امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

دلار وارد کانال 12 هزار تومانی شد

پنجمین کاهش متوالی شاخص ارزی

نرخ دلار روز گذشته و در ادامه روندی که از ابتدای هفته گذشته آغاز شده کاهش یافت و به کانال 12 هزار تومان رسید. این قیمت کمترین نرخ دلار در سال 98 است. در پنج روز گذشته قیمت انواع ارز در بازار به صورت متوالی کاهش یافته است. با این کاهش پی در پی بازدهی نرخ دلار که در سال گذشته به بیش از 100 درصد نیز رسیده بود منفی شده است. در پی کاهش نرخ ارز، قیمت سکه تمام نیز با وجود افزایش نرخ طلای جهانی، 100 هزار تومان ارزان شد. سیگنال های مثبت وارد شده به بازار، معامله گران این بازار را در فضای تردید قرار داده است. در این فضای محتاطانه بانک‌ مرکزی با تقویت کانال عرضه شرایط را برای افت دلار فراهم آورده است. فعالان بازار معتقدند با راه اندازی بازار متشکل ارزی این روند ادامه داشته باشد.

نرخ دلار پس از مدت ها مقاومت وارد کانال ۱۲ هزار تومانی شد به طوری که هر دلار در صرافی‌های بانکی به بهای ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید. صرافی‌های بانکی، در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه دیروز هر دلار را به بهای ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان خرید و به نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رساندند. میانگین بهای هر یورو نیز در روز کاری گذشته در سامانه سنا ۱۴ هزار و ۹۸۲ تومان و هر دلار ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود. همچنین حواله فروش در سامانه نیما برای هر یورو ۱۲ هزار و ۳۹۱ تومان و دلار ۱۰ هزار و ۸۱۵ تومان تعیین قیمت شد.

 

   ناامیدی دلالان ارزی از افزایش قیمت ها

در حالی که همواره نرخ دلار بین دویست تا سیصد تومان بالاتر از قیمت صرافی ها قرار می گرفت، هر دلار در میدان فردوسی، از سوی دلالان حاشیه خیابان به قیمت‌هایی پایین تر از نرخ صرافی ملی فروخته می‌شد. برخی از فعالان این بازار حتی وعده می دادند در صورت نقد بودن پول حاضرند، دلار را با قیمت‌هایی پایین تر ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان تحویل دهند. انتظار بازار برای اعلام اخبار مثبت سیاسی، نزدیک شدن به زمان راه اندازی بازار متشکل ارزی، تزریق مناسب ارز توسط بانک مرکزی از مهمترین عواملی هستند که زمینه کاهش نرخ ارز را فراهم کرده‌اند.

کاهش جذابیت سرمایه گذاری در دلار و پیش بینی کاهش بیشتر نرخ‌ها سبب شده که در روزهای اخیر شمار فروشندگان دلار در بازار آزاد افزایش داشته باشد.

 

   تبعیت نرخ سکه از قیمت ارز

افت قیمت دلار، قیمت سکه را نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش داد. نرخ طلا و انواع سکه در معاملات دیروز، روند کاهشی خود را که از هفته گذشته تشدید شده است ادامه داد، به طوری که هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید با کاهش حدود ۱۰۰ هزار تومانی به مبلغ چهار میلیون و 500 هزار تومان و هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم به چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۹۰ هزار تومان فروخته شد. در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار، ۴۰۹ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۷۷۴ هزار تومان ارزش گذاری شد. مهمترین عاملی که با وجود کاهش نرخ دلار سرعت کاهش نرخ طلا و انواع سکه را کند کرده، رشد اونس طلا در بازارهای جهانی است. قیمت اونس جهانی طلا که در روزهای اخیر به دلیل کاهش ارزش دلار و تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا  و فشار ایالات متحده بر مکزیک، رشد قابل توجهی داشته است، روز گذشته به دلیل تعطیل شدن بازارهای جهانی، ثابت ماند. نرخ اونس جهانی طلا روز گذشته یک هزار و ۳۴۱ دلار بود.

 

   ۴ میلیارد دلار ارز صادراتی به سامانه نیما بازگشت

از ابتدای امسال تاکنون حدود چهار میلیارد دلار ارز صادراتی به سامانه نیما بازگشته است واین مساله یکی از عوامل افزایش عرضه توسط بانک مرکزی است.

محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت روز گذشته و در یک نشست خبری از افزایش بازگشت ارز صادراتی به کشور خبر داد و با ابراز رضایت نسبت به اصلاح سیاست‌های ارزی کشور افزود: «شوک‌های سال گذشته که ناشی از ابلاغ بخشنامه‌های متعدد از طرف بانک مرکزی بود، مانع توسعه صادرات شد و اخیراً این نهاد اصلاحاتی در برنامه‌هایش انجام داده که در کاهش نرخ ارز موثر واقع شده است.» مودودی، بازگشت ۶۰ درصدی ارز صادراتی به چرخه اقتصادی کشور را از نتایج اصلاح سیاست‌های ارزی برشمرد و گفت: «جریان بازگشت ارز پس از اصلاح سیاست‌های ارزی نتایج مثبتی در پی داشته، چنانچه بر اساس آمار پس از اصلاحات انجام شده، ۱۸ میلیارد یورو به نیما بازگشته است.» فعالان ارزی بازگشت ارزهای صادراتی را سیگنالی مثبت برای افزایش عرضه از سوی بانک مرکزی و کاهش قیمت ها در این بازار عنوان می کنند.


با فواید شگفت‌انگیز پیاده‌روی آشنا شوید


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.  


 اطلاعات عمومی - دانستنیهای جالب و شنیدنی  اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

خرید و فروش + رهن و اجاره انبار و املاک صنعتی اداری –  تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر + خریدار و فروشنده باشید. 

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال