امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

خط تولید آزمایشی پژو ٣٠١ راه اندازی شد

مسیر صحیح برای عبور از مونتاژکاری

با تشدید تحریم ها و محدودیت برای واردات قطعات خودرو و همچنین خروج خودروسازان خارجی از جمله پژو، جهت گیری ها از «واردات» به «داخلی سازی قطعات» تغییر کرده است و بر این اساس تولید قطعات مورد نیاز صنعت به صورت جدی تری دنبال می شود. روز گذشته خط تولید آزمایشی خودروی پژو ٣٠١ راه اندازی شد. این خودرو قرار بود به طور مشترک از سوی شرکت ایران خودرو و شرکت پژو فرانسه تولید شود اما به دنبال ترک یکجانبه پژو از ایران، ایران خودرو تولید مستقل این خودرو بدون همکاری شرکت فرانسوی را در دستور کار قرار داد که حاصل آن افتتاح خط تولید آزمایشی این خودرو با داخلی‌سازی بیش از ۶۰ درصد بوده است. طبق برنامه اعلامی قرار است داخلی‌سازی این خودرو به ۸۰ درصد افزایش یابد. از اوایل سال آینده خط تولید انبوه این خودرو به بهره‌برداری می‌رسد. این محصول در اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه ۱۰ هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید و در ادامه تیراژ تولید آن به ۱۰۰ هزار دستگاه و در نهایت سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که روز گذشته در این مراسم حضور داشت تولید پژو 301 را عبور صنعت خودروسازی ایران از مونتاژکاری عنوان کرد. دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز با ابراز رضایت از نبود شریک خارجی در تولید این خودرو گفت: «اگر نتیجه تحریم‌ها، خودکفایی است ما با آغوش باز از تحریم‌ها استقبال می کنیم. » پیش از این هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تولید مستقل خودروی ۳۰۱ را تاوان پژو برای عهدشکنی و ترک یک طرفه قرارداد خوانده و آن را فرصتی برای بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی دانسته بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  روز گذشته در این مراسم در خصوص با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون یورو از پژو خسارت گرفته‌ایم از راه اندازی خط تولید پژو 301 گفت: «پس از آنکه شرکت پژو ایران را ترک کرد، ایران‌خودرو داخلی‌سازی محصولاتی که قرار بود در قالب قرارداد مشترک پس از برجام تولید کند را، آغاز کرد و براین اساس مطابق قرارداد با این شرکت فرانسوی قرار بود خودروهای پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ تولید شود.» وی افزود:  «اما پس از ترک پژو به دلیل اینکه خودروی ۳۰۱ تیراژ بالایی دارد، در مرحله اول این خودرو بدون اتکا به پژو تولید شد.» یکه زارع در ادامه اظهار کرد: «هم‌اکنون ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ داخلی‌سازی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی‌سازی به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت. این محصول در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و ظرف چهار سال میزان تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه بدون اتکا به پژو خواهد رسید. »

 

   عرضه پژو ۳۰۱ در دو مدل دستی و اتومات

برای این خط تولید در مجموع ۶۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. این خودرو در دو مدل دستی و اتومات عرضه می شود.  منصور منصوری،  مدیرعامل ساپکو در این خصوص گفت: «خودروی پژو ۳۰۱ در دو مدل وارد بازار می‌شود و نخست مدل دستی را خواهیم داشت. فعالیت ساخت مدل اتوماتیک نیز آغاز شده و بعد از گیربکس دستی به بازار می‌آید.»

وی با بیان اینکه این محصول استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می‌کند؛ اظهار کرد: «طراحی و تولید بر اساس شرایط رقابتی، یکی از نخستین اهداف این پروژه است. سطح تکنولوژی این خودرو بسیار متفاوت است و تولید قطعات جدید با استانداردهای بین‌المللی از جمله اهداف دیگر آن است.» مدیرعامل ساپکو با بیان اینکه بستر لازم برای رشد زنجیره تأمین در پروژه ۳۰۱ تحقق یافت، گفت: «تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین میزان ارزبری در این پروژه انجام خواهد شد و خودکفایی این محصول در حال حاضر ۶۱ درصد است که به ۸۰ درصد خواهد رسید و در واقع خودروی ۳۰۱ بدون کمک پژو ساخته شده است.»

منصوری در پایان اشاره کرد: «در بحث خودکفایی موتور و گیربکس این خودرو تولید ایران خودرو است. این خودرو قطعاً ۴ ستاره کیفی را دریافت خواهد کرد. این نکته را نیز باید گفت که از شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت داخل قطعات استفاده کرده‌ایم.»

 

    قرارداد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی صنایع دفاعی و خودروسازها برای تامین قطعات خودرو

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: «حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد بین صنایع دفاعی و خودروسازها برای تامین قطعات حساسی که توسط خودروسازان قابل تولید نبوده منعقد شده تا این قطعات تولید و در اختیار خودروسازان قرار گیرد.»

امیرسرتیپ امیر حاتمی با اشاره به همکاری وزارت دفاع با خودروسازی ها برای ساخت قطعات، گفت: «در حوزه خودروسازی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازی ها گفته شد که اگر خارجی ها بازار ایران را ترک کردند، صنایع دفاعی که از فناوری و علم و دانش خوبی برخوردار بوده آماده کمک به خودروسازان برای تولید قطعات است.»

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط و اتصال بین وزارت دفاع و خودروسازی ها برقرار شده است، افزود: «بخش قابل توجهی از قطعاتی که خارجی ها تامین می کردند و با تحریم ها کشور را ترک کردند، امروز در داخل تولید شده و در اختیار خودروسازی ها قرار می گیرد.»

امیرحاتمی با بیان اینکه قطعات ساخته شده توسط صنایع دفاعی برای تکمیل خودروهای موجود است، ادامه داد: «قطعاتی که توسط صنایع دفاعی ساخته می شود همانند کامپیوتر خودرو از کیفیت خوبی برخوردار است و خودروسازان هر کمکی بخواهند انجام می دهیم، اما برنامه ای برای خودروی غیرنظامی نداریم.»

در حال حاضر تعداد قابل توجهی از محصولات خودروسازان به دلیل نبود کامپیوتر خودرو به مرحله تجاری سازی نرسیده اند و کمبود این قطعه بیش از سایر قطعات مانع از تکمیل و عرضه خودروهای پیش فروشی شده است. کارشناسان با اشاره به ظرفیت بالای صنایع قطعه سازی در کشور و همچنین نرخ بالای بیکاری بر ضرورت حمایت های ویژه از زنجیره خودروسازی کشور و عبور این صنعت از مونتاژکاری تاکید دارند. باید دید روند اجرای سیاست های حمایتی از تولید چگونه خواهد بود و چقدر صنعت خودروسازی کشور را  در مسیر خودکفایی قرار می دهد.


با فواید شگفت‌انگیز پیاده‌روی آشنا شوید


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.  


 اطلاعات عمومی - دانستنیهای جالب و شنیدنی  اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

خرید و فروش + رهن و اجاره انبار و املاک صنعتی اداری –  تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر + خریدار و فروشنده باشید. 

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال