امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

بانک‌ها “کارت ملی قدیمی” را نمی‌پذیرند

برخی شعب بانکی از روز گذشته کارت‌های ملی قدیمی را برای انجام عملیات بانکی نمی‌پذیرند و مشتریان فاقد کارت ملی هوشمند باید کارت ملی قدیمی به همراه رسید ثبت‌نام کارت هوشمند خود را به همراه داشته باشند. دولت از دو سال پیش، طرح کارت‌های ملی هوشمند را در دستور کار قرار داد و بر این اساس پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال ۱۳۹۷ تعیین شد، اما این در حالی است که به دلیل تأخیر در فرآیند صدور این کارت‌ها، بسیاری از افراد هنوز موفق به دریافت کارت ملی خود نشده‌اند. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از عدم اعتبار کارت‌های ملی قدیمی از اول فروردین ۱۳۹۸ خبر داد و اعلام کرد کسانی که هنوز نسبت به ثبت‌نام و دریافت کارت‌ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند تا پایان سال جاری فرصت دارند در این زمینه اقدام کنند.

به گفته ابوترابی، با توجه به برخی از تست‌های موردنظر و آماده نشدن مراحل تولید، متأسفانه فرایند صدور اینگونه کارت‌ها با کمی تأخیر روبرو شده که تلاش می‌شود این بازه زمانی در آینده جبران شود. طبق آنچه سازمان ثبت احوال اعلام کرده زمان استفاده از کارت‌های قدیمی به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و این کارت‌ها تا پایان سال ۱۳۹۷ اعتبار دارند و از اول فروردین امسال فاقد اعتبار خواهند بود و در هیچ یک از ادارت مورد قبول نیست؛ لذا افرادی که برای کارت‌ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند اما هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند، نگران نباشند چرا که مشخصات آنها در سامانه به عنوان افراد دارنده کارت جدید ثبت شده و به محض اینکه تولید کارت‌های جدید آغاز شود، کارت‌های آنها نیز صادر می‌شود. این در حالی است که از صبح روز گذشته (۲۷ خرداد) برخی از شعب بانکی از انجام خدمات برای مشتریانی که کارت ملی قدیمی دارند و کارت جدید ندارند، خودداری می‌کنند. گفته می‌شود این اقدام در پی بخش‌نامه بانک مرکزی مبنی بر نپذیرفتن کارت‌های ملی قدیمی انجام شده و این در حالی است که تعداد زیادی از مردم به دلیل تأخیر در صدور کارت‌های ملی هوشمند، موفق به دریافت این کارت نشده‌اند.

 

برخی واحدهای صنفی سیل‌زده از مالیات معاف شدند

نایب رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به تفاهم مالیاتی اصناف و سازمان امور مالیاتی از معافیت مالیاتی واحدهای صنفی که در مناطق سیل‌زده بیش از ۵۰ درصد دچار تخریب شده‌اند، خبر داد. مجتبی صفایی با اشاره به تفاهمنامه مالیاتی اصناف و سازمان امور مالیاتی و تاکید بر ارائه به موقع اظهارنامه از سوی مؤدیان مالیاتی، گفت: در تفاهمنامه سال جاری اصناف و سازمان امور مالیاتی پنج رده در نظر گرفته شده که در ردیف اول افرادی که سقف مالیات آن‌ها کمتر از سقف معافیت‌های مالیاتی دولت است، قرار دارند و حدود ۸۳۰ هزار مؤدی در این ردیف قرار دارند. نایب رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: در ردیف‌های دیگر که بر پایه میزان مالیات قطعی سال ۱۳۹۶ در نظر گرفته شده؛ در ردیف دوم بر مبنای مالیات قطعی ۱ تا ۲.۵ میلیون تومان برای ۵۴۲ هزار مؤدی با ۳۶ درصد کل مؤدیان صنفی، هیچ افزایش مالیاتی در نظر گرفته نشده است.

وی بیان کرد: در ردیف سوم افرادی که مالیات قطعی سال ۹۶ آن‌ها ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان بوده و ۹۱ هزار مؤدی مالیاتی هستند، ۵ درصد افزایش مالیات برای آن‌ها لحاظ خواهد شد. در ردیف چهارم افرادی که در سال ۹۶ مالیات آنها تا ۱۰ میلیون تومان بوده و ۷۰ هزار مؤدی هستند، ۹ درصد افزایش مالیات برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

صفایی گفت: آخرین ردیف محدوده مالیاتی سال ۹۶ برای مؤدیان بیش از ۱۰ میلیون تومان اعلام شده که تعداد ۲۳ هزار مؤدی در این ردیف قرار می‌گیرند که باید رشد ۱۵ درصدی افزایش مالیات را برای خود در نظر بگیرند. وی تفاهم صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: واحدهایی که در سیل ابتدای سال دچار حادثه و تخریب بیش از ۵۰ درصدی شده‌اند، از پرداخت مالیات معاف هستند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران در رابطه با واحدهای آسیب دیده در سیل ابتدای سال گفت: از سوی دولت وام کم بهره و بدون بهره به مبلغ ۴۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده که برخی از واحدهای صنفی این وام را دریافت کرده‌اند اما در کنار این موضوع اتاق اصناف خواستار ارائه وام‌های بلاعوض به مبلغ ۱۵ میلیون تومان است، زیرا وام‌های کم بهره و بدون بهره در شرایط فعلی به تنهایی کمک حال واحدهای آسیب دیده نیست.


با فواید شگفت‌انگیز پیاده‌روی آشنا شوید


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.  


 اطلاعات عمومی - دانستنیهای جالب و شنیدنی  اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

خرید و فروش + رهن و اجاره انبار و املاک صنعتی اداری –  تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر + خریدار و فروشنده باشید. 

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال