امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

ارزش واقعی سهام عدالت
ارزش واقعی سهام عدالت تحت تاثیر نوسانات بازار سرمایه افزایشی یا کاهشی می شود و با اینکه طی هفته های گذشته به دلیل صعود بازار، افزایش یافته بود اما روز چهارشنبه نسبت به سایر روزهای هفته کمی کاهش یافت. بر این اساس ارزش واقعی سهام عدالت به ارزش اولیه یک میلیون تومانی در روز سه شنبه هفته گذشته ۲۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بود که در روز چهارشنبه به ۲۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان کاهش یافت. همچنین ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی در روز سه شنبه ۱۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و در روز چهارشنبه ۱۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بود. ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان نیز در روز سه شنبه ۱۱ میلیون و ۸۶۰ و در روز چهارشنبه ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان قیمت داشت.
البته این مباحث درحالی مطرح می شود که تا اطلاع ثانوی فروش سهام عدالت متوقف شده و سهام داران اجازه فروش سهام خود را ندارند.
در این خصوص مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: فروش سهام عدالت متوقف نشده است و فروش سهام عدالت به صورت خرد و بلوکی همچنان ادامه دارد. حسین فهیمی در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان فروش سهام عدالت از طرف کارگزاری‌ها امکان پذیر نیست گفت: فروش سهام عدالت متوقف نشده است و فروش سهام عدالت به صورت خرد و بلوکی همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: دارایی سهام عدالت در بازار سرمایه قابل توجه است و نکته‌ای که سهامداران عدالت باید به آن توجه کنند این است که سهامداران باید در زمانی که بازار منفی است سفارش فروش خود را لغو کنند تا بازار به ثبات برسد، زیرا عرضه و تقاضا تعیین کننده روند بازار است.
 فهیمی افزود: سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کردند در 36 شرکت بورسی و فرابورسی سهام دارند، باید در زمان تصمیم گیری برای فروش نگاهی به وضعیت بازار داشته باشند، زیرا اگر سهام خود را عرضه کنند کمک به کاهش قیمت سهام می‌کنند و ممکن است فروش سهام با دشواری مواجه شود. مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: سهام عدالت در مقطعی نقش مهمی را در بازار سرمایه ایجاد و تبدیل به متعادل کننده بازار شد و تعادل را در بازار بوسیله عرضه‌ها ایجاد کرد، زیرا زمانی که بازار عطش خرید داشت سهام عرضه شد و عطش خرید فروکش کرد، همچنین سهام عدالت در زمانی که صف‌های فروش تشکیل شده بود، فشار فروش را افزایش داد. وی افزود: از آبان ماه که امکان لغو سفارش فروش سهام عدالت فراهم شد، بیش از 250 هزار نفر بالغ بر 700 میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت خود را لغو کردند.
فهیمی ادامه داد: کارگزاران موظف هستند امکان لغو سفارش فروش را در سامانه کاربران فراهم کنند و تاکنون بیش از 100 کارگزاری این امکان را برای کارگزاران خود فراهم کردند این موضوع جزو تکالیف آن‌ها است.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: اگر کارگزاری امکان لغو سفارش فروش را در سامانه خود مهیا نکرده باشد و سهامدار با این تخلف مواجه شد با مرکز پیام سهام عدالت تماس بگیرد و تخلف را گزارش دهد.
حرکت کُند بانکها در توسعه ارائه خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین
محمدرضا جمشیدی، دبیرکل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت: اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که بانک‌ها ظرف ماه‌های گذشته خیلی به سمت توسعه ارائه خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین حرکت نکرده‌اند و دلیل این امر، هزینه بالای به کارگیری تجهیزات و تکنولوژی‌ها بوده است؛ به خصوص اینکه بانک مرکزی ظرف 10 سال گذشته، موضوع تغییر کارمزدها در نظام بانکی را تعیین تکلیف نکرده بود و همین امر، انگیزه برای توسعه خدمات رسانی‌های ویژه را کاهش داده بود. وی افزود: از ابتدای آذرماه امسال، بانک مرکزی کارمزدهای ارائه خدمات در نظام بانکی را اصلاح کرده و جدول مرتبط با آن را ابلاغ کرده است که البته باز هم این اعداد و ارقام در نظر گرفته شده، هزینه‌های بانک‌ها را پوشش نمی‌دهد و نظام بانکی معترض است که چرا این هزینه‌ها پوشش داده نمی‌شوند تا آنها بتوانند در مسیر رشد حرکت کنند.
به گفته جمشیدی، ظرف ده سال اخیر تا ماه گذشته، کارمزد خدمات بانکی برای بانک‌هایی که اقدام به ارائه خدمات الکترونیکی داشتند، تغییر نکرده بود و بانک‌ها نیز کم کم حرکت در این مسیر را کند کرده بودند و اکنون که در دوران کرونا به سر می‌بریم و مردم نیاز بیشتری به خدمات الکترونیکی دارند تا به شعب مراجعه نکنند؛ تازه بانک‌ها باید به سمت توسعه مسیر خدمات غیرحضوری پیش روند که به هر حال زمان‌بر است.
وی اظهار داشت: البته بانک‌ها در حال ادامه خدمات‌رسانی و افزایش سطح کیفی خدمات خود هستند؛ ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که تهیه تجهیزات، یکی از مسائل جدی است که بانک‌ها با آن مواجه هستند؛ چراکه اغلب این تجهیزات وارداتی بوده و قیمت‌های بسیار بالایی دارند.
دبیرکل کانون بانک‌ها و مؤسسات خصوصی اعلام کرد: روال بر این است که بانک‌ها برای هر سال، بودجه‌ای تعیین می‌کنند که در هر زمینه‌ای چقدر هزینه کنند؛ پس اکنون بودجه‌ها اجازه تهیه این تجهیزات را نمی‌دهد و کار سخت شده است؛ البته علاوه بر افزایش قیمت، عدم دسترسی به برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات نیز در شرایط محدودیت‌های کنونی به چشم می‌خورد.

فاصله قیمت نوسازها با عرف بازار  
فقر آپارتمانهای نوساز، بخصوص در مناطق میانی و جنوبی تهران ناشی از رکود مسکن، پایین آمدن بازده سرمایه در بخش ساخت و ساز و افت قدرت خرید باعث ایجاد فاصله قیمتی بین خانه های نوساز با خانه های قدیمی ساز، عرف و میانگین قیمت مناطق مصرفی تهران شده است. تعداد واحدهای در حال ساخت شهر تهران در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ کاهش ۱۴ درصدی نسبت به شش ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸ و افت ۷۶ درصدی نسبت به نیمه نخست سال ۱۳۹۲ را نشان می دهد.
گزارش آبان ماه ۱۳۹۹ بازار مسکن شهر تهران نشان می دهد معاملات آپارتمانهای کمتر از پنج سال ساخت ۲ درصد نسبت به مهرماه بالا رفته که می تواند از دلایل مختلفی همچون افزایش عرضه، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمتهای پیشنهادی، نگرانی از رکود آینده، احتمال اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه های خالی و محو تورم ماهیانه مسکن طی در آبان ماه نشأت گرفته باشد. با این حال افزایش ۲ درصدی معاملات واحدهای نوساز با توجه ریزنوسانات ماهیانه نمی تواند رقم قابل ملاحظه ای تلقی شود.
به گزارش ایسنا، طی سه هفته اخیر نرخهای کاذب به تدریج از بازار کنار رفته اما کماکان دیده می شود به دلیل کمبود فایلهای مرغوب و نوساز، این نوع از آپارتمانها بعضا ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بالاتر از میانگین قیمت مسکن در مناطق شهر تهران عرضه می شود. 
به طور مثال در یک آگهی، قیمت هر متر مربع از یک آپارتمان نوساز در منطقه ۴ محله تهرانپارس ۵۰ میلیون تومان تعیین شده، در حالی که متوسط قیمت در این منطقه بر اساس معاملات آبان ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۸ میلیون تومان بوده است. در منطقه ۱۳ محله تهران نو نرخ هر متر از یک واحد ۱۰۴ متری هفت سال ساخت ۳۶ میلیون تومان اعلام شده، حال آنکه میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۳ بر اساس معاملات آبان ماه ۲۳ میلیون تومان بوده است.
یک واحد ۱۲۸ متری یک سال ساخت در فرمانیه متری ۵۵ میلیون تومان تعیین شده که دقیقا با متوسط قیمت منطقه یک برابری می کند. در محله سعادت آباد واقع در منطقه ۲ قیمت یک آپارتمان ۲۰۰ متری نوساز به طرز عجیبی بالاتر از متوسط و عرف منطقه تعیین شده؛ به طوری که نرخ این آپارتمان ۱۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع در نظر گرفته شده در حالی که متوسط قیمت در منطقه ۲ متری ۴۴ میلیون تومان است.
کارشناسان معتقدند با توجه به تغییرات ایجاد شده در اندازه های اقتصاد ایران، انتظار افت شدید قیمت مسکن دور از ذهن است اما احتمال ثبات و ته نشین شدن نرخها طی دو سه سال آینده وجود دارد. به بیان دیگر تورم عمومی افزایش می یابد اما قیمت مسکن ثابت می ماند که معنای دیگر آن ثبات قیمت اسمی و کاهش قیمت واقعی است.
بنابراین گزارش، مطابق اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن شهر تهران در آبان ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در هر متر مربع بود که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۸ درصد رشد نشان می دهد. 


کاهش قیمت تمام شده در دستور کار خودروسازان 
محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت گفت: باید تلاش کنیم قیمت خودروهای جدید با مشترک سازی قطعات کاهش یابد. وی تمرکز بر توسعه محصول، طراحی زیبا و بهبود کیفیت از طریق تعامل حوزه تحقیق و توسعه این خودرو سازی با مراکز دانش بنیان را مهم ارزیابی کرد و افزود: حداکثر مشترک سازی قطعات خودروهای هر پلتفرم به رونق زنجیره تأمین و توان افزایی سازندگان قطعات و همچنین کاهش قیمت تمام شده به دلیل صرفه‌های واحد مقیاس و حفظ حقوق مشتریان می‌انجامد. وی اضافه کرد: در راستای راهبرد جهش تولید شاهد اجرای مناسب سیاست گذاری انجام شده وزارت صمت و ایدرو در این خودروسازی بوده‌ایم به گونه‌ای که در ۸ ماهه امسال افزایش تولید ۶۰ درصدی معادل حدود ۱۲۰ هزار دستگاه نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است.
به گفته رئیس ایدرو، با ادامه این روند شاهد بهبود و شتاب بیشتر پاسخ به تقاضای مصرف کنندگان و کاهش التهاب‌های سوداگرانه بازار خواهیم بود.

چسبندگی قیمت کالاها به نرخ ارز  موجب گرانی شده است
مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش قیمت کالاها به بهانه افزایش نرخ ارز انتقاد کرد و گفت: سیستم اقتصادی و بانکداری باید درباره ضرورت حکمرانی ریال و عدم وابستگی به دلار فکری اساسی کند. وی  درباره موافقت با گرانی کالاها در ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده، گفت: با رشد نرخ ارز، قیمت کالاها بدون توجه به اینکه ارزبری دارد یا ندارد، افزایش می‌یابد، گرانی محصولات کشاورزی و برخی از کالاهای اساسی گواه این ادعا بوده و این امر بیانگر وجود مشکل در نظام اقتصادی است. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم اقتصادی و بانکداری باید درباره ضرورت حکمرانی ریال و عدم وابستگی به دلار فکری اساسی کند، افزود: محصولات کشاورزی، فولاد، مس، قیر و.. علیرغم اینکه تولید داخل بوده و ارزبری چندانی ندارد اما با رشد نرخ ارز به سرعت گران می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وابستگی و چسبندگی قیمت کالاها به نرخ ارز موجب گرانی شده است، اضافه کرد: تولیدکنندگان محصولات خود با نرخ صادراتی در بازار داخلی به فروش می‌رسانند این در حالی است که از آب، برق، گاز و ... ارزان قیمت استفاه می کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش قیمت کالاها به بهانه افزایش نرخ ارز انتقاد کرد و ادامه داد: نهادهایی مانند ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده نباید در شرایط کنونی که معیشت مردم ضعیف شده است با افزایش قیمت‌ها موافقت کنند.

قیمت‌سازی سوداگران در بازار لوازم خانگی 
عبدالناصر درخشان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی را احتکار کالا توسط دلالان دانست و گفت: زیر سایه‌ بی‌توجهی نهادهای نظارتی سوداگران، کالاها را در انبارها دپو کرده و با قیمت‌سازی به راحتی بهای هر کالا را گرانتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسانند. نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی افزود: راه اندازی سامانه جامع تجارت می‌تواند از احتکار و سوءاستفاده دلالان جلوگیری کرده و تمام مراحل واردات، توزیع و ... را شفاف کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح سایر دلایل گرانی لوازم خانگی، اضافه کرد: علاوه بر جولان سوداگران در بازار، نمی‌توان تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه را در رشد بهای لوازم خانگی نادیده گرفت به طور مثال گرانی فولاد و نرخ ارز بر قیمت تمام شده لوازم خانگی اثر مستقیم دارد.

خیز دوباره سکه و طلا برای افزایش قیمت
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به نوسانات ۵۰‌دلاری قیمت طلای جهانی و همچنین افزایش مجدد نرخ ارز، از روند صعودی مجدد قیمت سکه و طلا در کشور خبر داد.
محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر تحولات بازار سکه و طلا علیرغم تعطیلی واحدهای صفی تهران به دلیل جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: از اواسط هفته به بعد، قیمت اونس جهانی افزایش به نسبت شدیدی پیدا کرد. قیمت هر اونس جهانی بطور متوسط در طول یک هفته اخیر از ۱۰ دلار تا ۶۰ دلار رو به افزایش رفت. علاوه براین صحبت‌هایی که در هفته اخیر در محافل سیاسی صورت گرفت، منجر به تغییراتی در نرخ ارز شد.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: به طور کلی درحالی که هفته پیش‌تر و در حقیقت در ۱۰ روز ابتدایی تعطیلات، قیمت سکه و طلا از ثبات نسبی برخوردار بود اما باتوجه به افزایش قیمت طلای جهانی و نرخ ارز در داخل، قیمت سکه و طلا طی سه-چهار روز اخیر روند صعودی به خود گرفت و سبب افزایش حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه شد. به همین ترتیب، افزایش دو عامل نرخ ارز و اونس جهانی، افزایش ۱۰۵ هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار را در مجموع در سه روز پایانی هفته به دنبال داشت. وی خاطرنشان کرد: درست است که باتوجه به تعطیلات بازار و واحدها طی دو هفته اخیر، معاملات به حداقل رسید اما در برخی شهرها و شهرستان‌ها با توجه به وضعیت نارنجی شیوع این ویروس، واحدهای صنفی بدون محدودیت مشغول به کار بودند. به انضمام اینکه در خود تهران نیز علیرغم تعطیلی واحدهای صنفی اما اتاق معاملات مابین اشخاص حرفه‌ای و دادوستدها صورت گرفته که به نوعی به جهت تعیین قیمت‌ها نیز بوده است.
این مقام صنفی ضمن اشاره مجدد به اینکه در مجموع در ۱۰ روز ابتدایی تعطیلات، قیمت‌ها روند کاهشی و سیری نزولی داشت اما در سه-چهار روز پایانی باتوجه به افزایش نرخ ارز و قیمت طلای جهانی، روند تغییر کرد، گفت: در حالی که در ابتدای هفته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود، در آخر هفته قیمت آن با افزایش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی به  ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. در حال حاضر حباب سکه نیز برای هر قطعه سکه که تا ۷۵۰ هزار تومان نیز کاهش یافته بود، با توجه به اینکه تقاضا برای سکه در روزهای پایانی هفته ایجاد شد، در محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
کشتی‌آرای افزود: در پایان هفته هر قطعه نیم سکه با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی، چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند. این در حالی است که در ابتدای هفته به ترتیب نیم سکه پنج میلیون و ۸۵۰ و ربع سکه چهار میلیون تومان قیمت داشتند. سکه‌های یک گرمی نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته که دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت داشت، در پایان هفته به دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواه تهران افزود: همچنین هر مثقال طلا با افزایش ۱۸۰ هزار تومانی از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به چهار میلیون و ۶۸۰  هزار تومان و همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار  با افزایش ۱۰۵ هزار تومانی به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. در ابتدای هفته‌ای که گذشت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۵‌هزار تومان قیمت داشت. 

وعده ارزان شدن اینترنت 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره قیمت اینترنت گفت: اینترنت نه تنها گران نشده و نخواهد شد، بلکه درصورت رشد ترافیک، در سال آینده هم ارزان‌تر خواهد شد.
محمدجواد آذری جهرمی درباره اینترنت دانش‌آموزان و همچنین مشکلات این سامانه نیز گفت: شاد رایگان است و ماهانه هزینه گزافی از سوی دولت بابت یارانه ترافیک شاد به حساب شرکت‌های اینترنتی منظور می‌شود. سرورهای شاد در برخی ساعات کم می‌آورد. پیگیری مشترکی با وزیر آموزش و پرورش از همراه اول که نرم‌افزار شاد را توسعه داده کرده‌ایم که در حال رفع مشکل هستند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات افزایش قیمت گوشی‌ و لپ‌تاپ و راهکار کاهش قیمت این کالاهای الکترونیکی نیز بیان کرد:‌ راهکار اصلی بی‌شک بالا رفتن ارزش پول ملی است. در این شرایط، ما تولید گوشی ارزان‌قیمت و متناسب داخلی را پیگیری کردیم. البته تمام توان ظرفیت کارخانه‌های داخلی به تولید تبلت اختصاص پیدا کرده تا نیاز دانش‌آموزان را برطرف کنیم.

جزئیات جدید از قتل کارگردان و بازیگر سینما در شهرک اکباتان تهران بابک خرمدین اینجا کلیک کنید.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال