترین ریزش در 66 روز کاری گذشته از 18 بهمن ماه به این سو است. بنابراین شاخص هم وزن در آخرین روز معاملاتی اردیبهشت ماه با تغییر کانال در سطح 396 هزار و 981 واحدی ایستاد.
شاخص کل نیز در هفته گذشته تنها در روز شنبه مثبت بود. این روند افزایشی نیز به دلیل ادامه دار بودن روندهای معاملات در هفته های گذشته بوده است. روز شنبه شاخص کل با رشدی 5500 واحدی تنها روز مثبت این هفته بود. در روزهای بعد شاخص کاهشی 34 هزار واحدی را تجربه کرد. کاهش 2.5 درصدی شاخص کل در طول هفته گذشته نشان می‌دهد نمادهای شاخص ساز نیز نتوانسته‌اند برای برگشت بورس کاری انجام دهند. همین مساله سبب شد شاخص کل و شاخص کل هموزن در جهت یکسانی حرکت کنند. در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز یکشنبه بود که ارزشی معادل 4 هزار و 799 میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته ارزش معاملات نیز در روز دوشنبه محقق شد که به رقم 27 هزار و 918 میلیارد تومان بالغ شد.
میانگین ارزش معاملات کل هفته 16 هزار و 460 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 10 هزار و 380 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 58 درصدی داشته است.
در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 112 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 276 میلیاردی هفته پیشین، افت 5 درصدی داشته است.
بالاترین رقم هفته 3 هزار و 821 میلیارد تومان بود که در روز ‌شنبه ثبت شد و پایین ‌ترین رقم به روز ‌‌چهارشنبه برمی‌گردد که 2 هزار و 473 میلیارد تومان بود.

  خروج پول حقیقی همچنان ادامه دارد
مطابق با هفته های گذشته روند خروج پول از بازار سرمایه ادامه داشت. در مجموع کل هفته 1850 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی 375  میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد 67 درصدی داشت.
در روز چهار‌شنبه برای ششمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و بیشترین رقم خروج در هفته اخیر نیز در این روز ثبت شد.
عدم واکنش سهامداران و بازار سرمایه به اخبار خوب و مثبتی که طی هفته‌های گذشته پیرامون بورس منتشر شده است، نگرانی کارشناسان در مورد ادامه روندهای منفی در بورس را به شدت افزایش داده است.

  تدوام کاهش ارزش سهام عدالت
در پی افت شاخص بورس، ارزش سهام عدالت نیز با کاهش قابل توجهی همراه بود. 
بر این اساس ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۰۰ هزار تومان در روز ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در همان روز، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. درحالی که ارزش واقعی برگه های ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت در روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه سال گذشته، ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان  و ارزش واقعی برگه های یک میلیون تومانی سهام عدالت در تاریخ چهارشنبه ۲۰ اسفندماه سال گذشته نیز  ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بود.
البته مشمولان سهام عدالت سال گذشته پیش از این میتوانستند ۶۰ درصد سهام خود را بفروشند و حدود هشت ماه است که به دلیل شرایط بازار و فشار عرضه، این امکان را ندارند.
در مجموع معاملات اردیبهشت ماه نشان داد اصلی‌ترین راهکار اصلاح وضعیت کنونی نه تزریق پول، بلکه توسل به مکانیزم بازار، رفع محدودیت‌ها و احیای نقدشوندگی است.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال