امروز ۰۶ آذر ۱۳۹۹
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۶ آذر ۱۳۹۹
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
توقف تولید سه مدل پراید

توقف تولید پراید ۱۳۲

مدیرعامل سایپا: تولید خودرو پراید۱۳۲ متوقف شد و پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ هم در چند ماه آینده از چرخه تولید کنار گذاشته می‌شوند.

 
توقف تولید پراید ۱۳۲به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایپانیوز؛ سیدجواد سلیمانی در گردهمایی زنجیره تامین محصول جدید سایپا (رهام) که با حضور مدیران عامل و فعالان صنایع قطعه‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، با بیان اینکه هفته گذشته و ۱۰ روز زودتر از وعده داده شده، تولید خودرو پراید۱۳۲ متوقف شد گفت: تولید انبوه خودرو رهام در سال آینده، آغاز می‌شود و در مرحله نخست، ۱۲ هزار دستگاه از این خودرو به بازار عرضه خواهیم کرد.
به گفته وی، سایپا طبق برنامه‌ریزی، در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۰ هزار دستگاه و در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۰ هزار خودرو رهام تولید خواهد کرد.
سلیمانی ادامه داد: دو محصول جدید دیگر در سال آینده و پنج محصول نیز در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهیم کرد تا سبد محصولات سایپا کامل شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب که همه فرایند طراحی این محصولات توسط محققان و متخصصان فعال در این گروه و بدون دریافت کمک از خارج از کشور اجرا شده است، گفت: دانش فنی طراحی خودرو در گروه سایپا تکمیل شده و ما بدون هرگونه نیاز به خارج، اهداف خود را در این زمینه دنبال می‌کنیم.
سلیمانی با اشاره به هدایت ۹۵ درصد درآمد‌های گروه سایپا به چرخه تولید، افزود: با اجرای برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان امسال و همچنین ایجاد انضباط مالی و کنترل هزینه‌های تولید، گروه سایپا سال آینده از زیان خارج شده و وارد مرحله سودآوری خواهد شد.
وی تصریح کرد: در یک‌سال گذشته باوجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، تولید خودرو از روزانه کمتر از ۷۰۰ دستگاه به ۲۰۰۰ دستگاه رسیده که بیانگر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها است.
سلیمانی با بیان این‌که سایپا قصد دارد از توانمندی‌های موجود در کشور برای تعمیق داخلی‌سازی محصول رهام استفاده کند، گفت: در حال حاضر حدود ۹۲ درصد از قطعات این خودرو داخلی‌سازی شده و ما آماده هستیم برای ۸ درصد باقیمانده، زمینه لازم را برای تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.
مدیرعامل سایپا خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید گیربکس اتوماتیک شد و افزود: سایپا آماده مشارکت در اجرای این طرح مهم برای صنعت خودرو کشور است.
وی از داخلی‌سازی قطعات انژکتور و کیسه ایمنی هوا (ایربگ) نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه این دو قطعه جزو مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات بود که توانستیم با همکاری طرف‌های ایرانی، تولید آن‌ها را نهایی کنیم.
مدیرعامل سایپا اضافه کرد: تولید قطعات باکیفیت و برخوردار از قیمت رقابتی، اولویت مهم سایپا در همکاری با قطعه‌سازان و شرکت‌های داخلی محسوب می‌شود.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال