امروز ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

معافیت مالیاتی برای موجرانی که قراردادهای اجاره را دو ساله تنظیم کنند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت:مشوق هایی را برای صاحبخانه‌هایی که در حق مستاجر اجحاف نمی‌کنند در نظر گرفته ایم که یکی از آنها معافیت مالیاتی برای موجرانی است که قراردادهای اجاره را دو ساله تنظیم کنند.

وی  در خصوص اجرای طرح دوساله شدن قراردادهای اجاره گفت: بر اساس این طرح موجرانی که قراردادهای اجاره را دوساله تنظیم کنند شامل معافیت مالیاتی می‌شوند. وی با بیان اینکه دولت در حوزه اجاره هیچ وقت مداخله‌ای نداشته است، گفت: قانون روابط مالک و مستأجر عمدتاً ناظر بربخش حقوقی بوده و دولت هیچ وقت وارد تعرفه و قیمت نشده است. وزیر راه و شهرسازی از برنامه دولت برای اعمال اصلاحیه روی تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد و گفت: بر این اساس مشوق‌هایی را برای صاحبخانه هایی که در حق مستأجر اجحاف نمی‌کنند در نظر می‌گیریم. به گفته‌ی وزیر راه و شهرسازی اکنون سازمان امور مالیاتی در حال بررسی این اصلاحیه در کمیسیون اقتصادی دولت است. وی تاکید کرد که برنامه وزارت راه تشویق مالکان به تنظیم اجاره نامه بالای یکسال است و به مالکانی که در تمدید اجاره نامه شاخص‌های عادی را رعایت می‌کنند مشوق‌هایی تعلق می‌گیرد.

وزیر راه در خصوص اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی نیز گفت: خانه‌های خالی به عاملی برای در تله نگه داشتن منابع کشور تبدیل شده است در حالی که اگر خانه‌ها در جریان استفاده قرار گیرند کمک بزرگی به رونق تولید و ساخت و ساز در بخش مسکن می‌کند. اسلامی با بیان اینکه برای شناسایی خانه‌های خالی نیازمند یک سیستم اطلاعاتی دقیق هستیم تا سازمان امور مالیاتی اقدام کند، گفت: در قانون مشخص نشده است دستگاهی که بیشترین اشراف اطلاعاتی را به داده‌های اطلاعاتی دارد باید محور باشد. وزیر راه از مذاکره و تعامل با دستگاه‌های مربوط برای اتصال سیستم‌های موجود اطلاعاتی خبر داد و گفت: بهره بردار نهایی باید سازمان امور مالیاتی باشد و به دنبال این هستیم که در سال جاری این قانون اجرایی شود. وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیدایش سلطان مسکن به روایت یک نماینده مجلس نیز، گفت: شنونده باید در خصوص منبع اطلاعاتی از فردی که این آمار را داده است سوال کند.

وی ادامه داد: این آمار را نه تکذیب و نه تأیید می‌کنم اما نمی‌شود با افکار عمومی بازی کرد و در دل مردم تشویش ایجاد کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح وزارت راه برای تشکیل مؤسسات استیجاری نیز گفت: نظام اجاره داری حرفه‌ای که در قانون آمده است بر ایجاد موسساتی دلالت دارد که موجر و مستأجر هر دو به آن اعتماد داشته باشند.

وی گفت: این مهم‌ترین گامی است که برای ساماندهی بازار اجاره بها برداشتیم و برای اولین بار قرار است در تاریخ کشور مؤسسات اجاره داری ظهور کنند تا از این به بعد موجران برای پیدا کردن خانه ها به این موسسات مراجعه کنند.

 

ضرورت تعجیل  در  اجرای پروژه های عمرانی

مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه با وجود تصویب آیین نامه اجرایی قانون، تأمین قیر رایگان با کندی و تأخیر بسیار صورت گرفته و عملا پروژه های عمرانی معطل تأمین قیر باقی مانده اند.

وی  با اشاره به توقف پروژه های عمرانی در چند ماه اخیر، گفت: یکی از شاخص ها و ابزارهای اصلی برای اجرای پروژه های عمرانی، تأمین قیر رایگان است، اما متأسفانه دولت در سال جاری عملکرد مناسبی در تأمین قیر نداشته است. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته، دولت در سال گذشته تنها به 67 درصد از تعهدات خود برای تأمین قیر رایگان عمل کرده، این نشان می دهد که دولت و وزارت نفت در اجرای تعهدات انحراف 33 درصدی داشته است. وی گفت: بر اساس مصوبه نهایی دولت، قرار بود که در سال گذشته حدود 4 میلیون تن قیر رایگان به ارزش ریالی 6 هزار میلیارد تومان تأمین شود که متأسفانه کاملا اهداف محقق نشد. وی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه سال 98 هم دولت مکلف است که نسبت به تأمین 4 میلیون تن قیر رایگان به ارزش 6 هزار میلیارد تومان اقدام کند، اما متأسفانه دولت نسبت به تحقق این مسئله با تأخیر عمل کرد، به طوری که آیین نامه اجرایی این قانون، در خرداد ماه سال جاری و با سه ماه تأخیر به تصویب رسید. کیانپور تصریح کرد: متأسفانه با وجود تصویب آیین نامه اجرایی قانون، تأمین قیر رایگان با کندی و تأخیر بسیار صورت می گیرد و عملا پروژه های عمرانی معطل تأمین قیر باقی مانده اند. این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ محموله قیر رایگان دریافت نکرده اند، این مسئله به معنای توقف یک ساله پروژه های عمرانی و راهسازی در کشور است، زیرا تا ابتدای پاییز و زمستان تنها چند ماه باقی مانده و عملا پیمانکاران در این مدت زمان، قادر به پیشبرد پروژه ها نیستند. عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وزارت نفت باید یک بار برای همیشه مسئله تأمین قیر رایگان را حل و فصل کند، تا دیگر شاهد توقف پروژه های عمرانی نباشیم.

 

یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون بودجه مجلس می‌گوید: درحالی بانک‌ها برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه خُرد سخت‌گیری می‌کنند که تجربه نشان می‌دهد بیشترین معوقات بانکی مربوط به عدم تسویه وام‌های کلان است.

وی  در ارزیابی میزان رضایت‌مندی مردم از وام ازدواج، گفت: اگرچه افزایش مبلغ وام ازدواج اقدام به‌موقع و درستی بود اما جوانان نسبت به نحوه پرداخت این وام بسیار گله‌مند هستند چراکه موانع بسیاری همچون “نحوه پرداخت وام” و “شرایط سخت تعیین شده برای ضامن‌“ در این مسیر وجود دارد، درواقع اگر فردی اقوام درجه یک کارمند دولت نداشته باشد نمی‌تواند از وام ازدواج استفاده کند لذا دریافت وام ازدواج عملا برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست.

به اعتقاد این نماینده مجلس شرایط کنونی حاکم بر ادارات و بانک‌ها با چابکسازی دولت منافات دارد و نه تنها موجب سبک شدن دولت نمی‌شود بلکه هر روز گرایش به استخدام دولتی رو به افزایش است.

حاجی‌دلیگانی با یادآوری اینکه طبق مصوبه بانک مرکزی تنها یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است اما بانک‌ها عملا تا 3 ضامن از متقاضی درخواست می‌کنند و حتی دو ضامن باید دارای کسر از حقوق باشد که این شرایط بسیار کار را سخت کرده است، البته شرایط دیگر وام‌ها به همین منوال سخت و صعب‌العبور است. 

 

پیش بینی کاهش قیمت خودرو

مطرح شدن خبر تکمیل و تحویل خودروهای ناقص کف کارخانه تا یک ماه و نیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آینده در کنار عدم تمایل خریداران به خرید خودرو با قیمت بالا باعث شد تا قیمت‌ها در بازار طی روزهای اخیر روندی کاهشی داشته باشد. روز گذشته قیمت خودرو کاهش یک تا دو میلیون تومانی داشت.  رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به کاهش قیمت خودرو در بازار  گفت: «با عرضه خودروهای ناقص موجود در کف کارخانه‌های خودروسازی شاهد شکسته شدن و ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.»

سعید موتمنی اظهار کرد: «آن طور که مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند حدود ۱۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی بوده که این خودروها به تدریج تکمیل شده و وارد بازار می‌شود.»

وی ادامه داد: «با عرضه این حجم از خودرو و ورود حداقل ۲۰ هزار دستگاه آن به بازار، قیمت‌ها ریزش خواهد کرد. به طور مثال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که هفته گذشته ۱۰۳ میلیون تومان بود؛ اکنون به ۹۷ میلیون تومان رسیده، بنابراین در عرض یک هفته حدود شش میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.»

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران به ایسنا گفت: «با عرضه خودروهای ناقص قیمت‌ها در بازار شکسته خواهد شد. در حال حاضر میزان خرید و فروش در بازار کم شده و خریدار بسیار کم است؛ لذا هرچه عرضه خودرو به این بازار بیشتر شود، بازار اشباع شده و قیمت‌ها شکسته خواهد شد.»

وی تصریح کرد: «اکنون تنها خریداران واقعی در بازار هستند که به دلیل نیاز مبرم و فوری به خودرو، خرید انجام می‌دهند. این در حالی است که در مقابل فروشنده در بازار بسیار زیاد شده است. دلالان نیز که اشتباهاً وارد این بازار شده بودند در حال خروج از این بازار هستند.»

موتمنی تاکید کرد: «در حال حاضر دیگر علتی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد که بخواهد شیب قیمت خودرو را مجدداً صعودی کند؛ در هر صورت مصرف‌کننده‌ای که نیاز فوری نداشته باشد، خرید نکرده و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها است.» همچنین پراید 111 با ثبات قیمت در بازار 50 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

   افت ۶ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶

تمایل کم مردم به خرید خودرو باعث شده تا قیمت‌ها در بازار روندی نزولی داشته باشد. در حال حاضر قیمت پژو206 تیپ 2 در بازار

 83 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان است که نسبت به هفته گذشته حدود 3 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان کاهش داشته است. قیمت پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز از 103 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان در هفته پیش به 97 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان در روز جاری رسیده است.

در مورد سمند LX نیز باید به قیمت 81.5 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که هفته پیش تا 85 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان بالا رفته بود. در حال حاضر قیمت پژو405 نیز در بازار 78.5 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان است که نسبت به هفته پیش 1.5 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان کاهش داشته است. قیمت پژو پارس هم با افت 4 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومانی در بازار به 98 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان رسیده است.

در مورد محصولات سایپا نیز باید به قیمت 49.5 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومانی سایپا111 در بازار اشاره کنیم که نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است. سایپا 131 نیز با قیمت 45 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان در بازار معامله می‌شود که قیمت این خودرو نیز تقریباً طی روزهای گذشته ثابت بوده است. قیمت تیبا معمولی هم بدون تغییر در بازار 53 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان است و تیبا هاچ‌بک نیز با قیمت 57.5 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

 

  کاهش قیمت مونتاژی‌ها

در بررسی بازار خودروهای مونتاژی نیز باید به کاهش قیمت 5 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومانی پژو 2008 طی روزهای اخیر اشاره کنیم به طوری که قیمت این خودرو در حال حاضر در بازار به 321 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان رسیده است. قیمت پژو 2008 اواسط اردیبهشت امسال تا 400 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان نیز بالا رفته بود. قیمت سراتوی مونتاژی نیز هم‌اکنون در بازار 300 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان است که نسبت به روزهای گذشته 5 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان کاهش را تجربه کرده است. این روزها مزدا3 نیز در بازار با قیمت 400 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان به خریداران عرضه می‌شود که نسبت به روزهای گذشته 3 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان کاهش قیمت داشته است. قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان روندی کاهشی دارد و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند این روند فعلا ادامه داشته باشد.

 

ثبات نرخ دلار در کانال 12 هزار تومان

یکی از برنامه های مهم بازارساز برای مدیریت بازار ارز، رساندن نرخ دلار به قیمت تعادلی است. بانک مرکزی درصدد است تا این اقدام را به دور از ایجاد هر گونه جو روانی در بازار اجرایی کند. بر این اساس در چندماه گذشته از هر گونه افزایش و یا کاهش هیجانی در این بازار جلوگیری شده و این مساله فعالیت دلالان ارزی را محدود و تقاضا برای خرید ارز را کاهش داده است. روز گذشته رییس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست دولت در جمع خبرنگاران از برنامه های دولت برای ادامه روند تثبیت نرخ ارز در بازار خبر داد و گفت: «به دنبال ثبات اقتصادی هستیم.» نرخ ارز از مهمترین مولفه های ثبات اقتصادی در کشور است و کارشناسان بر این باورند در صورت کاهش نرخ دلار و تثبیت در این بازار نرخ تورم در ماه های آینده کاهش می یابد. نرخ دلار در حدود 10 روز گذشته در کانال 12 هزار تومان قرار گرفته است و روز گذشته نیز با کاهش حدود 150 تومانی به 12 هزارو 750 تومان رسید. نرخ دلار روز سه شنبه 12 هزار و 900 تومان قیمت داشت. فعالان بازار ارز پیش بینی می کنند با توجه به وضعیت بازگشت ارزهای صادراتی و کاهش تقاضا در این بازار در ماه های پیش رو نیز شاهد کاهش محدود قیمت ها در این بازار باشیم.

مدیریت عرضه و تقاضا مهمترین دلیل کاهش قیمت ها در بازار ارز بوده است و با توجه به مثبت شدن تراز تجاری در سه ماهه اول سال و افزایش صادرات نسبت به واردات عرضه ارز در بازار افزایش یافته است. کاهش نرخ حواله درهم و تعمیق بازار ثانویه نیز از دیگر دلایل کاهش نرخ دلار در این بازار بوده است که در مجموع نوسان گیران را ناامید کرده است. در حال حاضر سودآوری نوسان گیران اندک و در فاز احتیاطی قرار گرفته است.

در بازار ارز، روز گذشته یورو با قیمت 14 هزار و 643 تومان و درهم امارات با قیمت 3540 تومان فروخته شد. قیمت خرید هر دلار (اسکناس)‌ ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان و نرخ فروش آن‌ ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان بود که نسبت به روز سه شنبه کاهش داشت. این در شرایطی بود که قیمت سکه به دلیل افزایش قیمت طلای جهانی با افزایش حدود 25 هزار تومانی نسبت به روز سه شنبه رو به رو بود. قیمت طلای جهانی روز گذشته به 1410 دلار رسید که افزایش قابل توجه 18 دلاری داشت.  بر این اساس هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با قیمت 4 میلیون و 526 هزار تومان و طرح قدیم با قیمت 4 میلیون و 362 هزار تومان عرضه شد. همچنین نیم سکه با قیمت 2 میلیون و 329 هزار تومان و ربع سکه با نرخ یک‌ میلیون و 480 هزار تومان فروخته شد. روز سه شنبه قیمت این دو سکه به ترتیب ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود.

‌سکه گرمی نیز روز گذشته در بازار تهران 981 هزار تومان قیمت‌گذاری شد و هر گرم طلای 18 عیار با نرخ 429 هزار و 500 تومان عرضه شد. روز سه شنبه سکه گرمی‌ ۹۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار ۴۲۹ هزار و ۶۱۲ تومان قیمت‌گذاری شد. فعالان بازار دلیل روند معکوس نرخ دلار و سکه را نرخ طلای جهانی عنوان می کنند.  پیش از این ۱۸ خرداد که سکه و دلار مخالف یکدیگر حرکت کرده بودند نیز پای اونس طلا در میان بود. پس از آن همواره سکه روند دلار را جدی‌تر از اونس گرفت. این موضوع موجب شد که افزایش اونس در بازار طلای داخلی چندان برجسته نشود و در نتیجه آن علامت حباب سکه تغییر کند. در واقع دیروز پس از حدود یک ماه سکه، اونس را از دلار جدی‌‌تر گرفت.

البته عده دیگری از معامله‌گران دیدگاه‌های دیگری دارند؛ از نظر آنها سکه‌بازان باور داشتند که تقاضا در بازار ارز چندان جدی نیست؛ در نتیجه زودتر به پیشواز کاهش قیمت رفتند. در واقع از نظر این گروه اگر دلار توان زیادی برای افزایش قیمت از خود نشان می‌داد، سکه به کاهش بهای اونس در بازارهای جهانی توجهی نمی‌کرد و در مسیر صعودی جابه‌جا می‌شد.

سکه از ۴ تیر تا ۱۷ تیر تنها در دو کانال ۴ میلیون و ۵۰۰ و ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی نوسان کرده و در این بازه توان ثبت قیمت‌های بالاتر و پایین‌تر را از خود نشان نداده است. کمترین قیمتی که برای سکه در سال ۹۸ به ثبت رسیده، عدد ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده است. این در حالی است که در همین سال سکه بعضا قیمت‌های بالای ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را نیز تجربه کرده است. باید دید سکه طی روزهای آتی می‌تواند از کف حمایتی محکم سال ۹۸ پایین‌تر برود یا رو به سوی اعداد بالای دو کانال ۴ میلیون و ۵۰۰ ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد آورد.


با فواید شگفت‌انگیز پیاده‌روی آشنا شوید


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.  


 اطلاعات عمومی - دانستنیهای جالب و شنیدنی  اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

خرید و فروش + رهن و اجاره انبار و املاک صنعتی اداری –  تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر + خریدار و فروشنده باشید. 

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال