امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی خبر داد

خودکفایی کشور در ساخت جرثقیل ۵۵ تنی

قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساخت تمامی قطعات سخت افزاری و نرم افزاری ۵۵ تنی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره رونمایی از اولین جرثقیل تلسکوپی ۵۵ تنی کشور (خاورمیانه) گفت: امروز اتفاق خیلی خوبی افتاد و برای اولین بار در کشور جرثقیل تلسکوپی پنجاه و پنج تنی تولید و رونمایی شده است که تا پیش از این تکنولوژی تولید آن صرفا در اختیار کشورهایی مثل ژاپن، چین وآلمان بوده است و امروز تلاش متخصصان داخلی بعد از چهار سال به نتیجه مطلوبی رسیده است.

وی تصریح کرد: این جرثقیل ها کاربرد خیلی وسیعی در پروژه های عمرانی همه کشورها از جمله کشور ما دارند و مشتمل بر بیش از سی هزار قطعه هستند. قطعاتی که عمدتا پیچیدگی فن آورانه خیلی بالایی هم ندارند اما متاسفانه به دلیل اهتمامی که شرکت های ما و کشور داشته در سالهای گذشته صرفا با خروج ارز و به صورت وارداتی آن هم بسیار سخت و در شرایط تحریمی تامین می شدند.

قادری فر تاکید کرد: این جرثقیل به صورت کاملا بومی تولید شده و آزمون های عملیاتی و استانداردی خود را پشت سر گذاشته و امروز که ما مراسم رونمایی آن را برگزار کردیم بیش از ۲۰ دستگاه از این جرثقیل های بسیار پیشرفه از سوی شرکت های داخلی ثبت سفارش شده است که همین نشانگر بازار بسیار بزرگ در داخل و منطقه است.

وی افزود: این جرثقیل تا ارتفاع ۶۰ متر را پوشش می دهد و بر اساس فناوری های هیدورلیکی و پیشرفته ترین استانداردهای روز دنیا و صد در صد هم توسط متخصصان توانمند ایرانی و مهندسان جوان شرکت های دانش بنیان ما انجام شده است. جالب است که در جلسه ای که ماه گذشته با آقای مهندس علی عسگری در پارک علم و فناوری پردیس داشتیم ایشان به صراحت اعلام کردند که ما از برای آوردن نام این شرکت ها در رسانه ملی ابایی نداشته باشیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشریح کرد: شرکت صنعت اندیشه مدار (صام) یکی از شرکت های خوب دانش بنیان ما است که ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور در زمینه فنی، فنی مهندسی و مهندسی مکانیک را به خدمت گرفته و امروز توانسته است یک جرثقیل تلسکوپی را بعد از حدود چهار سال کار تحقیق و توسعه و R&D بسیار پیچیده به یک محصول کاملا عملیاتی و نه یک محصول نیمه صنعتی یا آزمایشگاهی بدل کند. این همان توانی است که فرزندان و نخبگان جوان ما دارند مخصوصا در شرایطی که کشور به دلیل تحریم و سیاست های ناشی از اقتصاد نفتی را چالش های جدی اقتصادی روبرو است.

وی در مورد تفاوت قیمت این دستگاه با نمونه های ساخت خارجش گفت: این نمونه که امروز رونمایی شده تقریبا یک پنجم مشابه خارجی است. نمونه ای که هر دستگاه از آن می تواند کمتر شش ماه به صورت کاملا عملیاتی آماده تحویل شود. یک نکته بسیار مهم و کلیدی که در ساخت این نمونه از محصول وجود داشته صنعت طراحی و صنایع پیشرفته قالبسازی است که در ابعاد مختلف به کار رفته است. هم در بالابر آن که یک بالابر شصت متری تلسکوپی ۵۵ تنی است و هم در بحث کشنده صد تنی است که حامل این جرثقیل و پایه های مربوط به آن است و می تواند به راحتی مورد استفاده صنعت و بویژه صنایع معدنی کشور که وابستگی شدیدی به این ماشین آلات پیشرفته دارند قرار بگیرد.

قادری فر در پاسخ به این سوال که چند درصد از قطعات حساس این جرثقیل مانند بُرد کنترلگر آن ساخت داخل است گفت: خوسبختانه و با افتخار باید اعلام کنیم که صد در صد این محصول از جمله بردها، نرم افزارها، قطعات سخت مکانیک و قالب سازی اش به صورت کاملا بومی و به دست متخصصان ایرانی و البته با بهره گیری از نمونه ها و دانش فنی که قبلا در خارج از کشور تدوین شده بوده، ساخته شده وتبدیل به یک دانش فنی شده است.

افزود: به همین بهانه می توانیم اعلام کنیم که در زمینه ساخت اقلام تحریمی در این شرایط اقتصادی سخت کشور و کمبود ارز مبتنی بر فروش نفت، می توانیم به تمامی شرکت های دانش بنیان برای ساخت بار اول و تولید محصولات مورد نیاز کشور تکیه کنیم. در واقع معاونت علمی ریاست جمهوری هم سعی کرده از طریق حمایت از شرکت های دانش بنیانی که برای اولین بار به توانمندی هایی می رسند موضوع مقابله با تحریم و ارز بری را در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: جادارد که از خبر خوب دیگری هم سخن بگویم. به رغم اینکه کشور ما دومین تولید کننده فرش ماشینی در دنیا است اما تا پیش از این در زمینه تولید ماشین آلات این صنعت توفیق نداشتیم و متاسفانه در ازای هر دستگاه تا هفتاد میلیارد تومان و حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون یورو خروج ارز از کشور خارج می شده است؛

آن هم برای ماشین آلات فرشبافی که اتفاقا آنها هم از سطح پیچیدگی بسیار پائینی درخوردار هستند. امروز در کاشان، تولید ماشین آلات ژاکارد که در زمینه بافت فرش ماشینی کاربرد دارد را هم استارت زده ایم که ان شاءالله ظرف مدت سه ماه در این مورد هم خبر خوبی خواهیم داد و کشور در این زمینه هم بی نیاز خواهد شد.

قادری فر تاکید کرد: ما به جای مونتاژ محوری و کارخانه محوری که مبتنی بر واردات خط تولید از خارج از کشور است، به سمت ماشین سازی و صنعت محوری برویم و باید به همت شرکت های دانش بنیان، در این زمینه هم بی نیاز شویم.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه و در پاسخ به سوالی در پاسخ به این سوال که چگونه می توانیم از دانشمندان جوان در حل مسائل موجود مدیریت اجرائی برای تجمیع منابع و صیانت از بهره وری بهتر در کشور استفاده کنیم گفت: امروز آمارها بیانگر این هستند که حدود ۵ هزار شرکت دانش بنیانی که داریم با فروش بیش از ۱۲۰هزار میلیارد تومان توانسته اند در شرایط متلاطم اقتصادی کشور توانسته اند عرض اندام کنند در همین شرایط کرونا می بینیم شرکت های دانش بنیان ما، در ساخت انواع داروهایی که در پروتکل های درمانی فعلی به کارمی رود یا در ساخت تجهیزات پیشرفته ای همچون ونتیلاتور (یا دستگاه تنفس مصنوعی پیشرفته) که مورد استفاده بیماران عزیزمان در بخش های مراقبت های ویژه و بستری هست، امروز ما را از خارج از کشور بی نیاز کرده اند.

قادری فر تاکید کرد: اگر این توان را در چهار پنج ماه اخیر نداشتیم، طبیعتا تعداد تلفات ما در اپیدمی کرونا چندین برابر می شد چرا که نه ما ارزی برای واردات داشتیم و نه استکبار جهانی اجازه وارد کردن این محصولات را به ما می داد. تجربه به ما ثابت کرده که ما می توانیم از ظرفیت این شرکت های دانش بنیان در سایر بخش های اقتصادی کشور هم به طور حداکثری استفاده کنیم و با دمیدن روح خودباوری در جوانانمان هم زمینه اشتغالزایی را فراهم کنیم و هم در شکوفایی و رونق اقتصادی کشور ایفای نقش کنیم.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال