امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

اخبار کوتاه

نرخ تورم به روایت مرکز آمار

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماه منتهی به تیر ماه ١٣٩٨ به 40.4 درصد رسید که نسبت به 37.6 درصد ماه قبل 2.8 درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٨ به ٤٠,٤ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٣٧.٦ درصد) ٢.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

در تیر ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٧٩,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٨ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٤٨,٠ درصد می‌باشد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨,٠ درصد بیشتر از تیر ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٥٠,٤ درصد) ٢.٤ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٨ به ٤٠.٤ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٣٧.٦ درصد) ٢.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ١,٣ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٣.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. درصد تغییرات شاخص قیمت در ماه جاری نسبت به تیر ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ٧١.٨ و ٣٨.٤ درصد می­باشد.

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در تیر ماه ١٣٩٨ به عدد ١٧٨,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٤٦,٩ درصد است که نسبت به ماه قبل (٤٩,٣ درصد) ٢.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در تیر ماه ١٣٩٨ به عدد ١٨٦,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥٤,٣ درصد است که نسبت به ماه قبل (٥٦,٥ درصد) ٢.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «لبنیات و تخم مرغ» (تخم مرغ، ماست پاستوریزه، شیر پاستوریزه)، گروه «نوشیدنی‌ها» (انواع چای خارجی) و گروه «ماهی‌هاو صدف داران» (انواع ماهی) می‌باشد. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» گروه «بهداشت و درمان» (خدمات بیمارستانی و خدمات طبی سرپایی) و گروه «مسکن، آب، برق و گاز» (اجاره بها) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

هم‌چنین گروه «قند و شکر و شیرینی» (قند و شکر) و گروه «سبزیجات» (پیاز، گوجه فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای) نسبت به ماه قبل، کاهش قیمت داشته است.

 

رکورد مصرف برق در ایران  شکسته شد

سخنگوی صنعت برق گفت: روز گذشته پیک مصرف به عدد ۵۷ هزار و ۶۸۱ مگاوات رسید تا بر این اساس رکورد جدیدی در مصرف برق کشور به ثبت برسد. مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه “ روز سه شنبه پیک مصرف به عدد 57 هزار و 681 مگاوات رسید تا بر این اساس رکورد جدیدی در مصرف برق کشور به ثبت برسد”، گفت: مصرف برق روز گذشته کشور حدود یک هزار و 200 مگاوات نسبت به روز یکشنبه افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در چهار دهه اخیر پیک مصرف برق همواره رشد هفت درصدی داشته است، گفت: در تابستان امسال همکاری و مدیریت مصرف تمامی بخش‌های خانگی، صنعت، تجاری و کشاورزی در ساعات اوج مصرف موجب شده است تا مصرف پیک امسال نسبت به سال گذشته تنها یک درصد افزایش یابد که این مهم تاثیرگذاری بسیار زیادی در اقتصاد ملی دارد. رجبی‌مشهدی ادامه داد: روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و 334 مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و 264 مگاوات مربوط به صادرات و 70 مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به 775 مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به سه هزار و 961 مگاوات رسیده بود. سخنگوی صنعت برق در پایان یادآور شد: پیش از این بیشترین میزان مصرف برق کشور مربوط به بیستم تیرماه سال گذشته با رقمی در حدود 57 هزار و 97 مگاوات بوده است.

 

 خودرو یک هفته ای ۱۰ میلیون تومان ارزان شد

گزارش قیمت خودرو حکایت از کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت انواع خودروهای داخلی در طول یک هفته اخیر دارد.

در بازار روز گذشته خرید و فروش خودرو روند نزولی قیمت انواع خودروهای داخلی همچنان ادامه دارد به نحوی که در یک هفته اخیر برخی از خودروها شاهد کاهش 10 میلیون تومان هستند.

 به عنوان نمونه در هفته گذشته قیمت پژو206 تیپ 2حدود 84میلیون تومان اما روز گذشته 77 میلیون تومان و 500 هزار تومان، پژو206 تیپ 5 حدود قیمت 99 میلیون تومان اما روز گذشته 88 میلیون تومان و پژو206 صندوق‌دار 101میلیون تومان بود اما هم اکنون 89 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در حال حاضر پژو 405 با قیمت 72 میلیون تومان، پژو پارس با کاهش 6 میلیون تومانی با قیمت 89 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 77 میلیون و 500 هزار تومان و پژو206 صندوق داربا قیمت 89 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

علاوه بر این پژو207 اتوماتیک با کاهش 3 میلیون تومانی با قیمت 158 میلیون و 500 هزار تومان، رانا با کاهش 6 میلیون تومانی با قیمت 75 میلیون و 500 هزار تومان، اچ سی کراس با کاهش 7 میلیون تومانی با قیمت 125 میلیون و 500 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

 

افزایش قیمت چای خارجی

رئیس اتحادیه بنکداران با بیان اینکه قیمت چای خارجی در هرکیلوگرم ٨٠ هزارتومان افزایش یافته است،گفت: حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی از واردات این کالا و اختصاص ارز نیمایی برای آن دلیل این امر است.

محمد آقاطاهر با اشاره به افزایش قیمت چای در بازار گفت: دلیل این مساله حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی از واردات چای و اختصاص ارز نیمایی برای واردات آن بوده است.

وی افزود: بر همین اساس از ١٥ خردادماه تمام محموله‌های چای که در گمرک بودند با ارز نیمایی ترخیص شدند.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: قیمت چای خارجی ٥٠٠ گرمی از ٢٩ هزار و ٩٠٠ تومان به ٦٩ هزار و ٩٠٠ تومان رسیده به عبارتی چای خارجی در نیم کیلوگرم ٤٠ هزارتومان و در یک کیلوگرم ٨٠ هزارتومان افزایش قیمت داشته است. آقاطاهر با بیان اینکه چای ایرانی نیز افزایش قیمت جزئی و معقولی داشته است، گفت: دقیقاً میزان این افزایش قیمت را نمی دانم چون چای ایرانی بیشتر در شمال خرید و فروش می‌شود.

به گفته وی چای ایرانی به کشور ترکیه که خواهان این نوع چای است صادر می‌شود. آقاطاهر گفت: این اتفاق خوبی است چراکه باعث می‌شود چای‌های داخلی صادر شود و سنواتی نشود. وی درباره اینکه آیا احتمال کاهش قیمت چای در بازار وجود دارد؟، ادامه داد: اگر قیمت ارز نیمایی کاهش یابد و محصول جدید وارد شود احتمال این امر هست.

آقاطاهر درباره اینکه چرا با وجود کاهش قیمت دلار قیمت چای پایین نیامده است نیز گفت: هیچ مواد غذایی با ارز آزاد وارد نمی‌شود. واردات یا با ارز ٤٢٠٠ تومانی انجام می‌شود و یا ارز نیمایی. در نتیجه کاهش قیمت دلار در بازار آزاد نمی‌تواند تأثیری روی قیمت این محصولات داشته باشد.

۷۵ درصد از حجم سدهای کشور مملو از آب است

رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت: بارش های ابتدای سال قطعا کمک شایانی به تأمین آب شرب و کاهش اثرات خشکسالی در کشور کرده، به طوری که در شرایط کنونی ۷۵ درصد از حجم سدهای کشور، مملو از آب است. وی  گفت: در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، گزارش مربوط به عملکرد وزارتخانه در مدیریت سیلاب ها در کشور ارائه شد و پس از آن این موضوع با حضور نمایندگان مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزیر نیرو ادامه داد: گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس درباره عملکرد دستگاه ها در  مدیریت سیل در هفته های آتی برای قرائت به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل کم آبی برخی از استان ها از جمله استان سیستان و بلوچستان، گفت: امروز مشکل کم آبی در شهرها و روستاهای برخی از استان ها مشهود است، البته شرایط به طور کلی و در مقایسه با سال قبل بهتر است، به ویژه آن که مردم در مصرف آب صرفه جویی می کنند.

اردکانیان ادامه داد: بارش های ابتدای سال قطعا کمک شایانی به تأمین آب شرب و کاهش اثرات خشکسالی در کشور کرده است، به طوری که در شرایط کنونی 75 درصد از حجم سدهای کشور مملو آب است. وی گفت: در شرایط کنونی در برخی از استان ها و نقاط کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان مشکل کم آبی وجود دارد، از این رو باید به اجرای پروژه های آبرسانی به استان ها سرعت داده شود، در این رابطه هیچ مانع فنی و پیچیدگی وجود ندارد و تنها تحقق این مسئله نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است. وزیر نیرو ادامه داد: برای رفع مشکلات کمبود اعتبار برای اجرای پروژه های آبرسانی قرار است که نشست مشترکی میان کمیسیون عمران، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده ودر این نشست راه کارها برای تأمین اعتبار مورد بررسی قرار گیرد.

 

اصلاح ساختار بودجه شفافیت و پاسخگویی دولت به مردم را افزایش می دهد

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: مدیریت کسری بودجه بدون اتکا بر منابع بانک مرکزی و افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت به مردم از جمله استراتژی های کلان اصلاح ساختار بودجه است.

وی  با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار بودجه براساس دستور مقام معظم رهبری  گفت: با توجه به ایجاد اختلال در اداره اقتصاد کشور در صورت استمرار رویه های جاری و الزام برای تبدیل تهدیداتِ ناشی از تحریم ها به فرصتِ اصلاحات اقتصادی، موضوع اصلاح ساختار بودجه در شرایط فعلی ضرورت دارد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر عملیاتی سازی اصلاحات ساختاری بودجه تاکید فرموده اند، افزود: مقام معظم رهبری مقرر فرمودند نقشه راه و برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه عمومی و کاهش ناترازی بودجه با افق دو ساله (99- 1398) تدوین و به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی برسد و بودجه سال 1398 در چارچوب این برنامه تنظیم شود که در بودجه سال جاری این اتفاق رخ نداده است. وی ادامه داد: در سیاست های کلی و برنامه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تکالیف متعددی در خصوص اصلاح ساختار بودجه عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت تصویب و ابلاغ شده است که باید اجرایی و به ویژه در بودجه 1399 گنجانیده شود.

جعفرزاده ایمن آبادی به عوامل موثر بر ناترازی بودجه اشاره و تاکید کرد: رقابت پذیری اقتصاد، محیط زیست، نظام بانکی، صندوق های بازنشستگی و انباشت بدهی های بازپرداخت نشده دولت از جمله عوامل ناترازی بودجه است.

وی در تشریح دلایل بنیادین و تاریخی ناترازی بودجه، افزود: توجه حداکثری به رفاه عمومی در حال حاضر و لحاظ نکردن ابعاد بلندمدت،کم بودن درآمد پایدار و مصون از نوسان دولت، فقدان نظام کارآمد مشاهده و شناسایی آسیب ها و ارائه بازخورد برای رفع آن و فقدان تصویر شفاف از وضعیت مالی و نحوه گردش وجوه در کل حاکمیت از جمله دلایل بنیادین و تاریخی ناترازی بودجه محسوب می شود که سبب شده ما همیشه به سمت نفت حرکت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کاهش تدریجی و قطع وابستگی مستقیم بودجه جاری از درآمدهای نفتی یکی از اهداف اصلاح ساختار بودجه است، ادامه داد: فردی عنوان کرده که بودجه سال 99 بدون نفت بسته می شود در حالی که این موضوع اقدامی غیرممکن است و به صلاح کشور هم نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش تدریجی اتکای بودجه جاری به درآمدهای نفتی و اهرم کردن این منابع برای توسعه کشور  از جمله استراتژی های کلی اصلاح ساختار بودجه است، گفت: مدیریت کسری بودجه بدون اتکا بر منابع بانک مرکزی، ایجاد درآمدهای پایدار با اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام قیمت گذاری حامل های انرژی، بازتعریف وظایف دولت و کاراتر کردن هزینه کرد دولت از طریق اصلاحات ساختاری و نهادی، اولویت بندی برنامه ها و تعیین سقف های بودجه مطابق با قاعده مالی و افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت به مردم از جمله موارد دیگر استراتژی های کلان اصلاح ساختار بودجه است.

 

پیش‌بینی کاهش قیمت مسکن در تهران با راه‌اندازی مترو هشتگرد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه قطار شهری تهران هشتگرد گفت: با توجه به تسهیل حمل و نقل بین تهران و هشتگرد، قیمت مسکن پایتخت تعدیل خواهد شد.

حبیب‌الله طاهرخانی در حاشیه بازدید از مترو هشتگرد، با اشاره به پروژه قطار شهری هشتگرد گفت: حمل و نقل بین تهران و این منطقه تسهیل خواهد شد و این مسئله بار تقاضای مسکن در تهران را کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه زمان مسیر قطار تهران - هشتگرد حدود 45 دقیقه خواهد بود گفت: با توجه به این مسئله و بازار مناسبی که برای اقشار کم درآمد در این منطقه وجود دارد، قیمت مسکن در تهران تعدیل خواهد شد. مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، 200 هزار واحد سهم شهرهای جدید است گفت: حدود 60 هزار واحد از این طرح مربوط به شهرهای جدید اطراف تهران است. وی با بیان اینکه ساخت 58 هزار از این واحدها آغاز شده از احصاء 100 هزار واحد دیگر برای ساخت مسکن خبر داد و افزود: تاکنون برای مترو هشتگرد 800 میلیارد تومان هزینه شده است. طاهرخانی در پایان با بیان اینکه برای اتمام مترو 200 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم، گفت: با افزایش تولید مسکن در شهرهای جدید فضای کمبود عرضه در کلانشهرها به خصوص تهران کاهش پیدا می‌کند.


با فواید شگفت‌انگیز پیاده‌روی آشنا شوید


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.  


 اطلاعات عمومی - دانستنیهای جالب و شنیدنی  اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

خرید و فروش + رهن و اجاره انبار و املاک صنعتی اداری –  تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر + خریدار و فروشنده باشید. 

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال