امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
خروج پول از بازار سرمایه در معاملات سه شنبه 63 درصد کاهش یافت
نشانه های مثبت در معاملات بورس
بورس در روزی که رمق چندانی نداشت، با کاهش چشمگیر خروج پول حقیقی مواجه شد و نسبت به معاملات دوشنبه بهبود یافت. با اینکه بازار سهام در روز دوشنبه سقوط سنگینی را پشت سر گذاشت و خروج پول رکورد شکست، اما روز گذشته روند خروج پول به شدت کاهش یافت. پیش از این روز دوشنبه شاهد سنگین‌ترین خروج سرمایه در ۴ ماه اخیر بودیم. فضایی منفی که ناشی از سرایت فشار فروش هیجانی لیدرهای خودرویی‌ به کل بازار و رفتار توده‌وار سهامداران بود. کارشناسان بازار سرمایه، ریزش روزهای اخیر را ناشی از هیجان و کم توجهی به سایر مولفه های ارزنده عنوان می کنند.
حمایت از شاخص کل بورس در سطح یک میلیون و 560 هزار واحدی فعال شده است و سهامداران امیدوارند بازار از روند کاهشی خارج شده و وارد کانال جدید شود.رضا گلستانی، کارشناس بازار سرمایه، درباره قرمزپوش بودن گروه های فلزات اساسی در روزهای اخیر گفت: به دلیل کاهش تقاضا در بازار فلزات اساسی در جهان و افت قیمت این کالاها در بازارهای جهانی، شرکت های فولادی در روزهای گذشته با فشار فروش مواجه شده اند.وی ادامه داد: البته افزایش عوارض صادرات فولادی ها هم در علاقه سهامداران به خروج پول از این گروه موثر بوده است. بررسی عوامل مختلف نشان می دهد هنوز حقوقی های این شرکت ها نیز حمایت از این نمادها را در دستور کار خود قرار نداده اند.در جریان معاملات روز سه ‌شنبه، شاخص کل بورس، با ریزش هزار و 521 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 555 هزار و 689 واحد رسید. بازدهی این شاخص منفی 0.1 درصد بوده است.شاخص کل هموزن بورس نیز با کاهش هزار و 544 واحدی در سطح 431 هزار و 228 واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز منفی 0.36 درصد بوده است. البته شاخص کل فرابورس 7 واحد بالا آمد و در سطح 21 هزار و 321 واحد قرار گرفت.

کاهش خروج پول از بازار سهام
دیروز نیز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای ششمین روز منفی شد. البته میزان خروج پول نسبت به روز دوشنبه 63 درصد کاهش یافته و 455 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. گروه ‌های فلزات اساسی، فراورده ‌های نفتی و کک، خودرو و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی بیشترین سهم را از خروج پول حقیقی داشتند و گروه های عرض برق، گاز و بخار آب و خدمات فنی و مهندسی بیشترین ورود پول را تجربه کردند.در معاملات روز سه ‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس)، فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) اختصاص داشت و نمادهای رمپنا (گروه مپنا)، بمپنا (تولید برق عسلویه مپنا)، سامان (بانک سامان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.روز گذشته ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 449 میلیارد تومان کاهش یافت و ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 30 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 981 میلیارد تومان رسید. سهم این معاملات از کل معاملات بازار سرمایه حدود 66 درصد بوده است.
در پایان معاملات روز گذشته، ارزش صف‌ های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 79 درصد کاهش یافت و 58 میلیارد تومان شد. 28 سهم نتوانستند صف های فروش خود را جمع آوری کنند.بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد افرا (شرکت افرا نت)، ثرود (سرمایه‌ گذاری مسکن زاینده رود)، غزر (صنعتی زر ماکارون)، فلوله (لوله ‌و ماشین ‌سازی ایران‌) و ولپارس (لیزینگ پارسیان) تعلق داشت.در پایان معاملات روز گذشته، ارزش صف‌ های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 78 درصد رشد کرد و در رقم 734 میلیارد تومان ایستاد. 49 نماد در صف های خرید باقی ماندند.روز گذشته نمادهای سآبیک (شرکت سیمان آبیک)، ددانا (شرکت داروسازی دانا) و زکشت (شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت) در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.
اما در شرایطی که بازار سرمایه شاهد خروج پول از سهام هستیم که در روزهای اخیر پول حقیقی به صندوق‌ های با درآمد ثابت وارد شده است. روز یکشنبه 160 میلیارد تومان و روز گذشته 272 میلیارد تومان وارد این صندوق‌ها شده است. در دو هفته پایانی اردیبهشت ماه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی صندوق‌ها منفی بود و در 9 روز کاری پی در پی سرمایه حقیقی خارج شد.

دیده تردید به تصمیمات سیاستگذار
کارشناسان معتقدند نگاه بازار به قیمت‌ها بیش از آنکه تحلیلی باشد هیجانی و با نگاه تردید به سیاستگذاران است.  به عنوان مثال جو منفی شکل گرفته در دو نماد خودرویی در روز دوشنبه در حالی به‌سرعت بر معاملات سایر نمادها در صنایع مختلف اثر گذاشت که این دو نماد تنها ۷/ ۱‌درصد از  ارزش کل نمادهای فعال در این بازار را شامل می‌شوند و از لحاظ تعداد نیز در مقابل ۳۲۸ نماد  بورسی معامله‌شده در دادوستدهای روز دوشنبه بورس نباید از اثرگذاری بالایی برخوردار باشند.در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ و هم پس از شروع ریزش شاخص دیدیم که تحلیل همواره در اولویت دوم فعالان بازار بوده و بیشتر آنها همواره درصدد آن بوده‌اند تا بر روی حدس و گمان، خوش‌بینی یا بدبینی به معامله سهام بپردازند، از این‌رو چندان عجیب نیست تا در شرایطی که بازار در دو نماد پربیننده و باسابقه نشانه‌های ضعف را به خود می‌بیند، آن را به سایر نمادها نیز سرایت داده و از زیادشدن عرضه دو نماد، فشار سنگینی از عرضه را در تمامی نمادها به‌وجود می‌آورد.

اعطای سهام تکلیفی به صندوق بازنشستگی تا 40 روز آینده 
وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آئین‌نامه اعطای سهام تکلیفی به صندوق بازنشستگی تا 40 روز آینده آماده می‌شود.سید احسان خاندوزی دیروز با حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد احکام مستمری بازنشستگان و اعطای سهام تکلیفی دولت بابت رد دیون به صندوق بازنشستگی کشور گفت: براساس قانون بودجه 1401 دولت مکلف است، برای رد دیون خود به مجموعه تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بخشی از سهام شرکت‌ها را به صندوق بازنشستگی واگذار کند.وی افزود: آئین‌نامه مستقلی برای صندوق بازنشستگی کشوری آماده شده است که ظرف 30 تا 40 روز آینده در دولت نهایی می‌شود.وی گفت: بازنشستگان کشور سال گذشته متأثر از مصوبه مردادماه دولت قرار گرفتند، زیرا سهامی که باید به بازنشستگان اختصاص می‌یافت، ایراد داشت و این سهام منجر به گره‌گشایی برای صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری نشد، اما امسال تلاش می‌کنیم بخش‌هایی از سهام ارزشمند شرکت‌های دولتی را بابت دیون دولت به تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی بدهیم که بتواند گره‌ای از کار آنها را باز کند.وزیر اقتصاد گفت: امسال در ماه‌های اول شاهد خبرهای خوبی برای بازنشستگان کشور خواهیم بود.
در این جلسه همچنین محسن علیزاده نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان خود را نوکر بازنشستگان می‌دانند، از جمله مشکلاتی که بازنشستگان با آن روبه‌رو هستند این است که باید بخشی از تسهیلات کسب و کار در اختیار بازنشستگان قرار گیرد تا بتوانند به این وسیله برای اشتغال جوانان خود گره‌گشایی کنند.وی تأکید کرد: منابع صندوق بازنشستگی متعلق به بازنشستگان است و ما در مجلس تمام قد ایستاده‌ایم، از افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان که متأثر از مصوبه شورای عالی کار است دفاع کنیم.علیزاده همچنین گفت: متأسفانه به خاطر افزایش 57 درصدی حداقل حقوق کارگران، برخی واحدهای تولیدی کوچک به تعدیل نیرو روی می‌آورند و از دولت می‌خواهیم با امهال تسهیلات عقب‌افتاده واحدهای تولیدی کوچک، به ماندگاری آنها کمک کنند تا منجر به تعدیل نیرو نشود.وی همچنین گفت: افزایش حداقل حقوق کارگران حق آنان است و از سال‌های قبل به خاطر تورم این حداقل حقوق عقب مانده بود و بنابراین باید کاری کنیم از بنگاه‌های کوچک حمایت شود.

کاهش تولید خودرو در فروردین
در فروردین ماه سال جاری خودروسازان طبق دستور دولت، اقدام به تکمیل و تجاری‌سازی محصولات ناقص انباشت شده در پارکینگ های خود کرده اند که همین مساله منجر به کاهش تولید شده است.بررسی آمار ارائه شده از سوی خودروسازان به بورس در فروردین ماه نشان می‌دهد که سه شرکت ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در مجموع ۴۳ هزار و ۴۷۷ دستگاه انواع محصول سواری را تولید کرده اند که در مقایسه با تیراژ حدوداً ۶۳ هزار دستگاهی در فروردین ۱۴۰۰، تولید خودروسازان حدود ۳۱‌ درصد با کاهش همراه بوده است. البته بر اساس تجارت سال‌های گذشته، کاهش تولید خودرو در فروردین ماه به عنوان ماه نخست سال تقریباً طبیعی است اما افت ۳۱ درصدی بیشتر از پیش بینی‌ها بود و بر خلاف روال معمول در سالهای گذشته است.
بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که در فروردین ماه سال جاری خودروسازان طبق دستور دولت، اقدام به تکمیل و تجاری‌سازی محصولات ناقص انباشت شده در پارکینگ‌های خود کرده اند؛ به گونه‌ای که بخشی از قطعات را که برای تولید جدید بود را جهت تکمیل خودروهای ناقص، به کار گرفته اند.به عنوان نمونه گروه خودروسازی سایپا در این رابطه ضمن اشاره به اینکه میزان خودروهای ناقص در فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۴۷ درصد کاهش یافته، اعلام کرده است که «موجودی خودروهای ناقص گروه سایپا که در پایان فروردین ماه سال گذشته حدود ۵۸ هزاردستگاه بود با انجام تکمیل کاری، تا پایان فروردین ماه سال جاری به حدود ۳۱ هزار دستگاه رسید.»گروه خوردوسازی ایران خودرو نیز اعلام کرد که از ابتدای فروردین تکمیل خودروهای ناقص را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

افزایش نرخ سکه
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار آزاد تهران به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۴ میلیون تومان بود. قیمت نیم سکه ۸ میلیون تومان، ربع سکه ۵ میلیون تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود.قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز ۱۸۵۶ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۹۹ تومان بود. 

جزییات تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی
یک کارشناس مالیاتی ضمن بیان جزئیات تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، گفت: از این به بعد اگر یک حساب بانکی در یکسال بیش از ۴۵ مورد تراکنش غیرمتعارف داشته باشد، مورد بررسی سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد تا تکلیف مالیات آن مشخص شود. سیاوش غیبی‌پور درباره فرارهای مالیاتی اظهار کرد: استفاده از کارتخوان توسط صاحبان مشاغل و اصناف الزامی است اما در مواردی دیده می‌شود که برخی از این قشر، از کارتخوان استفاده نمی‌کنند و هزینه ارائه خدمات و کالاهای خود را از طریق حساب بانکی شخصی‌شان دریافت می‌کنند. برای پیشگیری از این موضوع، سازمان امور مالیاتی با همکاری بانک مرکزی در حال ابلاغ بخشنامه‌ای است تا اگر حساب جاری فردی در طول یکسال بیش از ۴۵ مورد تراکنش یا بستانکاری غیرمتعارف داشته باشد، مشمول بررسی مالیاتی شود. این کارشناس مالیاتی با بیان اینکه این اقدام از استفاده حساب‌های شخصی برای فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند، افزود: علاوه بر این، حساب‌های تجاری و شخصی قرار است تفکیک شوند که در این زمینه، به عنوان مثال بانک مرکزی یا سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند که شما پنج حساب بانکی دارید و صاحب این حساب باید اعلام کند که کدامیک از این حساب‌ها شخصی یا تجاری (حسابی که به کارتخوان متصل است) است. وی ادامه داد: پس از این تفکیک، اگر صاحبان این حساب‌ها نسبت به تفکیک حساب‌های خود اعلام نکنند هم در صورتی که یک حساب بانکی در یکسال بیش از ۴۵ مورد تراکنش غیرمتعارف داشته باشد، مورد بررسی سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد تا تکلیف مالیات آن مشخص شود. غیبی‌پور در ادامه گفت: از سوی دیگر، سازمان امور مالیاتی امکانی فراهم کرده است تا مردم بتوانند فرار مالیاتی را گزارش دهند که با اجرای مجموعه این برنامه‌ها، میزان فرار مالیاتی بسیار کم می‌شود.

ورود دادگستری زنجان به پرونده فروش کوه‌ها در روستای پایین کوه 
رییس‌کل دادگستری استان زنجان از ورود دادگستری این استان به پرونده فروش کوه‌ها در روستای پایین کوه خبر داد. حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: سازمان بازرسی به‌موضوع فروش کوه‌ها در روستای پایین کوه زنجان ورود به هنگامی داشته و بازرسان این سازمان با جدیت در حال بررسی مستندات هستند. وی ادامه داد: دادگستری استان زنجان با محوریت سازمان بازرسی با قاطعیت به این موضوع که سبب نارضایتی مردم شده، ورود کرده است و امیدواریم هرچه سریعتر بررسی این پرونده به اتمام برسد.رییس‌کل دادگستری استان زنجان افزود: در حال حاضر نمی‌توان پیش‌داوری کرد اما اگر ثابت شود برخی افراد یا دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تخلف کرده‌اند به طور قطع با آنها برخورد می‌کنیم. منتظر هستیم بررسی سازمان بازرسی به پایان برسد.

آزادسازی حریم رودخانه ماشلک شهرستان نوشهر
رییس کل دادگستری استان مازندران از آزادسازی هزار و ۶۰۰ متر مربع از حریم و بستر رودخانه ماشلک نوشهر خبر داد. حجت الاسلام محمد صادق اکبری اظهار کرد: یک هزار و ۶۰۰ مترمربع تصرفات غیرمجاز بستر رودخانه ماشلک در منطقه شهرپشت که به‌صورت دیوارکشی و درختکاری مورد تصرف قرار گرفته بود، در راستای اعمال تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب با همکاری آب منطقه‌ای و نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌های مرتبط آزاد سازی شد. وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هرگونه تخلف و تصرف مطابق قانون و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می‌کند.

صدور اسناد هویتی ۳۱۰ کودک و نوجوان فاقد شناسنامه در کرمان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از ورود و پیگیری معاونت حقوق عامه این دادستانی به موضوع تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه خبر داد و گفت: طبق دستور قضایی، اسناد هویتی برای ۳۱۰ کودک و نوجوان فاقد شناسنامه صادر شده است. دادخدا سالاری اظهار کرد: موضوع تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه در دستور کار قرار دارد و طبق دستور قضایی، اسناد هویتی برای ۳۱۰ کودک و نوجوان فاقد شناسنامه صادر شده است. وی بیان کرد: کودکان و نوجوانانی که سال ها فاقد اسناد هویتی بودند در حوزه تحصیل، بهداشت و درمان، آموزش و … با مشکلات جدی روبرو می شوند که بر این اساس، دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با صدور دستورات قضایی لازم تعیین تکلیف هویت این افراد را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کرده است.

شهادت دو خلبان در سقوط هواپیمای آموزشی
درپی سقوط یک فروند هواپیمای اف ۷ در نایین اصفهان دو خلبان به شهادت رسیدند. به گزارش روابط عمومی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان ، صبح دیروز یک فروند هواپیمای اف ۷ در منطقه عمومی نایین اصفهان و حین تمرینات تیراندازی آموزشی هوایی، به علت نقص فنی دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این سانحه سرگرد خلبان قاسم زمانی و دانشجوی خلبانی محمد جواد بای به شهادت رسیدند. گروه تخصصی هوایی در حال بررسی علت سانحه است.

شناسایی ۲۶۸ بیمار جدید کووید19
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۸۸ نفر رسید.  به گزارش وبدا،  از قبل تر تا ۳ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۵ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۵۸۹ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۳۷ هزار و ۵۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۶۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۲ میلیون و ۶۱ هزار و ۹۱۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

مسمومیت غذایی ۳۸نفر در خوابگاه دانشگاه امام صادق(ع)
مجتبی خالدی ‌ از مسمومیت غذایی در یک خوابگاه دانشجویی خبر داد و گفت:‌ ساعت 2 و 33 دقیقه دیروز گزارش مسمومیت غذایی در خوابگاه شماره یک دانشگاه امام صادق(ع) در حوالی شهرک غرب به اورژانس 115 اعلام شد. خالدی ادامه داد:‌ بلافاصله 7 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود:‌ در پی این مسمومیت غذایی 38 نفر به بیمارستان منتقل شدند. به‌گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور،‌ 7 مصدوم به بیمارستان حضرت رسول(ص)، 4 مصدوم به بیمارستان امام خمینی، 16 مصدوم به بیمارستان شریعتی، 6 مصدوم به بیمارستان لقمان و 5 مصدوم به بیمارستان فیروزگر منتقل شده‌اند.

«آبله میمون» توانایی ایجاد پاندمی شدید  را ندارد
متخصص بیماری عفونی با تاکید بر اینکه ویروس آبله میمونی که تاکنون شناسایی شده قابلیت ایجاد پاندمی شدید مثل کرونا را ندارد گفت: اما افراد مشکوک به این بیماری باید به سرعت به پزشک مراجعه کرده و در صورت تایید، قرنطینه شوند. پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه سعادت آباد رادیو تهران گفت: ویروس آبله میمون ویروس جدیدی نیست بلکه از سالها قبل در کشورهای آفریقایی شناسایی شده بود. این ویروس بیشتر در کودکانی باعث بروز بیماری شده بود که واکسینه نشده بودند. وی با اشاره به اینکه ویروس میمون نزدیکی زیادی با بیماری آبله که تا پیش از دهه ۸۰ میلادی مرگ و میر و تلفات زیادی را موجب می شده دارد گفت: خوشبختانه با واکسیناسیون، آبله ای که موجب مرگ و میر در انسان می شد حذف شد.

دیگر اجازه برگزاری کنکور در مدارس را نمی‌دهیم
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره گفت: یادداشتی را هفته گذشته به رئیس سازمان صدا و سیما دادم که دست از سر ما معلمان بر دارید؛ چکار به رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان دارید. درباره دستگاه خودتان چرا نمی‌گویید. اجازه ندارد کسی دفعه دیگر این کار را انجام دهد. بنده وزیر آموزش و پرورش هستم و این را عرض می‌کنم. به مسائل اصلی بپردازید. خیلی مسائل معطل داریم. کنکور را چه کسی برجسته کرده است؟ مگر به غیر از صدا و سیما در تبلیغاتش. وی افزود: به ما حوزه کنکور می‌دهند. مدرسه ما آنجا کار می‌کند کلی تبلیغات به بچه‌ها می‌دهند. کلاس کنکور و تعیین رشته دارند. امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گویم اجازه ندارند در مدارس ما کنکور برگزار کنند. زیر میز نمی‌زنیم بلکه داریم واقعیت را عرض می‌کنیم. و به استان‌ها اعلام کردیم از این به بعد حوزه کنکور نپذیرید‌.

تولید تقلبی و مونتاژ را مخرب می دانیم
رییس سازمان غذا دارو با بیان اینکه تولید تقلبی و مونتاژ را بسیار مخرب می دانیم و امیدواریم به زودی از کشور رخت ببندد، گفت: متاسفانه به تجهیزات پزشکی آنچنان که باید بها داده نشده است و باید مونتاژ را از تولید اصیل جدا کرد.بهرام دارایی با بیان این که حوزه آزمایشگاه، تجهیزات و ملزومات را توسعه می دهیم تا به صورت قابل قبولی همگام با صنعت رشد کند، افزود: امیدواریم که هیچگاه در حوزه تجهیزات پزشکی به سمت مسیر خودروسازها تحت عنوان قطعات و واردات نرویم چرا که کار خطرناکی است. وی گفت: سیاست های ارزی همانگونه که در مورد کالاهای اساسی در حالت تصحیح شدن است در مورد حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی نیز اصلاح خواهد شد.


اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید.


درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید.


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال