امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
اخبار کوتاه 
پژو و سمند گران شد
بازار خرید و فروش خودرو همچنان راکد است اما در برخی از محصولات مانند پژو و سمند بازار قیمت ها افزایش یافت.
البته شرایط انتخاباتی ثبات نرخ ارز و بلاتکلیفی بازار در تعیین سیاست گذاری ها در بخش خودرو عاملی شده تا معاملات در سطح بازار متوقف شود. فقط در بعضی از محصولات که عرصه خودروسازان کاهش یافته است بازار شاهد افزایش قیمت بوده است.
به عنوان نمونه قیمت پژو 206 طی روزهای اخیر از 204 میلیون تومان به 207 میلیون تومان رسیده است علاوه براین در خانواده سمند نیز بازار شاهد افزایش قیمت است
دربازار روز گذشته خرید و فروش خودرو، سمند سورن 242 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 259 میلیون تومان، پژو 206 صندوقدار 2456 میلیون تومان، دنا 278 میلیون تومان به فروش رسید.
علاوه براین، پراید 111 نیز با قیمت 133 میلیون تومان، تیبادو 136 میلیون تومان، کوئیک دنده ای 150 میلیون تومان، پژو پارس 227 میلیون تومان، پراید   131 119 میلیون تومان و سمند ای اف سون 215 میلیون تومان، سمند ال ایکس 193 میلیون تومان به فروش رسید.
به گفته فعالان بازار، همچنان رونق در معاملات خودرو وجود نداشته و اکثریت مردم ترجیح می دهند معاملات خود را به بعد از انتخابات موکول کنند.
البته این موضوع برای آن دسته از افرادی که نیاز ضروری برای خرید خودرو دارند خوشایند نیست چرا که فروشندگان خودروها را با قیمتی بالاتر به آنها اعلام می کنند و در این شرایط آنها مجبور به خرید هستند.
به صورت کلی خرید و فروشی در بازار خودرو انجام نمی شود محصولات خارجی نیز قیمت های غیرمعقول داشته و فروشنده با درنظر گرفتن شرایط قیمت مورد دلخواه خود را به خریدار اعلام می کند.

ثبات قیمت لوازم خانگی 
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از رکود شدید در بازار لوازم خانگی خبر داد که به همین دلیل تولیدکنندگان امسال قیمت خود را افزایش ندادند و توصیه‌هایی به خریداران ارائه کرد تا کالای تقلبی و بدون گارانتی نخرند.
محمد حسین اسلامیان از رکود در بازار لوازم خانگی خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، محصولات لوازم خانگی گران هستند و قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته است. از طرف دیگر مردم منتظر نتیجه انتخابات و مذاکرات برجام هستند که مجموع این شرایط باعث رکود در بازار لوازم خانگی شده است. البته تعطیلات ناشی از اعمال محدودیت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز بر رکود در بازار تاثیر داشته است.  
وی با اشاره به افزایش بیش از دو برابری قیمت برخی از مواد اولیه تولید لوازم خانگی طی یک سال گذشته، اظهار کرد: تولیدکنندگان لوازم خانگی با توجه به افزایش هزینه حامل‌های انرژی، حقوق و دستمزد و بیمه هر سال ۱۰ درصد قیمت محصولات خود را افزایش می‌دادند، اما امسال این افزایش قیمت اعمال نشد چراکه با همین قیمت‌ها هم کسی خرید نمی‌کند. به عبارت دقیق‌تر قیمت تمام شده تولید کنندگان افزایش یافته اما در لیست نهایی آن را اعمال نکردند چرا که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.  
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه به مصرف‌کنندگان توصیه کرد قبل از خرید کالا با استفاده از سامانه جامع گارانتی و از طریق شماره ۴۷۷۷۷# از کم و کیف و نوع گارانتی و مشخصات فنی محصول مورد نظر خود اطلاعات کامل کسب کنند.  
وی با بیان اینکه اتحادیه در سایت خود لیست اسامی تولید کنندگان و خدمات پس از فروش های معتبر را درج کرده و این اطلاعات در سامانه جامع گارانتی نیز در دسترس است، تصریح کرد: بازرسی‌های وزارت صمت برای جلوگیری از فروش کالای قاچاق در سطح عرضه انجام می‌شود. اتحادیه هم اخیراً دستورالعملی به فروشندگان دارای پروانه ابلاغ کرده و آنها ملزم شدند که از فروش کالای بدون گارانتی یا همان کالای قاچاق خودداری کنند. همچنین اگر مصرف کننده از واحدهای دارای پروانه کسب کالایی بخرد که گارانتی نداشته باشد یا قاچاق باشد در صورت شکایت، اتحادیه ابتدا خسارت آن‌ها را جبران می‌کند و در صورت تکرار، این واحد پلمب خواهد شد.  
به گفته اسلامیان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، سازمان تعزیرات، سازمان حمایت و اتحادیه پنج نهادی هستند که بازرسی هایی در سطح عرضه انجام می‌دهد. اما اتحادیه فروشندگان زمانی ورود مستقیم می‌کند که مشتری کالایی خریده و منجر به خرابی شده یا قلابی بوده است. چرا که در موارد بسیاری کالاهای خارجی که در سطح عرضه به مردم فروخته می‌شود، اصل نیست. وقتی کالا خراب می‌شود و مصرف کننده به اتحادیه مراجعه می‌کند، کارشناس اتحادیه موضوع را بررسی می‌کند. اگر مشخص شود تخلفی انجام شده از واحد صنفی پیگیری خواهد شد.   وی افزود: ممکن است کالا بدون برند وارد بازار شده باشد و در موارد زیادی به ویژه در فروشگاه‌های اینترنتی کالا را با برندهای معروف در سایت بارگذاری کنند. مشتری هم به اتکا به همین کالا را خریداری می‌کند و مبلغی هم پرداخت می‌کند، اما کالایی که ارسال می‌شود یا اصلاً مدل ندارد یا برند دیگری است.  
با توجه به همین شرایط نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بار دیگر تاکید کرد که خریداران حتماً قبل از خرید کالای خود با استفاده از سامانه جامع گارانتی اطلاعات کالا و گارانتی را دریافت کنند و حتماً از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب خرید کنند تا در صورت بروز مشکل امکان پیگیری شکایت وجود داشته باشد.

کارنامه اعطای تسهیلات بانکی 
تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۱۸.۹۸۹.۲هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۹۴.۸ درصد افزایش دارد.
سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال جاری مبلغ ۱۱.۶۳۵.۳ هزار میلیارد ریال معادل ۶۱.۳ درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۶.۳۷۳.۹ هزار میلیارد ریال معادل ۱۲۱.۱ درصد افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن طی ۱۲ ماهه سال جاری معادل ۴.۳۵۴.۳ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۷.۴ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش تمام بخش‌های اقتصادی مبلغ ۱۱.۶۳۵.۳ هزار میلیارد ریال است.

افت ۶۰ هزار تومانی قیمت سکه
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز گذشته در بازار تهران با کاهش ۶۰ هزار تومانی به رقم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.
همچنین روز گذشته نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۶۹ هزار تومان رسید. قیمت مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۶۳۱ هزار تومان شد. همچنین هر اونس جهانی طلا نیز روز گذشته یک‌هزار و ۸۵۷ دلار و ۸۳ سنت فروخته شد.  
قیمت سکه در آغاز سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود که به تدریج،  روند نزولی را شروع کرد تا به بهای ۹ میلیون تومان رسید. اما از نیمه اردیبهشت‌ماه، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت در کانال ۱۰‌میلیون تومان در نوسان بوده است.  مکانیزم حق کمیسیون مشاوران املاک اصلاح شود
 اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه حق کمیسیون مشاوران املاک بر اساس درصدی از نرخ معاملات محاسبه می‌شود، برخی بنگاه‌ها برای افزایش کاذب قیمت مسکن تلاش می‌کنند.
وی  ضمن تاکید بر لزوم افزایش نظارت بر فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی، گفت: بسیاری از بنگاه‌های معاملات ملکی با انجام معاملات صوری و درج اگهی‌ با قیمت بالاتر از عرف منطقه به دور از نظارت دستگاه‌های متولی، اقدام به افزایش حباب گونه و غیر واقعی مسکن می‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در حال حاضر بنگاه‌های معاملات ملکی  جز اصناف هستند اما باید وزارت راه و شهرسازی نیز بر عملکردشان نظارت کند.
شاکری در ادامه با بیان اینکه مشاوران املاک باید در قبال ارائه اطلاعات به خریداران و مشاوره خود پاسخگو باشند، اظهار کرد: برای جلوگیری از انجام معاملات صوری در بنگاه‌های معاملات ملکی حتما باید رابطه بین ملک و مالک با احراز هویت شده و کد رهگیری داده شود، از طرفی تمامی اطلاعات مسکن باید توسط بنگاه‌های معاملات ملکی صحت سنجی شده و مشاوران املاک در این خصوص مسئولین پذیر باشند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: عدم توجه به این موضوع و سوء استفاده برخی مشاوران املاک از سهل انگاری خریداران  هنگام نوشتن مبایعه نامه موجب تشکیل تعداد زیادی پرونده در قوه‌قضاییه  شده است.
شاکری اظهار کرد: در حال حاضر مشاوران املاک تنها با نوشتن قرارداد خرید و فروش و یا اجاره مبالغ چند ده میلیونی از طرفین معامله اخذ می‌کنند. از این رو باید در خصوص حق کمیسیون مشاوران املاک تجدید نظر صورت گرفته و تغییرات در آن ایجاد شود و همانند نمایشگاه‌های خودرو، حق کمیسیون مبلغ ثابتی برای هر معامله باشد. 
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در حال حاضر حق کمیسیون مشاوران املاک بر اساس درصدی از قیمت خانه بوده لذا نسبت به افزایش قیمت مسکن تلاش کرده و این موضوع موجب افزایش کاذب قیمت خانه ها می‌شود.

دلالان پشت پرده سیستم قرعه‌کشی خودرو
بهزاد رحیمی، عضو هیات رئیسه صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در طرح‌های پیش فروش خودرو بحث از شانس نیز گذشته و دست دلالان در کار است، گفت: اگر سازوکار کنونی پیش فروش خودرو علمی و مناسب بود، مردم راضی بودند در حالیکه نه مصرف کننده و نه تولیدکننده رضایتی از این مکانیزم ندارند.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح سازوکار پیش فروش خودرو، گفت: در مکانیزم کنونی هر فردی که بتواند در طرح‌های پیش فروش برنده شود، می‌تواند یک شبِ چند میلیون تومان سود به دست آورد و این فروش به نوعی بخت‌آزمایی است.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند محدودیت‌هایی مانند استفاده از کارت ملی، دارا بودن گواهینامه و... از شروط الزامی ثبت‌نام در طرح‌های پیش فروش و فروش فوری خودروسازان است اما شنیده می‌شود، برخی با پرداخت پول بیشتر می‌توانند در این طرح‌ها برنده شوند بنابراین باید شفاف سازی انجام شود.
وی با بیان اینکه در این طرح‌ها بحث از شانس نیز گذشته و دست دلالان در کار است، اضافه کرد: اگر سازوکار کنونی پیش فروش خودرو علمی و مناسب بود، مردم راضی بودند در حالیکه نه مصرف کننده و نه تولیدکننده رضایتی از این مکانیزم ندارند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سازوکار کنونی پیش فروش خودرو قابل دفاع نیست، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید در سیاست‌های کنونی پیش فروش تجدیدنظر کنند.
عضو هیات رئیسه صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سود ناشی از مکانیزم‌های کنونی نصیب سوداگران می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که عرضه خودرو افزایش یابد، بیشتر مشکلات موجود در بازار برطرف شده و عطش بازار رفع خواهد شد.

ناهمخوانی گرانی ها با تقاضا در بازار فولاد
حجت اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید نبود نظارت بر بازار و فعالیت سوداگران موجب آشفتگی بازار و گرانی میلگرد و محصولات فولادی شده است.
وی با انتقاد از نابسامانی بازار فولاد و گرانی میلگرد، گفت: از آنجا که تولید و میزان مصرف داخلی فولاد طی ماه‌های گذشته تغییری نداشته، عدم مدیریت بازار توسط دولت را می‌توان دلیل اصلی گرانی میلگرد و نابسامانی بازار دانست.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان مصرف داخلی فولاد افزایشی نداشته که گرانی میلگرد را ناشی از آن بدانیم، افزود: از آنجا که دولت در ماه‌های پایانی عمر خود به سر می‌برد، ممکن است برخی از مسئولان انگیزه لازم برای ساماندهی بازار را نداشته باشند و گرانی سایر کالاها در ماه‌های اخیر نیز موید این نکته است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در حال حاضر میزان تولید فولاد 2 برابر تقاضا و نیاز واقعی کشور بوده و نوسانات قیمتی کنونی بازار ناشی از عدم عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نبود نظارت بر بازار، فعالیت سوداگران و عدم عرضه تمامی محصولات فولادی در بورس موجب آشفتگی بازار و گرانی میلگرد و محصولات فولادی شده است، ادامه داد: طرح توسعه و تولید پایدار فولاد که در کمیسیون صنایع و معادن تصویب شده موجب  عرضه تمام زنجیره فولاد در بورس می‌شود.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال