امروز ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

وضعیت دارندگان سهام عدالت با روش «غیر مستقیم» 
سامانه اطلاع رسانی سهام عدالت اعلام کرد: بنا بر اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی ضروری است سهام داران سهام عدالت که روش «غیر مستقیم» را انتخاب کرده‌اند، جهت برخورداری از منافع آزادسازی سهام عدالت، نسبت به ثبت نام و احراز هویت از طریق سامانه سجام ( sejam.ir) یا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک اقدام کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است در صورت عدم اقدام به موقع، واریز سود سالانه در آینده، امکان پذیر نخواهد بود.

واریز سهمیه بنزین آذر ماه 
سخنگوی شرکت پخش فراورده های نفتی گفت: سهمیه بنزین آذرماه خودروها بدون هیچ‌گونه تغییری ساعت صفر بامداد شنبه در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.
فاطمه کاهی با اشاره به اینکه این ماه نیز مطابق ماه‌های گذشته، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی و ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با قیمت ۱۵۰۰ تومان واریز می‌شود، اظهار کرد: سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی نیز مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.
به گفته وی منظور از سقف ٩ ماه برای ذخیره کارت های سوخت این است که مالک خودرو می تواند تا سقف ٥٤٠ لیتر در کارت خود ذخیره کند و نباید میزان بنزین موجود در کارت از ٥٤٠ لیتر فراتر رود.
وی توضیح داد: به طور مثال اگر در کارت سوخت فرد ٥٢٠ لیتر ذخیره بنزین وجود داشته باشد سهمیه ماه بعد را به طور کامل دریافت نمی کند و تنها ۲۰لیتر از ٦٠ لیتر به آن شخص اختصاص می یابد.

قیمت مرغ به ٢٧ هزار تومان افزایش یافت
یک منبع آگاه از افزایش قیمت مرغ به ٢٧ هزار تومان خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات تامین نهاده های دامی، تولید ١٠ درصد کاهش یافته است.  وی همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را حدود ١٨ هزار تومان اعلام کرد.
این مقام مسئول با اشاره به بحث عرضه و تقاضا و تأثیر آن بر قیمت مرغ، به مهر گفت: نوسانات قیمت نهاده‌های دامی و ناتوانی تولیدکنندگان در تأمین این نهاده‌ها از دلایل اصلی افزایش قیمت مرغ است و منجر به کاهش جوجه ریزی از سوی تولیدکنندگان شده است. به گفته این مقام مسئول، به دلیل کاهش جوجه ریزی و پایین آمدن سن کشتار و وزن مرغ، تولید حدود ١٠ درصد کاهش یافته است. وی درباره اینکه برخی عنوان می‌کنند با توجه به تعطیلی‌های قرنطینه‌ای کرونا احتمال افزایش مجدد قیمت وجود دارد؟، گفت: بعید می دانم چنین اتفاقی رخ دهد مگر اینکه در این دوران قرنطینه مصرف افزایش زیادی داشته باشد و رشد تقاضا منجر به بالا رفتن قیمت شود.

جدیدترین قیمت اقلام خوراکی در میادین
قیمت هرکیلو گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار ۱۰ هزارو۳۰۰تومان، برنج هندی تنظیم بازار ۱۸ هزار۵۰۰تومان و مرغ تازه نیز۲۰ هزارو۴۰۰تومان است.
بر اساس نرخ نامه میادین میوه وتره بار شهرداری قیمت هرکیلو فلفل دلمه سبز ۸۸۰۰ تومان، بادمجان ممتاز ۳۹۵۰ تومان، بادمجان دلمه ۳۹۵۰ تومان،  کاهوی پیچ سالادی ۶۳۰۰ تومان، کاهوی رسمی پاک‌کرده ۴۷۰۰ تومان،  سیب زمینی هر کیلوگرم ۴۵۰۰ تومان،  لیمو تُرش سنگی هر کیلوگرم ۱۱هزارو۹۰۰تومان،  هویج هر کیلوگرم ۵۵۰۰ تومان،  پرتقال تامسون جنوب ۱۱ هزار تومان،  پرتقال تامسون شمال ۸۲۰۰ تومان،  سیب زرد  ۹۵۰۰ تومان،  سیب قرمز ۸۵۰۰ تومان،  پیاز ۴۶۰۰ تومان،  خیار ۵۹۰۰ تومان،  گوجه فرنگی ۱۰ هزارو۳۰۰تومان، نارنگی ۹۵۰۰ تومان،  لیمو شیرین ۱۰ هزارو۵۰۰تومان،  انار۱۰ هزارو۸۰۰تومان، انگور ۱۰هزارو۸۰۰تومان است.
همچنین قیمت برنج دودی پُرمحصول هر کیلوگرم ۲۸هزارو۵۰۰تومان،  برنج دُم‌سیاه هر کیلوگرم ۳۱ هزارو۵۰۰تومان،  برنج شیرودی هر کیلوگرم۲۶هزارو۵۰۰تومان، برنج طارم اصل هر کیلوگرم ۳۱هزارو۵۰۰تومان، برنج فجر هر کیلوگرم ۲۷ هزارو۵۰۰تومان،  برنج قهوه ای هر کیلوگرم ۲۹هزارو۵۰۰تومان،  برنج معطر ایرانی هر کیلوگرم ۲۲ هزار تومان،  برنج ندا هر کیلوگرم ۲۶ هزار تومان،  برنج هاشمی هر کیلوگرم ۳۱هزارو۵۰۰تومان،  برنج نیم‌دانه پُرمحصول هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان،  برنج نیم‌دانه معطر هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان و برنج وارداتی ۱۱۲۱ هندی ۱۸هزارو۵۰۰تومان(تنظیم بازار) است.
براساس این نرخ نامه مرغ تازه هر کیلوگرم۲۰ هزارو۴۰۰تومان،  مرغ منجمد هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان، گوشت چرخ‌کرده مخلوط تازه هر کیلو۷۸هزارو۲۰۰تومان،  لاشه کامل یا شقه گوسفندی هر کیلوگرم ۱۰۷ هزار تومان، ران تازه گوسفندی هر کیلوگرم۱۲۸هزارو۴۰۰تومان،  سردست تازه گوسفندی هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار تومان، ران تازه گوساله هر کیلوگرم ۱۱۳ هزار تومان و سردست تازه گوساله هر کیلوگرم ۱۱۱ تومان است.

جزییات افزایش سقف کارت به کارت شتابی و درون بانکی
طبق ابلاغ تمهیدات ویژه بانک مرکزی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب بانک‌ها در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سقف کارت به کارت شتابی و درون بانکی افزایش یافت.
در بخشنامه بانک مرکزی به شبکه بانکی آمده است: با عنایت به شرایط خاص بهداشتی کشور و موج سوم کرونا و در راستای مدیریت کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات مردم به شعب بانک‌ها ضروری است دستور فرمایید موارد زیر با اولویت آنی در دستور کار آن بانک قرار گرفته و بر رعایت آن نظارت دقیق به عمل آید: سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از مبدا هر کارت به ۱۰ میلیون تومان در هر روز افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است میزان کارمزد انتقال وجه بیش از سه میلیون تومان به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.
همچنین  سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از 
سوء استفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست. لازم به ذکر است در صورت پیوستن به بانک‌ها و پرداخت سازها به هاب فناوران مالی این سقف می تواند تا مبلغ پنج میلیون تومان افزایش یابد.
همچنین در این اطلاعیه آمده: امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال ۹۹ و به مدت یک سال بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیر حضوری و اطلاع رسانی به مشتریان صورت گیرد.
در اطلاعیه بانک مرکزی آمده: سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به دو میلیون تومان افزایش یابد.
همچنین آمده: ضروری است فرآیندهای افتتاح حساب و دریافت تسهیلات در راستای کاهش زمان حضور مشتریان در شعب اصلاح شود و مشتریان بتوانند تمام اقدامات لازم نظیر تکمیل فرم‌ها را به صورت غیرحضوری انجام دهند و پس از مراجعه حضوری صرفاً برای احراز هویت و با صرف حداقل زمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن امور مربوط به پایان رسد.
خبر دیگر از بانک مرکزی اینکه از امروز اول آذر ماه کارمزد خدمات بانکی افزایش می یابد ضمن اینکه انتقال وجه از طریق پایا و ساتنا که قبلاً رایگان بود نیز مشمول کارمزد می شوند.
برهمین اساس کارمزد کارت به کارت به ازای انتقال هر یک میلیون تومان از 500 به 600 تومان افزایش خواهد یافت و در صورت افزایش هر یک میلیون تومان در فرایند کارت به کارت معادل 240 تومان به این هزینه اضافه می‌شود.
نکته مهم در بخشنامه بانک مرکزی اعمال کارمزد برای خدمات پایا و ساتنا است،کارمزد انتقال وجه بین بانکی پایا 1صدم درصد مبلغ تراکنش از 200 تومان تا 2500 تومان در پرداخت های انفرادی و 100 تومان به ازای هر تراکنش در پرداخت‌های گروهی است.
کارمزد انتقال وجه بین بانکی ساتنا نیز 2صدم درصد مبلغ تراکنش تا سقف 25 هزار تومان کارمزد تغیین شده است.
هرچند برای افتتاح حساب و صدور دفترچه سپرده قرض الحسنه پس انداز کارمزدی تعیین نشده اما هزینه افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت متمرکز 5 هزار تومان و صدور هر جلد دفترچه صرفا برای حساب های کوتاه مدت نیز 4800 تومان خواهد بود.
همچنین هزینه ارسال پیامک برای اطلاع رسانی با گرفتن رضایت مشتری معادل 30 تومان به اضافه هزینه پیامک و حق اشتراک سالیانه خواهد بود. ضمن اینکه هزینه صدور دسته چک به ازای هر برگ چک 2 هزار ریال به همراه هزینه تمبر چک خواهد بود؛ کارمزد رفع سوءاثر برای هر برگ چک 12 هزار تومان تعیین شده است.
صدور کارت مغناطیسی هوشمند در شعب بانکی با کارمزد 6 هزار تومانی همراه خواهد بود ضمن اینکه کارمزد صدور رمز جدید برای انواع کارت‌های بانکی (نقدی، اعتباری و هدیه) در شعبه به درخواست مشتری هزار تومان تعیین شده است.
همچنین کارمزد اعلام مانده کارت-خودپرداز/کیوسک شتابی 1200 ریال و اعلام مانده کارت و صورتحساب 10 گردش آخر 2400 تومان تعیین شده است.
با بخشنامه جدید بانک مرکزی که از ابتدای آذرماه اجرایی خواهد شد، هزینه ارائه صورت حساب سال جاری هر صفحه 600 تومان و برای سال‌های گذشته به ترتیب 600 و 720 تومان می شود.
اخذ کد بورسی در شعب بانکی نیز با بخشنامه جدید بانک مرکزی مشمول کارمزد 5 هزار تومانی می شود.
بر این اساس، دریافت نرخ های جدید کارمزد خدمات بانکی از ابتدای آذرماه 1399 مجاز بوده و بخشنامه جدید جایگزین بخشنامه های متناظر قبلی کارمزدهای خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی می شود.
همچنین در این اطلاعیه تاکید شده که بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی می توانند به منظور رقابت با یکدیگر، حداکثر تا 30 درصد و برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، مستمری بگیران و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) حداکثر تا 100 درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغی نرخ های کمتری را اعمال کنند.
کم توجهی به اصلاح ساختار در بودجه ۱۴۰۰ 
 موسی الرضا ثروتی، نماینده ادوار مجلس با اشاره به بی میلی دولت برای اصلاح ساختار بودجه گفت: عملا فرصتی برای تغییر و اصلاح نمانده است و دولت همان شیوه سابق را برای بودجه‌نویسی اجرا کرده است.
وی  با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت اصلاح ساختار بودجه، گفت: علاوه بر این، در برنامه‌های پنج ساله نیز بر بودجه عملیاتی و واقعی و در پی آن تغییر ساختار، تاکید شده است و تقریبا از برنامه سوم توسعه این موضوع مطرح و مصوب شده بود.
وی افزود: تا کنون چهار برنامه توسعه پنج ساله گذشته است اما نه تنها بودجه عملیاتی نشده است بلکه انضباط بودجه‌ای نیز وجود ندارد. بودجه برنامه و سند مالی دولت برای یک سال بوده و حاوی پیش بینی درآمدها و هزینه است. اصل منظم بودن بودجه بر این است که به اندازه درآمدها هزینه کنیم. برای این مهم باید درآمدها و هزینه‌ها را واقعی ببینم تا بودجه عملیاتی شود.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه به اندازه‌ای که منابع تخصیص داده می‌شود، باید نتایج و اهداف نیز به دست بیاید، اظهار کرد: نتیجه‌گرایی در بودجه اهمیت دارد اما متاسفانه شاهد هستیم پروژه‌های فراوانی در دولت‌ها شروع می‌شود اما خیلی از آن‌ها به سرانجام نمی‌رسد. هر دولت که روی کار می‌آید از دولت قبلی انتقاد می‌کند زیرا پروژه‌های نیمه تمام زیادی باقی گذاشته است اما درعین حال دولت جدید نیز کلنگ‌های جدیدی می‌زند. وی درباره ورود مجلس به اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد: نمایندگان طرحی را تهیه کردند تا ساختار بودجه تغییر کند اما نماینده دولت اعلام کرد این کار فایده ندارد. دولت بودجه را تهیه کرده است و نماینده‌ها هر چه مصوب کنند اثری به حال بودجه نخواهد داشت زیرا دولت عملا اعلام کرد ساختار بودجه را تغییر نمی‌دهد. ثروتی گفت: امکان تصویب و اجرای مجلس برای بودجه سال آینده وجود ندارد. مجلس دو بار بودجه دولت را رد کرده است تا دولت اقدام به اصلاح کند اما دولت عملا کاری انجام نداد و اعلام کرد اگر مجلس آن را تصویب نکند، دوباره همین بودجه را به مجلس خواهم داد. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بودجه سال 99 را مجلس رد کرد اما اتفاقی نیفتاد و در نهایت مجلس آن را مصوب کرد. متاسفانه تاکنون اصول بودجه‌نویسی تغییر نکرده است و همچنان شاهد بودجه‌ای بی انضباط، غیر عملیاتی و غیر مفید هستیم. دولت‌ها وقتی بودجه را ارائه می‌دهند اعلام می‌کنند بودجه نفتی نیست و انتشار اوراق مشارکت کمتر و بنابراین بودجه واقعی است اما در پایان مشخص می‌شود تخلفات گسترده در بودجه وجود دارد.

ترخیص 342 هزار تن کالای اساسی از بندر شهید رجایی
 ابوالفضل اکبرپور، مدیرکل گمرک شهید رجایی،  حجم کالاهای اساسی وارد شده از طریق این گمرک را از تاریخ ۱۱ آبان ماه سال جاری بیش از ۳۴۲هزار تن اعلام کرد.
وی  از تسریع در روند ترخیص کالاهای اساسی، پیرو بخشنامه دولت خبر داد و گفت: پس از ابلاغ بخشنامه دولت در این خصوص گمرکات استان هرمزگان به صورت شبانه روزی خدمات ترخیص کالاهای اساسی را ارائه می‌دهند.  مدیرکل گمرک شهید رجایی حجم کالاهای اساسی وارده از این گمرک را از تاریخ ۱۱ آبان ماه سال جاری بیش از ۳۴۲هزار تن اعلام کرد و افزود: گمرک همواره آماده است، برای رفع مایحتاج اساسی مردم و همچنین مواد اولیه واحدهای تولیدی تمام توان خود را برای انجام تشریفات قانونی ترخیص کالاهای مذکور به کار گیرد. ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه برای ترخیص کالا نیاز به اخذ مجوزهای دستگاه‌های همجوار است، گفت: گمرک به عنوان مجری قانون موظف به اخذ مجوزهای قانونی در مورد ترخیص کالا بوده و اگر گاهی کالایی دچار ماندگاری و رسوب شد علل آن به دستگاه‌های همجوار بر می‌گردد که ممکن است برای صدور مجوز کالایی به مشکل بر می‌خورد و یا تعلل ورزیدن صاحبان کالا برای ترخیص کالای خود علت آن است. 
وی افزود: از تاریخ ابلاغ مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گمرک با تمام توان خود در حوزه‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در فرایند ترخیص تمام محموله‌های مرتبط با مصوبه اخیر اقدام لازم را معمول کرده و هیچ گونه وقفه و ایستایی از جانب گمرک وجود ندارد.

گرانی ۵۰ درصدی لاستیک قابل قبول نیست
 محسن فتحی،  نماینده مردم سنندج، با بیان اینکه افزایش قیمت لاستیک به هیچ وجه منطقی و کارشناسی نیست، گفت: در شرایط کنونی تمام تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه هستند، حال اگر تمام این صنایع اقدام به افزایش قیمت کننده، مشکلات بسیاری برای اقتصاد کشور و مصرف کنندگان ایجاد می شود.
وی گفت: متأسفانه شنیده می شود با مجوز انجمن تولیدکنندگان تایر قیمت لاستیک برای سومین بار در سال جاری گران خواهد شد که این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان تایر علت اصلی افزایش قیمت لاستیک را افزایش نرخ دلار و افزایش هزینه های تولید اعلام می کنند، اما باید مشخص شود که چند درصد از مواد اولیه تولید تایر، وارداتی است و تأمین این مواد، چه میزان ارزبری دارد.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت لاستیک به هیچ وجه منطقی و کارشناسی نیست، افزود: در شرایط کنونی تمام تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری در حوزه تأمین مواد اولیه و تلاطمات بازار ارز مواجه هستند، حال اگر تمام این صنایع اقدام به افزایش قیمت کنند، مشکلات بسیاری برای اقتصاد کشور و مصرف کنندگان ایجاد می شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: افزایش چشمگیر قیمت لاستیک نه تنها به نفع تولیدکنندگان نیست، بلکه به ضرر آن ها است، زیرا با گرانی لاستیک، جمعیت کمتری از مردم اقدام به خرید این محصول می کنند، از طرفی افزایش قیمت ها موجب می شود که مصرف کنندگان با وجود نیاز و ضرورت برای جایگزینی لاستیک، از این مسئله منصرف شوند که این موضوع افزایش حوادث جاده ای را به دنبال خواهد داشت.

افزایش تولید روغن جامد
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش تولید روغن جامد و سرعت بخشی به روند توزیع آن در کشور خبر داد.
عباس قبادی با بیان اینکه روغن خام به عنوان ماده اولیه تولید روغن جامد به وفور در کشور وجود دارد، گفت: هم اکنون ۴۰۰ هزار تن روغن خام موجودی در بازرگانی دولتی داریم ضمن اینکه ۳۰۰ هزار تن روغن خام در مسیر داریم و این در حالی است که بخش خصوصی هم موجودی مطلوبی از روغن خام دارد.
وی با اشاره به اینکه مصرف روغن خام کشور ماهانه ۱۰۰ هزار تن است افزود: برای تعادل بخشی به بازار هم برای واردات روغن خام اقدام کردیم و هم روند تولید روغن جامد در کشور سرعت گرفته و برنامه داریم تا به روند توزیع این محصول نیز سرعت بیشتری ببخشیم.
قبادی گفت: در موضوع روغن مشکل به وجود آمده بیشتر از حمل و نقل ناشی می‌شود یعنی تانکرهای خاصی امکان جابه‌جایی روغن را از مخازن جنوب به کارخانه‌های کشور دارند که با هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای سرعت بخشی به توزیع روغن از طریق تانکرهای خاص اقدام کردیم که امیدواریم به زودی یعنی تا هفته آینده در نتیجه این اقدام، روند توزیع و فراوانی روغن جامد نیز مناسب شود و مصرف کننده‌ها به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه تا یک هفته آینده روغن جامد در بسته بندی ۵ کیلویی نیز به وفور در سطح خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود از مصرف کننده‌ها خواست نسبت به فراوانی محصول اطمینان داشته باشند و فقط به اندازه مورد نیاز برای تهیه این محصول اقدام کنند.

رفت و برگشت طرح جهش تولید مسکن
دولت به دلیل عدم پیش بینی منابع کافی، مخالفت خود را با طرح نمایندگان مجلس مبنی بر جهش تولید مسکن اعلام کرده؛ با این حال طرح، مراحل دوفوریت و بررسی در صحن را طی کرده و به زودی توسط بهارستان نشینان تصویب می شود.
 دوم مهرماه کلیات طرح «جهش تولید و تامین مسکن» با هدف تولید و تامین سالانه یک میلیون واحد مسکونی به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع شد. بنا به گفته فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون عمران، بررسی جزئیات طرح در مراحل نهایی قرار دارد و کمیسیون عمران مصمم است هر چه سریعتر این طرح را به صحن علنی برساند.
وی با اشاره به بررسی این طرح در جلسات این کمیسیون با حضور مسئولان دولتی و اعضای شورای نگهبان افزود: «مهمترین ایرادی که به طرح گرفته شده نکته مربوط به تامین مالی طرح است؛ موضوعی که دولت هم دغدغه آن را داشت. هم اکنون طرح جهش تولید مسکن برای چکش کاری بیشتر در کمیسیون عمران با حساسیت بیشتر در حال بررسی است تا یک طرح پخته تقدیم صحن علنی شود.»
عزم مجلس برای تصویب طرح جهش تولید مسکن در حالی جزم شده که برخی مسئولان دولتی مخالفت آشکار و پنهان خود را با آن به دلیل عدم پیش بینی منابع مالی لازم، زمزمه های نرخ سود پایین تسهیلات، تبعات زیست محیطی و تورم زا بودن اعلام کرده اند.   روز ۲۵ شهریور، دولت طی یک نامه کوتاه خطاب به وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و معاونت امور مجلس  رئیس جمهوری مخالفت خود را با این ایده ابراز کرد. کارشناسان معتقدند هر قانون و برنامه ای که مشروط به داشتن پیوستهای زیست محیطی بتواند کسری حدود پنج میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان واقعی را تامین کند خوب است. اما تجربه طرحهای قبلی مثل مسکن مهر نشان داده دولتها توانایی اجرای مستقیم را ندارند و در طرح جهش مسکن باید این مساله لحاظ شود که از توان بخش خصوصی استفاده شود.
نمایندگان می گویند: در فرایند بررسی جزئیات طرح از همفکری و مشارکت مسئولان در بدنه دولت نیز استفاده خواهد شد تا طرح جهش تولید مسکن با کمترین ضریب خطا تهیه شود.

جزئیات جدید از قتل کارگردان و بازیگر سینما در شهرک اکباتان تهران بابک خرمدین اینجا کلیک کنید.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال