امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

تضعیف ارز های ملی می‌تواند باعث جنگ ارزی در جهان شود

مدیرعامل بزرگترین شرکت نفت روسیه گفت« قدم های بیشتر برای تضعیف ارزهای ملی احتمال جنگ ارزی جهانی را با پیامدهای شدید غیر قابل پیش بینی افزایش می دهد»

تضعیف ارز های ملی می‌تواند باعث جنگ ارزی در جهان شود

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، مدیرعامل بزرگترین شرکت نفت روسیه گفت تضعیف بیشتر ارزهای ملی، جنگ تجاری آمریکا و چین و تحریم های آمریکا علیه تولید کنندگان نفت می‌تواند باعث یک درگیری جهانی با پیامدهای غیر قابل پیش بینی می شود.

 ایگور سچین، مدیرعامل رزنفت در مجمع اقتصادی آسیا در ورونای ایتالیا هشدار داد یک جنگ جهانی ارزی حتی می تواند دنیا را وارد رکود کند. ولی بازارها خطرات بی ثباتی را دست کم میگیرند.

 سچین گفت:« قدم های بیشتر برای تضعیف ارزهای ملی احتمال جنگ ارزی جهانی را با پیامدهای شدید غیر قابل پیش بینی افزایش می دهد».

 چندین کشور از جمله هند، تایلند، نیوزیلند و چین مجبور شده‌اند ارزهای خود را تضعیف کنند و نرخ بهره را پایین بیاورند. دونالد ترامپ به تازگی پکن را به دستکاری ارز یوان متهم کرده بود. سچین اضافه کرد تضعیف سیاست پولی و پایین آوردن نرخ بهره به همراه جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا و تحریم‌های آمریکا علیه تولیدکنندگان نفت می تواند ریسک رکود را افزایش دهد.

سچین واشنگتن را به تلاش برای سود بردن از شرایط اقتصاد جهان متهم کرد و خواستار تجدید نظر در مورد وضعیت دلار به عنوان یک ارز ذخیره شد.

وی گفت:« با توجه به اینکه آمریکا نرخ بهره را دستکاری می کند و از شرایط اقتصاد جهان سود می برد، لازم است یک بار دیگر از خودمان بپرسیم آیا دلار باید ارز ذخیره جهانی باشد؟ آیا می‌توانیم به آمریکا به عنوان یک منبع ثبات اقتصاد و انرژی جهان در شرایط فعلی تکیه کنیم؟»

 سچین اشاره کرد واشنگتن ممکن است قدم‌های جدیدی برای بزرگتر کردن آمریکا با ادامه تزریق شدید میلیاردها دلار به اقتصاد جهان بر دارد. هفته گذشته فدرال رزرو آمریکا طرح هایی را برای خرید 60 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا اعلام کرد.


صادرات آب پنیر آزاد شد

صادرات پودر آب پنیر با اخذ عوارض صادراتی ۲۱۵ تومانی بلامانع اعلام شد.

صادرات آب پنیر آزاد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید عباسپور مدیرکل دفتر صادرات و واردات وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در مکاتبه‌ای با سازمان‌های صمت سراسر کشور، رفع ممنوعیت صادرات آب پنیر را اعلام کرد.

بر اساس مکاتبه صورت گرفته، صادرات پودر آب‌پنیر تحت ردیف تعرفه شماره‌های 04041000 و 04049000 با اخذ عوارض صادراتی به میزان 2150 ریال به ازای هر کیلوگرم از تاریخ ابلاغ این نامه با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه بلامانع است.


صادارت قرآن با یک شرط بلامانع اعلام شد

دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت از بلامانع بودن صادرات قرآن کریم با یک شرط خبر داد.

صادارت قرآن با یک شرط بلامانع اعلام شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و ورادات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان کشور و جنوب استان کرمان، بلامانع بودن صادرات قرآن کریم را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در نامه مذکور آمده: «صادرات قرآن کریم با مجوز سازمان دارالقرآن الکریم از تاریخ ابلاغ این نامه با رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع می‌باشد».


تیبا جایگزین پراید می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت پس از متوقف شدن خط تولید پراید، تیبا جایگزین آن می‌شود.

تیبا جایگزین پراید می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر توقف خط تولید پراید در ماه‌های آینده به خانه ملت گفت: براساس اخبار رسیده پس از متوقف شدن خط تولید پراید، تیبای ارتقا یافته، جایگزین آن می‌شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سایپا امکانات چندانی ندارد که خودروی دیگری جز تیبا را جایگزین پراید کند، افزود: تیبا از یک سو از نظر قیمتی نزدیک پراید بوده و از سوی دیگر نسبت به پراید خودرویی مطمئن‌تر و ایمن‌تری است.

سمند یا پرشیا جایگزین پژو 405 می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که چه خودرویی می‌تواند جایگزین پژو 405 شود؟ اظهار کرد: ایران خودرو می‌تواند سمند یا پرشیا را جایگزین پژو 405 کند، این شرکت مشکلی در تولید خودرو جایگزین ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: برای متوقف کردن خط تولید یک کالا در ابتدای امر باید جایگزین مناسبی برای آن در نظر گرفته شود، بنابراین خودروسازان نیز قطعا زیرساخت‌های لازم برای جایگزین کردن تیبا یا هر خودرویی دیگری را به جای پراید فراهم کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا خودروی جایگزین پراید باید قیمتی مشابه داشته باشد؟ ادامه داد: قیمت تیبا به پراید نسبت به سایر خودروها نزدیکتر است در واقع نمی‌توان خودرویی در نظر گرفت که قیمتی کاملا مشابه داشته باشد.


جزئیات توقف تولید پراید و جایگزین‌های آن/ داستان پراید تا پایان تیر۹۹ تمام می‌شود

مدیرعامل سایپا با بیان جزئیات توقف تولید پراید و جایگزین های آن گفت: تولید پراید مدل۱۳۲ تا پایان دی‌ماه ۹۸، پراید مدل۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید.

جزئیات توقف تولید پراید و جایگزین‌های آن/ داستان پراید تا پایان تیر99 تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه با نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی برای خروج محصولات خانواده پراید از مدار تولید را از نخستین روزهای حضورش در سایپا در دستور کار این گروه خودروسازی قرار داده، گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته برنامه‌ریزی دقیق برای پایان دادن به تولید این محصول آغاز شد و از ابتدای امسال نیز با افزایش تدریجی سهم سایر محصولات سایپا این برنامه را به مرحله اجرا درآوردیم، اما برای جلوگیری از وارد شدن التهاب به بازار این موضوع را در آن زمان رسانه‌ای نکردیم.

 سید جواد سلیمانی افزود: متاسفانه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، تولید خودروسازان کاهش یافت و این کاهش تولید به همراه ایجاد تقاضای کاذب ناشی از کاهش ارزش پول ملی، بازار خودرو را با نابسامانی مواجه کرد. از این رو و برای جلوگیری از التهاب بیشتر، برنامه کاهش و توقف تولید پراید رسانه‌ای نشد، اما فرآیند اجرایی آن را با جدیت دنبال کردیم.

سلیمانی افزود: تولید فعلی پراید تا اتمام تعهدات در تاریخ‌های اعلام شده و تحویل خودروهای ثبت نامی انجام خواهد شد؛ بنابراین هموطنانی که در طرح‌های پیش‌فروش و فروش‌فوری این محصول ثبت‌نام کرده اطمینان داشته باشند که هیچ مشکلی در تحویل خودروهای آنان پیش نخواهد آمد و تمامی محصولات فروخته شده، تحویل آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه توقف عرضه پراید به بازار داخلی را در ماه‌های گذشته و در جلسات مختلف غیرعلنی با مدیران ارشد کشور و اعضای محترم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم که این عزیزان نیز در گفتگو با رسانه‌ها به آن اشاره داشته‌اند، همین موضوع نشان می‌دهد که سایپا برای توقف تولید این محصول برنامه داشته است.

سلیمانی در ادامه گفت: مهمترین نکته در اجرای برنامه کاهش و توقف تولید خودرو پراید، موضوع جایگزینی محصولات در خطوط تولید و البته بازار است که این بخش از برنامه نیز به طور کامل در حال اجراست و محصولات تیبا، کوییک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید شده و می‌شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد، اما توسعه محصولات بر روی پلت‌فرم‌های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

سلیمانی در ادامه زمان توقف تولید مدل‌های سواری خانواده پراید در بازار داخلی را اعلام کرد و گفت: همان‌گونه که وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت هم اعلام فرمودند تولید پراید مدل132 تا پایان دی‌ماه 98، پراید مدل111 تا پایان اردیبهشت 99 و پراید مدل131 تا پایان تیرماه 99 به پایان خواهد رسید.

به گفته وی یکی از شاخص های تعیین این زمان بندی، تعداد خودروهای معوق و میزان تقاضای موجود در بازار برای هر یک از مدل‌های پراید است.

سلیمانی در پایان گفت: محصولات خانواده پراید به دلیل مصرف پایین سوخت، قیمت رقابتی و هزینه پایین نگهداری، استهلاک پایین و خدمات پس از فروش ارزان در مقایسه با محصولات سایر خودروسازان، در برخی بازارهای صادراتی گروه خودروسازی سایپا متقاضی دارد که به همین دلیل تولید محدود این خودرو برای صادرات ادامه خواهد داشت و با قیمت بسیار بالاتر از قیمت فروش این خودروها در ایران به فروش می‌رسد.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه محصول پراید به طور متوسط با قیمت حدود 7 هزار دلار در بازارهای صادراتی عرضه می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی شده است که تجهیزات و خطوط فعلی تولید محصولات سواری پراید، پس از توقف تولید در ایران به کشورهای مقصد صادراتی منتقل شود.


رویارویی بانک مرکزی با زنجیره خودروسازی

نتیجه تصویری برای بانک مرکزی ایران

اقتصادنیوز: دوشنبه گذشته اظهارات عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی درباره خودروسازی و تخصیص تسهیلات ارزی به این صنعت جنجال‌برانگیز شد. داستان از آنجا آغاز شد که همتی با حضور در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی، خودروسازی کشور را فشل خواند.

به گزارش اقتصادنیوز،  اظهارات وی البته در واکنش به پرسش یکی از اعضای هیات نمایندگان در مورد سرانجام تسهیلات ارزی وعده داده شده به خودروسازان بود که وی نیز عنوان کرد با وجود مخالفت با تامین نقدینگی خودروسازان (از مسیر تسهیلات بانکی)، برای نشان دادن حسن‌نیت خود مقرر کردیم بیش از ۸۴۰ میلیون یورو به‌صورت ال‌سی در اختیار شرکت‌های خودروساز قرار گیرد تا پس از یک سال، این مبلغ به‌صورت ارزی یا ریالی پس داده شود.» وی تاکید کرده بود که خودروسازان در آن مقطع اعلام کردند حاضر به پذیرفتن این ریسک نیستند. همتی در نهایت با «فشل» خواندن خودروسازی، این پرسش را مطرح کرده بود که «تا چه زمانی قرار است حیات این صنعت ادامه یابد؟» اظهارات وی البته با واکنش زنجیره خودروسازی کشور مواجه شد؛ به‌طوری‌که در نشست انجمن قطعه‌سازان و خودروسازان برخی اعضا مقابله به‌مثل و عملکرد بانک مرکزی کشور را مورد انتقاد قرار دادند. آنچه از اظهارات دو طرف مشخص است در راستای پرداخت وام مصوب دولت به زنجیره خودروسازی، بانک مرکزی اقداماتی انجام داده حال آنکه به‌دلیل بوروکراسی پیچیده، زنجیره خودروسازی کشور موفق به دریافت آن نشده است که همین مساله دوگانگی در دریافت و پرداخت باقی تسهیلات را که ۸۴۰ میلیون یورو است، به‌وجود آورده است.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال