امروز ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

اخبار کوتاه

مالیات سنگین در انتظار مالکان خانه های خالی

رییس سازمان مالیاتی کشور گفت: مالیات بر خانه‌های خالی عملا از مرداد ماه وصول خواهد شد  و نصف اجاره ماهیانه به‌عنوان مالیات دریافت می‌شود.
‌ با کاهش درآمدهای نفتی دولت در سال‌های اخیر و بروز اثرات مخرب آن مثل افزایش کسری بودجه و تورم، اهمیت راهبرد تأمین مالی دولت با درآمدهای پایدار مالیاتی بیش از پیش روشن شده است. انجام فرآیند صحت‌سنجی اطلاعات و اظهارنامه‌های مالیاتی توسط عامل انسانی از یک سو و از سوی دیگر عدم اتصال اطلاعات معاملات با اطلاعات تراکنش‌های مرتبط با آنها یا به‌اصطلاح عدم اتصال اطلاعات رویدادهای مالی و نظام پرداخت، موجب شده است علاوه بر افزایش فرار مالیاتی، میزان وابستگی بودجه کشور به فروش نفت افزایش یابد.
یکی از بخشهایی که در سال 1400 ملزم به ارائه مالیات شده است دارندگان خانه های خالی هستند. کارشناسان معتقدند اخذ مالیات از خانه های خالی در صورت اجرای صحیح و اصلاح سازوکار آن می‌تواند علاوه بر افزایش درآمدزایی دولت به تعادل در بازار مسکن و کاهش فعالیت های سفته بازانه در آن بینجامد. 
امیدعلی پارسا، رییس سازمان مالیاتی کشور درباره وضع مالیات بر خانه‌های خالی گفت: در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی یک قانون جدید داریم که برای پوشش ضعفهای قانون قبلی در قانون بودجه لحاظ شد. قانون قبلی اثربخشی لازم را نداشت برای انجام آن رسالتی که وجود داشت اگرچه خود سامانه مربوطه هم آماده نشده بود.
وی ادامه داد: قانون جدید می‌گوید که 4 ماه باید خانه خالی باشد بعد از 4 ماه طبق اطلاعات آن سامانه که همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی مسئولیتش را به‌عهده دارند اطلاعاتش را در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌دهند، بنابراین خانه‌ای باید 120 روز خالی بوده باشد و بعد از 120 روز خالی بودن در سال، باید خالی باشد بعد وزارت راه و شهرسازی با سامانه‌شان به ما اطلاع بدهند و ما می‌رویم دنبال تشخیص و اخذ مالیات، بنابراین حداقل تا پایان تیر ماه و ابتدای برج 5، گرفتن این مالیات به این شکل تصریح‌شده در قانون امکان‌پذیر نیست.
ریس سازمان مالیاتی کشور افزود: از مرداد ماه به بعد هر خانه‌ای که یک روز خالی باشد مشمول این قانون می‌شود، بنابراین، توصیه اکید من به همه مردم این است که حتماً خانه‌هایشان را به‌قیمت عادله و متعادل اجاره بدهند تا مشمول آن مالیات نشوند چون آن مالیات بسیار سنگین است یعنی چیزی حدود نصف اجاره ماهانه می‌شود و عدد خیلی بالا و مؤثری است.
این اظهارات در شرایطی است که آمارهای مشخصی تاکنون از میزان استقبال مردم از این قانون اعلام نشده است. برخی دلیل این مساله را کم کاری دستگاه های اطلاع رسان از جزییات ثبت نام در سامانه املاک عنوان می  کنند و البته برخی دیگر نااطمینانی مالکان و نگرانی آنها از اخذ مالیات می دانند. در هر صورت دستگاه های مرتبط هشدار داده اند که در صورت عدم ثبت نام و همکاری در این زمینه مالکان از خدمات عمومی دولت از جمله خدمات بانکی و یارانه و ... محروم می شوند. 
 
افزایش نوسان در بازار ارز و طلا
قیمت ارز روز گذشته نیز تمایل به افزایش داشت. در معاملات دیروز قیمت دلار به 24 هزار و 100  تومان رسید. یکی از دلایل این مساله افزایش انتظارات تورمی و دلیل دیگر اعلام خبر برکناری رییس کل بانک مرکزی بود که با تایید و تکذیب همراه بود. 
قیمت سکه و طلا نیز روز گذشته افزایش داشت.  نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: به دلیل بالا رفتن نرخ ارز، شاهد بالا رفتن قیمت طلا و سکه در بازار هستیم. محمد کشتی آرای با بیان اینکه اونس جهانی ۱۹۰۴ دلار قیمت‌گذاری شده است افزود: هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بفروش رسید.
وی گفت: هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز ۱ میلیون و ۸۵ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته شد.

شکر رسما گران شد
شرکت بازرگانی دولتی ایران افزایش قیمت شکر را به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها ابلاغ کرد. در متن ابلاغیه آمده: از تاریخ اول خرداد ۱۴۰۰ با توجه به تغییر نرخ چغندر و افزایش قیمت شکر تولید داخل و نیز پایان طرح توزیع شکر خانوار ویژه ماه مبارک رمضان با هدف افزایش حجم عرضه در سطح شبکه‌های توزیع برای کلیه مصارف شکر به میزان تقاضای بازار به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵,۰۰۰ ریال عرضه می شود. 

زمان واریز یارانه معیشتی 
یارانه های معیشتی ساعت ۲۴ روز دوشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. دریافت کنندگان یارانه معیشتی حدود ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه بگیران هستند که به تناسب اعضای خانوار واریزی برای آنها معمولا در دهم هر ماه انجام می شود.
بر این اساس، مبلغ واریزی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است. دولت در هر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد و سالانه تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه معیشتی پرداخت نقدی دارد.

میلگرد ۱۵ هزار تومان شد
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، ‌گفت: قیمت هر کیلو میلگرد از ۱۳ هزار و‌۸۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسید.
حمید رستگار با اشاره به افزایش قیمت آهن و میلگرد در بازار گفت: آثار تورمی بازار و رشد قیمت های جهانی فولاد در این افزایش قیمت ها بی تأثیر نیستند. وی با بیان اینکه در چندین ماه گذشته، شاهد نابسامانی‌های بسیاری در بازار آهن و فولاد بوده ایم، گفت: عوامل بسیاری بر این بی نظمی ها تاثیر گذار بوده است که بارها از سوی فعالان این صنعت در رابطه با آن ها موضوعات مختلفی عنوان شده است. وی تصریح کرد: سرمایه های سرگردان و بدون پشتوانه ای که در کشور به وجود آمده هر چند وقت یکبار یکی از بازارها را هدف قرار می دهد و همین مسئله موجب افزایش غیرقابل انتظار قیمت ها در آن بازار می شود. همین شرایط به وجود آورنده گرانی کاذب و برهم ریختگی نظم بازار می شود.
رییس اتحادیه فروشندگان آهن اضافه کرد: دولت مسئول چنین بی‌نظمی هایی در بازار می باشد و می بایست در جهت بهبود شرایط موجود تصمیمات مهمی اتخاذ کند. در غیر این صورت وضعیت موجود موجب متضرر شدن مردم و همچنین فعالان واقعی بازار خواهد شد.
 
زنگ خطر برای صادرات محصولات کشاورزی 
جمشید نفر، رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران می‌گوید زنگ خطر برای صادرات محصولات کشاورزی به صدا در آمده است.
وی افزود: اگرچه تجارت با کشورهای همسایه همواره یک فرصت و ظرفیت ایده‌آل برای کشور است و بازار این کشورها در هر شرایطی می‌تواند کمک حال رشد تجارت خارجی ایران باشد، اما این وضعیت، خطراتی را نیز به همراه دارد و در صورت وقوع تنش‌های ناگهانی در روابط سیاسی با این کشورها یا چالش‌های متقابل اقتصادی، ممکن است این حجم از بازار صادراتی ایران به کلی حذف شود و جبران آن به راحتی صورت نگیرد. وی با تاکید بر اینکه کشور، نیاز به تنوع بازار و کالاهای صادراتی دارد، افزود: اینکه چرا تجارت خارجی ایران طی سال‌های گذشته محدود به چند بازار خاص شده و مشتقات نفتی بیشترین سهم در سبد صادرات غیرنفتی کشور را دارد، عمدتا ناشی از تحریم‌های خارجی و وضعیتی است که بر بخش تجارت کشور تحمیل شده‌است. رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه طی سال گذشته، تراز منفی تجاری در بخش کشاورزی به ۵ میلیارد دلار رسید، افزود: این کارنامه برای کشوری پهناور به مانند ایران و دارای چهار فصل آب و هوایی، قابل قبول نیست و نشان‌دهنده این است که در سطح مدیریتی کشور، به مقوله کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های این بخش در راستای تحول اقتصادی به خوبی پرداخته نشده‌است.

هشدار شورای رقابت به خودرو سازان
رضا شیوا، رییس شورای رقابت گفت: در حال بررسی میزان افزایش قیمت خودرو در طرح پیش فروش ایران خودرو هستیم تا مشخص شود آیا رشد بهای خودرو براساس فرمول شورای رقابت بوده یا خیر. درصورت تخلف شرکت‌های خودروسازی باید قیمت‌ها را اصلاح کنند. وی درباره زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه افزایش قیمت خودرو در طرح پیش فروش ایران خودرو که به تازگی اجرا شده، بیش از فرمول این شورا است، گفت: براساس مصوبه ما ایران خودرو و سایپا به صورت متوسط با در نظر گرفتن تیراژ(وزن تیراژ) به ترتیب می توانند 8.2 و 8.9 درصد قیمت‌ خودروهای تولیدی را افزایش دهند البته این موضوع به این معنا نیست که شرکت‌های خودروسازی می‌توانند خودروی پرتیراژ را 14 درصد افزایش داده و خودروی کم تیراژ را 2 درصد گران کنند.
 

شاخص ۱۷ هزار واحد رشد کرد

محرک های جهش بورس
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز گذشته با رشد ۱۷ هزار و ۳۷۷ واحدی به یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۹۳ واحد افت کرد و به ۳۸۵ هزار و ۵۳۶ واحد رسید. نمادهای فولاد، فملی، شستا، کگل، فارس، تاپیکو و شپنا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. به نظر می‌آید نزدیک شدن به فصل مجامع، رشد دوباره قیمت دلار در کنار صعودی بودن روند قیمت‌های جهانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محرک‌های بنیادی و البته اخبار مساعد سبب شده است تا بر خوش‌بینی‌ها نسبت آینده بازار افزوده شود.
یک تحلیلگر بازار سرمایه، به بررسی وضعیت بازار سرمایه پرداخت و گفت نشانه هایی از تعادل در بازار سرمایه نمایان شده است و هرچند تا انتخابات نمی‌توان انتظار رشد چشم گیری از بازار داشت، اما می‌توان امیدوار بود که بازار راه تعادل خود را پیدا کرده است.
روزبه شریعتی  گفت: یکی از راه حل ها این بود که زمان بدهیم و وارد بحث زیرساختاری در بازار می‌شدیم. همچنین نمادها بعد از مجامع سالیانه بدون دامنه نوسان بازگشایی شوند تا عرضه و تقاضای بازار قیمت تعادلی را تعیین کند. این اتفاق هرچند بسیار رنج آور و بغرنج بود اما جو بازار را به سمت تعادل می‌رساند. به طوریکه صف های فروش در روز گذشته از حدود ۴۳۰ صف به ۳۰۰ سهم رسید. همچنین ارزش صفوف فروش از نزدیک به ۶۰۰۰ میلیارد تومان در دو هفته قبل به نزدیک ۴۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است. هرچه عوامل مبهمی که به آن اشاره شد شفاف تر میشود، بازار رنگ و بوی بهتری پیدا می‌کند.
شریعتی با تاکید بر اینکه چهره بازار همچنان نا متعادل است به ایسنا گفت: بازار با اینکه کلا به حالت تعادل برسد و ارزش صفوف فروش نیز کم تر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان شود، کمی فاصله دارد که می‌تواند تا انتخابات زمان بر باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه هنوز عوامل ابهام پابرجا است انتظار نمی‌رود بازار رشد آنچنانی داشته باشد اما خوش‌بین هستم،  زیرا نشانه هایی از تعادل در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته قبل و همچنین این هفته در بازار دیده شد و امیدواریم بازار روند منطقی پیدا کند. سهم هایی که پتانسیل دارند به صورت جداگانه رشد کنند، اصلاح ها با قفل صف فروش نباشد و بازار به مدل منطقی سال ۱۳۹۵ تا حدود ۱۳۹۷ برسد.
وی با بیان اینکه حجم معاملات به عنوان مهم ترین دماسنج بازار محسوب می‌شود، اظهار کرد: در روز شنبه ارزش معاملات خرد بازار ۳۷۰۰ میلیارد تومان بود که از ۲۴ فروردین به بعد بالاترین ارزش معاملات است. همچنین ۴۸۱ میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار صورت گرفت که از پنجم اسفند به بعد اتفاق نیفتاده بود.
این کارشناس اظهار کرد: نشانه دیگر درمورد اینکه بازار به تعادل می‌رسد خروج پول قابل توجه از صندوق های با درآمد ثابت بود. هرچند که با این روند سهم های کوچک به گره معاملاتی می‌روند و انتظار می‌رود حداقل سهام داران عمده یک شرکت سهامی عام، زمانی که سهمشان  یک اصلاح بسیار طولانی و قیمتی داشته است، وارد عمل شود و نشانه هایی از حیات خود را نشان دهد.

بازگشایی مشروط تالارها از دیروز

جزئیات جدید از قتل کارگردان و بازیگر سینما در شهرک اکباتان تهران بابک خرمدین اینجا کلیک کنید.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال