امروز ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

بازارهای داخلی در معاملات روز گذشته تحت تاثیر وقایع سیاسی در فضای بین الملل، با نوسانات افزایشی رو به رو بود. روند شاخص بورس تهران که پیش از این در روزهای گذشته نزولی بود، در معاملات دیروز صعودی شد و شاخص با رشد ۲۶ هزار ۲۹ واحد در نهایت به رقم یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد رسید. قیمت دلار و سکه نیز که از روز دوشنبه صعود خود را آغاز کرده بود در معاملات دیروز ادامه داشت و نرخ هر دلار به مرز 30 هزار تومان و قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به 14 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.
صعود روز گذشته بورس در شرایطی است که به گفته اغلب کارشناسان، این بازار ظرفیت ادامه روند رشد را خواهد داشت و بنا به اظهاراتی از اوایل آذرماه این روند تسریع می شود. رقم های مختلفی از شاخص پیش بینی می شود که از بدبینانه ترین سناریو یعنی یک میلیون و 200 هزار واحد تا یک میلیون و 600 هزار واحد حکایت دارد. 
 جذابیت قیمت سهام در پی اصلاح چندماه گذشته و همچنین تاثیر رشد دلار بر بازار سرمایه از مهمترین دلایل کارشناسان برای پیش بینی صعود شاخص است. در نهایت به گفته بسیاری از آنها تاثیر وقایع سیاسی بین المللی در هر صورت به نفع بازار سرمایه خواهد بود. 

   مولفه های رشد بورس
عطا بهرامی، کارشناس اقتصادی  در خصوص آینده بازار سرمایه گفت: «شواهد میدانی نشان می دهد که نرخ ارز 30 تا 40 درصد کاهش می یابد و اگرچه می توان گفت که قیمت سهام شرکت ها با رقمی در حدود 20 تا 22 هزار تومان بسته شده است، اما شرکت های صادراتی جایگاه خود را به دلیل کاهش سود انتظاری از دست داده و از مدار توجه خریداران خارج می شوند. بنابراین اثر کاهش قیمت سهام آنها بر شاخص کل اتفاق خواهد افتاد.»  وی افزود: «اما این تمام ماجرا نیست و شرکت های با وزن زیاد مانند خودروسازان و سیمانی ها وضعیت بهتری خواهند داشت. افزایش کارخانه ای قیمت خودروهای داخلی و افزایش قیمت سیمان که از بازار جا مانده است هم بر بازار اثرگذار شده و وضعیت این شرکتها که اثر زیادی بر شاخص بورس دارند، وضعیت بازار سرمایه را بهبود خواهد بخشید.»
بهرامی در ادامه گفت: «کاهش قیمت دلار منجر به کاهش قیمت طلا هم شده و این دو بازار سفته بازانه را از دور خارج می کند. بنابراین انگیزه ها برای ورود به بازار بورس افزایش می یابد که ابزار آن که همان حجم پول است به وفور وجود دارد.»
وی با اشاره به کانالیزه شدن خلق پول در نظام بانکی به سمت بازار بورس گفت: «نتیجه اینکه انتظار می رود تعدیل بازار متوقف شده و شاهد رشد شاخص کل و بهبود وضعیت بازار باشیم. البته سهامداران خرد که وزن زیادی هم در بازار ندارند، اما وزن ارقامی که سرمایه گذاری می کنند در معیشت آنها پررنگ است، باید احتیاط کرده و برای خرید هر سهمی به صف های متشکل از افراد از همه جا بی خبر اضافه نشوند. در هر صورت، این حقوقی ها هستند که بازار را اداره می کنند.» اما در معاملات دیروز مهمترین عامل افزایش سهام به صعود شرکت های بزرگ و شاخص ساز باز می گشت که حدود 48 درصد از بازار را شامل می شد. 
براساس معاملات روز گذشته بیش از پنج میلیارد و ۸۶۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۱۸۱ واحد افزایش به ۳۷۴ هزار و ۸۹۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۲۸ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و ۵۴۵ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۲۱ هزار و ۴۷۱ واحد و شاخص بازار دوم ۴۳ هزار و ۱۳۲ واحد افزایش داشتند.
برپایه این گزارش، روز گذشته نماد ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، بهساز کاشانه تهران، سرمایه گذاری سیمان تامین، تولید نیروی برق آبادان، پالایش نفت بندرعباس و تامین سرمایه امید در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. گروه فرآورده نفتی هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۰۰ میلیون و ۹ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

   قیمت های غیرواقعی سکه و ارز
هر چند در معاملات روز گذشته قیمت انواع ارز افزایش یافت اما با توجه به آزاد شدن بخشی از منابع بلوکه شده و همچنین اظهارات معامله گران ارزی در خصوص ارزش واقعی نرخ دلار که 20 هزار تومان اعلام شده بود، به نظر می رسد زمینه برای رشد بیشتر قیمت ارز وجود نداشته باشد.
بسیاری از کارشناسان، قیمت فعلی دلار را غیرواقعی و در نتیجه فعالیت سفته بازان عنوان می کنند. کمااینکه پیش از این نیز در هفته گذشته قیمت ارز و سکه در بازار با ریزش قابل توجهی همراه بود و این مساله ریسک سرمایه گذاری در این بازار را افزایش می دهد. همچنین با توجه به تاثیرگذاری زیاد نرخ ارز بر سکه و طلا  این بازار نیز شرایطی مشابه با بازار دلار را خواهد داشت.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، روز گذشته ۱۴ آبان ۹۹ در معاملات بازار آزاد تهران به ۱۵ میلیون و 500 هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 13 میلیون و 800 هزار تومان، نیم سکه 8 میلیون و 120 هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و 960 هزار تومان بود.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال