امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

اخبار کوتاه

پیش بینی بهبود شرایط بورس
سهامداران پس از هفته ها مشاهده روند نزولی، هفته گذشته دو روز شاخص کل را مثبت دیدند و امیدوار به آینده شدند.
در هفته گذشته روند شاخص کل و شاخص کل هموزن دو روند کاملا متفاوت را پیش روی خود دیدند. این مساله باعث شد، بسیاری از صف های فروش کاهش پیدا کند و صف های خرید نیز افزایش قابل توجهی داشته باشد.
به عبارت دیگر، روند حجم معاملات و ورودی و خروجی پول‌ سهامداران خرد که همسو با کاهش تعداد نمادهای دارای صف فروش بوده است، نشان می دهد بازار در تلاش است که از مسیر قبلی خود فاصله بگیرد. به نظر می رسد بورس بازان در کمتر از یک ماه مانده به انتخابات می خواهند استراتژی خود را تغییر دهند و این مساله احتمال صعودی شدن بازار در هفته های آینده را تقویت می کند.
در حالی که در سه روز ابتدایی هفته، شاخص کل روندی نزولی داشت و شاخص در روز دوشنبه وارد کانال یک میلیون واحدی شد، در روز سه ‌شنبه به یک کانال بالاتر یعنی کانال 1.1 میلیونی بازگشت و در روز چهارشنبه نیز سبزپوش ماند.
در پایان هفته گذشته شاخص کل با کاهش 3.9 درصدی به یک میلیون و صد و نه هزار واحدی رسید. کاهش  45 هزار و 475 واحدی نسبت به هفته قبل نشان می دهد هنوز روند متعادل به بورس بازنگشته است.
تغییر روند شاخص کل از یک روند نزولی به صعود در روز سه شنبه را می توان نتیجه اعلام کاندیداهای ریاست جمهوری دانست. تاثیرپذیری بازار سرمایه از اخبار و اتفاقات سیاسی در کشور نشان می دهد، تصمیمات دولتمردان و سیاسیون در کشور می تواند تاثیر زیادی به بازارهای مالی بگذارد.
در پایان هفته گذشته شاخص کل هموزن پس از 10 روز که روند نزولی داشت، بالاخره وارد فاز صعودی شد. شاخص کل هموزن با افت 14 هزار و 843 واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده 383 هزار و 140 واحدی قرار گرفت.
کاهش 3.9 درصدی شاخص کل هموزن نشان می دهد هنوز جریان ورود پول به همه نمادهای بازار صورت نگرفته است و سهم‌های شاخص ساز هنوز هم به واسطه شرکت های حقوقی و نوسان گیران از استقبال بالاتری برخوردار هستند.
در صورتی که بازار سرمایه بخواهد تغییر روند دهد، باید همه نمادهای بازار از صف های فروش فاصله بگیرند و در یک حالت متعادل بتوانند معامله شوند.

افزایش آزادراه های الکترونیکی 
با اتصال چهار آزادراه کشور در روزهای گذشته به شبکه الکترونیکی عوارض، پرداخت عوارض در ۱۱ آزادراه به صورت الکترونیکی فعال شدند و ۱۶ آزادراه دیگر همچنان الکترونیکی نیستند.
در روزهای گذشته محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح مرکز اخذ الکترونیکی عوارض آزادراه کشور از اتصال ۱۱‌آزادراه به شبکه الکترونیکی عوارض خبر داد و گفت: با چهار آزادراهی که به این شبکه متصل شدند تعداد آزادراه های مجهز به سیستم پرداخت و دریافت عوارض الکترونیکی به عدد ۱۱ رسید و برای افزایش استقبال مردم درصدد هستیم تا سیستم های متنوعی برای پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی طراحی کنیم.
اسلامی افزود: طی دو سال گذشته همواره به سمت حمل و نقل هوشمند و هوشمندسازی اتوبان ها و آزادراه های کشور حرکت کردیم و در این راستا پرداخت عوارض آزادراه ها را به صورت الکترونیکی دنبال کردیم تا توقف در باجه های مختلف حذف شود و مردم سوخت بی رویه مصرف نکرده و در صف ها برای پرداخت نرخ عوارض معطل نشوند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از مردم درخواست کرد تا همکاری لازم را برای پرداخت به موقع عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی انجام دهند تا وزارت راه و شهرسازی به تعهد خود نسبت به پرداخت سرمایه های بخش خصوصی عمل کرده و سرمایه سرمایه گذاران زودتر به آن ها برگردد.
البته به گفته وی کسانی که عوارض الکترونیکی خود را پرداخت نمی کنند براساس قانون مشمول جریمه شده و جریمه های سنگینی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر آزادراه های اصفهان-نطنز، نطنز-کاشان، رشت-قزوین، تهران-پردیس، تهران-شمال، تهران-ساوه، کرج-قزوین و... جزو آزادراه هایی هستند که سیستم پرداخت عوارض الکترونیکی در آن ها وجود دارد و باید دید در ادامه دیگر آزادراه های کشور نیز به جمع الکترونیکی ها خواهند پیوست یا آنکه این طرح همچنان عقیم خواهند ماند.

بازار روسیه در اختیار تجار ایرانی
جدیدترین تصمیم‌های اعلام شده از سوی مسئولان اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فضایی جدی برای گسترش صادرات ایران در روسیه و دیگر کشورهای عضو این اتحادیه به وجود آورده است.
از آبان ١٣٩٨ که عضویت آزمایشی ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا کلید خورد، بنا بود که با ارائه برحی تعرفه‌های ترجیحی، فضای لازم برای گسترش صادرات ایران در میان کشورهای همسایه شمالی به وجود آید.
با این وجود تداوم تحریم‌ها آمریکا و البته شیوع ویروس کرونا، افزایش جدی تجارت را متوقف کرد، هرچند بررسی‌ها نشان می دهد که میزان افت تجارت ایران با اوراسیا در دوره کرونا، کمتر از افت کلی ثبت شده بوده است.
با گذشت حدود یک سال و نیم از این عضویت آزمایشی و در شرایطی که ایران آماده می‌شود با اعضای این اتحادیه در سال‌های بعد، تجارت آزاد را آغاز کند، جدیدترین تصمیم این اتحادیه تداوم صدور تعرفه ترجیحی برای کالاهای ایرانی و حذف بسیاری از رقیبان ایران از این فهرست است.
سازمان توسعه تجارت در این باره اعلام کرده است که طبق آخرین تصمیمات شورایعالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اکتبر ۲۰۲۰ و پیشنهاد برخی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، کشورهای بهره مند از تخفیفات تعرفه ای مشترک اتحادیه اقتصادی اوراسیا که در واقع همان نظام عمومی ترجیحات (GSP) روسیه است بعد از ایجاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا به سایر کشورهای عضو تسری یافته، مورد بازنگری قرار گیرد و تعداد کشورهای بهره مند از امتیاز محدودتر شود.
در همین چارچوب در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۱ فهرست جدید کشورهای برخوردار از این تخفیفات تعرفه ای تدوین گردید که اخیرا در وبسایت رسمی این اتحادیه نیز منتشر شده است که بر اساس آن، تعداد کشورهای در حال توسعه مشمول دریافت این تخفیفات تعرفه ای از ۱۰۳ کشور به ۲۹ کشور کاهش یافته و تعداد کشورهای کمتر توسعه یافته مشمول از ۵۰ به ۴۸ کشور رسیده است.  
نکته حائز اهمیت در فهرست جدید مربوط به کشورهای درحال توسعه برخوردار از نظام تخفیف تعرفه گمرکی (تخفیف ۲۵ درصدی) این است که ۷۴ کشور از جمله ترکیه، چین، هند، کره جنوبی، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، عراق، برزیل، ویتنام، هنگ کنگ، اندونزی، لبنان، سنگاپور، تایلند، مالزی که کالاهای تولیدی آن ها می توانست رقیب محصولات ایرانی در بازار اوراسیا باشند، حذف شده و از تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۱ به بعد از این امتیاز برخوردار نخواهند بود.
 
افزایش مجدد قیمت مرغ
چندین ماه است که فعالان صنعت طیور در مورد افزایش مجدد قیمت مرغ به دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید هشدار می دهند ولی به نظر می رسد با بی توجهی ها، گرانی ها دوباره تکرار می شود. 
در فروردین ۱۴۰۰ دولت تصمیم گرفت برای ساماندهی بازار مرغ قرارگاهی تحت عنوان  قرارگاه ساماندهی مرغ کشور  تشکیل دهد.  قرارگاه نیز برای ساماندهی بازار مرغ و ایجاد ثبات در آن، نرخ مصوب مرغ را که از مدتها قبل تولیدکنندگان نسبت به آن انتقاد داشتند، افزایش داد؛ به طوری که قیمت مرغ منجمد در سرد خانه کیلویی ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت مرغ منجمد برای مصرف‌کننده کیلویی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت مرغ زنده در کشتارگاه کیلویی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان، قیمت مرغ آماده طبخ در میدان بهمن تهران کیلویی ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد.  
فعالان و تولیدکنندگان بارها در صحبت های خود اعلام کردند که مرغداران نمی‌توانند جوجه یکروزه را با قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان تهیه کنند و قیمت جوجه یکروزه در بازار به ۲ برابر نرخ مصوب رسیده و با قیمت‌های ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ خرید و فروش می‌شود. آنها همچنین به افزایش هزینه‌های دیگر از جمله کرایه‌های حمل و نقل، دستمزد کارگر، دارو، واکسن، نهاده ها و ... اشاره و از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت درخواست کردند که برای شرایط پیش آمده تدابیری اتخاذ کنند. آنها همچنین هشدار دادند که اگر بر بازار جوجه یکروزه کنترل و نظارت جدی تری صورت نگیرد یا با کمبود مرغ در ماه‌های آینده مواجه خواهیم شد یا قیمت مرغ افزایش خواهد یافت.
هشدارهای داده شده از سوی تولیدکنندگان اما جدی گرفته نشد و براساس گزارش ها از بازار،  قیمت مرغ مجددا به ۳۰ هزارتومان بازگشت. یعنی همان قیمتی که اسفندماه سال گذشته این کالای پروتیئنی پرمصرف را از سفره های برخی خانواده ها حذف یا  بسیاری را برای خرید یک کیلو مرغ دولتی روانه صف‌های طولانی در شرایط کرونایی کرد.
با این حال، نوسانات فعلی قیمت مرغ نشان می‌دهد که هنوز مشکلات صنعت طیور به طور کامل و ریشه‌ای حل نشده و همچنان گوش شنوایی برای مشکلات تولیدکنندگان وجود ندارد. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران نیز با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ١١ هزار تومان رسیده است،گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد بحران دربازار تخم مرغ خواهیم بود. ناصر نبی پور قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ١٠ هزار و ٩٠٠ تا ١١ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با اتمام ماه مبارک رمضان و افزایش جزئی مصرف قیمت تخم مرغ بین ۴٠٠ تا ۵٠٠ تومان افزایش یافته است. وی ادامه داد: این قیمت با نرخ مصوب ١۴ هزارتومانی که دولت تعیین کرده ٣ هزار تومان فاصله دارد.
 
تخلیه تدریجی حباب سکه 
طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته گذشته بازار سکه و طلا داخلی، علیرغم اینکه به دلیل افزایش نرخ ارز در داخل و افزایش قیمت هر اونس جهانی طلا، قیمت هر قطعه سکه ۳۵۰ هزار تومان افزایش داشته است اما حباب سکه در حال تخلیه شدن است.
محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: قیمت جهانی طلا با یک ثبات نسبی از ابتدای هفته که ۱۸۸۱ دلار بود، آغاز شد و این ثبات تا روز چهارشنبه ادامه داشت اما در روز پنجشنبه تا بیش از ۱۹۰۰ دلار هم پیش رفت. افزایش قیمت اونس جهانی طلا تحت تاثیر مسائل اقتصادی و سیاسی دنیا، به‌ویژه تورم ناشی از ویروس کرونا و کاهش ارزش دلار ایجاد شده است.
نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اینکه پیش‌تر نیز پیش‌بینی شده بود که قیمت اونس جهانی میل به افزایش دارد و رشد آن طی چند هفته اخیر نشان داد که کاهش قیمت اونس جهانی بعید به نظر می‌رسد؛ گفت: با توجه به شرایط اقتصادی در دنیا، به زودی هر اونس جهانی طلا به کانال ۲۰۰۰ دلار هم خواهد رسید. تورم ایجاد شده در دنیا تحت تاثیر دو عامل یاد شده (ویروس کرونا در وهله اول و کاهش ارزش دلار به سبب چاپ اسکناس‌های بدون پشتوانه دلار)، سبب افزایش تمایل خرید طلا و سرمایه‌گذاری بر روی آن شده است؛ از همین روی برخلاف آنچه که پیش‌بینی می‌شد، با واکسیناسون شدن کشورها، اوضاع اقتصادی بهبود یابد و مجدد قیمت اونس طلا به کانال ۱۴۰۰ یا ۱۳۰۰ دلار کاهش یابد؛ این اتفاق رخ نخواهد داد.
کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات قیمت سکه و طلا در این هفته و آخرین قیمت‌ها، اظهار کرد: سکه طرح قدیم از ۱۰ میلیون تومان در ابتدای هفته با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح جدید نیز با حدود ۳۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی نیز هریک با ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات پایان هفته به ترتیب نیم سکه پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمتگذاری شد.
این مقام صنفی تشریح کرد: براین اساس بیشترین میزان افزایش قیمت را سکه طرح جدید داشته است به این دلیل که حباب آن بسیار کاهش پیدا کرد. اینکه نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی، افزایش کمتری را نسبت به سکه‌های تمام تجربه کرده‌اند، به علت کاهش تقاضا برای خرید این قطعات سکه‌هاست. نکته قابل توجه این است که در هفته گذشته، حباب سکه به پایین‌ترین سطح خود رسید؛ حداقل میزان حباب سکه طی هفته اخیر  ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن ۱۰۰ هزار تومان بوده است.
 
ضرورت پرداخت مطالبات نیروگاه‌های بخش خصوصی
عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بر ضرورت پرداخت مطالبات نیروگاه‌های بخش خصوصی تاکید کرد.
وی با انتقاد از عملکرد دولت در سال‌های اخیر که منجر به قطعی برق شده است، به دلایل وقوع این مشکل و راهکارهای کوتاه و بلندمدت برای عبور از بحران برق اشاره کرد و گفت: کشاورزان به شدت از قطعی برق ناراحت هستند چراکه قطعی‌ها ناگهانی صورت گرفته و از قبل به آن‌ها اطلاع داده نشده است، در حالی که کشاورزان در آستانه برداشت محصولات خود هستند و به‌یقین با افت 40 تا 50 درصدی برداشت محصول -که آسیب بزرگی برای کشاورزان محسوب می‌شود- رو به رو خواهند شد.
نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در طول روز 4 ساعت کنتورهای برق کشاورزان  قطع می‌شود و 2ساعت نیز به قطعی برق سراسری برخورد می‌کنند و باید گفت؛ آن‌ها دیگر با این وضع نمی‌توانند ادامه دهند، همچنین اکثر کشاورزان در چند سال اخیر به‌ویژه در استان‌هایی که تنش آبی دارند از سیستم‌های شناور برقی استفاده می‌کنند که این قطع و وصل شدن برق، منجر به سوختن شناورهای آن‌ها می‌شود، همچنین مطابق گزارش‌های رسیده خسارت‌های 100 میلیون تومانی به آن‌ها وارد شده است.
رحیمی مظفری با بیان اینکه کمیسیون انرژی عدم اجرای برنامه ششم توسعه ازسوی وزارت نیرو را مشمول ماده 234 کرده است، گفت: وزارت نیرو در راستای ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر، افزایش تولید برق و... که در برنامه ششم به آن‌ها تاکید شده اقدام قابل‎توجهی انجام نداده است، به طور مثال باید طبق برنامه ششم توسعه تا سال 1400 ، 5 هزار مگاوات نیروگاه برق تجدیدپذیر تولید ‌شود اما تاکنون فقط 500 مگاوات تولید شده است.
به گفته این نماینده مجلس وزارت نیرو باید طبق برنامه ششم توسعه تا سال 1400 ، حدود 25 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تاسیس می‌کرد اما این تاسیس کمتر از 12 هزار مگاوات، معادل 50 درصد برنامه است، دولت فعلی به کمتر از نصف تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.
وی تاکید کرد: عدم اورهال کردن نیروگاه‌ها، عدم ممانعت از فعالیت غیرمجاز رمزارزها، عدم پرداخت مطالبات بخش خصوصی و نیروگاه‌هایی همچون نیروگاه اتمی بوشهر و... همگی از عوامل اصلی مواجه شدن با بحران برق در سال جاری به شمار می‌آیند. عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: افزایش ظرفیت‌های نیروگاه‌ها همچون نیروگاه بوشهر، وارد کردن نیروگاه‌های تعطیل شده به مدار و پرداخت مطالبات نیروگاه‌های بخش خصوصی تا با انگیزه و حداکثر ظرفیت خود کار کنند ازجمله اقدامات کوتاه مدتی است که دولت می‌تواند در راستای مقابله با بحران برق به کار گیرد ازطرفی نیز باید آگاهی‌سازی و فرهنگسازی در راستای کاهش مصارف خانگی و ادارات صورت گیرد.

رونق فضای کسب و کار با کاهش چک‌های برگشتی
بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به آثار مثبت اجرای قانون جدید چک در ارتقا نقش چک گفت: قانون جدید چک ازجمله قوانین پیشرو و به روز اقتصادی است که در صورت اجرای کامل، زمینه‌ساز رونق فضای کسب وکار می‌شود و در همین ۲ سالی که از اجرای قانون جدیدچک می‌گذرد شاهد کاهش چک‌های برگشتی و تخلفات مربوط به چک بوده‌ایم. وی افزود: با اجرای قانون جدید چک، ریسک فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کاهش می‌یابد و در کل فعالیت‌های اقتصادی راحت‌تر انجام می‌شود . این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از برخی بخش‌های اجرا نشده قانون جدید چک خاطر نشان کرد: این قانون در سال ۱۳۹۷ اصلاح شده و درحال حاضر هم درحال اجرا است. البته یک سری نقص‌های در روند اجرای قانون وجود دارد و قانون جدید چک به صورت کامل اجرا نشده است.
محبی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های لازم رابرای اجرای کامل قانون انجام خواهد داد. بر این اساس قانون جدید چک باید به صورت کامل اجرا شود و هیچ‌گونه تعللی هم پذیرفته نیست.
وی در خصوص الزامی شدن ثبت اطلاعات چک‌های جدید در سامانه صیاد هم گفت: ثبت سیستمی چک در سامانه صیادبخش مهمی از قانون جدید بود که خوشبختانه از ابتدای سال ۱۴۰۰ عملیاتی شده و درحال حاضر هم تمام چک‌های جدیدقبل از انتقال ثبت می‌شوند.

قانون مالیات بر خانه های خالی پُتکی بر سر سوداگران 
رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه، توقف رشد قیمت‌ مسکن در ماه‌های اخیر براساس آمار بانک مرکزی نشان‌دهنده تاثیرپذیری بازار از قوانین مجلس در حوزه مسکن است، گفت: تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی ابزاری قدرتمند برای قطع دست، سوداگران و سفته‌بازان بازار مسکن است.
وی با اشاره به تاثیر قوانین مجلس شورای اسلامی در کاهش قیمت مسکن، گفت: معمولا هر ساله در آستانه خرداد ماه و آغاز فصل معاملات مسکن، شاهد افزایش قیمت خانه بودیم اما امسال خوشبختانه بدلیل تصویب قوانین حمایتی مناسب در حوزه مسکن، براساس با آمار بانک مرکزی تا حدودی جلوی این افزایش قیمت گرفته شده است هرچند که همچنان قیمت ها بسیار بالا است. وی افزود: تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی ابزاری قدرتمند برای قطع دست، سوداگران و سفته‌بازان بازار مسکن است چرا که بر اساس آمار بیش از یک میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه وجود دارد که تعداد قابل توجهی از آنها با هدف سفته بازی احتکار شده است. اما اخذ مالیات از این واحد‌ها موجب کاهش صرفه اقتصادی نگه داشت خانه‌های خالی برای دارندگان و عرضه بیشتر خانه به بازار می‌شود که بدیهی است انجام این مهم در تعدیل قیمت ها نقش مهمی دارد. سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس اظهار کرد: مجلس در گام اول برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا از ظرفیت قابل توجه خانه های خالی استفاده کرد و در گام بعدی با تصوب طرح جهش تولید و تامین مسکن مسیر قانونی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی با هدف جبران کمبودهای سال‌های گذشته را ریل گذاری کرده و موجب رونق و ایجاد صدها هزار شغل وابسته به صنعت ساختمانی شد.

بازگشایی مشروط تالارها از دیروز

جزئیات جدید از قتل کارگردان و بازیگر سینما در شهرک اکباتان تهران بابک خرمدین اینجا کلیک کنید.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال