امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

حذف تقاضای کاذب با طرح ساماندهی صنعت خودرو 
روح‌ الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو سوداگری و تقاضای کاذب را از بازار خودرو حذف و از تبدیل خودرو به کالایی سرمایه‌ای جلوگیری می‌کند.
وی  با بیان اینکه با تصویب و اجرایی شدن طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو سوداگری از بازار خودرو حذف می‌شود، گفت: براساس آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، هرچند صنعت خودرو از نظر کیفیت ایراداتی دارند اما با کمبود ظرفیت تولید روبه‌رو نبوده و با فعال کردن ظرفیت‌های راکد پتانسیل تولید قابل قبول است، درواقع مشکل اصلی حوزه خودرو توزیع و فروش آن است که تلاش شده با طرح مذکور سازوکار عرضه مناسب خودرو شود. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو، خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود و باید به این نکته توجه کرد که بورس کالا با بورس اوراق بهادار متفاوت است بنابراین مشکلاتی که در حال حاضر بورس اوارق بهادار با آن درگیر است به حوزه خودرو کشیده نمی‌شود. وی با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بورس قیمت خودرو را تعیین می‌کند، ادامه داد: براساس طرح مذکور قیمت تمام شده تولید خودرو با حذف هزینه‌های مالی مشخص شده، سپس شورای رقابت با توجه به شاخص‌هایی مانند تورم، نرخ ارز سود خودروسازان را تعیین می‌کند، بنابراین مابه‌التفاوت قیمت تعیین شده و بهای خودروی فروخته شده در بورس نصیب خودروسازان نمی‌شود و در مسیرهای مانند مالیات، ارائه تسهیلات کوتاه مدت قرض الحسنه به خودروسازان برای توسعه و R and D و همچنین تشویق خودروسازان برای عرضه بیشتر به کار گرفته می‌شود. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو اشخاصی که دارای گواهینامه بوده و در مدت مشخص خودرو دریافت نکرده‌اند در اولویت خرید خودرو در بورس هستند، تصریح کرد: فروش خودرو خریداری شده از بورس نیز حدود دو تا سه سال بعد از آن متضمن پرداخت مالیات‌های سنگین خواهد بود. ایزدخواه با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو سوداگری و تقاضای کاذب را از بازار خودرو حذف کرده و از تبدیل خودرو به کالایی سرمایه‌ای جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: تولید خودرو کارخانه‌ای(دست‌ساز)، ورود صنایع نظامی به این حوزه، ایمنی تصادفات، نوآوری در خودروسازی، ایجاد مرکز ملی ایمنی تصادفات، جایگزینی مکانیزم بیمه تعمیر و کیفیت خودرو به جای گارانتی از محورهای طرح مذکور است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باب دریافت پیشنهادات برای چکش‌کاری طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو باز است، تصریح کرد: با حذف سوداگری، شفاف کردن معاملات، منطقی کردن تقاضا، زمینه متعادل کردن و کاهش قیمت خودرو فراهم می‌شود زیرا اگر خودروسازان از محل رانت، نوسانات بازار سود به دست نیاورند، ناچارند با افزایش عرضه سود مورد نظر خود را به دست آورد.

مالیات بر عایدی سرمایه سفره سفته‌بازان مسکن را جمع می‌کند
سید البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از راه کارهای اساسی برای مقابله با مسئله دلال بازی در حوزه مسکن، اخذ مالیات بر عایدی سرمایه است، قطعا مدیریت و ساماندهی معاملات و خرید و فروش مسکن موجب تعدیل نظام عرضه و تقاضا خواهد شد. وی با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در هیأت دولت، گفت: ورود قوه مجریه برای ایجاد و تقویت پایه های مالیاتی بسیار مثبت است، زیرا این اقدام راه کاری برای مدیریت صحیح بازارهای اقتصادی محسوب می شود، یکی از محورهای اصلی لایحه مذکور، مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است. نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی یکی از عوامل و دلایل تشدید بحران مسکن، فعالیت دلالان و سفته بازان در بازار است، حال یکی از راه کارهای اساسی برای مدیریت و مقابله با این مسئله، اخذ مالیات بر عایدی سرمایه است، قطعا مدیریت و ساماندهی معاملات و خرید و فروش مسکن موجب تعدیل نظام عرضه و تقاضا خواهد شد. حسینی گفت: فردی که از محل خرید و فروش مسکن به درآمدهای بالایی رسیده، با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن دیگر زمینه را برای سوداگری مهیا نمی بیند، زیرا با اجرای این قانون، اگر فردی بخواهد بیش از حد مجاز خرید و فروش مسکن انجام دهد، باید مالیات پرداخت کند که این زمینه را برای توقف فعالیت دلالان فراهم می کند.وی گفت: بخشی اعظمی از منابع مالی اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن، ازمحل اخذ مالیات های جدید از حوزه مسکن تأمین خواهد شد، حال بخشی از پایه های مالیاتی هنوز قانون ومقررات خاص خود را ندارند که باید در این عرصه برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.
حسینی ادامه داد: مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، مالیات بر اراضی بلااستفاده و مالیات بر خانه های لوکس از پایه های مالیاتی است که می توان از این محل منابع اعتباری جدیدی را خلق کرد.سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، بازار را از رویکرد سرمایه ای به رویکرد مصرفی هدایت می کند.

ادامه  افزایش نرخ دلار و سکه!
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز گذشته در بازار آزاد تهران به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که بالاترین سطح قیمت سکه تا کنون بوده است. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون تومان، ربع سکه ۴ میلیون تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان بود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۵۰تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۹۰ دلار و ۷۹ سنت بود. در معاملات روز گذشته قیمت دلار نیز از کانال 28 هزار تومان عبور و در ساعت 17 به 28 هزار و 100 تومان رسید. در حالی که هفته گذشته بانک مرکزی با براداشتن سقف قیمتی صرافی‌های بانکی، زمینه‌ساز تک نرخی شدن ارز در بازار شد، اما طی دو روز اخیر مجددا نرخ ارز در بازار غیررسمی، از صرافی‌های مجاز پیشی گرفت و دیروز شاهد اختلاف قیمت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی میان نرخ ارز این دو بخش بازار بودیم. روز گذشته قیمت دلار در صرافی‌های بانکی با افزایش قیمت ۲۰۰ تومانی به ۲۷ هزار و 400 تومان به فروش رسید. 
خبر دیگر در بازار ارز اینکه میزان عرضه ارز در سامانه نیما در شهریورماه به یک میلیارد و 628 میلیون یورو رسیده که از خردادماه سال 98 تاکنون بی‌سابقه است. از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 6 میلیارد و 708 میلیون یورو در سامانه نیما عرضه شده است و در صورتی که در 6 ماه دوم سال جاری میزان عرضه ارز همانند شهریور ماه باشد، تا پایان سال 9 میلیارد و 768 میلیون یورو دیگر ارز حاصل از صادرات به سامانه تزریق خواهد شد که با این حساب میزان عرضه ارز در مجموع سال 99 در نیما به 16 میلیارد و 476 میلیون یورو خواهد رسید. این میزان، 682 میلیون یورو بیشتر از میزان عرضه ارز در سال 98 است. عرضه ارز در نیما در شرایطی جهش پیدا کرده است که در شهریور ماه بهای ارز به دلایل نامعلومی روند صعودی داشته است.

اعلام قیمت جدید ۷ محصول ایران خودرو 
ایران خودرو دعوتنامه تسویه حساب تعدادی از محصولات خود را با موعد تحویل مهر ٩٩ برای مشتریان ارسال کرد. برهمین اساس قیمت 3 ماهه سوم سال 99 محصولات این شرکت مشخص شد. بر این اساس قیمت پژو 207 (پانوراما) با قیمت جدید 156،870،000، پارس ال ایکس  با قیمت جدید 100،080،000، پژو 405 دوگانه سوز با قیمت جدید 84،500،000، پارس سال با قیمت جدید 97،740،000، پژو 206صندوقدار با قیمت جدید 104،790،000، پژو 206 تیپ 2 با قیمت جدید88،660،000  و پژو 405 اس ال ایکس با قیمت جدید 85،560،000 اعلام شد. 

پای خودرو به بورس باز می شود؟
پس از عرضه املاک در بورس کالا، اکنون طرح عرضه خودرو در بورس کالا روی میز نمایندگان مجلس قرار دارد و ممکن است به زودی شاهد عرضه این کالا نیز در دومین بورس کشور باشیم.
زمزمه عرضه خودرو در بورس در قالب طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو از سوی مجلس نشینان به گوش می رسد. طرحی که گفته شده است به زودی به اجرا خواهد رسید و محور اصلی آن، عرضه خودرو در بورس کالای ایران به منظور شفافیت بالای معاملات این بورس و تحقق اهداف برای تبدیل خودرو به یک کالای مصرفی است.
در این راستا، جواد فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در گفت و گویی درمورد این طرح توضیح داد: خودروهایی که با تیراژ بالا وارد کشور می شوند و همچنین خودروهای تولید داخل، در بستر بورس کالای ایران مورد معامله قرار میگیرند. وی ادامه داد: در طرح نمایندگان مجلس قیمت پایه ای خواهیم داشت که این قیمت پایه، توسط شورای رقابت تصویب و تعیین می شود،  با قیمت پایه روی تابلوی بورس قرار خواهد گرفت و  متقاضیان روی قیمت پایه با یکدیگر رقابت خواهند کرد. افرادی که بهترین قیمت را داده باشند برنده رقابت می شوند و خودرو و به آن اشخاص تعلق می گیرد.

تلاش مجلس برای تشکیل شورای تعیین قیمت محصولات کشاورزی 
امیرقلی جعفری بروجنی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نمایندگان تمام تلاش خود را می‎‌کنند تا نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در سال زراعی جدید توسط شورای تعیین قیمت خرید تضمینی مشخص شود. وی در خصوص موارد تصویب شده از طرح اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، گفت: تا کنون بخش دولتی قیمت خرید تضمینی گندم را تعیین می‌کرد اما ذی نفع اصلی این محصول یعنی کشاورزان در این تعیین قیمت نقشی نداشت.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی شورای در نظر گرفته شده تا قیمت محصولات کشاورزی را تعین کند، تصریح کرد: اساس اصلی اصلاح قانون خرید تضمینی، گندم بود اما این اصلاح شامل تمامی محصولات کشاورزی می‌شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعضای شورای تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل دولت، کشاورزان، نهادهای صنفی کشاورزی می‌شود، عنوان کرد: علی رغم اینکه صنوف نماینده کشاورزان هستند اما نمایندگان مجلس تاکید داشتند که حتما کشاورزان نیز در این شورا حضور داشته باشند. وی با بیان اینکه کشاورزان ذی‌نفعان اصلی خرید تضمینی محصولات کشاورزی هستند، گفت: امنیت غذایی کشور ایجاب می‌کند تا قیمت واقعی محصولات تعیین شود و کشاورزان برای کشت محصول استراتژیکی مانند گندم انگیزه و مشوق داشته باشند. جعفری بروجنی با اشاره به اینکه اگر چاره اندیشی و اصلاحی در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی صورت نمی‌گرفت این نگرانی وجود داشت که نیاز به واردات محصول استراتژیکی مانند گندم افزایش داشته باشد، افزود: واردات گندم در شرایطی که توان خود کفایی وجود دارد سرمایه کشور را از بین می‌برد و کشاورزان را بیکار می‌کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قابلیت تامین تمامی نیاز کشور به گندم در داخل وجود دارد به شرطی که نرخ آن واقعی باشد، عنوان کرد: جامعه کشاورزان از اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی رضایت دارند و نمایندگان تمام تلاش خود را می‎‌کنند تا نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در سال زراعی جدید توسط شورای تعیین قیمت خرید تضمینی مشخص شود.

معاملات الگوریتمی در بورس ممنوع شد
مدیریت نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه ای استفاده از معاملات الگوریتمی و تقسیم سفارشات توسط کلیه مشتریان برخط در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را ممنوع کرد. در اطلاعیه محسن خدابخش به کلیه شرکت‌های کارگزاری اعلام شده است که به منظور حفظ شرایط تعادل عرضه و تقاضا در بازار بر ورود سفارشات و معاملات، کلیه مشتریان اعم از حقیقی و حقوقی (به جز بازارگردانان دارای مجوز که با شناسه مشخص شده برای معاملات اقدام به ارسال سفارش می کنند) در خصوص امکان انجام معاملات الگوریتمی در همه نمادهای معاملاتی در بورس و فرابورس تا اطلاع ثانوی غیرفعال شود. همچنین تقسیم سفارشات به هر روشی توسط مشتریان برخط اعم از حقیق و حقوقی در تمامی نمادهای معاملاتی در سمت فروش، ممنوع است.


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال