امروز ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 مشترکان اینترنت ثابت از ۱۰ میلیون عبور کردند 

مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت تا پایان سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار عدد بوده که از فناوری‌های اینترنت پرسرعت، شامل ADSL، VDSL ،  FTTX و TD-LTE با سرعت‌های متفاوت بهره می‌برند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طی سال‌های گذشته، روند استفاده از اینترنت از سرعت‌های کیلوبیتی در اینترنت دایال‌آپ، رفته‌رفته جای خود را به فناوری ADSL داد که سرعتی به مراتب بیش‌تر داشته و سرعت‌هایی تا ۵۲۱ کیلوبیت بر ثانیه و حتی ۱۶ مگابیت را هم پوشش می‌داد و اکنون نوبت به فیبر نوری است که سرعت‌هایی به مراتب بالاتر را برای کاربران به ارمغان آورد.

در حال حاضر، انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت است که اینترنت‌های‌ ADSL ،VDSL  و FTTX را شامل می‌شود؛ این دسته به یک مکان مشخص و محدوده جغرافیایی خاص یا بستر فیزیکی محدود هستند و خارج از این محدوده‌ی مشخص، امکان استفاده از این سرویس وجود ندارد.

طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹، مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت، ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۰ نفر را شامل‌ می‌شود که تعداد مشترکان به تفکیک در جدول زیر آمده است.

مشترکان اینترنت ثابت از ۱۰ میلیون عبور کردند

اینترنت ADSL با استفاده از خطوط تلفن ثابت و بدون ایجاد مزاحمت برای تماس‌های صوتی (اتفاقی که در دایال‌آپ رخ می‌داد)، اطلاعات را از مراکز مخابراتی به روی مودم می‌آورد. اتصال اینترنت ADSL را می‌توان روی خطوط تلفن ثابت ایجاد کرد و نیازی به کابل‌کشی و نصب خطوط جدید ندارد. این سرویس با محدودیت‌هایی از جمله سرعت دانلود کمتر از ۲۴ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود کمتر از دو مگابیت روبه‌روست.

در مقابل، اینترنت VDSL روی بسترهای کابل‌های شبکه است و برخلاف ADSL از خطوط تلفن ثابت شهری برای انتقال اطلاعات استفاده نمی‌کند و نیاز به کابل‌کشی دارد. سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به پنج برابر سرعت دانلود ADSL است و سرعت آپلود آن نیز ۱۰ برابر ADSL است.

این آمار سازمان تنظیم مقررات تا پایان سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که تعداد مشترکان خانگی اینترنت X-DSL مربوط به شرکت مخابرات ایران، بیش از چهار میلیون و ۵۹۹ بوده و تعداد اشتراک‌های اداری و تجاری این سرویس، بیش از ۳۳۶ هزار بوده که مجموع اشتراک‌های سرویس را به چهار میلیون و ۹۳۵ هزار و ۶۶۲ می‌رساند. 

اینترنت فیبر نوری (FTTx) مبتنی بر کابل‌های فیبر نوری است و از کابل‌های مسی یا خطوط تلفن استفاده نمی‌کند و کابل‌های فیبر نوری انتقال‌دهنده اطلاعات هستند. به دلیل استفاده اینترنت فیبر نوری از سیگنال‌های نوری، کیفیت و سرعت بیش‌تری نسبت به ADSL و VDSL دارد و می‌تواند یک کیفیت و سرعت را بدون در نظر گرفتن فاصله کاربر تا سرویس‌دهنده ارایه دهد و سرعتی بالغ بر یک گیگابیت دارد.

آمار رگولاتوری حاکی از آن است که مشترکان تعداد مشترکان خانگی اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹، بالغ‌بر ۱۴۹ هزار و ۱۵۴ مشترک بود و تعداد اشتراک‌های اداری و تجاری این سرویس، ۱۰ هزار و ۲۶۸ مشترک بوده که مجموع اشتراک‌های فیبر نوری مخابرات را به ۱۵۹ هزار و ۴۲۲ می‌رساند.


 توزیع ماهانه ۲۹ هزار تن روغن در تهران 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار ماهانه حدود ۲۹ هزار تن انواع روغن مصرف خانوار و صنف و صنعت در تهران توزیع می‌شود.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یدالله صادقی درباره مسائل مطرح شده در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار استان تهران اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار، ماهانه ۱۲۰ هزار تن روغن مصرف خانوار در کشور تولید و توزیع می‌شود که سهم استان تهران ۱۹ هزار تن است.  به گفته وی در فروردین ماه سال جاری حدود ۲۹ هزار تن انواع روغن مصرف خانوار و صنف و صنعت توزیع شده است و همین مقدار نیز برای اردیبهشت ماه عرضه خواهد شد.رئیس سازمان صمت استان تهران همچنین تاکید کرد که روغن مصرف خانوار با قیمت‌های مصوب از طریق سازمان میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف عمده و خرده فروشی عرضه می‌شود.بر اساس اعلام سامانه ۱۲۴ قیمت مصوب هر بطری روغن مایع سرخ کردنی ۸۱۰ گرمی ۹۶۵۰ تومان، روغن مایع آفتابگردان ۹۹۰۰ تومان، روغن نیمه جامد ۴.۵ کیلویی ۵۱ هزار تومان و روغن نباتی ۱۶ کیلویی ۱۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.وی با اشاره به فعالیت پنج کارخانه بزرگ تولید روغن در استان تهران، تصریح کرد: این پنج کارخانه علاوه برتامین بخشی از نیازهای کشور،عرضه روغن مورد نیاز استان را برعهده دارند. روند تولید این واحدها درحال حاضر مطلوب است و برای استمرار تولید و تنظیم بازار نیازمند تدارک و پشتیبانی درزمینه تامین مکفی مواد اولیه، وسائل و ملزومات بسته بندی نظیر ورق و مواد پتروشیمی و اصلاح قیمت محصولات تولیدی هستند.     این مقام مسئول در پایان از کاهش قیمت میوه وصیفی، موز وتخم مرغ و روغن خانوار و افزایش قیمت مصنوعات فولادی، خرمای مضافتی و جوجه یک روزه خبر داد.بر اساس تصمیمات قبلی ستاد تنظیم بازار،  کارخانه‌های تولیدی در سال جاری باید نسبت به تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن که ۱۲۰ هزار تن در بخش های خانوار، ۲۵ هزار تن در بخش صنف و ۳۵ هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند.گفتنی است که سال گذشته بازار روغن بارها با تلاطم، کمبود و افزایش قیمت مواجه شد؛ تا جایی که حتی با تشکیل صف‌های طولانی و حواشی دیگر از جمله دریافت کارت ملی برای ارائه روغن در برخی فروشگاه‌ها مواجه شد و شواهد حاکی از این است که تامین بازار روغن جامد همچنان با مشکلاتی مواجه است. در این میان در آخرین روزهای سال گذشته قیمت روغن مایع و جامد بین ۸۰ تا ۱۴۶ درصد نسبت به قبل افزایش داشته است. در این دوره میزان واردات روغن و مواد اولیه آن بالغ بر سه میلیون تن بوده و تا اواسط فروردین بیش از ۳۴۰ هزار تن روغن خام و بالغ بر ۳۵۵ هزار تن دانه های روغنی در گمرک و بنادر دپو شده است.همچنین در فروردین ماه بالاترین افزایش قیمت نسبت به پارسال به گروه «روغن و چربی ها» با ۱۰۹.۳ درصد اختصاص دارد. این در حالی است که دانه روغنی از جمله پنج قلم دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی است که برای سال جاری هم پرداخت نرخ ارز ترجیحی به آن ادامه خواهد داشت.

 قاچاق لوازم خانگی به پایان خط می‌رسد؟ 

۲۰ اردیبهشت؛ آخرین فرصت دریافت کد رهگیری

آخرین فرصت ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری گروه کالایی لوازم خانگی برقی و الکترونیکی اعلام شده است؛ موضوعی که سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) واعده داده بود تا حد زیادی می‌تواند جلوی قاچاق را بگیرد.
به گزارش ایسنا، اتاق اصناف ایران اعلام کرده که آخرین فرصت ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری گروه کالایی لوازم خانگی برقی و الکترونیکی، ۲۰ اردیبهشت خواهد بود؛ بنابراین واردکنندگان کالاهای اعلام شده تا آن موقع فرصت دارند نسبت به اظهار موجودی اولیه کالا و دریافت شناسه رهگیری در سامانه جامع تجارت اقدام کنند و اسناد اظهار واردات، بر اساس مستندات ارائه شده و استعلامات لازم از گمرک مورد صحت سنجی قرار خواهد گرفت.همچنین در گزارش اتاق اصناف تاکید شده که پس از تاریخ مذکور ارائه کد رهگیری به کالاهای فوق که قبل از یکم خرداد ۱۴۰۰ واردات آن انجام شده است، امکان پذیر نبوده و عواقب آن بر عهده واردکنندگان خواهد بود. برای کالاهای مجاز وارداتی نیز واردکنندگان موظفند از آن تاریخ شماره سریال کالاهای وارداتی را به صورت کامل و دقیق، قبل از اتمام تشریفات گمرکی در سامانه جامع تجارت وارد کنند.سال ۱۳۹۸ بعد از سه سال انتظار بالاخره آیین‌نامه شناسه و رهگیری کالا موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش لوازم خانگی اجرا شد؛ به طوری‌که وزارت صمت به تمامی تولیدکنندگان و تشکل‌های صنعتی لوازم خانگی تولید داخل تا ۱۵ دی ماه فرصت داد که برای هشت گروه کالایی خود فرایند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و برای کالاهای خود شناسه دریافت کنند و بعد از ۱۵ دی ماه کالاهایی که دارای شناسه کالا نباشد در سطح بازار کالای قاچاق تلقی می‌شوند. اما این مهلت تا ۱۵ بهمن ماه تمدید شد و طرح برخورد با لوازم خانگی بدون شناسه از چهارشنبه (۱۶ بهمن ۱۳۹۸) از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز شد. البته نظارت بر اجرای این طرح در پی شیوع ویروس کرونا برای مدتی متوقف شد. این هشت گروه کالایی شامل کولر، یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباس شویی، ماکروویو، جاروبرقی و پکیج است، اما با تصویب و ابلاغ ضوابط تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گروه کالایی لوازم خانگی، برقی و الکترونیک از سوی رئیس جمهور و الزامی شدن ضوابط تعیین شده در این مصوبه، برای گروه (ب) از مورخ ۱۴۰۰، کلیه کالاهای لوازم خانگی گروه ب شامل اتو برقی، اجاق گاز، آب میوه گیری، آبسرد کن، آسیاب، آون برقی، پنکه، تصفیه آب، جارو شارژی، چرخ گوشت، دستگاه چای ساز، سینمای خانوادگی، غذاساز، قهوه ساز، گوشت کوب الکترونیکی، مخلوط کن الکترونیکی، مخلوط کن الکترونیکی، همزن، بخارشوی، اتوپرس، آرام پز و زود پز، داکت اسپیلت، تصفیه هوا و تستر ملزم به دریافت شناسه رهگیری هستند.البته سال گذشته مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت از آغاز جلسات پیگیری طرح آئین‌نامه اجرایی شناسه‌های کالا و رهگیری کالا خبر داده و گفته بود که شناسه کالا یک شناسه کلی برای کالا است، اما کد رهگیری، بارکدی است که مشخص می‌کند کالا در کدام کارخانه، چه روز و ساعتی و چگونه تولید شده است. درباره کالاهای وارداتی نیز شناسه کالا مبدا آن را مشخص می‌کند و می‌تواند تا حد زیادی جلوی کالای قاچاق را بگیرد.حالا باید دید اجرای این طرح تا چه حد می‌تواند قاچاق لوازم خانگی را کاهش دهد؟

 میزان روغن خام موجود در بنادر و گمرک‌ها اعلام شد 

ارونقی گفت: میزان موجودی روغن خام وارداتی در بنادر و گمرک‌ها کشور حدود ۴۳۰ هزار تن است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد جمال‌ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران درباره میزان موجودی روغن خام در بنادر و گمرک‌های کشور گفت: میزان موجودی روغن خام وارداتی در بنادر و گمرک‌های کشور حدود ۴۳۰ هزار تن است که از این بین ۴۷ هزار تن در بندر امیرآباد، ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن در بندر نوشهر، ۶ هزار و ۷۰۰ تن در بندر انزلی، ۱۶۹ هزار تن در بندر امام خمینی و ۱۹۸ هزار تن در بند شهید رجایی بندرعباس قرار دارد.
ارونقی بیان کرد: در حال حاضر ۲ شناور حامل ۷۶ هزار تن روغن در بندر شهید رجایی در حال تخلیه هستند، همچنین ۳ شناور حامل ۶۰ هزار تن روغن در بنادر امیرآباد امام خمینی و شهید رجایی در انتظار کسب اجازه پهلوگیری و تخلیه هستند. این کشتی‌ها پس از تکمیل اسناد و کسب اجازه پهلوگیری به سرعت شروع به تخلیه روغن خواهند کرد تا موجودی روغن خام موجود در بنادر در سریع ترین زمان به دست تولیدکنندگان برسد.او گفت: سال گذشته تمهیدات خاصی برای ترخیص کالاهای اساسی اندیشیده شد و در مقطعی با هماهنگی بانک مرکزی، برای پنج قلم کالای اساسی شامل جو، ذرت، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و روغن خام، صاحبان کالا می‌توانستند بدون صدور کد رهگیری نسبت به ترخیص اقدام کنند که البته چندان از آن استقبال نشد.

 کوچ سنتی عشایر ممنوع شد 

ستاد ملی کرونا بر اساس مصوبه ای کوچ ماشینی عشایر را در سال جاری اجباری کرده که برای اجرای آن به بیش از ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گزارش تسنیم به دلیل امکان ارتباطات فردی در زمان کوچ عشایر سازمان امورز عشایر ایران کوچ  سنتی و معمول عشایر را ممنوع کرده و اعلام کرده کوچ به این صورت ممنوع است.
 
برای کوچک عشایر به صورت مکانیزه بیش از 65 میلیارد تومان منابع مورد نیاز است و سازمان امور عشایر خواستار تامین این اعتبارشده است.
 
جمعیت دام سبک عشایر حدود  21 میلیون راس و دام سنگین  یک میلیون و 200 هزار راس است و جابه جایی دام عشایر تنها در مسیر کوچ خود امکان پذیر بوده و  عشایر باید کارت هوشمند داشته باشند.
 
247 هزار خانوار عشایری در کشور وجود دارد و  ارتباط محدود جوامع عشایری با یکدیگر و فاصله گذاری اجتماعی طبیعی در میان آنها میزان شیوع کرونا را در میان آنها به شدت کاهش داده است؛ بر اساس اعلام سازمان امور عشایر میزان فوتی این جامعه بر اثر کرونا از ابتدای بروز این بیماری تنها 5 نفر بوده است.
 
شاهپور علائی مقدم رییس سازمان امور عشایر ایران در این ارتباط اظهار داشت: ستاد ملی کرونا و ستادهای استانی برای آن که عشایر هنگام کوچ و جابجایی دام ها به دلیل شیوع ویروس کرونا وارد محدوده های شهری و روستایی نشوند، اجبار کرده اند که عمده کوچ در سال جاری به صورت ماشینی انجام شود.علائی مقدم با بیان این که کوچ ماشینی از سال ها پیش به دلایل مختلف از جمله تجاوز به ایل راه های عشایری انجام می شود، خاطرنشان کرد: براساس آمار سرشماری سال 87 بیش از 87 درصد خانوار عشایر در دوره کوچ از مناطق ییلاقی به قشلاقی و 16.37 درصد آنها از مناطق قشلاقی به ییلاقی از وسیله نقلیه ماشین استفاده کردند.وی افزود: برخی از ایل راه های عشایری به منظور ساخت و ساز و کارهای عمرانی مورد تجاوز قرار گرفته و از این رو، عشایر مجبورند مسیرشان را تغییر دهند و از جاده های آسفالتی حرکت کنند.رییس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: 66 هزار کیلومتر در کشور ایل راه داریم که اطلس آن نیز تهیه و به تمام واحدهایی که عملیات عمرانی، ساخت تاسیسات و توسعه معدن انجام می دهند، ابلاغ شده است و بر این اساس برای هرگونه اقدام در حریم ایل راه های عشایری باید استعلام از سازمان امور عشایر اخذ شود تا تجاوزی به این ایل راه ها صورت نگیرد.وی در مورد شرایط کوچ ماشینی اظهار داشت: برای جلوگیری از مسایل مربوط به قاچاق دام، کوچ ماشینی نیازمند مجوز است و پلیس راه در جاده های کشور بر مسیر کوچ نظارت می کنند و عشایر باید مجوز تردد و کارت شناسایی داشته باشند.وی این موضوع را که کوچ ماشینی منجر به چرای زودهنگام در مراتع مناطق ییلاقی می شود، منتفی دانست و گفت: چرای زودهنگام عشایر در مناطق ییلاقی به علت تغییرات آب و هوایی و افزایش قیمت علوفه صورت می گیرد.علائی مقدم در مورد پایش جمعیت عشایر در زمینه ابتلا به کرونا نیز اظهار داشت: سال گذشته 720 هزار نفر از عشایر در مسیر کوچ از نظر ویروس کرونا و سایر بیماری های خاص با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پایش شدند.

 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال