امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

حمايت صنعت قطعه سازی از وزیر پیشنهادی صنعت معدن تجارت

به گزارش خبرخودرو، شاپور سامعی نایب ریس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: رحمانی به سبب سال ها حضور در کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی علاوه بر آشنایی کامل با این بخش، اعتقاد راسخی به تصمیم گیری ها از طریق مشورت با نخبگان وبرگزیدگان علمی و اقتصادی دارد وبه گفته خود او در صورت نشستن بر صندلی وزارت ،تعامل با مجلس واستفاده از متخصصان داخلی در وزارتخانه را در دستور کار قرار خواهد داد.

به گزارش خبرخودرو، شاپور سامعی نایب ریس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: رحمانی به سبب سال ها حضور در کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی علاوه بر آشنایی کامل با این بخش، اعتقاد راسخی به تصمیم گیری ها از طریق مشورت با نخبگان وبرگزیدگان علمی و اقتصادی دارد وبه گفته خود او در صورت نشستن بر صندلی وزارت ،تعامل با مجلس واستفاده از متخصصان داخلی در وزارتخانه را در دستور کار قرار خواهد داد.

سامعی افزود: به نظر می رسد یکی دیگر از شاخصه های انتخاب رحمانی از سوی رییس جمهور برای تصدی وزارت صنعت ،معدن و تجارت اشراف کامل او بر مشکلات صنایع و داشتن راهکارهای مناسب است. وی تصریح کرد :در شرایط حساس کنونی که اقتصاد کشور با تحریم های ظالمانه ای روبروست با پذیرفتن این مسئولیت بزرگ ،با ارائه برنامه ها خود را آماده گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی می کند و امید است در این راستا نمایندگان مجلس با رای خود شرایط ورود وزیر تازه نفس، با دانش و پرانگیزه را به تیم اقتصادی دولت برای تقویت بیشترمهیا سازند.

به گزارش خبرخودرو، رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با امیدبخش خواندن حضور وزیر پیشنهادی صنعت اظهار داشت: اینجانب در جلسه انجمن قطعه سازان نیز بر این نکته تاکید داشتم که امیدبخش صنعت کشور آقای رحمانی است و در این شرایط بحرانی تنها روزنه امید قطعه سازان به حضور ایشان است به دلیل اینکه ایشان علاوه بر فعالیت های چندین ساله در مجلس شواری اسلامی، ریاست کمیسیون صنایع مجلس را بر عهده داشتند لذا می توانند با همگرایی بین مجلس و دولت، مشکلات صنعت و تولید، خصوصا قطعه سازان را مرتفع کنند.

سید مرتضی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: سوابق آقای رحمانی در مجلس تاثیر مثبت بالایی بر صنعت خودرو می تواند داشته باشد زیرا بخشی از معضلات و مشکلات صنعت، چه در صنعت قطعه سازی و چه در مابقی صنایع، باید در مجلس مرتفع شود و آقای رحمانی قادر است سریعتر این اتحاد بین مجلس و دولت در صنعت را بوجود آورد.

وی در خصوص انتظار قطعه سازان از وزیر جدید صنعت نیز گفت: آقای دکتر رحمانی در اقدامی بزرگ که در صحبت های خود به آن اشاره داشتند، اختصاص طبقه دهم وزارت خانه به بخش خصوصی را مطرح کردند. بخش خصوصی، مخصوصا صنعت قطعه سازی 1500 عضو در سال 1373 داشت که این رقم در حال حاضر به حدود 747 عضو و حدود 400 فعال کاهش یافته است این آمار نشان از روند روبه کاهش فعالان صنعت قطعه سازی دارد لذا میبایست کمک ویژه ای برای بقاء صنعت انجام دهند تا صنعتگران بتوانند از گرفتاری ها، معضلات و مشکلاتی که برای آن پیش آمده عبور کنند.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور در خصوص پیشنهاد به وزیر برای حل مشکل قطعه سازان اظهار داشت: به آقای وزیر پیشنهاد می شود با پرسش از درون صنعت قطعه سازی و انجمن، مشاوری در کنار خود از صنعت ما قرار دهد. البته این درخواست من از آقای وزیر به آن معنا نیست که بنده مشاور ایشان باشم لذا وزیر با پرسش از اعضا و شناخت فردی اعلم در صنعت قطعه سازی که همه قطعه سازان نظر مثبتی به وی داشته باشند را به عنوان مشاور انتخاب کند تا بتواند در آن واحد تمام معضلات و مشکلات را به گوش وزیر برساند.

مرتضوی در خصوص حمایت هدفمند از تولیدات ایرانی گفت: صددرصد باید حمایت از تولیدات ایرانی صورت پذیرد و خواهش قطعه سازان از آقای وزیر این است که شرکت ها و تولیدکنندگان قطعات را مورد حمایت خود قرار دهد و در مقابل از واردکنندگان حمایتی نکند زیرا واردات بی رویه باعث ضعیف شدن تولید کننندگان شده است. 

به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن  سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، رضا رحمانی را گزینه مناسبی برای تصدی وزارت صمت می داند.

محمد شهپری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: اقای رحمانی برای تصدی وزارت صمت گزینه مناسبی است زیرا ایشان با صنعت بیگانه نیستند و خود ایشان مدتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بوده اند و مشکلات صنعت را خوب می شناسند. ایشان مدتی قائم مقام وزارتخانه نیز بوده اند و به مسائل وزارتخانه نیز اشراف دارند.

وی افزود: با توجه به حضور وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون صنایع مجلس ایشان می توانند تعامل خوبی با اعضا این کمیسیون که از همکاران سابق هستند داشته باشند.

شهپری تصریح کرد: در حال حاضر هم قطعه سازان و هم خودروسازان با چالش های بالا و زیان فراوانی مواجه هستند و اگر به این شکل ادامه پیدا کند هیچ یک از این دو بخش نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد. با وجود ضرر و زیان زیاد این خودروسازان بهتر است نام خیریه روی این شرکت ها بگذاریم.

وی در خصوص پیشنهاد و انتظار از وزیر جدید گفت: تنها راه حل ازادسازی قیمت خودرو است و مشخص نیست زمانی که در زمینه پتروشیمی و سایر حوزه های تحت پوشش صنعت ازاد سازی انجام شده چرا حساسیت روی قیمتگذاری خوردو وجود دارد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان درخصوص یکی از برنامه های رضا رحمانی که حمایت هدفمند از تولید ایرانی است گفت: البته با شعار نمی توان پیش رفت و باید در عمل اقدام کرد. یکی از مشکلات نقدینگی خودروسازان است و لازم است در شورای پول و اعتبار نقدینگی خودروسازان مشخص شود.

 

به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با اشاره به سوابق رضا رحمانی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایشان را گزینه ای کاملا مناسب برای تصدی وزارت صمت می داند و حمایت صد در صدی و نظر مثبت انجمن قطعه سازان را در خصوص گزینه پیشنهادی رئیس جمهور اعلام می دارد.

مازیار بیگلو در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: انجمن قطعه سازان، حمایت صد در صدی و نظر صد در صد مثبت نسبت به آقای دکتر رضا رحمانی به عنوان وزیر صمت دارد زیرا با توجه به سوابق ایشان در مجلس به ویژه در کمیسیون صنایع، آقای رحمانی نقطه اتصال و نقطه تفاهم مشترک مجلس و دولت است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی وزارت صمت اشراف و شناخت کامل بر صنعت و تجارت و معدن کشور دارند و به ویژه همواره لطف و توجه ویژه به صنعت قطعه سازی کشور داشته است و انجمن به صورت کامل از ایشان حمایت می کند. ما بسیار خوشبین هستیم که ایشان تغییرات عمده و اساسی ای را انجام دهد و کارنامه درخشانی را که تاکنون در وزارت صمت داشته اند با تصدی وزارت بتوانند درخشان تر کنند.

دبیر انجمن قطعه سازان در خصوص تاثیر سابقه ایشان در کمیسون صنایع، بر صنعت خودرو در صورت تصدی وزارت گفت: همان زمان که ایشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودند افتخار می دادند و در جلسات مختلف و گردهمایی های مختلف قطعه سازان و انجمن شرکت می کردند.

بیگلو در خصوص انتظاری که از ایشان در راستای حل مشکلات قطعه سازان وجود دارد گفت: آن چیزی که امروز قطعه سازی نیاز دارد تسهیل تولید است. انتظار داریم وزیر صمت جدید شرایطی را فراهم کند که قطعه سازان بتوانند با تیراژ بالا و به راحتی اقدام به تولید کنند و تا این حد درگیر موانع قانونی، بانکی، ارزی و تامین مواد اولیه داخلی و خارجی که عموما تحت پوشش وزارت صمت است نباشند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم مواد اولیه داخلی و خارجی را به راحتی تامین کنیم و قادر باشیم با همان کیفیتی که تا به حال مشغول به تولید بودیم و چه بسا بهتر از آن و با همان تیراژی که تاکنون تولید می کردیم و چه بسا بالاتر از آن به تولید ادامه دهیم. انتظار قطعه سازان تسهیل این امور است. از طرف دیگر امیدواریم خودروساز نیز بتواند اقدام به خرید قطعه با تیراژ بالا و تولید خودرو با تیراژ بالا نماید تا در مجموع بتوانیم رضایت مردم را هم در بحث حفظ و تعدیل قیمت و هم از نظر کیفیت محصولات برآورده کنیم.

وی در خصوص پیشنهادی که قطعه سازان به وزیر صمت دارند گفت: در قدم اول، تامین مواد اولیه مورد نیاز چه با منشا داخلی چه با منشا خارجی مهم ترین نیاز قطعه سازان است و پیشنهاد ما تامین مواد اولیه است زیرا بزرگترین معزل قطعه سازان همین موضوع است.

دبیر انجمن قطعه سازان در خصوص یکی از عناوین برنامه رضا رحمانی که حمایت هدفمند از تولید ایرانی است گفت: ما در قسمت مواد اولیه همیشه مشکل داشته ایم، به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که بورس کالا یا فروشندگان مواد اولیه داخلی، فولاد، مس، آلومینیوم، مواد پلیمری و پتروشیمی را متاسفانه با یک چوب می زنند و فرقی بین تولید کننده و تاجر یا توزیع کننده مواد اولیه در بازار تولید نیست، در صورتیکه در همه کشور های دنیا کسی که تولید کننده است و مواد اولیه را برای تولید کالا و قطعه استفاده می کند حساب جداگانه ای دارد و مواد را با یارانه و ارزانتر و سریعتر دریافت می کند. در همه جای دنیا مواد اولیه ابتدا به تولیدکننده اختصاص داده می شود و بعد از آن برای سایر مصارف در بازار توزیع می شود.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال