امروز ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 محله ورداورد 

وردآورد یکی از قدیمترین مناطق غربی تهران که در غربی‌ترین نقطه شهر تهران و در مناطق ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران (به عنوان ورودی کلان شهر تهران) قرار گرفته که بافت قدیمی در منطقه ۲۱ و قسمت نوساز و در حال احداث آن در منطقه ۲۲ قراردارد.

واژهٔ ورد در پارسی باستان به چِمارهای گل و گل سرخ استو وردآورد به معنی آوردگاه گل سرخ است؛ و دلیل این نامگذاری وجود گلهای سرخ فراوانی بوده که در این محله می‌روئیده است.

ورداورد از شمال بادامنه جنوبی البرز و روستای وردیج و از جنوب به شهر قدس از غرب به شهر گرمدره همسایه می‌باشد. مرز شرقی ان نیز رودخانه ورداورد می‌باشد که از دامنه جنوبی البرز سرچمه می‌گیرد و پس از گذشت از وردیج و ورداورد به رودخانه کرج می‌پیوندد. اهم اماکن عمومی واقع در ورداورد عبارتند از بهشت سالم. مرکز تعویض پلاک وردآورد (میثم)، بهزیستی وردآورد و بوستانهای گلزار. خبرنگار. زیتون. شهرقران.

مرزشناسی :

طبق تقسیمات شهرداری، از سال ۱۳۸۳ تا به امروز، گوشه ای از محلۀ وردآورد که بافت شهری قدیمی تری دارد در ناحیۀ ۳ منطقۀ ۲۱ شهرداری و گوشۀ دیگرش که دارای بافت شهری به روزتری می باشد در منطقۀ ۲۲ شهرداری واقع شده است. جمعیت این محلۀ تهران را طبق آخرین سرشماری مرکز آمار چیزی قریب به ۱۵ هزار نفر تخمین زده اند. اگر محلۀ وردآورد را در چهار جهت اصلی جغرافیایی امتداد دهید به نتایج زیر خواهیم رسید:

از سمت شمال می رسیم به بزرگراه شهيد فهميده با دامنه جنوبی البرز

از سمت جنوب می رسیم به بزرگراه شهيد لشگري شهر قدس و نیز بزرگراه بویین زهرا – شهریار

از سمت غرب می رسیم به گرمدره

و در نهایت از سمت شرق می رسیم به رودخانه وردآورد ( دامنه جنوبی البرز سرچشمۀ این رودخانه محسوب می شود و با گذر از وردیج و وردآورد به رودخانه کرج می‌پیوندد ).

به منظور تصویرسازی بهتر اجازه دهید کمی محلۀ های قدیمی و خیابان های مهم وردآورد را با هم مرور کنیم. منطبق با تقسیمات جدید شهری محلۀ وردآورد دارای چندین کوی و شهرک می باشد که از آن بین می توان نام برد از: محلۀ حسین آباد، شهرک نگین، شهرک صدف، کوی ویلایی راشته، شهرک الماس و …

نقشه وردآورد، تهران، استان تهران

تاریخچه 

وقايع تاريخي مهمي كه در اين محله رخ داده است مي توان به زندگي زكي خان از بازماندگان كريم خان زند در زمان آقامحمد خان قاجار ، دستگيري شيخ السفرا عاصم بيك سفير كبير امپراطوري عثماني توسط قواي روس ،ورود  رضا مير پنج به وردآورد قبل از فتح تهران كه خود در باغ نصرت الدوله وقشونش دركاروانسرا سنگي شب را گذراندند، مبارزه ساكنين وردآورد در مقابل حمله قواي روس كه مي خواستند از غرب ، تهران را فتح نمايند.وردآورد در دوران دفاع مقدس 78 شهيد را تقديم اين سرزمين نمود كه يك سوم شهداي منطقه راداراست تمامي آنها از ساكنين محله و از پايگاه شهيد حسن يزدي اعزام گرديدند. وردآورد در لغت به معني آوردگاه گل سرخ ميباشد ودليل نامگذاري اين اسم وجود گلهاي سرخ فراواني بوده كه در اين محله مي روئيده است.

وردآورد كنوني محله اي در ناحيه 3 منطقه 21 تهران كه قسمتي از اراضي آن در منطقه 22 تهران واقع گرديده است اين محله از شمال به بزرگراه شهيد فهميده ، از جنوب به بزرگراه شهيد لشگري ، از غرب به شهر گرمدره و از شرق به رودخانه وردآورد محدود ميباشد.جمعيت آن بيش از 15 هزار نفر ميباشد كه به دليل وجود كارخانجات بزرگ مثل داروپخش و چاپ نشر ايران و وجود كارگاههاي زياد بيش از 15 هزار جمعيت شناور را نيز دارد.جمعيت ساكن در وردآورد را 50% بومي و بقيه را مردماني از ترك ، گيلك ، كرد، تشكيل مي دهد.بيشتر اهالي وردآورد از قشر كارگر ميباشند. از نام آوران محله مي توان به سردار رشيد اسلام شهيد حسن يزدي، علي كريمي فوتبالست معروف آسيا ، مرتضي شعباني فيلمبردار و مسؤل كنوني روايت فتح ، حبيب ايل بيگي مدير كل روابط عمومي جشنواره فيلم فجر اشاره نمود.هر چند كه نمي توان وجود كساني همچون مرحوم حجت الاسلام حاج محمد رضا ايماني روحاني خدمت گزار و متواضع محله ، مرحوم علي صادقي شاعرو مرحوم دكتر يوسف رمضاني از نام آوران محله را ناديده گرفت.

وردآورد تا سال 1382 زير مجموع شهرداري  منطقه 9 تهران بود و به علت بودن در اين حاشيه نشيني از حداقل امكانات برخوردار مي گرديد وردآورديها سال 1383  به آرزوي خود رسيدند و زير مجموعه شهرداري تازه تاسيس منطقه 21 تهران شدند. كه اين شهرداري خدماتي براي اهالي داشته است كه ميتوان به احداث زمين چمن مصنوعي در شرق محله ، احداث پارك شهداي خبرنگار و  احداث ميدان ميوه و تره بار و سالن توپي شهر آورد در غرب محله ، اشاره كرد. 

امکانات :

نکتۀ قابل توجۀ دیگر در محلۀ وردآورد وجود فضای سبز است. قطعاً همگان بر این باوریم که برای فرار از زندگی ماشینی و آلودگی های سرسام آور تهران ورزش و فضای سبز می تواند نقش کلیدی و بسیار مهمی داشته باشد. خوش بختانه این محلۀ تهران به نسبت مساحتش از بوستان های دلباز و متنوعی برخوردار می باشد که چندین مورد مهم آن را با هم بر می شمریم: پارک ماهدشت، پارک افرا، پارك شهداي خبرنگار، بوستان گلزار و …

محلۀ وردآورد برای ورزشکاران یا ورزش دوستان محل هم امکانات نسبتاً خوبی در آستین دارد. این محله دارای حدود چندین سالن ورزشی می باشد مواردی چون: زمين چمن مصنوعي در شرق محله، سالن توپي شهر آورد در غرب محله که به نوبۀ خود می تواند تحسین برانگیز است.

در ضمن در این محلۀ تهران برای اجرای مراسم های خاص و به یاد ماندنی هم سالن های مجهزی تعبیه شده است که در اینجا من باب نمونه به ذکر دو مورد از آنها بسنده می کنیم: تالار مجلل آدینه، تالار و رستوران قصر علی

در محلۀ وردآورد چندین مرکز اداری و دولتی تهران واقع شده است مراکزی چون اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه ۲ ، چاپ نشر ايران، كارخانجات بزرگ مثل داروپخش، مرکز تعویض پلاک وردآورد (میثم) و … ضمناً نگران جای پارک خودروتان نباشید محلۀ وردآورد از پارکینگ بزرگی هم برخوردار است.

شهروندان عزیز هم می توانند برای انجام امور بانکی خود به سپه بانک و یا بانک شهر مراجعه کنند.

به منظور رفاه هر چه بیشتر اهالی محلۀ ورد آباد، چندین مرکز خرید و تعاونی در این محلۀ تهران راه اندازی شده است مثلاً از مجتمع جین ایران می توانید لباس های متناسب با سلیقه خود را تهیه فرمایید و یا حتی به ميدان ميوه و تره بار می توانید روزانه یا هفتگی سر بزنید و به راحتی کل مایحتاج خورد و خوراکتان را با قیمت های مناسب خریداری کنید.

بیمارستان شریعتی در ضلع شرقی محلۀ وردآورد از بهترین و مجهزترین کادر پزشکی محلۀ وردآورد به شمار می آید البته در کنار آن می توان از بهزیستی وردآورد و مرکز بهداشت و درمان راشته هم نام برد. این تیم در کنار هم می توانند ضامن سلامتی وردآورد نشین ها به شمار آیند.

مسجد مصلی محلۀ وردآورد از آن دسته از مساجد گرم و پرشور محل می باشد که به ویژه در روزهای شهادت و یا ولادت ائمۀ معصوم از شور و حال خاصی برخوردار است. همچنین اهالی محل به منظور خواندن نمازهای یومیه صف های طویل و یکدستی را در مصلی محل می چینند و این به نوبه خود یکی از جاذبه های مذهبی این محلۀ قدیمی به شمار می رود. علاوه بر مصلی می توان از دو مسجد پر شور و حال محل هم نام برد یکی مسجد راشته و دیگری مسجد امام زمان.

برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی در ترددهایتان خطوط مترو بهترین گزینۀ ممکن می باشند چرا که ایستگاه وردآورد واقع در خیابان داروپخش یکی از ایستگاه های اصلی متروی خط ۵ تهران محسوب می شود. ورودی دیگر این ایستگاه در خیابان شهید اردستانی قرار دارند که اهالی بنا بر موقعیت مکانی خود می توانند از نزدیک ترین ایستگاه استفاده کنند.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال