امروز ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

پلمب ۵۷ انبار احتکار کالا‌های اساسی در ۴۸ ساعت

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از پلمب ۵۷ انبار احتکار کالای اساسی در بازه زمانی ۴۸ ساعته در کشور خبر داد.سردار غلامرضا رضاییان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از شناسایی انبار‌ها و صاحبان کالا‌ها به آدرس‌های مورد نظر اعزام و در بازدید و بازرسی از آنها دو هزار و ۴۹۳ تن انواع کالای اساسی و معیشت محور از قبیل خرما، خشکبار، برنج، گندم و آرد، ماکارونی، قند و شکر، روغن خوراکی، تخم مرغ، گوشت و مرغ به همراه ۲۳۰ هزار و ۸۱۲ عدد انواع دارو، ۶ هزار و ۲۴۳ دستگاه انواع لوازم خانگی و ... را کشف و انبار‌های متخلف را پلمب کردند.

خیزش ریزگردها در نوار شرقی 
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده باران، وزش باد شدید در برخی نقاط کشور و خیزش گرد و غبار در نوار شرقی ایران به‌ویژه زابل خبر داد.صادق ضیاییان با اشاره به افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق کشور افزود: امروز این شرایط در استان اردبیل نیز پیش‌بینی می‌شود. همچنین فردا ساکنان برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات تهران، البرز و جنوب سیستان و بلوچستان هم این وضعیت را تجربه خواهند کرد.وی گفت: همچنین تا چهارشنبه برای نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

تبدیل خانه سرداران شهید به موزه
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران گفت: خانه سرداران شهید به عنوان یک پاتوق فرهنگی و خانه موزه در شهر تهران تملک، مرمت و بازسازی خواهند شد. محمد مویدی  با بیان اینکه در کنار حفظ میراث ملی و تاریخی، حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز اهمیت دارد، ادامه داد: همانطور که مرمت و حفاظت از خانه مشاهیری همچون سیمین و جلال، اخوان ثالث و برای بهره برداری آیندگان ارزشمند است، توجه به خانه‌هایی که سه شهید و بیشتر برای حفظ انقلاب و کشور تقدیم کرده اند نیز حائز اهمیت است در این خصوص در تلاش هستیم با تعامل با مناطق ۲۲ گانه ضمن شناسایی خانه‌های دارای سه شهید و سرداران شهید، آنهایی را که توسط شهرداری تهران تملک شده به خانه موزه شهدا تبدیل کنیم.

بیمه حوادث برکت همه خانه‌های روستایی یزد
مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه همه‌ منازل روستایی استان یزد به طور کامل زیر چتر حمایتی بیمه‌ای این بنیاد قرار گرفتند، گفت: این اقدام با هدف ایجاد و گسترش چتر حمایتی برای ساکنان روستاهای کشور و توسعه فرهنگ بیمه در این مناطق صورت گرفته است. محمد ترکمانه افزود: با اجرای این طرح، بیمه‌ برکت در صورت وقوع زلزله، سیل، آتش‌سوزی و سایر حوادث طبیعی به روستاییان خسارت پرداخت می‌کند.

تغییر شاخص‌های ارزیابی اساتید 
 وزیر علوم از تغییر شاخص های ارزیابی اساتید خبر داد و گفت: امتیاز یکسری از شاخص‌ها را جابه‌جا و اضافه کرده‌ایم که باید در شورای جذب تصویب شود.محمد علی زلفی گل بیان کرد: بازنگری آیین‌نامه ارتقا اساتید به طور حتم انجام خواهد شد، ولی ما منتظر هستیم که یکسری سیاست‌گذاری‌ها را انجام بدهیم، همچنین یکسری مقدمات و بسترهای سخت افزاری و نرم‌افزاری را ایجاد کنیم و بعد از اینکه آنها ایجاد شد و شروع به کار کرد، سپس آیین نامه مذکور را بر اساس آن تغییر دهیم.

بلاتکلیفی پرداخت فوق العاده خاص به کادر درمان
 رییس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به بلاتکلیفی پرداخت فوق العاده خاص به پرستاران و کادردرمان، گفت:اجرای این طرح به 75 هزار میلیارد تومان بودجه نیازدارد که معادل حقوق کل کادر وزارت بهداشت است.محمد میرزابیگی افزود: بالاخره باید هم مسؤولان نگاه قدر شناسانه داشته باشند و هم مدافعان سلامت کوتاه بیایند، باید راه بینابینی انتخاب شود و ما نیز به دنبال این راه بینابینی هستیم و باید به جمع بندی بینابینی برسیم.

درخواست از معلمان برای تشویق به جوانی جمعیت
 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: فرهنگیان باید برای فرهنگ‌سازی و تشویق به جوانی جمعیت تلاش کنند.علیرضا کریمیان افزود: جامعه فرهنگیان به واسطه جایگاه مرجعیتی که در جامعه دارند باید فرهنگ‌سازی و تعریف مشوق‌های مربوط به جوانی جمعیت را وظیفه تبیینی خود دانسته و اهتمام کافی را در این زمینه داشته باشند. 

ابعاد تازه‌ای از پرونده خرید و فروش آزاد آرد یارانه‌ای 
رییس کل دادگستری استان مرکزی، ابعاد تازه ای از پرونده خرید و فروش ۲ میلیون و پانصد هزار کیسه آرد یارانه ای متعلق به واحدهای نانوایی در بازار آزاد را بازگو کرد.حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، ابعاد تازه‌ای از پرونده خرید و فروش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیسه آرد یارانه‌ای در بازار آزاد را بازگو و اظهار کرد: با بررسی ها مشخص شد متهم این پرونده از مهرماه سال ۱۳۹۸ ضمن ارتباط با بیش از ۵۰ دلال در کشور، مبادرت به خریداری آرد یارانه‌ای متعلق به واحدهای نانوایی و حمل آنها با استفاده از بارنامه جعلی به کارخانه یا مقاصد خریداران آرد کرده و در پرداخت و دریافت مطالبات خود در این زمینه نیز بدون استفاده از حساب های بانکی کارخانه و همچنین حساب های شخصی خود به عنوان واسطه عمل کرده است.وی ادامه داد: متهم در برخی اوقات گندم اخذشده از سیلو را به آرد تبدیل نکرده و گندم یارانه‌ای را مستقیما به دلالان فروخته یا آرد یارانه‌ای را به دلالان یا کارخانجات صنایع غذایی به فروش رسانیده است. رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه اقدامات سوء مشارالیه در خرید و فروش آرد یارانه‌ای در طول ۳۰ ماه انجام شده و نرخ قیمت آرد در مقاطع زمانی مختلف تغییر داشته، لذا تعیین مبلغ واحد برای خرید و فروش آرد در حال حاضر امکان پذیر نبوده و منوط به ادامه تحقیقات است؛ اما بنابر اقاریر صریح متهم، سودهای کلانی با انجام این معاملات کسب کرده است.وی با بیان اینکه بحث صادرات گندم و آرد به خارج از کشور نیز در این پرونده در دست بررسی است، اظهار کرد: باید مشخص شود آیا در این حوزه قوانین و مقررات مربوطه رعایت یا مالیات و عوارض آن پرداخت شده یا خیر که متعاقبا پس از انجام فرایند تحقیقات قضایی در گزارش تکمیلی اعلام خواهد شد.

جمع آوری بیش از ۲ میلیارد تومان در جشن گلریزان کرمانشاه
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از اختصاص بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک از سوی مردم و خیرین در جشن گلریزان امسال برای آزادی زندانیان خبر داد.پرویز توسلی زاده اظهار کرد: با توجه به تصمیم اتخاذشده در ستاد کاهش جمعیت کیفری استان کرمانشاه، مقرر شد جشن گلریزان در مرکز این استان و همه حوزه های قضایی برگزار شود و در مجموع این جشن با ابلاغ به روسا و دادستان های حوزه های قضایی تابعه در ۱۹ حوزه قضایی برگزار شد.وی افزود: در مجموع بیش از ۲ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان از تمامی حوزه های قضایی نوزده گانه برای اختصاص به این امر خیر و بازگشت زندانیان به کانون خانواده هایشان جمع آوری شد.رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: بنا به گزارش یکی از روسای دادگستری شهرستان ها، سربازی که در هنگ مرزی مشغول خدمت است، حقوق خود را برای آزادی زندانیان به حساب ستاد دیه استان واریز کرده است.

شهادت ۲ محیط بان توسط شکارچیان در ارتفاعات بوانات استان فارس
دادستان عمومی ‌و انقلاب مرکز استان فارس از شهادت ۲ محیط بان توسط شکارچیان در ارتفاعات بوانات این استان خبر داد.سید مصطفی بحرینی اظهار کرد: در پی درگیری شکارچیان و محیط بانان در «پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات» استان فارس یک محیط بان و یک همیار محیط زیست جان خود را از دست دادند و یک همیار دیگر محیط زیست نیز زخمی شد. وی افزود: صدور دستورات قضایی ‌و آغاز تحقیقات پلیسی در راستای شناسایی و دستگیری متهمان از ساعات اولیه وقوع حادثه آغاز شده است و تا حصول نتیجه نیز ادامه خواهد داشت.

بازداشت عامل کلاهبرداری گسترده با عناوین نظامی و امنیتی
با دستور دادستان دماوند و به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) در «سازمان حفاظت اطلاعات سپاه» عامل کلاهبرداری گسترده که تحت عناوین نظامی و امنیتی فعالیت می‌کرد، دستگیر شد. در پی ثبت شکایت‌های متعدد علیه فردی که با عناوین نظامی و امنیتی از مردم کلاهبرداری می‌کرد و با دستور دادستان شهرستان دماوند، تلاش‌های گسترده اطلاعاتی با بهره‌گیری از روش‌های تخصصی آغاز شد و ضابطین سازمان حفاظت اطلاعات سپاه متهم ج ر که با جعل عناوین و اسناد نهادهای اطلاعاتی مبادرت به کلاهبرداری گسترده تحت عنوان ثبت نام اعزام به حج، عتبات عالیات و  از شکات کرده بود را بازداشت کردند. تاکنون ۳۰۰ شاکی در این زمینه شناسایی شده‌اند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
 
احیای واحدهای تولیدی گروه صنعتی وطن زرین بوشهر
مدیرعامل گروه صنعتی وطن زرین گفت: با ورود دستگاه قضا، از تعطیلی واحدهای تولیدی این گروه صنعتی و نیز بیکاری ۲ هزار نیروی شاغل در این کارخانه ها جلوگیری شد. محمد وطن دوست اظهار کرد: با ورود دستگاه قضا و پیگیری جدی دادگستری استان بوشهر مشکلاتی که سالیان متمادی تولید کارخانه های گروه صنعتی وطن زرین را تهدید می کرد و این شرکت را در آستانه تعطیلی قرار داده بود، برطرف شد. وی افزود: گروه صنعتی وطن زرین، در زمینه تسهیلات بانکی مشکلاتی داشت و با بانک به توافق نمی رسید و در نتیجه بانک در حال انجام اقداماتی بود که موجب تعطیلی این گروه تولیدی می‌شد اما با ورود دستگاه قضا و همت دادگستری استان بوشهر در اردیبهشت ماه سال‌جاری این مشکل حل و فصل و از تعطیلی این گروه صنعتی و بیکاری ۲ هزار نیروی کار شاغل آن جلوگیری شد.

ترمز افزایش قیمت خودرو کشیده شد
در حال حاضر افت قیمت دلار را شاید بتوان یکی از دلایل ثبات قیمت خودرو در بازار دانست. فعالان بازار خودرو نیز معتقدند بازار کشش افزایش بیشتر قیمت را ندارد و همین امر موجب شده تا شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار نباشیم و معاملات به صفر برسد.فروشندگان خودرو معتقدند بخشی از متقاضیان خرید خودرو در حال محک زدن شانس خود در قرعه کشی سامانه فروش یکپارچه خودرو هستند، برخی دیگر هم منتظر تعیین تکلیف واردات خودرو که همین امر باعث شده تا بازار کساد بوده و خبری از معاملات نباشد.دبیر انجمن واردکنندگان خودرو واردات را عامل کاهش قیمت خودرو عنوان کرد و گفت: واردات خودرو در برهه کنونی، یک اقدام ملی و به نفع اقتصاد کلان و آحاد مردم و تنظیم‌کننده بازار است، اما عده‌ای در تلاش‌اند با گفتار و کردارشان اصل موضوع را با مغشوش کردن بازار و سیاه‌نمایی به هم بزنند.
مهدی دادفر افزود: ‌در چهار سال گذشته یک بازار مهندسی شده در خودرو را شاهد بودیم که اعتراضات مردم از گرانی و کمبود عرضه را به دنبال داشت.وی  کرد: امروز حتی مدیران دو خودروسازی بزرگ کشور با موضوع واردات موافق‌اند و طرح‌ها و ایده‌هایی برای استفاده از این ظرفیت به نفع بازار خودرو دارند.دادفر یادآور شد: فراموش نکرده‌ایم، پیش از ممنوعیت واردات می‌توانستیم خودرویی نظیر پراید را با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان و بدون قرعه‌کشی خریداری کنیم، اما نتیجه ممنوع شدن واردات، حرکت کردن به سمت قرعه‌کشی و خرید محصولات خودروسازان با استفاده از چاشنی شانس و با قیمت‌های بسیار بالاتر است.دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  در ادامه به ایرنا گفت: با نرخ فعلی تعرفه‌ها و عوارض گمرکی، نحوه محاسبه ارز گمرکی و غیره، دستیابی به خودروی ارزان‌قیمت خارجی که آحاد مردم توان خرید آن را داشته و منجر به تنظیم بازار شود، ممکن نیست و باید موارد یاد شده دستخوش تغییر شده و کاهش یابند.
وی بیان داشت: امروز ۱۳ قلم محدودیت برای واردات خودرو به کشور وجود دارد که از آن جمله تعرفه ورودی ۵۵ درصدی برای خودروهای با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی، تعرفه ۷۵ درصدی برای خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی و تعرفه ۹۵ درصدی برای واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده، اسقاط چهار تا هشت دستگاه خودروی فرسوده (بسته به حجم موتور خودروی وارداتی)، عوارض و حقوق گمرکی و غیره قابل اشاره است.وی تاکید کرد: اگر واردات خودرو بخواهد مطابق با همان شرایط و تعرفه‌های پیشین باشد، ارزان‌ترین خودروی وارداتی بین ۷۰۰ میلیون تا ۱.۳ میلیارد تومان برای مصرف‌کنندگان تمام خواهد شد و نیاز است تا این عوارض کاهش یابند.
یارانه گاز مشترکان پرمصرف حذف می‌شود
براساس بودجه ۱۴۰۱، گاز رایگان برای خانواده‌های تحت پوشش مراکز بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در نظر گرفته و تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار خانوار از این قضیه بهره‌مند شده‌اند اما حذف یارانه برای مشترکان پرمصرف نیز مورد توجه قرار گرفته که گفته‌های وزیر نفت نهایتا تا ماه آینده اجرایی می‌شود.یکی از اقدام‌های دولت سیزدهم برای مدیریت مصرف انرژی، افزایش تعرفه برای مشترکان پرمصرف گاز بود که پارسال در آذرماه رقم خورد و گام نخست به این شکل برداشته شد که هیچ‌گونه تغییری در قیمت سه پله نخست که تقریباً ۷۵ درصد مشترکان بودند و بیش از ۵۰ درصد مصرف را داشتند، صورت نگرفت.
اما در بحث تعرفه‌های گاز ۱۲ پله تعریف شده است؛ از پله ۴ تا پله ۱۲ مشترکان پرمصرف هستند. با برنامه‌ریزی که انجام و در دولت نیز مصوب شد، تعرفه هر پله نسبت به پله قبل ۴۰ درصد افزایش می‌یابد، یعنی سه پله نخست که ۷۵ درصد مشترکان ما هستند، هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشتند، اما از پله چهارم که شروع مشترکان پرمصرف است، افزایش نرخ‌ها انجام شد، اما پارسال به‌دلیل اینکه نمی‌خواستیم تکانه‌های اقتصادی اتفاق بیفتد، بخشی را گذاشتیم در سال ۱۴۰۱ اجرا شود.مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوب کرده است قیمت گاز برای مشترکان پرمصرف باید بدون یارانه باشد، آنطور که جواد اوجی، وزیر نفت  اعلام کرده، کارشناسان وزارت نفت در حال بررسی این موضوع هستند که پس از نهایی شدن به دولت ارائه خواهد شد و ان‌شاءالله افزایش قیمت ابزاری برای کنترل شدت مصرف انرژی و بهینه مصرف کردن گاز برای مشترکان باشد. فکر می‌کنم این آیین‌نامه طی یکی دو ماه آینده به دولت ارائه شود.
به گفته وی، تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار خانوار از تعرفه رایگان بهره‌مند شدند و وزارت نفت منتظر دریافت آمار بهزیستی و کمیته امداد امام است. درصورتی که اطلاعات هموطنان دریافت شود، همکاران شرکت ملی گاز خانوارهای جدید را نیز سریع در سامانه صدور قبوض مشترکین تغذیه می‌کنند. هر تعداد خانوار که به وزارت نفت معرفی شوند در همان ماه وارد سیستم می‌شوند و وزارت نفت در این زمینه آمادگی کامل دارد.پیگیری‌ها از شرکت ملی گاز نیز بیانگر این است که این موضوع فعلا نهایی نشده اما مساله در حال بررسی و پیگیری است و در زمان مقرر اطلاع رسانی انجام خواهد شد.در حال حاضر ۲۵ میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۷۶ درصد از مشترکین در سه پله اول مصرف قرار دارند و ۵۰ درصد گاز کشور را مصرف می‌کنند. متوسط قیمت گاز سه پله اول مشترکین هر مترمکعب حدوداً ۶۳ تومان است هر مشترک در ماه حدود ۵۰۰ متر مکعب مصرف دارد که با نرخ ۶۳ تومان، ۳۵ هزار تومان در ماه پول گاز می‌پردازند. این در حالی است که اگر همین میزان گاز را صادر کنیم معادل ارزی آن به نرخ صادراتی، برابر با ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود؛ در حالی که ما با رقم بسیار پایین، آن را در منازل مصرف می کنیم.

توزیع مستقیم گوشت قرمزبرای کاهش قیمت
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران اعلام کرد: به دستور وزیر جهاد کشاورزی تشکل های بخش خصوصی توزیع مستقیم گوشت را انجام می دهند. عالی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور طی نامه‌ای به سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار شهرداری تهران درخواست کرد که 15 غرفه برای توزیع مستقیم گوشت در تهران در اختیار قرار دهد. در این نامه آمده است:«به دستور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توزیع مستقیم تولیدات از طریق تشکل های تخصصی به منظور کاهش قیمت گوشت قرمز و حذف دلالان، این اتحادیه در نظر دارد جهت توزیع گوشت قرمز به صورت مستقیم در 15 غرفه از غرفه های اصلی سازمان میادین میوه وو تره بار تهران اقدام نماید، لذا خواهشمند است در خصوص واگذاری این غرفه ها اقدام کنید».

ریزش 11 هزار واحدی شاخص بورس
بازار سرمایه هفته را با چراغ قرمز آغاز کرد بطوریکه شاخص کل بورس بیش از ۱۱ هزار واحد کاهش یافت.شاخص کل بورس دیروز با ۱۱ هزار و ۱۱۰ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۵۳ هزار واحد ایستاد، شاخص کل با معیار هم وزن هم ۴۲۵۲ واحد کاهش یافت و رقم ۴۳۲ هزار و ۵۴۱ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۵۹۶ هزار معامله به ارزش ۵۷ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال انجام شد.فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس ۹۰ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۱ هزار و ۳۹۷ واحد ایستاد. معامله گران این بازار ۳۶۲ هزار معامله انجام دادند که ۳۰ هزار ۱۹۷ میلیارد ریال ارزش داشت. آهن و فولاد غدیر ایرانیان، داروسازی دانا و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان جنوب، پلیمر آریاساسول و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

آزاد شدن صادرات مرغ  در صورت تولید مازاد
معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشریح حمایت های دولت از صنعت طیور کشور بعد از حذف ارز ترجیحی، گفت: تعرفه صادرات مرغ و تخم مرغ حذف شده و در صورت وجود تولید مازاد، صادرات آزاد است.حسین دماوندی نژاد با بیان اینکه در فرایند برنامه ریزی تولید تخم مرغ کمیته ای با مسئولیت بنده متشکل از اتحادیه سراسری مرغداران میهن و تعدادی از معاونت های وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا ما بتوانیم به صورت هفتگی قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را تعیین و تولید مازاد تولیدکنندگان را خریداری و در سردخانه ها ذخیره سازی کنیم.وی با بیان اینکه از چهارشنبه هفته گذشته این کمیته تشکیل شده است، افزود: در حوزه جوجه یکروزه گوشتی نیز در هر هفته تعدادی تولید می شود که باید به مراکز پرورشی منتقل شود و بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام تولید قراردادی را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: در این طرح، مرغدار به اندازه تعداد جوجه های دریافت شده، نهاده مدت دار از شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می گیرد و اقدام به دولت می کند، زمانی که تولید انجام شد، مرغدار می تواند آن را در بازار بفروشد یا اینکه شرکت پشتیبانی امور دام آن را به نرخ مصوب خریداری می کند. دماوندی نژاد با اشاره به اینکه صادرات برای مرغ گوشتی و تخم مرغ به طور جد پیگیری و تعرفه آن حذف شده است، گفت: در صورتی که با تولید مازاد مواجه باشیم این مازاد به بازارهای منطقه صادر خواهد شد. وی دربار گله های مادر و مرغ های اجداد نیز توضیح داد که برای این گروه نیز برنامه جامع حمایتی تدوین شده که ابلاغ خواهد شد. دماوندی نژاد افزود: براین اساس پرورش دهندگان گله های مادر و مرغ اجداد می توانند از شرکت پشتیبانی امور دام دان اعتباری یا مدت دار برای تولید خود دریافت کنند تا ما بتوانیم بخشی از هزینه های تولید آنان را به ویژه در حوزه تغذیه پوشش دهیم تا نگرانی بابت تولید جوجه یکروزه نیز وجود نداشته باشد.

قیمت خرده‌فروشی هر کیلو شکر فله ۲۰هزار تومان تعیین شد
حداکثر قیمت هر کیلوگرم شکر فله برای مصرف‌کننده ۲۰هزار تومان تعیین شد، همچنین قیمت این محصول درب کارخانه و به‌صورت عمده ۱۸هزار تومان است. قیمت شکر پیش از این 13200 تومان بود که با افزایش قیمت به 18000 تومان، انگیزه واردات این محصول ایجاد شد؛ وجود قیمت 13 هزار و 200 تومانی پیش از این باعث شده بود که واردات برای بخش خصوصی به‌صرفه نباشد. بر اساس گزارش ها، هر بسته شکر بسته‌بندی‌شده در اوزان 900گرمی و یک‌کیلوگرمی 25 هزار تومان تا 35 هزار تومان به فروش می‌رسد.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی در برخی مناطق 
اگرچه هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را ارایه نداده، بر اساس صحبت‌های مسئولان بنیاد مسکن در بعضی مناطق کشور این تسهیلات در حال پرداخت است. حدود 6 ماه از تصویب وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام توسط دولت پرداخت خواهد شد. شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسئولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.
با این حال بعضی بانکها از جمله بانک سپه پرداخت این تسهیلات را آغاز کرده‌اند. مسئولان بنیاد مسکن در برخی مناطق کشور مثل ایلام نیز اعلام کرده‌اند روند پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تسریع شده است. بنا به گفته حبیب الله محبی، مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، طرح تسهیلات مسکن روستایی در روستاها افزایش یافته و متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. وی افزود: طرح تسهیلات مسکن روستایی با سود و کارمزد ۵ درصد و سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر نفر برای احداث مسکن روستایی در سطح روستاهای استان به تصویب رسیده است. محبی بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است و زوج‌های جدید، افراد فاقد مسکن و بازگشتی‌های از شهر به روستا در اولویت اول قرار داده شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام با اشاره به ثبت نام افرادی که پیش از این برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اقدام کرده‌اند، گفت: افرادی که تا تاریخ بیستم دی ماه سال ۱۴۰۰ برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی معرفی شده‌اند، این افراد نیز در اولویت تکمیل این اعتبار قرار گرفتند و مازاد ۱۰۰ میلیون تومان نیز به این افراد برای تکمیل واحدهای مسکونی آنها نیز پرداخت خواهد شد.

معرفی 4 میلیون متقاضی به سازمان هدفمندی‌
داریوش ابوحمزه، معاون رفاهی وزیر تعاون با بیان اینکه املاک فرد فعلا مبنای محاسبه پرداخت یارانه نیست، از ارسال دو فهرست شامل یک فهرست سه میلیون نفری و یک فهرست یک میلیون نفری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز یارانه معیشتی خبر داد.وی  اظهار داشت: تاکنون 4 میلیون نفر از شهروندان درخواست بازنگری دهک درآمدی خود شدند و اعتراض خود را در سامانه حمایت وزارت کار ثبت کرده‌اند، اعتراضات عمدتاً مربوط به ساختار خانوار است که باید در دفاتر پلیس + 10 خانوار یارانه‌ای تفکیک و جدا شوند.وی افزود: طی چند  روز گذشته دو فهرست از متقاضیان یارانه را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال کردیم و بعد از دستور رئیس‌جمهور کسانی که قبلاً یارانه 45500 تومان می‌گرفتند اما یارانه معیشتی به حسابشان واریز نشد و درخواست بازنگری داده‌اند یک ماه یارانه معیشتی به حساب‌شان واریز شد اما فعلاً مسدود است تا تقاضای آنها رسیدگی شود.معاون رفاهی وزیر کار گفت:‌ تاکنون اسامی چهار میلیون نفر شامل دو فهرست یعنی یک فهرست سه میلیون نفری و یک فهرست یک میلیون نفری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز یارانه معیشتی معرفی شده است؛ از بین آنها کسانی بودند که نسبت ساختار خانواده و دارایی‌ خود اعتراض داشتند این افراد قبلا یارانه ماهانه دریافت می‌کردند اما چون جز دهک پردرآمدی 10 شده بودند یارانه آنها حذف شده بود و این افراد درخواست بازبینی داشتند.ابوحمزه این را هم گفت:‌ رئیس‌جمهور یک مهلت یک ماهه برای بررسی تقاضای این افراد داده است و تلاش می‌کنیم ظرف یک ماه که 10 روز از آن گذشته است بازبینی‌ها انجام شود و کسانی که جزو 90 درصد یارانه‌بگیر قرار بگیرند یارانه آنها برقرار می‌شود.معاون رفاهی وزیر کار همچنین در مورد کسانی که مسؤول خرید در ادارات هستند اما از حساب شخصی استفاده می‌کنند گفت: ما سعی می‌کنیم مسأله آنها را بعد از اعتراض حل کنیم اما در بلندمدت باید حساب‌های شخصی از حساب‌های اداری و تجاری تفکیک شود که به شفافیت اقتصادی می‌انجامد و افراد نباید با حساب شخصی خود کار تجاری کنند.وی همچنین در مورد بیماران خاص و معلولان نیز گفت:‌ کسانی که به خاطر بیماری خاص مبلغی به حساب‌شان واریز می‌شود شرایط آنها را هم در نظر می‌گیریم.وی گفت:‌ تعداد زیادی از معاملات خانه و ملک با قولنامه انجام می‌شود که در جایی ثبت نمی‌شود لذا افرادی هستند که ملک دارند و مشمول یارانه شده‌اند.
معاون رفاهی وزیر کار گفت: در رویکرد تازه اینگونه است که برخی افراد دارایی‌های قابل توجهی دارند و یارانه می‌گیرند و کسانی هستند که وضع مالی خوبی ندارند و اموال یا خودرو اشتباهی به نام آنها ثبت شده است که به آنها یارانه نمی‌دهیم بنابراین باید بررسی شود و اگر جز 9 دهک باشند یارانه به آنها تعلق می‌گیرد.ابوحمزه همچنین در مورد کسانی که خانه خود را خرید و فروش کرده و مبلغ زیادی در حساب آنها یکبار جابه‌جا شده است گفت: مبنای محاسبات ما صرفا با یک خرید و فروش خانه نیست که فرد وارد دهک دهم قرار گیرد بلکه تراکنش در سال‌های مختلف را بررسی می‌کنیم و با یکبار خرید و فروش خانه فرد در دهک دهم وارد نمی‌شود این افراد درآمدها و یا دارایی‌های دیگری هم دارند.وی در مورد کل یارانه‌بگیران معیشتی گفت: تا قبل از ارسال دو فهرست اخیر حدود 72 تا 73 میلیون نفر یارانه می‌گرفتند با این دو فهرست ارسالی به هدفمندی یارانه‌ها که 4 میلیون نفر به این جمعیت اضافه می‌شود یعنی 76 تا 77 میلیون نفر خواهد شد یک قشری از افراد هستند که جامانده یارانه هستند که شامل 7 میلیون نفر می‌شوند که قبلا یارانه ماهانه نمی‌گرفتند یا انصراف داده بودند که آنها می‌توانند در سامانه سازمان هدفمندی به نشانیMY.gov.ir  ثبت‌نام کنند و سپس آزمون وسع‌سنجی می‌شود که از این تعداد هم 4 تا 5 میلیون نفر به یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند و حدود 83 میلیون نفر یارانه خواهند گرفت.

دستور رییس جمهوری برای اولویت قراردادن حمل ریلی کالاهای اساسی
سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن گفت: حمل و نقل ریلی بیش از تحریم‌های خارجی، از تحریم‌های داخلی زیان دیده که از همین رو راه آهن تلاش کرده تا تحریم‌ها و موانع پیشرفت داخلی را از سر راه بردارد.وی ادامه داد: نگاه و تلاش ما این است تا دستور رئیس جمهوری به نحو صحیح اجرایی شود و این یک شعار یا یک مصاحبه نیست بلکه رویکردی است که در وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم و شرکت راه آهن با برداشتن قدم‌های مؤثر و عملیاتی اجرایی شود و در این راه حتی با دو وزارت خانه اقتصاد و جهاد کشاورزی هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.صالحی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل ریلی در گذشته یکی از مظلوم ترین حوزه‌های حمل و نقلی در کشور بوده است افزود: در دولت سیزدهم تلاش می‌شود تا سرمایه گذاری در ریل برای بخش خصوصی جذابیت‌های لازم را داشته باشد و بازگشت سرمایه بخش خصوصی در اسرع وقت صورت گیرد.وی افزود: یکی از راه‌های بازگشت سرمایه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرمایه گذار بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی ماده ۱۲ قانون ارزش افزوده است که در آن بر معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان تولیدی تاکید شده است.معاون وزیر راه و شهرسازی توصیه‌ای نیز به تولید کنندگان قطعات ریلی داشت و از آنها خواست تا با ساخت قطعات دانش بنیان و پیشرفته از ظرفیت‌های قانونی که برای تولیدات دانش بنیان نوع یک در قانون دیده شده است استفاده کرده و قطعات مورد نیاز ریلی کشور را که از سوی شرکت راه آهن اعلام شده اند را با استفاده از دانش داخلی بومی سازی کنند.مدیرعامل راه آهن اظهار کرد: وضع مالی شرکت از ابتدای دولت با تسویه بدهکاری‌های گذشته روز به روز بهبود می‌یابد، از همین رو در نظر است تا با کاهش بروکراسی‌های معمول و شفاف سازی روندها بر همکاری هر چه بیشتر با بخش خصوصی اهتمام ورزیم.

فروش کارتی نان در دومین استان کشور نیز آغاز شد
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: فروش نان با کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌های قزوین به‌عنوان دومین استان به‌شکل آزمایشی (پایلوت) کلید خورد. 
مجید رحمانی روز گذشته اظهار داشت: پس از اجرای این طرح در زنجان، قزوین دومین استان کشور به‌شمار می‌رود که این طرح در آن عملیاتی شده است.وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، نرخ نان هیچ تغییری پیدا نکرده است و با همان قیمت‌های قبلی عرضه می‌شود، اظهار داشت: در قالب این طرح، شهروندان باید برای خرید نان از کارت‌های بانکی خود استفاده کنند و امکان پرداخت وجه نقد وجود ندارد.رحمانی گفت: در قالب این طرح که در راستای اصلاحات مربوط به یارانه‌ها انجام شده است، نانوایان آرد را با نرخ آزاد تهیه و خریداری می‌کنند و مابه‌التفاوت هزینه آن به‌ازای خریدی که مردم از آن‌ها داشته‌اند، از سوی دولت به حساب نانوایی‌ها واریز می‌شود.
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای این طرح از قاچاق و فروش خارج از شبکه آرد جلوگیری می‌شود.رحمانی با اعلام اینکه زیرساخت‌های اجرای فروش هوشمند نان در قزوین فراهم شده است، افزود: در هفته اول اجرای این طرح نواقص و مشکلات احتمالی ارزیابی خواهد شد تا برای رفع آن‌ها اقدام شود. بنابر این گزارش یک‌هزار و 730 واحد نانوایی در استان قزوین فعالیت دارند.
در این خصوص جواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی، در گفت و گو با صدا و سیما گفت: طرح فروش وزنی (کیلویی) نان در شورای آرد و نان در دست بررسی است و پس از اتخاذ تصمیم نهایی، بر مبنای آن اقدام می‌شود. جدی شدن فروش کیلویی نان پس از اصلاح یارانه آرد و نان مطرح شده است. بر اساس اصلاح یارانه آرد و نان، دیگر آرد یارانه‌ای در بین نانوایان توزیع نمی‌شود و قیمت نان نیز آزاد می‌شود. طبق آمار منتشر شده، پس از آزد شدن قیمت آرد، تخلفات از جمله کم فروشی در نانوایی‌ها به شکل قابل توجه‌ای افزایش داشته است، به نحوی که شکایت از این صنف در صدر شکایات صنفی کشور قرار گرفته است. رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران فروش کیلویی نان را راهکاری برای مقابله با تخلفات نانوایی‌ها پس از آزادسازی قیمت آرد عنوان کرد. 
محسن لزومیان در توضیح کنترل تخلفات نانوایان با فروش کیلویی نان، به اقتصاد آنلاین گفت: برای اجرای طرح فروش کیلویی نان، از شرکت های فعال در زمینه توسعه سیستم‌های یکپارچه پرداخت استفاده می‌شود، آن‌ها ترازو و دستگاه‌ پوزی که متصل به هم هستند را در اختیار نانوایان قرار می‌دهند.لزومیان عملکرد این شکل از فروش را همانند، فروش بنزین در جایگاه های سوخت با کارت‌های بنزینی توصیف که اکنون در اختیار مردم قرار دارد. فروش بنزین در جایگاه های سوخت با کارت‌های بنزینی به این شکل است که، روی تمامی پمپ های سوخت دستگاه پوز قرار دارد و به محض وارد شدن کارت سوخت 2 کامپیوتر پوز و کارت به هم وصل می‌شود و فرآیند سوخت گیری و پرداخت انجام می‌شود و تراکنش آن به کامپیوتری که در جایگاه قرار دارد منتقل و ذخیره می‌شود و این تراکنش‌ها در تماسی که از سوی کامپیوتر مرکز داده در این ساختمان گرفته می‌شود به سمت مرکز ارسال می‌شود.

نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو امروز یکشنبه 8 خرداد 1401

دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۱۳ درصدی نسبت به ۱۳ روز پیش، ۳۰,۵۴۰ تومان معامله شد.

دلار در صرافی ملی در بازار روز قبل نسبت به ۳ روز پیش، با ۱۰ تومان افزایش، ۲۵,۸۹۴ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۱۲ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲۵,۷۹۷ تومان معامله شد.

دلار در سامانه سنا با کاهش ۰.۱۵ درصدی نسبت به ۱۳ روز پیش، ۲۵,۶۴۱ تومان معامله شد.

دلار کانادا در بازار ۱۲ روز پیش نسبت به ۱۳ روز پیش، با ۲۳۳ تومان افزایش، ۲۳,۸۲۷ تومان نرخ گذاری شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۰۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱,۳۸۹,۶۰۰ تومان معامله شد.

هر مثقال طلا 18 عیار با افزایش ۰.۰۶ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۶,۰۱۹,۰۰۰ تومان معامله شد.

هر اونس طلا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱ افزایش، ۱,۸۵۴ نرخ گذاری شد.

سکه امامی با افزایش ۱.۰۹ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۴,۶۶۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

نیم سکه با افزایش ۰.۹۹ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۸,۰۷۵,۰۰۰ تومان معامله شد.

ربع سکه با افزایش ۰.۹۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۵,۰۵۲,۰۰۰ تومان معامله شد.

هر سکه گرمی با افزایش ۱.۰۳ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲,۹۰۲,۰۰۰ تومان معامله شد.

یورو در بازار آزاد با افزایش ۱.۰۳ درصدی نسبت به ۱۳ روز پیش، ۳۲,۱۰۰ تومان معامله شد.

یورو در صرافی ملی با کاهش ۰ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲۸,۱۶۸ تومان معامله شد.

دینار عراق با کاهش ۵ درصدی نسبت به ۱۳ روز پیش، ۲۰ تومان معامله شد.

درهم امارات (حواله) با افزایش ۰.۴۷ درصدی نسبت به ۱۴ روز پیش، ۸,۴۰۰ تومان معامله شد.

بیت کوین در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۶۷ کاهش، ۲۸,۹۸۶ نرخ گذاری شد.

یوان چین با افزایش ۱.۰۸ درصدی نسبت به ۱۳ روز پیش، ۴,۵۲۹ تومان معامله شد.

لیر ترکیه در بازار ۱۲ روز پیش نسبت به ۱۳ روز پیش، با ۳۰ تومان کاهش، ۱,۹۴۰ تومان نرخ گذاری شد.


اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید.


درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید.


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال