امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

اطلاعات جدید درباره «بیت کوین» و تناقض قانونی آن

یک کارشناس مالی به تناقضات قانونی برای تولید بیت کوین در کشور اشاره کرد و گفت: براساس مصوبۀ وزارت صمت استخراج این ارز دیجیتال در کشور قانونی است اما وارداتِ دستگاه­‌های ماینر غیرقانونی است و این یک تناقض قابل تأمل است.

اطلاعات جدید درباره «بیت کوین» و تناقض قانونی آن

علی فتوت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص چرایی افزایش تولید بیت­‌کوین در کشور، اظهار داشت: در یک معاملۀ بانکی همیشه پای بانک‌ها در میان است به این ترتیب بانک­‌ها به عنوان یک واسطۀ معتبر از نظر طرفین شناخته می­‌شوند، اما در بیت­‌کوین افراد مبلغی را با یک رمز انتقال می‌دهند که آن رمز را کسِ دیگری نمی­‌تواند باز بکند به نوعی پول مستقیم و بدون واسطه انتقال پیدا می‌کند.

 

حذف سیستم بانکی در نقل و انتقال بیت کوین

وی با بیان اینکه جذابیتِ اینگونه نقل و انتقال پول برای کسانی که فرار مالیاتی، کار غیر قانونی و پولشویی می‌کنند بسیار بالاست، افزود: البته در کشور ما که مشکلاتِ تبادلِ ارز افزایش پیدا کرده و بانک­های دنیا تمایلی به همکاری با ما ندارند بیت کوین گزینه خوبی برای نقل و انتقال پول است.

به اعتقاد این کارشناس حوزه الکترونیک، در بیت­‌کوین به شما اجازه داده می‌شود روی اَلگوریتم­‌های رمز کار و بیت­‌کوین­‌های جدید را تولید کنید. به عقیده کسانی که در بخش تولید بیت کوین فعالیت می‌کنند ارزش افزوده حاصل از این جابجایی بسیار زیاد است و اگر کسی صاحبِ یک بیت­‌کوین بشود آسیبی به کشور وارد نخواهد آمد. 

وی با بیان اینکه خصلتِ اساسی بیت­‌کوین عدم بروز تقلب در این بخش است، گفت: در حوزه بیت کوین زنجیرۀ بلوکی تشکیل می‌شود که تاریخچه جابه جایی پول ها در آن درج خواهد شد و همین امر تقلب را در این حوزه به صفر می‌رساند. علاوه بر این تولید بیت کوین نیاز به محاسباتِ کامپیوتری دارد به نحوی که کامپیوتر به شدت مشغولِ جستجو بینِ اعداد و معادلات است تا بتواند معادلات سنگین را حل و به یک بیت ­کوینِ جدید دست پیدا کند که این موضوع نیازمند مصرف برق بالایی است.

فتوت در ادامه با اشاره به برق ارزان موجود در کشور، گفت: ارزان بودن برق باعث شده تا برخی برای سود بیشتر به جای کار تولیدی متمرکز به تولید بیت کوین شوند. به عنوان نمونه در واحدهای کشاورزی و شهرک‌های صنعتی رغبت افراد به تولید بیت کوین افزایش یافته است.

 

 

تناقضات قانونی برای تولید بین کوین در کشور

خانی دیگر کارشناس حوزه مالی هم با اعلام اینکه تورم در این واحدِ پولی وجود ندارد، تصریح کرد: تمام پول­­هایی که توسط بانک­های مرکزی دنیا چاپ می شود اگر بدون پشتوانه باشد منجر به تورم خواهد شد اما در بیت کوین تورمی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در گذشته کسانی که به مسائل کامپیوتر آشنایی داشتند به حوزه بیت کوین ورود پیدا می کردند اما امروز فقط کافی است کامپیوتر را به شبکۀ اینترنت وصل و با خرید ماین و تأمین برق اقدام به تولید بیت کوین کرد. در حال حاضر برخی از واحدهای صنعتی که با کاهش تولید روبه رو شده اند به این فعالیت ورود پیدا کرده‌اند. جالب اینجاست دستگاه­‌های تولید بیت‌کوین قاچاق می­‌شود و امکان واردات آنها از مراجع رسمی نیست.

این کارشناس مالی به تناقضات قانونی برای تولید بیت کوین در کشور اشاره کرد و گفت: براساس مصوبۀ وزارت صمت استخراج این ارز دیجیتال در کشور قانونی است اما وارداتِ دستگاه­‌های ماینر غیرقانونی است و این یک تناقض قابل تأمل است.در حال حاضرمحموله­‌هایی از دستگاه‌های ماینر کشف شده که چون واردکننده­‌ها مدارکی ارائه نمی­‌کنند در نهایت ضبط می­‌شوند.

فتوت در ادامه صحبت‌های خانی با بیان اینکه بیت­ کوین تنها ارز مجازی در دنیا نیست، افزود: در ماه­‌های اخیر فیس­ بوک هم یک ارز جدید به نام گلوبال­ کوین تعریف کرده که نقل و انتقال های مالی را از این طریق انجام می‌دهد. البته باید این نکته را بگویم که بیت­‌کوین فی ­الواقع صاحب ندارد، بیت­‌کوین یک جانوری است که هیچ کس نمی­‌داند چه کسی آن را خلق کرده است.

وی به نگرانی سیستم بانکی جهانی برای توسعه بیت کوین اشاره کرد و گفت: طبیعتاً با توسعه بیت کوین بانک­ها از رده خارج می­‌شوند به همین دلیل بانک­‌های مرکزیِ تک تکِ  کشورهای جهان در حال تصمیم گیری در مورد فعالیت بیت کوین هستند.

وی با اشاره به اینکه عمدتاً ارزهای مجازی در داخل اقتصاد کشور نمی‌مانند، تصریح کرد: اگر بخواهم صادقانه بگوییم ارزهای دیجیتال ماهیتاً ضدتمرکز هستند و نه تنها باعث خلل در کار دولت می­شوند بلکه در کارِ دیگر دولت­های متمرکزِ دنیا هم خلل ایجاد می­‌کنند.

خانی با بیان اینکه تولید بیت کوین در کشور و استفاده از آن یک چاقوی دو لبه است، گفت: سیستمِ بانکی با بیت کوین می‌تواند تحریم­‌ها را دور بزند و همینطور مردم می ­توانند سیستم بانکیِ کشورهایشان را دور زده و اقدامات غیر قانونی خود را به راحتی انجام دهند.

 

 

معاملات غیرقانونی ۱ میلیارد دلاری مجرمان با بیت کوین

استفاده از بیت کوین در بازارهای غیر قانونی آنلاین در هر معامله ای از مواد مخدر گرفته تا سوء استفاده از کودکان در سال جاری رکورد زده و به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، استفاده از بیت کوین در بازارهای غیر قانونی آنلاین در هر معامله ای از مواد مخدر گرفته تا سوء استفاده از کودکان در سال جاری رکورد زده و به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

در حالی که نسبت معاملات بیت کوین مربوط به خرید های غیر قانونی رو به کاهش است، حدود 5.5 میلیارد دلار از سکه های دیجیتال در سال جاری در این شبکه به اصطلاح تاریک خرج شده است. شبکه تاریکی که بیت کوین در آن خرج می شود در 2017 با 882 میلیون دلار به اوج خود رسید و سال گذشته با سقوط قیمت این سکه ها افت کرد.

این یافته ها یادآور ریسک های نظارتی بر پول های دیجیتال است. ریسکهایی که مجرمان از آن برای بی نام و نشان ماندن استفاده می‌کنند. ماه گذشته گروه ویژه اقدام مالی که یک سازمان بین دولتی است، بر مبارزه با پولشویی و تروریسم  مالی تمرکز کرد و اقداماتی جدی با عنوان «مشتری خود را بشناسید» در مورد مبادلات با ارز مجازی و نهادهای نظارتی در پیش گرفت. یوروپل، آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری های قانونی در ژوئن با شرکت هایی که تجارت مجازی می‌کنند دیدار کرد تا نکته هایی را به آنها در شناسایی جرایم مربوط به ارز مجازی گوشزد کند.

بزرگترین بازار آنلاین غیر قانونی «هیدرا» است. مواد مختلف مخدر بیشترین کالایی است که در این  سایت فروخته می‌شود ولی سوء استفاده از کودکان و اطلاعات کارت‌های اعتباری ربوده شده هم در این سایت وجود دارد. محبوب ترین ارز مجازی در این نوع بازارها بیت کوین است.

در حالی که رشد هزینه‌های غیر قانونی بیت کوین هشداردهنده است ولی بزرگترین هشدار این است که نسبت معاملات بیت کوین مربوط به قراردادهای غیر قانونی رو به کاهش است. فعالیت غیر قانونی کمتر از یک درصد کل فعالیت بیت کوین را در سال جاری تشکیل می‌دهد که نسبت به 7 درصد 2012 کاهش یافته است.

 

فیروزآبادی: قانونی درباره ماینینگ بیت کوین نداریم/ دستگاه‌ها غیرقانونی وارد کشور شد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تأکید براینکه هنوز ماینینگ رمزارزها در دولت‌ تصویب نشده است، گفت: قانونی دراین باره نداریم.

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره گستردگی تولید ارزهای مجازی (بیت کوین) در کشور، اظهار داشت: طرحی برای قانونمند کردن این موضوع با استفاده از نظرات دستگاه‌های مربوطه از جمله بانک مرکزی، وزارت نیرو، سازمان بورس و ... آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد ولی هنوز در هیات دولت مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی افزود: قانونی برای فعالیت ماینینگ در کشور نداریم و به همین دلیل نمی توانیم بگوییم آنچه هم اکنون توسط عده ای از مردم انجام می شود، خلاف قانون است چون قانونی وجود ندارد که با آن مغایرت داشته باشد.

رییس مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: اکثر دستگاه‌ها به روش غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده اند و ابهام مهمی که در این حوزه وجود دارد این است که عمل ماینینگ توسط اموال قاچاق صورت می گیرد.

به گزارش تسنیم،‌ تولید ارزهای مجازی در کشور، کسب و کاری است که از چند ماه قبل در شهرهای مختلف رونق یافته و موجب شده تا جمع زیادی از جوانان با هدف کسب سود سراغ این فعالیت بروند.

سودآوری تولید ارز مجازی به حدی وسوسه کننده است که تعداد زیادی از واحدهای تولیدی، تولید را کنار گذاشته و درحال تولید رمز ارز هستند.

اما در کنار سودآوری این طرح نباید از هزینه های بسیار زیادی که تولید هر واحد بیت کوین در کشور دارد، غافل شد چراکه برای ایجاد واحدهای ارز مجازی بیت‌کوین، برق زیادی مصرف می شود که موجب افزایش بی سابقه مصرف برق کشور و فشارهای سنگین بر شبکه های برق شده است. طبق اعلام سخنگوی شرکت برق « مصرف برق کشور در همین ماه 7 درصد افزایش یافته است» .

مهمتر اینکه برق مصرفی برای تولید ارزهای مجازی، در برخی از مناطق رایگان تأمین می شود.  

همایون حائری، معاون وزیر برق و انرژی وزارت نیرو در همین ارتباط گفته است: معدنکاران بیت کوین در ایران از نرخ برق یارانه‌ ای بهره می برند و حتی از مراکزی هم که برق را رایگان می گیرند سوء استفاده می کنند .

وزارت نیرو قصد دارد تعرفه ای خاص برای استخراج کنندگان بیت کوین وضع کند تا هزینه تولید آن کاهش یابد و فشار بر شبکه‌های برق کم شود. 

گفتنی است، تولید هر بیت کوین معادل مصرف سالانه 24 خانه در تهران برق مصرف می کند یا معادل مصرف برق یک خانه در تهران به مدت 24 سال .

یارانه هر کیلووات برق 5000 ریال است یعنی تولید یک واحد بیتکوین حدود 350 میلیون ریال با یارانه دولتی هزینه می‌برد یا حدود 2700 دلار .

بیت کوین 11770 دلار در ایران در روز جمعه معامله شد که 38 درصد در همین ماه و بیش از 200 درصد بصورت سالانه افزایش داشت . بر این اساس استخراج هر واحد بیت کوین 8300 دلار یا به عبارتی 108 میلیون تومان در ایران درآمد دارد.

 

 

لاریجانی: استخراج بیت کوین از برق صنعتی خلاف قانون است

رئیس مجلس درباره کمبود برق شهرک‌های صنعتی و استخراج بیت کوین با استفاده از برق صنعتی، گفت: این اقدام خلاف قانون است چراکه استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف می‌کند. 

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی عصر امروز (یکشنبه، 9 تیرماه) پس از بازدید و افتتاح طرح های توسعه شرکت ایزوفام واقع در شهرک صنعتی شمس آباد استان تهران، در جمع خبرنگاران درباره این بازدید و در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده که به صورت آزمایشی در حال اجرا است ضمن تبریک هفته صنعت به تولید کنندگان و صنعت گران کشور که امروز پیشران توسعه کشور هستند گفت: بازدید امروز به خاطر این بود که از اوضاع شهرک صنعتی شمس آباد مطلع شویم و بازدیدی از شرکت صنایع ایزوفام داشته باشیم که امروز چهار محصول جدید خود را رونمایی و افتتاح کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرکت ایزوفام کار خیلی خوب و سامان یافته ای انجام می دهد و به عنوان صنعتگر نمونه نیز معرفی شده است.

وی در ادامه گفت: عنوان شده بود که شهرک صنعتی شمس آباد با رکود مواجه است که در جلسه امروز مشکلات صنایع مطرح شد که یکی از آن ها موضوع مالیات بر ارزش افزوده است که در حال حاضر به صورت موقت اجرا می شود. 

لاریجانی با یادآوری اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده قابل تجدید نظر است، افزود: کلیات این لایحه در مجلس به تصویب رسیده ولی به این دلیل که جزئیات مختلفی داشت مقرر شد به صورت دو شوری مجددا در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در نشست با صنعتگران تاکید شد که محصول به مشتریان واقعی ارائه شود تا نظام‌ مالیاتی نیز در کشور به درستی پیاده سازی شود.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در صورت برقراری چنین رابطه ای بین خریدار و فروشنده واقعی می توان امیدوار بود که مشکلات گذشته مالیاتی صنعتگران را با تفاهم رفع و رجوع کرد.

لاریجانی یادآور شد: در این نباید تردید کرد که سیاست کلی نظام و مجلس حمایت از تولید است و در این راستا باید با کمک به تولید کنندگان مشکلات آن ها را حل کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید با اخذ کمک از بانک ها و رعایت نظامات مالیاتی و تامین اجتماعی باتوجه به شرایط تولید کنندگان با ظرفیت بیشتری بتوانند به تولید ادامه دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره کمبود برق شهرک های صنعتی و استخراج بیت کوین با استفاده از برق صنعتی، گفت: این اقدام خلاف قانون است چراکه استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف می کند و همین نوع استفاده ها است که مجال تولید را کاهش می دهد. چنانچه موردی در این زمینه باشد باید به جد رسیدگی شود. قطعا برای حل معضلات تولید کنندگان با وزارت نیرو مذاکره خواهم داشت.

لاریجانی درباره اینکه شهرک های صنعتی چه میزان می تواند بر اشتغال زایی تاثیر گذار باشد، گفت: قطعا رونق شهرک های صنعتی به ایجاد اشتغال می انجامد و لازم است که استاندار تهران نیز جلسات ویژه ای برای حل مشکلات شهرک صنعتی شمس آباد تدبیر کند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از این مشکلات مربوط به جنس تکنولوژی قدیمی مورد استفاده و یا موضوع سرمایه درگردش  باشد که باید این موضوعات احصا و حل و فصل شود.

لاریجانی تصریح کرد: در حال حاضر در معاونت قوانین مجلس بررسی جدی مختص قوانین تولید صورت گرفته که شامل بررسی قوانین در بخش های صنعت ، معدن و کشاورزی می شود که تمامی مقررات و قوانین اعم از بخشنامه ها و دستورالعمل ها را مورد بررسی قرار می دهد که این اقدام تا پایان تیرماه نهایی شده و تمامی قوانین مربوط به تولید تنقیح خواهد شد و قوانین زاید مشخص می شود.

پیش از این بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی در جریان مشکلات و معضلات تولیدکنندگان شهرک صنعتی شمس آباد قرار گرفت.

 

 

محاکمه مخترع ادعایی بیت کوین به اتهام دزدی 

مخترع ادعایی بیت کوین در حال دفاع از خود در برابر اتهام دزدی بیت کوین و دارایی های مجازی با میلیاردها دلار ارزش از شریک تجاری سابق خود است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ،کریگ رایت، دانشمند استرالیایی که ادعا میکند بیتکوین را ساخته در دادرسی دادگاه فدرال در وست پالم بیچ فلوریدا گفت که نمی‌تواند از دستور ساخت لیستی از آدرس های اولیه بیت‌کوین خود تبعیت کند و حتی نمی تواند به این سکه ها دسترسی داشته باشد.

رایت در حال دفاع از خود در برابر اتهام دزدی بیت کوین و دارایی های مجازی با میلیاردها دلار ارزش از شریک تجاری سابق خود است. این  پرونده کمک می کند تا مشخص شود آیا او واقعاً ساتوشی ناکاموتو هست یا نه. مسئله‌ای که بسیاری در جامعه ارز مجازی راجع به آن تردید دارند.

رایت بارها به قاضی گفت که ناکاموتو است. نام مستعاری که در 2009 توسط خالق ارز دیجیتال استفاده شد. وی گفت دیو کلیمن که وارثانش از او شکایت کرده‌اند، رد پای او را پوشانده  تا مردم متوجه نشوند او همان ساتوشی است.

رایت گفت در 2010 تصمیم گرفت کار در بیت کوین را کنار بگذارد چون نگران بود از آن تا حد بالایی برای تجارت مواد مخدر و سوء استفاده از کودکان استفاده شود. وی گفت:« من دیو را با خود همراه کردم چون یک دوست بود و می دانست من چه کسی هستم. او یک متخصص در قانون بود و من می خواستم هر چیزی راجع به بیت کوین را در ذهن عموم پاک کنم».

خالق بیت کوین  احتمالاً حالا حدود 10 میلیارد دلار بیت کوین بر اساس نرخ فعلی دارد که معادل 3.9 میلیارد دلار است.

رایت گفت یک سری اطلاعات مهم را به کلیمن قبل از مرگش در 2013 داده بود که ردیابی کیف پول های دیجیتال حاوی بیت کوین را سخت تر می کند. احتمال دارد او هرگز نتواند به سکه هایش دست یابد که ادعا کرد مشکلی با این مسئله ندارد.

این پرونده سال گذشته وقتی آغاز شد که وارثان کلیمن از رایت برای دزدیدن صدها هزار بیت‌کوین و دارایی مجازی ، در زمانی که همکار بودند شکایت کردند. 

این فقط یکی از پرونده‌های قانونی است که رایت درگیر آن است. وی در اوایل سال جاری از سه نفر شکایت کرد یا تهدید به شکایت کرد که به او اتهام زده اند. آن سه نفر وی را متقلب خوانده بودند و گفتند باور نمی کنند ناکاما تو باشد.

طی چند سال، چندین نفر ادعا کرده اند که ناکاموتو هستند و رایت فقط یکی از آنهاست.

داراییهای بیت کوین متعلق به ناکاموتو سال هاست جابجا نشده اند. منتقدان می گویند رایت باید هویت خود را با انتقال برخی سکه ها تایید کند. پیشنهادی که وی رد کرده است.

وقتی شاکیان طی دادرسی ادعا کردند برخی مدارک رایت جعلی هستند، وی گفت :«من به هیچ وجه اطلاعات را دستکاری نمی کنم».


با فواید شگفت‌انگیز پیاده‌روی آشنا شوید


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.  


 اطلاعات عمومی - دانستنیهای جالب و شنیدنی  اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

خرید و فروش + رهن و اجاره انبار و املاک صنعتی اداری –  تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر + خریدار و فروشنده باشید. 

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

 

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال