امروز ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
تعلل در اجرای طرح های ساماندهی بازار خودرو
عرضه خودرو در بورس کالا آخرین نسخه مشترک مجلس ودولت برای ساماندهی بازار خودرو بوده است؛ موضوعی که همچنان در دستور کار قرار نگرفته است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز گذشته در این خصوص با بیان اینکه هنوز شخص وزیر صمت به جلسات ما نیامده اند گفت: «نظر نمایندگان مجلس بر عرضه تمامی محصولات خودروسازان در بورس است، اما وزارت صمت روی این موضوع بحث دارد و هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده ایم.» البته این تعلل درتصمیم گیری تنها مربوط به مساله عرضه خودرو در بورس کالا نیست و در خصوص سایر طرح ها نیز از جمله الزام به فروش فوق‌العاده 25 هزار دستگاه خودرو در ماه نیز با ابهاماتی در نحوه اجرا رو‌به‌رو هستیم. کارشناسان کم توجهی به ساماندهی صنعت خودرو را عاملی برای افزایش مجدد قیمت ها در شرایط نوسانات ارزی عنوان می کنند.
با انتصاب حسین مدرس خیابانی به سرپرستی وزارت صنعت، روش عرضه خودرو از طریق قرعه‌کشی مطرح و اجرایی شد و در آن زمان مدیران وزارت صنعت و شرکت‌های خودروساز این روش را راهی برای بهبود وضعیت عرضه و تقاضا و مدیریت بازار خودرو عنوان کردند. پس از آن و با انتصاب جعفر سرقینی به عنوان سرپرست بعدی وزارت صنعت، وی افزایش عرضه خودرو را روش صحیح مدیریت بازار می دانست و به خودروسازان تکلیف کرد تا ماهانه 25 هزار دستگاه از محصولاتشان را به صورت مستقیم و از طریق قرعه کشی به مردم عرضه کنند، اما در اکثر فروش‌ها آماری از تعداد خودروهای قابل عرضه ارائه نمی‌شود و اصولاً مشخص نیست، خودروسازان تا چه حد به تقاضای خرید مردم پاسخ می‌دهند.

   بلاتکلیفی عرضه خودرو در بورس 
از سویی دیگر عرضه خودرو در بورس نیز از سوی مجلس برای ساماندهی بازار مد نظر قرار گرفت. هرچند اواخر ماه گذشته طرح تولید و سامان‌دهی عرضه خودرو به تصویب اعضای کمیسیون صنایع مجلس رسید، اما تاکنون خبری از طرح موضوع در صحن مجلس و یا اقدام برای اجرای آن نشده است. در این راستا مقرر شده عرضه همه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا صورت گیرد و فقط خودروهایی که تیراژ تولید محدود دارند و یا شرکت‌هایی که تولیدشان بسیار محدود است، از این قاعده مستثنی می‌شوند. همچنین  بر این اساس، محدودیت خرید 3 سال یکبار برای خریداران در نظر گرفته شده و در عین حال، خرید و فروش خودروهای پرتیراژ باید از طریق بورس صورت گیرد.
علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد آخرین وضعیت طرح تحول بازار و صنعت خودروهای سبک، اظهار داشت: «خواسته ما بر این بود که دولت خود لایحه‌ای را برای بهبود وضعیت صنعت خودرو به مجلس ارائه دهد ولی چون دولت اقدامی نکرد ما این طرح را تهیه کردیم.»
وی به مهر گفت: «جلسات بررسی این طرح همچنان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور معاونت صنایع وزارت صمت و رئیس هیأت عامل ایدرو و خودروسازان برگزار می‌شود اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده ایم.»
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: «نظر نمایندگان مجلس بر عرضه تمامی محصولات خودروسازان در بورس است اما وزارت صمت روی این موضوع بحث دارد.»

    ابهام در آزادسازی قیمت خودروهای پرتیراژ
در عین حال، مدیران وزارت صنعت و خودروسازان نیز با برگزاری جلساتی به راهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدل‌های مختلفی را برای قیمت‌گذاری خودرو دنبال کرده‌اند که یکی از مهمترین آنها آزادسازی قیمت خودرو است. در این مدل، خودروهایی که تولید انبوه دارند و قیمتشان نسبت به بقیه خودروها پایین‌تر است، کماکان مشمول قیمت گذاری دستوری می‌شوند، ولی خودروهای با تیراژ پایین‌تر و قیمت بالاتر توسط خودروسازان قیمت گذاری خواهند شد که از این طرح نیز تا کنون خبری منتشر نشده است. 

   اصلاح قیمتها در بازار آزاد
در وضعیتی که هنوز هیچ طرح مشخصی برای مدیریت بازار خودرو مصوب و اجرایی نشده است، بازار خودرو به دلیل کاهش انتظارات تورمی و کاهش نرخ ارز خود به خود اصلاح شد به طوری که قیمت پراید به زیر 100 میلیون تومان رسیده و با قیمت حدود 96 میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. در عین حال در مورد تیبا معمولی باید به قیمت 109 میلیون تومان و تیبا هاچ بک به قیمت 113 میلیون تومان اشاره کنیم. 
همچنین قیمت پژو 206 تیپ 2 در بازار به حدود 171 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ 5 حدود ۲۳۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق دار ۲۲۲ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شوند.
در عین حال، در بازار پژو ۴۰۵ حدود ۱۶۳ میلیون تومان، پژو پارس ۱۸۷ میلیون تومان، پژو پارس ال ایکس ۲۱۸ میلیون تومان، سمند سورن ۲۱۰ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۱۶۴ میلیون تومان، رانا ۱۷۵ میلیون تومان، تندر پلاس دنده اتوماتیک ۴۵۷ میلیون تومان، تیبا صندوق دار ۱۰۸ میلیون تومان، تیبا هاچ بک ۱۱۳ میلیون تومان،۲۰۷ دنده ای ۲۶۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک نیز ۳۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
همچنین با افت نرخ ارز، قیمت کوئیک دنده‌ای به ۱۳۲ میلیون تومان، کوییک R به ۱۳۶ میلیون تومان و هایما S7 به حدود ۶۶۵ میلیون تومان رسیده است.
مردم و مشتریان بازار خودرو همچنان چشم انتظار چاره اندیشی مسئولان هستند تا با مدیریت تولید، عرضه و تقاضای خودرو شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان واقعی فراهم کنند.

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال