امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 

بررسی وضعیت قیمت ۲۴ قلم کالای خوراکی در خردادماه

بررسی وضعیت قیمت ۲۴ قلم کالای خوراکی در خردادماه نشان می دهد که نرخ ۱۱ قلم نسبت به اردیبهشت ماه هرچند کُند اما کاهشی شده است.بررسی قیمت اقلام خوراکی در خرداد ماه سال جاری به استناد گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، هر کیلوگرم برنج ایرانی درجه یک در خرداد ماه امسال، به قیمت ۲۲ هزار و ۷۰۸ تومان به فروش رفته است که نسبت به رقم ۱۳ هزار و ۷۶۶ تومان خرداد ماه سال گذشته، ۶۵ درصد افزایش و نسبت به نرخ ۲۰ هزار و ۶۰۹ تومان اردیبهشت ماه نیز، رشد ۱۰.۲ درصدی یافته است.

همچنین هر کیلوگرم برنج خارجی درجه یک در خرداد ماه امسال، ۸هزار و ۹۱۹ تومان بوده است؛ در حالی که نرخ این محصول در خرداد ماه سال گذشته، ۷ هزار و ۶۰۷ تومان به ثبت رسیده و از این رو، شاهد افزایش ۱۷.۳ درصدی قیمت برنج خارجی طی یک سال بوده‌ایم. البته نرخ این محصول در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه، ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی نیز در خرداد ماه امسال، با نرخ ۹۹ هزار و ۲۱۹ تومان به فروش رسیده است که نسبت به ۴۸ هزار و ۵۴۵ تومان در خرداد ماه سال ۹۷، رشد ۱۰۴.۴ درصدی را تجربه کرده است. نرخ این محصول نسبت به اردیبهشت ماه تغییری نداشته است.

هر کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله که در اردیبهشتماه ،۹۳ هزار و ۱۷۳ تومان بود، در خرداد ماه به ۹۲ هزار و ۹۹۸ تومان رسیده که کاهش ۰.۲ درصدی را نشان می‌دهد؛ همچنین این نرخ نسبت به خرداد ماه سال گذشته که ۴۲ هزار و ۴۶۱ تومان بود، رشد ۱۱۹ درصدی داشته است.

همچنین هر کیلوگرم مرغ ماشینی که در اردیبهشت ماه ۱۱ هزار و ۸۸۹ تومان بود با کاهش ۱.۷ درصدی در خرداد ماه امسال، به ۱۱ هزار و ۶۸۴ تومان رسید؛ این در حالی است که نرخ این محصول در خرداد ماه پارسال، ۷ هزار و ۳۹۹ تومان بود که نشانگر رشد ۵۷.۹ درصدی در خردادماه امسال است. هر کیلوگرم تخم مرغ ماشینی نیز در خرداد ماه ۷ هزار و ۸۰۴ تومان بود که کاهش ۹.۵ درصدی نسبت به خرداد ماه پارسال که ۸ هزار و ۶۲۳ تومان بود را تجربه کرده است. نرخ این محصول نسبت به اردیبهشت ماه که ۸ هزار و ۹۲۵ تومان بود، ۱۲.۶ درصد کاهش یافته است. بر این اساس؛ هر یک لیتر شیر پاستوریزه نیز که در اردیبهشت ماه ۴ هزار و ۷۸۵ تومان بود در خرداد ماه امسال رشد ۰.۱ درصدی یافت و به ۲ هزار و ۸۸۱ تومان رسید. نرخ این محصول در خرداد ماه پارسال ۲ هزار و ۸۱۱ تومان بود که نشان از افزایش ۶۶.۲ درصدی هر لیتر شیر در خرداد ماه سال جاری دارد. همچنین هر کیلوگرم ماست پاستوریزه در خرداد ماه، با قیمت ۶ هزار و ۳۱۸ تومان به فروش رسیده است که نشان از افزایش ۴.۲ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه (۶ هزار و ۶۲ تومان) و افزایش ۵۶.۲ درصدی نسبت به خرداد ماه پارسال که ۴ هزار و ۴۴ تومان بوده، را نشان می‌دهد.

نرخ پنیر ایرانی پاستوریزه (۵۰۰ گرم) نیز در خرداد ماه ۸ هزار و ۹۵۴ تومان بود که کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه (۸ هزار و ۹۹۰ تومان) دارد. نرخ این محصول در اردیبهشت ماه پارسال، ۶ هزار تومان بود که بیانگر افزایش ۴۸.۹ درصد قیمت پنیر در خرداد امسال است. کره پاستوریزه (۱۰۰ گرم) ۴ هزار و ۵۸۰ تومان در خرداد ماه امسال به فروش رسید که افزایش ۲۷.۲ درصدی نسبت به خرداد پارسال که ۳ هزار و۵۹۹ تومان داشته و البته نسبت به اردیبهشت ماه (۴ هزار و ۵۵۹ تومان) کاهش ۰.۵ درصدی یافته است.

هر ۹۰۰ گرم روغن مایع نیز در خرداد ماه امسال ۸ هزار و۱۰۰ تومان بود که افزایش یک درصدی نسبت به اردیبهشت ماه یافته است. نرخ این محصول در خرداد پارسال ۵ هزار و ۵۸۶ تومان بود که بیانگر افزایش ۴۵ درصدی این محصول در خرداد امسال است.

هر کیلوگرم موز در خرداد ماه امسال با افزایش ۸۵.۲ درصدی نسبت به خرداد ماه پارسال که ۷ هزار و ۵۱۲ تومان بود، به قیمت ۱۳ هزار و ۹۱۴ تومان رسیده است. نرخ این محصول در اردیبهشت ماه ۱۴ هزار و ۱۳۵ تومان بود. سیب درختی زرد، پرتقال و خیار نیز در خردادماه به ترتیب با قیمت ۱۰ هزار و ۲۹۷ تومان، ۹ هزار و ۳۰۰ تومان و ۴ هزار و ۴۷۸ تومان به فروش رفته است که نسبت به خرداد ماه پارسال به ترتیب ۸۸.۴ درصد، ۵۲.۱ درصد و ۵۸.۳ درصد رشد داشته است. نرخ پرتقال نسبت به اردیبهشت ماه ۱۰.۳ درصد افزایش و نرخ سیب درختی ۲ درصد و نرخ خیار ۱۹.۶ درصد کاهش داشته است.

در خرداد ماه نرخ گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز به ترتیب ۵ هزار و ۴۰۷ تومان، ۶ هزار و ۶۲۸ تومان و ۴ هزار و ۵۰۸ تومان بود که افزایش ۱۴۳.۹ درصدی، ۲۹۶.۸ درصدی و۱۵۶.۴ درصدی نسبت به خرداد ماه پارسال دارد؛ ضمن اینکه نرخ گوجه فرنگی نسبت به اردیبهشت ماه ۳.۱ درصد و نرخ پیاز ۳۸.۹ درصد کاهش و نرخ سیب زمینی ۱۳.۲ درصد افزایش داشته است.

 

آخرین مهلت  پرداخت عوارض آزادراهی

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تخفیف ۲۰ درصدی عوارض آزادراهی برای خودروهای پلاک عمومی «ع» خبر داد. خداداد مقبلی درباره میزان تعیین‌شده عوارض آزادراهی، تصریح کرد: مبلغ عوارض بر اساس مصوبه شورای اقتصاد کشور برای آزادراه‌های دولتی و با مصوبه وزیر راه و شهرسازی برای آزادراه‌های بخش خصوصی تعیین شده است.

مقبلی با بیان این مطلب که سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی به شکل مطلوبی همه ترددها را رصد می‌کند، گفت: عوارض آزادراهی برای تمامی خودروها اعم از پلاک شخصی و پلاک عمومی که در آزادراه‌ها تردد دارند، در نظر گرفته شده است و همه مالکان خودروها باید نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند. مقبلی درباره تخفیف در نظر گرفته شده برای خودروهای پرتردد، توضیح داد: برای اینکه عدالت اجتماعی برای کسانی که به‌طور همیشگی از آزادراه‌ها عبور می‌کنند، رعایت شده باشد، هم برای خودروهای پلاک شخصی و هم برای خودروهای پلاک عمومی پرتردد، تخفیف‌هایی اعمال خواهد شد. او در توضیح اینکه تخفیف به چه گروه‌هایی تعلق خواهد گرفت، تصریح کرد: برای خودروهایی که بیشتر از ۴۰ بار در یک ماه از آزادراه عبور کرده باشند، ۳۰ درصد تخفیف پرداخت عوارض در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، افزود: همچنین در گروه خودروهای پلاک عمومی، تخفیف ۲۰ درصدی عوارض تصویب شده است. مقبلی با بیان این مطلب که خودروهای پلاک عمومی و سنگین که از بیست و هشتم اسفند ماه سال گذشته تا امروز در آزادراه‌ها تردد داشته‌اند، برای عدم پرداخت عوارض، جریمه نشده‌اند، تصریح کرد: توصیه می‌کنیم هموطنان عزیزمان برای اینکه مشمول مالیات تأخیر نشوند، هرچه سریع‌تر عوارض خود را بپردازند و در انتظار دریافت پیامک نباشند. به گفته مقبلی بر اساس مصوبه‌ای که به تأیید وزارت راه و شهرسازی رسیده است، مبلغ عوارض با توجه به زمان پرداخت آن محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما به مالکان خودرو این است که نهایتاً تا ۴۸ ساعت پس از تردد در آزادراه عوارض خود را بپردازند چرا که تنها در این صورت است که جریمه و یا افزایش مبلغ شامل حال‌شان نخواهد شد.

مقبلی افزود: اگر عوارض پس از ۴۸ ساعت پرداخت نشده باشد، تا دو هفته از لحظه تردد در آزادراه، باید مبلغی معادل عین عوارض به اضافه ۲۰ درصد همان مبلغ را بپردازند. به گفته او در صورتی‌که پرداخت عوارض بیشتر از دو هفته تأخیر داشته باشد، علاوه بر مبلغی معادل عین عوارض به اضافه ۲۰ درصد، ماهیانه دو درصد از مبلغ عوارض به‌صورت روزشمار نیز به مبلغ پرداختی‌شان افزوده خواهد شد.

 

افزایش غیرقانونی قیمت نان

در حالیکه پیش‌تر رییس اتحادیه نانوایان سنتی گفته بود که نانوایی‌های آزادپز به دلیل تهیه آرد به نرخ آزاد، در قیمت‌گذاری محصولات خود آزاد هستند، مدیرکل وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که نانوایی‌های به اصطلاح آزادپز هم به دلیل دریافت آرد یارانه‌ای، مشمول قیمت‌گذاری هستند و هرگونه افزایش قیمت از سوی آنها تخلف است. اخیرا بررسی‌های میدانی از وضعیت افزایش قیمت غیرقانونی نان در برخی نانوایی‌ها نشان داد که موقعیت جغرافیایی و محل قرارگیری نانوایی هم در قیمت عرضه نان به‌ویژه در نانوایی‌های به اصطلاح آزادپز، تاثیرگزار است؛ به‌طور مثال در یک مورد نان سنگک ساده آزادپز در خیابان پیروزی تهران ۱,۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و قیمت نان یک رو کنجد ۲,۰۰۰ تومان و نان دورو کنجد، ۳,۰۰۰ تومان است که همین نان در منطقه جردن به ترتیب به قیمت ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۵,۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. این موضوع از اتحادیه مربوطه پیگیری شد و هفته گذشته بیژن مقدم،  رییس اتحادیه نانوایان سنتی  در پاسخ به اینکه چرا موقعیت جغرافیایی محل قرارگیری نانوایی در قیمت‌گذاری نان‌های آزادپز تأثیرگذار است، گفته بود که دولت قیمت سقف و کف و قیمت دستوری برای نان واحدهای آزادپز در نظر نگرفته و واحدها با توجه به هزینه تمام شده و موقعیت جغرافیایی، نرخی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند» رییس اتحادیه نانوایان سنتی اظهار کرده بود:  «تفاوت قیمت نان‌های سفارشی در محله‌های مختلف یک شهر، به دلیل تفاوت هزینه تمام شده واحد صنفی آزادپز، هزینه اجاره و موقعیت ملکی واحد است  و آرد این واحدها به صورت آزاد تأمین می‌شود»» اما این اظهارات و تایید اقدامات واحدهای نانوایی آزادپز از سوی رییس اتحادیه مربوطه در حالی است که روز گذشته محمدرضا کلامی،  مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت  در این رابطه شفاف‌سازی کرده و تاکید کرد که هرگونه افزایش قیمت نان از سوی نانوایی‌ها غیرقانونی بوده و همچنین نانوایی‌های به اصطلاح آزادپز نیز به دلیل دریافت آرد یارانه‌ای، مشمول قیمت‌گذاری هستند و نمی‌توانند نان تولیدی را به هر نرخ دلخواه عرضه کنند. این مقام مسئول با بیان اینکه اینکه ۸۰ درصد نانوایی‌های کشور آرد را بر پایه گندم ۶۶۵ تومانی و ۲۰ درصد نانوایی‌ها که با نام آزادپز فعالیت می‌کنند آرد را بر پایه گندم ۹۰۰ تومانی تحویل می‌گیرند، درباره دلایل اطلاق عنوان آزادپز به این دسته از نانوایی‌ها نیز خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۳، قیمت ۹۰۰ تومان برای گندم نانوایی‌ها با قیمت آزاد آن برابری داشت از این رو عنوان آزادپز به این دسته از نانوایی‌ها اطلاق شد اما دولت با هدف حمایت از گندمکاران، گندم را به قیمت تضمینی ۱,۷۰۰ تومان خریداری می‌کند، در نتیجه قیمت ۹۰۰ تومانی گندم برای برخی نانوایی‌ها نیز مشمول یارانه است.

 

مالکان مجبور به کاهش قیمت مسکن می‌شوند

مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: کاهش ۶۰ درصدی معاملات این پیام واضح را به طرف عرضه می‌دهد که باید قیمت‌های پیشنهادی را پایین بیاورد و معتقدم در ماه‌های آینده این اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: شرایط فعلی بازار مسکن بسیار مشابه سال ۱۳۹۱ است که قیمت خانه به دنبال جهش قیمت ارز، سه برابر شد. در آن فضا عده‌ای نیز روی توهمات قیمتی مانور دادند ولی نهایتاً با توجه به افت معاملات، به ثبات قیمت رسیدیم. در حال حاضر نیز این‌گونه است و معتقدم نرخ‌هایی که بالا می‌رود توهمی بیش نیست؛ زیرا توان خرید مردم نمی‌رسد و معاملات حدود ۶۰ درصد نسبت به خرداد پارسال افت کرده است. شاید مالکان از قیمت اسمی خانه خود خوشحال باشند ولی اصل قضیه رقمی است که معامله صورت می‌گیرد، نه آن‌چه از سوی مالک اعلام می‌شود.

خسروی تاکید کرد: معنای واقعی کاهش ۶۰ درصدی معاملات این است که قدرت خرید مردم کاهش یافته و طبیعتاً طرف عرضه باید قیمت‌ها را پایین بیاورند. به اعتقاد من در ماه‌های آینده این اتفاق می‌افتد و مالکان مجبور می‌شوند قیمت‌های پیشنهادی را کاهش دهند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از اعلام افزایش مداوم قیمت مسکن گفت: زمانی که مراکز آماری، درصد کلی از افزایش قیمت مسکن اعلام می‌کنند عده‌ای از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و دیگر مشکل بتوان انتظار داشت قیمت‌ها پایین بیاید. شاخص قیمت شهر تهران در خردادماه توسط بانک مرکزی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع اعلام شده در حالی که در بسیاری از مناطق جنوب تهران، میانگین روی اعداد پنج تا هفت میلیون تومان است. اما اعلام میانگین کل بر مبنای قیمت مناطق شمال، شرق و غرب تهران که اتفاقاً تعداد معاملات آن زیاد است می‌تواند به تورم مناطق جنوبی هم دامن بزند. من نمی‌گویم به مردم دروغ بگوییم اما اولاً باید امیدوارانه صحبت کنیم و دوماً آمار بر مبنای مناطق اعلام شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های مناسبی از جمله احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ و هم‌چنین پیشنهاد پرداخت وام به مستاجرها را در دستور کار قرار داده که در صورت اجرا می‌تواند منجر به ایجاد تعادل در بازار مسکن شود. این موضوعات باید به اطلاع مردم برسد تا بتوانیم فضای بازار فعلی را مدیریت کنیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره قیمت‌های سرسام‌آور آپارتمان در منطقه یک تهران گفت: منطقه یک به نوعی لاکچری محسوب می‌شود و مخاطب خاص خود را دارد. میانگین قیمت منطقه یک نمی‌تواند ملاکی برای کل بازار مسکن باشد.


با فواید شگفت‌انگیز پیاده‌روی آشنا شوید


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.  


 اطلاعات عمومی - دانستنیهای جالب و شنیدنی  اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

خرید و فروش + رهن و اجاره انبار و املاک صنعتی اداری –  تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر + خریدار و فروشنده باشید. 

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال