امروز ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

نحوه دریافت سود سهام عدالت برای غیر مستقیم‌ها 

نحوه دریافت سود سهام عدالت برای آن دسته از مشمولانی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند مشخص شد.
افرادی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی محسوب می‌شوند که زمان ثبت نام سهام عدالت آن جا ساکن بوده‌اند. در نتیجه شرکت‌های همان استان مدیریت سهامشان را برعهده دارد.
درماه‌های گذشته این شرکت‌ها در بورس پذیرفته شده و سهامشان قابل معامله است. براین اساس افراد مذکور لازم است هر چه سریعتر در سامانه سجام به نشانی sajam. Ir ثبت نام کرده و  کد بورسی خود را دریافت کند. در این شرایط این افراد از منافع آزادسازی سهام عدالت برخودار می شوند و دراین شرایط می‌تواند سود سالانه خود را دریافت کند. درواقع سود سالانه سهام عدالت به این افراد تعلق می گیرد اما فقط زمانی می توانند سود خود را دریافت کنند که سجامی شده باشند.

اطلاعیه در خصوص پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث 
بیمه مرکزی اعلام‌ کرد: پرداخت خسارت در دوره اعتبار بیمه شخص ثالث اعم از خسارت‌ مالی و بدنی، بیمه حوادث راننده و بیمه‌ بدنه اتومبیل، محدود به ساعت خاصی از شبانه روز نیست. متعاقب انعکاس پیامی در برخی از شبکه‌های خبری مبنی بر عدم پرداخت خسارت به زیان‌دیدگانی که در ساعت‌های ۲۱ الی ۴ بامداد روز بعد در سطح شهر تردد می‌کنند، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب این مطلب آورده است که در صورت بروز خسارت در ساعات منع تردد نیز بیمه‌گذاران / زیان‌دیدگان می‌توانند طبق روال سابق نسبت به اعلام و دریافت خسارت از شرکت بیمه مربوطه اقدام کنند.
بر اساس این گزارش، پرداخت خسارت در دوره اعتبار بیمه شخص ثالث (اعم از خسارت‌های مالی و بدنی)، بیمه حوادث راننده و همچنین بیمه‌های بدنه اتومبیل؛ محدود به ساعت خاصی از شبانه روز نیست و شرکت‌های بیمه با رعایت مقررات قانون بیمه شخص ثالث و حوادث راننده، شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه بدنه اتومبیل، مکلف به جبران خسارات وارده در تمام ایام و ساعات هستند.

عقبگرد سکه به کانال 10 میلیون تومان
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز گذشته به 10 میلیون و 800 هزار تومان کاهش یافت. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش 300 هزار تومانی، ۱۰ میلیون و 600 هزار تومان معامله شد.
همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش پنج میلیون و ۸۰۰ تومان، ربع ‌سکه چهار میلیون تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شد.
علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک‌‌میلیون و ۵۶ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۵۷۵ هزار تومان فروخته شد.
اونس جهانی طلا نیز دیروز با کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک‌هزار و ۸۱۰ دلار معامله شد.
طی دو هفته اخیر قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند کاهشی داشت و نوسان ارزی و سیر نزولی قیمت ارز روی بازار طلا نیز تاثیر گذاشت.  
بررسی روند معاملات ارزی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که کاهش ریسک‌های برون‌زا، حضور پرقدرت بازارساز و تقویت عرضه اسکناس در بازار متشکل ارزی به منظور مدیریت نوسان نرخ ارز، باعث افت قیمت‌ها در بازار ارز و همچنین بازار طلا شده است.
همچنین قیمت دلار نیز روز گذشته به کانال 24 هزار تومان رسید.  دلار در صرافی‌های بانکی با حدود ۸۰ تومان کاهش قیمت نسبت به روز سه شنبه به نرخ ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان فروخته شد.
قیمت فروش یورو نیز با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل، معادل ۲۹ هزار و ۶۲۰ تومان شد و قیمت خرید آن نیز با کاهش ۸۰ تومانی ۲۸ هزار و ۴۲۰ تومان شد.
قیمت روز  سه شنبه هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی برای فروش معادل ۲۹ هزار و ۳۶۶ تومان و قیمت خرید آن نیز ۲۸ هزار و ۴۳۹ تومان بود.
قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی دیروز ۲۴ هزار و ۳۰۵ تومان و قیمت فروش ۲۴ هزار و ۵۴۸ تومان ثبت شد.
همچنین در سامانه سنا نیز در معاملات دیروز  هر دلار با نرخ میانگین ۲۴ هزار و ۵۰۳ تومان تومان معامله شد، نرخ خرید هر دلار در سامانه سنا نیز ۲۴ هزار و ۹۴۸ تومان قیمت خورد.
نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.
اوایل آبان‌ماه نرخ دلار روند صعودی داشت و به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید، اما از اواسط آبان سیر نزولی به خود گرفت.

باید از وابستگی نفتی رها شویم
داوود دانش جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام دولت‌ها بین ۴۷ درصد تا ۹۰ درصد افت ارزش پول ملی داشته ایم که ناشی از افزایش نقدینگی به علت کسر بودجه و چاپ پول است که پدیده دلاری شدن اقتصاد را شکل می‌دهد.
وی  با بیان این که همه مشکلات اقتصادی کشور راه حل دارد، افزود: درونزا نبودن تولید به این معنی است که رشد تولید همواره متکی به عوامل بیرونی و خارج از کنترل ما است یعنی با بالا و پایین شدن قیمت نفت یا ایجاد مشکل در فروش آن، اقتصاد دچار مشکل می‌شود حتی وقتی هم که درآمدمان از نفت بیشتر بود هم دچار بیماری هلندی و افزایش واردات و آسیب دیدن صنایع داخلی بودیم، از این جهت باید کاری کنیم که از وضع وابستگی به نفت رها شویم.
این کارشناس اقتصاد با تاکید بر این که اداره کشور با صادرات غیر نفتی شدنی است گفت: یکی از راه‌های آن سرمایه گذاری است، باید کاری کنیم که مشکلات تولید که یکی از آن سرمایه گذاری است حل شود و باید سرمایه گذاری در کشور را تشویق کنیم.
دانش جعفری با اشاره به ناپایداری‌های مالی در کشور و کاهش قدرت خرید مردم گفت: هر چقدر افت ارزش پول ملی بیشتر باشد نیاز به افزایش نقدینگی بیشتر خواهد شد، ما در تمام دولت‌ها بین 47 درصد تا 90 درصد افت ارزش پول ملی داشته ایم که ناشی از افزایش نقدینگی به علت کسر بودجه و چاپ پول است که پدیده دلاری شدن اقتصاد را شکل می‌دهد.
او با بیان این که نباید فروش نفت را به بودجه جاری کشور متصل کرد گفت: از جمله راهکار‌های حفظ قدرت خرید مردم، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد تناسب بین نوع کار‌ها و دستمزدهاست.
دانش جعفری با اشاره به ضرورت جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش پایه‌های مالیاتی گفت: باید امنیت و تامین اجتماعی جدیدی برای مقابله با بیماری‌های ویروسی مثل کرونا به وجود بیاوریم.

۹ نیروگاه جدید تا پایان امسال وارد مدار می‌شود
رضا اردکانیان، وزیر نیرو با اشاره به بهره‌برد اری از ۶نیروگاه از ابتدای امسال تاکنون گفت: ۹ نیروگاه دیگر تا پایان سال جاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
وی اظهار کرد: در تابستانی که پشت سر گذاشته شد، نه تنها خاموشی رخ نداد و صادرات انرژی هم بیشتر بود، بلکه حتی میزان انرژی که به بخش صنعت داده شد، ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. وی گفت: یعنی در سال جهش تولید به عنوان یک صنعت زیربنایی توانستیم انرژی بیشتری را هم عرضه کنیم.
اردکانیان همچنین اظهار کرد: علاوه بر ساخت نیروگاه، به یک عادت و تمرین جدیدی نیز مجهز شدیم که دستگاه‌های سرمایشی و سایر دستگاه‌های انرژی‌بر را در ساعت‌های اوج بار می‌توانیم مدیریت کرده و با همکاری مصرف کنندگان از یک سرمایه گذاری جداگانه و بیشتر بی‌نیاز شویم و به جای این سرمایه گذاری، در بخش‌های دیگر به‌ویژه در بازسازی شبکه‌های فرسوده این منابع را مصرف کنیم.

چالش های اوراق پیش فروش نفت 
علیرضا صدیقی، کارشناس اقتصادی گفت: انتشار اوراق پیش فروش نفت به دلیل اینکه موجب افزایش هزینه تامین مالی می‌شود، اثری رکودی داشته و به دلیل اینکه برای بازپرداخت آن منابع کافی وجود ندارد اثری تورمی دارد.
وی  با اشاره به گنجاندن ۲۰۵ هزار میلیارد تومان درآمد از محل پیش فروش اوراق نفت در پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: این بحث از چند جهت قابل بررسی است در وهله اول باید مد نظر قرار داشت که این منابع قابل تحقق هست یا خیر.
وی ادامه داد: اگر این منابع قابل تحقق باشد، به طور کلی انتشار اوراق، نرخ تأمین مالی در اقتصاد را بالا می‌برد و اثری رکودی بر اقتصاد دارد. وقتی عرضه گسترده اوراق رخ می‌دهد، این عرضه قیمت اوراق را کاهش می‌دهد. برای جذاب شدن این اوراق دولت باید نرخ را بالا ببرد. در کوتاه مدت با این اقدام نرخ تأمین مالی اقتصاد بالا می‌رود به عنوان نمونه اگر دولت اوراق ۳۰ درصدی منتشر کند وام بانک باید با نرخ بالاتری داده شود در نتیجه تأمین مالی در اقتصاد سخت می‌شود و در کوتاه مدت اثر رکودی دارد و در بلند مدت نیز بحث باز پرداخت این اوراق مطرح می‌شود. با توجه به اینکه دولت این ارقام را سرمایه گذاری نکرده و صرف حقوق کارکنان کرده است در آینده نمی‌توان امیدوار بود که منابعی برای این بازپرداخت ایجاد شود که موجب تورم و رشد پایه پولی نشود.
صدیقی با بیان اینکه اگر مانند سالهای ۹۸ و ۹۹ این ارقام قابل تحقق نباشد دولت دست به دامان انتشار اوراق و برداشت از صندوق توسعه ملی خواهد شد، اظهار داشت: قیمت نفت دائم در نوسان است و در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا نزدیک به کف خودش است. اگر شرایط عادی شود، احتمالاً قیمت نفت بالاتر خواهد رفت؛ در این شرایط بازخرید نفت پیش فروش شده باید یا از طریق صندوق توسعه ملی تأمین شود که در این صورت چون این ارقام با توجه به شرایط تحریمی، در دسترس نیست، عملاً باعث می‌شود که از بانک مرکزی به صورت غیر مستقیم استقراض شود یعنی منابع صندوق به نام بانک زده شود و بانک ریال چاپ کرده و در اختیار دولت قرار دهد که این اقدام، اثر تورمی دارد. در حالت دیگر دولت، ممکن است مجبور شود مستقیماً از بانک مرکزی استقراض کند که اثر تورمی آن شدیدتر است.
وی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند برای درآمدزایی به سمت منابع پایدار برود، گفت: تکیه بر منابع تورم‌زا مشکلات موجود در کشور را تشدید خواهد کرد.

تخم مرغ شانه‌ای ۳۶ هزار تومان!
براساس مشاهدات میدانی و گزارش های رسیده از برخی از محله های تهران قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها به حدود ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان رسیده است که البته برخی از خرده فروشی ها تا ۲۰۰۰ تومان ارزانتر و در برخی حتی تا ۳۸ هزارتومان هم عرضه می شود.
این در حالیست که براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در مهرماه، مقرر شده بود که تخم مرغ ۳۰ عددی بسته بندی شناسنامه دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزار تومان، تخم مرغ ۲۰ عددی ۲۲ هزار تومان، تخم‌مرغ ۱۵ عددی ۱۸ هزار تومان، تخم مرغ ۹ عددی ۱۱ هزار تومان و تخم مرغ شش عددی ۷۰۰۰ تومان عرضه شود.

مصرف گاز در بخش خانگی رکورد زد
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده از مرز ۵۰۰ میلیون مترمکعب گذشت و در بخش خانگی رکورد زد. محمدرضا جولایی با اعلام این خبر، اظهارداشت: روز سه شنبه مصرف گاز در بخش خانگی به رقم ۵۰۱.۸ میلیون مترمکعب در روز رسید که نشان از روند افزایشی مصرف گاز در بخش خانگی به دلیل افزایش سرما در بیشتر استان‌های کشور دارد.
وی ادامه‌داد: در همین بازه زمانی، میزان مصرف صنایع عمده به ۱۲۴.۶ و نیروگاه‌ها به ۱۲۶.۲ میلیون مترمکعب در روز رسید.
جولایی همچنین از افزایش مصرف گاز در استان‌های شمالی کشور به دلیل برودت هوا خبر داد و گفت: استان‌های شمالی کشور همانند استان‌های گلستان، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، اردبیل و آذربایجان‌غربی از نظر مصرف گاز، رکورددار هستند، بنابراین از عموم مردم می‌خواهیم تا این انرژی پاک را بهینه مصرف کنند.

افزایش قیمت پرتقال به علت صادرات بی رویه
رییس اتحادیه بارفروشان از افزایش قیمت پرتقال تا سه برابر در مقایسه با پارسال، به علت صادرات بی رویه این محصول خبر داد.
مصطفی دارایی نژاد با اشاره به اینکه دلالان، پرتقال مازندران را در حجم وسیع برای صادرات خریداری کرده اند افزود: دلالان پرتقال را کیلویی ۱۳ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنند که این رقم سبب شده کشاورزان برای ارسال بار به میدان مرکزی تهران تمایلی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه سال گذشته پرتقال روی درخت کیلویی ۲ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شد گفت: امسال کشاورزان مازندران، پرتقال را روی درخت کیلویی ۷ هزار تومان می‌فروشند که این قیمت منطقی نیست. دارایی نژاد ادامه داد: وقتی کشاورز پرتقال را کیلویی ۷ هزار تا ۷هزار و ۵۰۰ تومان بصورت عمده عرضه کند۳ هزار تومان نیز هزینه بسته بندی، کارگر و حمل به آن اضافه می‌شود بنابراین عمده فروش با هزار تومان سود آن را به قیمت ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ در میدان مرکزی معامله می‌کند و در نهایت این محصول با ۳۰ درصد سود خرده فروش به قیمت ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد. رییس‌اتحادیه بارفروشان با اشاره به نبود ساز و کار مناسب و نظارت بر نحوه صادرات محصولات کشاورزی گفت: ارز آوری برای کشور بسیار مهم است، اما ابتدا باید بازار داخل تامین شده و سپس صادرات انجام شود.

افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو 
بررسی ها  از قیمت خودروها در آگهی‌های فروش و فضای مجازی حاکی از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی نسبت به ۲۰ روز گذشته است. به دنبال تعطیلات دو هفته ای و اعمال محدودیت‌های کرونایی، بازار خودرو که روزهای کم رمقی را پشت سر می‌گذاشت این روزها در رکود کامل فرو رفته است. با این حال بررسی قیمت‌ها در فضای مجازی و آگهی‌های فروش در روز جاری، نسبت به ۲۰ روز گذشته افت ۲۰ تا ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد که این کاهش در مورد خودروهای خارجی شدیدتر است.
روز گذشته هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت محسوس نسبت به ۲۰ روز گذشته به حدود ۱۷۶ میلیون تومان، هر دستگاه سمند ال. ایکس ۱۶۹ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۶۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۲۴۰ میلیون تومان و پژو پارس ال. ایکس ۱۹۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.
کارشناسان معتقدند با این شرایط فروشندگان به صف شده‌اند، اما خریداران همچنان امیدوار به افت بیشتر قیمت‌ها از خرید دست کشیده‌اند.
در دسته مونتاژها نیز روز گذشته هر دستگاه‌ هایما اس۷ بین ۶۶۰ تا ۶۶۵ میلیون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ حدود ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خورد. همچنین در دسته خارجی‌ها بررسی قیمت‌ها در برندهای کیا، هیوندایی و تویوتا در بسیاری موارد افت تا ۳۵ درصدی قیمت‌ها را نشان می‌داد.

جزئیات جدید از قتل کارگردان و بازیگر سینما در شهرک اکباتان تهران بابک خرمدین اینجا کلیک کنید.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال