امروز ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

جاماندگان سهام عدالت مشخص شدند

رییس سازمان خصوصی سازی از شناسایی جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و افزود: نیاز نیست افراد برای ثبت‌نام به جایی مراجعه کرده یا حتی یک ریال پرداخت کنند.حسین قربانزاده گفت: در آخرین جلسه ای که هفته گذشته با رئیس سازمان بهزیستی، معاون وزیر رفاه و مسئولان کمیته امداد برگزار شد تعداد جاماندگان تحت پوشش این دو نهاد مشخص شدند. بر این اساس این افراد در مجموع حدود سه میلیون و ۳۳۷ هزار و ۷۰۰ نفر هستند که حدود دو میلیون و ۲۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و حدود یک میلیون و ۳۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند. وی در ادامه درمورد سایر افراد واجد شرایط نیز گفت: درمورد تعیین سایر افراد واجد شرایط نیز جلسات مجزا درحال برگزاری است. مطابق تبصره ۳ ماده ۳۴ اجرای سیاست های اصل ۴۴ باید با همکاری وزارت رفاه و طبق سازو کاری که پایگاه رفاهی ایرانیان دارد، افراد واجد شرایط  بر اساس دهک بندی شناسایی شوند. بر این اساس مرحله بعد دو دهک ابتدایی هستند که باید تا پایان سال سهام عدالت به ان ها تخصیص پیدا کند. این موضوع نیاز به جلسات بیشتری دارد که ممکن است تا چند ماه آینده زمان ببرد.

اولتیماتوم به تولیدکنندگان شوینده
امیر انصافی، رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران تاکید کرد که کاهش عرضه به معنی کاهش تولید و امتناع از عرضه است که در سرفصل های تخلف می‌کند، بنابراین عرضه تولید کنندگان شوینده باید به میزان مناسب و قیمت محصولات آن‌ها نیز همچنان قیمت قبلی باشد. وی  در پاسخ به اینکه قیمت محصولات شوینده تا چه زمانی ثابت می‌ماند، تصریح کرد: احتمالاً در ماه‌های آینده قیمت محصولات شوینده در ستاد تنظیم بازار دوباره به بحث گذاشته شود. در این رابطه تولید کننده‌ها باید آنالیز قیمت داشته باشند تا با استفاده از آن درخواست افزایش قیمت بدهند. اما برخی شرکت‌ها اخیرا کاهش عرضه داشتند، چون منتظر نرخ جدید بودند و فکر می کردند در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت محصولات تصویب می‌شد که نشد.

رفت وبرگشت سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان
در حالی که تا پیش از ظهر دیروز قیمت سکه طرح جدید به کانال  ۱۴ میلیون تومانی افت کرده بود، بار دیگر با رشد بیش از ۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۵ میلیون و ۵۳ هزار تومان رسید، اما نیم سکه بدون تغییر قیمتی بود و ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان عرضه شد. ربع سکه هم ۹۰ هزار تومان کاهش یافت و ۵.۵ میلیون تومان معامله شد. 

تورم تولیدکننده در مسیر کاهشی
بررسی آخرین داده‌های آماری مرکز آمار نشان می‌دهد که نرخ تورم تولیدکننده در زمستان ۱۴۰۰ کاهشی شد به این ترتیب که نرخ تورم نقطه به نقطه ۶.۶ درصد، فصلی ۵.۱ درصد و سالیانه ۶.۶ درصد کاهش یافت.هدف از محاسبه نرخ تورم تولیدکننده، اندازه‌گیری تغییرات قیمت‌هایی است که تولیدکنندگان در ازای فرو ش کالاها و خدمات خود دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این شاخص، قیمت کالاها در کارخانه و مبدا تولید را در نظر می‌گیرد. با بررسی این شاخص می‌توان از سطح تغییر قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات مصرفی یا تورم اطلاع کسب کرد.

حل مشکل سموم تقلبی
سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی ضمن اظهار امیدواری نسبت به شناسنامه دار کردن تمام محصولات کشاورزی درباره سموم تقلبی گفت: ما با مشکل سموم تقلبی در کشور مواجه هستیم که باید این موضوع به طور کامل در کشور حل شود.وی گفت: در ابتدای این دوره برگشت برخی محصولات کشاورزی  را از روسیه داشتیم که بسیار این موضوع سخت بود اما در هر تهدید و اتفاقی فرصتی است که ما آن را به فال نیک گرفتیم و شاید اگر این اتفاق در انتهای دوره می افتاد اقدامی برای رفع آن انجام نمی شد. در ابتدای کار سازوکاری برای آن مهیا کردیم تا دیگر چنین اتفاقی برای محصولات کشاورزی ما نیفتد.وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: بنابراین از آنجا رسماً حوزه سلامت غذا به سازمان حفظ نباتات محول شد. با ایجاد یک معاونت و ساز و کاری که بتواند متولی این بخش باشد. اکنون سازمانی که در حوزه وزارت جهاد کشاورزی در بخش سلامت غذا پاسخگوست سازمان حفظ نباتات کشور است.

بحران آب در هزاره سوم چالش اصلی دنیاست
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: سیاست و راهبرد جمهوری اسلامی ایران در رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک، تعامل و همکاری با کشورهای همسایه در چارچوب قراردادهای دوجانبه و همکاری‌های دیپلماتیک است.وزیر نیرو با بیان اینکه بحران آب در هزاره سوم چالش اصلی دنیا بوده و تأمین امنیت آبی در قرن ۲۱ دغدغه اصلی حکومت‌ها است، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال گذشته و بر اساس گزارش سالانه مجمع جهانی اقتصاد، بحران آب همواره بیشترین ریسک را در پیش روی اقتصاد جهان قرار داده است.محرابیان درباره نقش فراملی آب در ایجاد صلح و زمینه گفت‌وگو و همکاری بین کشورها گفت: همان گونه که در گذشته رودخانه‌ها و منابع آبی منطقه، بستر ایجاد و بالندگی تمدن‌های بشری بوده‌اند، در حال حاضر نیز می‌توانند زمینه‌ساز صلح و آرامش و بستر گفت‌وگو و مفاهمه به شمار آیند. وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط سیاست و راهبرد جمهوری اسلامی ایران در رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک، تعامل و همکاری با کشورهای همسایه در چارچوب قراردادهای دوجانبه و همکاری‌های دیپلماتیک است، لذا استفاده بهینه از منابع آبی و حفظ محیط‌زیست می‌تواند زمینه‌ای برای تعامل بیشتر و مذاکرات سودمند و همکاری در خصوص مدیریت منابع آب در منطقه فراهم کند.

بازار معاملات خرید و فروش ملک شفاف نیست
سرگیجه در قیمت مسکن
عدم دسترسی به نرخ‌های متعارف که از معاملات قطعی به دست می‌آید در هفته‌های اخیر بازار مسکن را دچار نوعی سردرگمی کرده است. بررسی اظهارات واسطه های ملکی نشان می دهد در حال حاضر مبنای مشخصی برای قیمت گذاری ملک وجود ندارد و این مساله در آپارتمان های نوساز بیشتر به چشم می خورد.
گزارش ها گویای آن است که نوسان برخی کالاهای مصرفی باعث تغییر قیمت‌های پیشنهادی مسکن شده و عده‌ای از مالکان به نرخ‌های دلخواه روی آوردند. بانک مرکزی هم هنوز گزارش اردیبهشت ماه را درخصوص قیمت و تعداد معاملات مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه ارایه نکرده که همین مساله می‌تواند فضای شایعات را درخصوص تغییر قیمت‌ها در اردیبهشت دامن بزند. بانک مرکزی در ماه‌های گذشته معمولا ششم یا هفتم هر ماه گزارش ماه قبل را منتشر می‌کرد اما بازار مسکن در خردادماه ۱۴۰۱ دچار نوعی گیجی شده که یکی از دلایل آن می‌تواند عدم دسترسی به قیمت‌های رسمی از طریق معاملات قطعی باشد.در عین حال نیز برخی از عرضه‌کننده‌های مسکن فعلا از فروش منصرف شده‌‌اند و منتظر هستند تا ببینند بازار به چه سمت‌وسویی خواهد رفت. فعالان بازار معاملات مسکن شهر تهران، گرانی‌‌ها و تورم اخیر و افزایش قیمت تعداد قابل توجهی از کالاها و خدمات را دلیل این موضوع عنوان می‌کنند. در عین حال معتقدند بازار کشش کافی برای رشد شدید قیمت مسکن  را ندارد و آن دسته از فروشنده‌هایی که به امید جهش دوباره قیمت فعلا از فروش منصرف شده‌‌اند در نهایت نمی‌توانند در کوتاه‌مدت واحد خود را با قیمت‌‌های چندان گران‌‌تر از شرایط فعلی به خریداران عرضه کنند.
با این حال هنوز موارد محسوسی از تغییر قیمت فایل‌‌های فروش در هفته‌های اخیر رصد نمی‌شود و واکنش فروشنده‌ها و عرضه‌‌کننده‌های مسکن به گرانی‌‌های اخیر، در برخی از موارد تنها در شکل انصراف موقت از فروش آپارتمان‌‌های خود نمایان است.این موضوع به ‌ویژه در مناطقی مانند منطقه 5 که کانون عرضه آپارتمان‌‌های مصرفی است بیشتر از سایر مناطق به چشم‌‌ می‌‌خورد. وزن عمده خرید و فروش مسکن در این منطقه و مناطق مشابه آن مانند منطقه 4 را خریدهای سرمایه‌‌ای به انگیزه فروش در بلند مدت تشکیل داده است.گزارش ها نشان می‌دهد در سایر مناطق مصرفی نیز عرضه نسبت به هفته‌های گذشته به‌طور جزئی کاهش یافته است، اما کماکان در مناطق لوکس شمال تهران تنوع محسوسی از انواع فایل‌‌های فروش در دسترس متقاضیان قرار دارد. علت این موضوع حضور کمرنگ تقاضای مصرفی و سرمایه‌‌گذاران بلندمدتی است که با قصد حفظ ارزش دارایی‌‌های خود بازار مسکن را به عنوان مقصد سرمایه‌‌گذاری انتخاب کرده‌‌اند.

    عدم دسترسی به نرخ‌های متعارف 
کارشناسان ابهام در قیمتها را از چالش های فعلی بازار مسکن عنوان می کنند.  سیاست حذف قیمت از بازار مسکن به منظور کنترل نرخ‌ها دو بار در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ اعمال شد؛ سیاستی که بسیاری کارشناسان معتقد بودند تاثیر معکوس در روند قیمت‌ها ایجاد می‌کند. در اردیبهشت سال‌های مذکور اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های فروش ملک، دو بار از درج قیمت در آگهی‌ها منع شدند. پس از مدتی مجددا به آنها اجازه داده شد تا نرخ‌ها را درج کنند. اگرچه به تازگی صحبتی از حذف قیمت آگهی‌ها شنیده نشده اما عدم دسترسی به اطلاعات قیمت‌های قطعی که اثر کنترلی بهتری در مقایسه با نرخ‌های پیشنهادی دارد، به نوعی جلوی یک چشم متقاضیان خرید بازار مسکن را گرفته است. با حذف قیمت آگهی‌ها از سال 97 تا 1400 قیمتها در شهر تهران از متری ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان در هر متر مربع به ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید و در واقع ۲۳۷ درصد
 رشد کرد.

 زیان خریداران از بازار غیرشفاف
از آذرماه سال ۱۳۹۶ که به نوعی آغاز رشد بازارهای ارز، طلا و مسکن محسوب می‌شود رقابت منفی در تعیین قیمت‌ها برای بازار مسکن، این بازار را در مسیر رکوردهای افزایشی قرار داد. به دنبال آن شاهد نوعی هرج و مرج قیمتی در سایت‌های فروش ملک بودیم که صدای رییس اتحادیه مشاوران املاک را در آورد. مصطفی‌قلی خسروی، اواخر سال گذشته گفته بود: متوسط قیمت مسکن در تهران طبق آمار رسمی حدودا متری ۳۲ میلیون تومان است اما میانگین قیمتهای پیشنهادی در سایتهای فروش بیش از ۵۰ میلیون تومان است. این یعنی هر کس هر قیمتی دلش می‌خواهد برای خانه خود تعیین می‌کند و مدیران این سامانه‌ها هیچ نظارتی بر آن ندارند. بارها اعلام کردیم نرخهای دلبخواه باعث ایجاد تنش در بازار مسکن می‌شود اما کماکان شاهد قیمتهای کاذب در سامانه‌های ملکی هستیم.از طرف دیگر مهدی سلطان‌محمدی، کارشناس بازار مسکن در مخالفت با حذف قیمت بیان کرد: اگر اجازه داده شود که گردش آزاد اطلاعات وجود داشته باشد در صورتی که ۱۰ واحد نزدیک به خواسته خود در همین اطلاعات داشته باشید می‌توانید انتخاب بهتری هم داشته باشید؛ چراکه از تنوع بیشتری برخوردار است. 
کسی که قصد خرید خانه دارد از خردی برخوردار است که انتخاب بهتری می‌تواند داشته باشد نه اینکه حق‌های انتخاب از او سلب شود. بهترین راه این است که گردش بهتر اطلاعات را فراهم کرد و اجازه دهیم به بهترین نحو ممکن و با حق انتخاب‌های بیشتری انجام شود. باید در نظر داشت که قیمت‌گذاری‌های مجازی موجب جهش قیمت نمی‌شود.وی همچنین حذف ارز ترجیحی را در قیمت تمام شده ساخت بی‌تاثیر دانست و گفت که تورم عمومی ممکن است در قیمت مصالح ساختمانی اثرگذار باشد اما بازار ظرفیت رشد ندارد.به گفته سلطان محمدی، سال گذشته بازار مسکن کمتر از نرخ تورم رشد کرد و امسال هم این روند ادامه می‌یابد. شواهدی نیز مبنی بر افزایش سنگین قیمت دیده نمی‌شود.
 
صدور دستور تخریب یک ویلای غیرمجاز در بستر تالاب امیر کلایه
رییس کل دادگستری استان گیلان، دستور تخریب یک ویلای غیرمجاز در بستر تالاب امیر کلایه را صادر کرد.حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران اجرایی این استان، از تالاب امیر کلایه و منطقه بارکو سرای رودبنه بازدید کرد و در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم این بخش حضور یافت.رییس کل دادگستری استان گیلان در این نشست، با تاکید بر توسعه متوازن بیان کرد: سفرهای استانی دولت در راستای برقراری توسعه‌ متوازن در همه بخش های استان هاست. زیرا اگر امکانات متوازن نباشد، هیچ انگیزه ای برای روستاییان جهت ماندن و عدم مهاجرت به شهرها باقی نمی ماند.وی همچنین دستور احداث مجتمع شورای حل اختلاف در روستای ناصر کیاده بخش رودبنه را صادر کرد.
احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به بازدید مسئولان قضایی از منطقه بارکو سرا تصریح کرد: این منطقه با وسعت بیش از ۴۰ هکتار، منبع ذخیره آبی برای روستاییان و محل نگهداری حیوانات در فصل کشاورزی و زیستگاه پرندگان و خزندگان بوده و یکی از جاذبه های طبیعی شرق استان است که در اقتصاد و معیشت مردم بسیار تاثیرگذار است.وی با بیان اینکه در مورد تصرفات غیرقانونی در تالاب امیر کلایه، بر اساس قانون تصمیم گیری خواهد شد، گفت: در خصوص ساخت و ساز روستایی نیز بنیاد مسکن بر اساس تقاضای دستگاه قضایی نسبت به پرداخت هزینه برای روستاییان تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان همچنین افزود: به دستور رییس کل دادگستری این استان، حکم تخریب یک ویلا که در بستر تالاب امیر کلایه احداث شده و رای قطعی آن نیز در گذشته صادر شده بود، به مسئولان مربوطه ابلاغ شد.
 
افزایش 30 درصدی سهمیه گازوئیل جایگاه‌های سوخت 
رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری این استان مقرر شد تا سهمیه سوخت جایگاه داران جنوب استان حسب درخواست جایگاه داران ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. ناصر عتباتی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه دستگاه قضایی از باب تکلیف اخلاقی و الزامات خاص جامعه در بحث موانع تولید ورود می‌کند، اظهار کرد: انتظار می رود که همه مراجع مرتبط و نهادهای متولی با حضور پررنگ خود برای رفع این مشکلات ورود پیدا کرده و کمک کنند تا مشکلات عرصه تولید، اقتصاد و اشتغال استان رفع شود. وی بیان کرد: مشکلات مربوط به جایگاه داران سوخت جنوب استان، جایگاه داران و رانندگان کامیون را با مشکل مواجه کرده است. در ادامه این جلسه در مورد مشکل کمبود سهمیه سوخت جایگاه داران جنوب استان آذربایجان غربی مقرر شد تا حسب درخواست جایگاه داران سهمیه آنها ۳۰ درصد نسبت به میزان فعلی افزایش پیدا کرده و با کمسیون قاچاق کالا و ارز نیز در خصوص افزایش بدون محدویت قاچاق این موارد مکاتبه شود.
 
بازداشت متهم کثیرالشاکی پرونده کلاهبرداری رایانه‌ای در عباس‌آباد
رییس کل دادگستری استان مازندران از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار رایانه‌ای در شهرستان عباس آباد این استان با بیش از ۱۵۰ شاکی خبر داد.حجت الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان از شخصی ناشناس، جهت شناسایی متهم تحقیقات در دستور کار پلیس فتای شهرستان تنکابن قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات و اقدامات لازم، هویت متهم شناسایی و این فرد در زنجان دستگیر و با صدور قرار تامین و بازداشت موقت روانه زندان تنکابن شد.وی افزود: این متهم با نصب دستگاه اسکیمر روی خودپرداز بانک‌های ملی در شهرهای تهران، کرج، قزوین، رشت، آمل، بابل، نوشهر، سلمانشهر و سایر شهرها اقدام به سرقت اطلاعات کارت های بانکی افراد کرده و پس از به دست آوردن رمز حساب‌ها از طریق تعبیه دوربین شخصی در خودپردازها با کپی اطلاعات بر روی کارت عابربانک با کارت ملی جعلی به طلافروشی‌های سراسر کشور مراجعه و اقدام به خرید طلا می کرد.رییس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: برای این متهم در دادسرای عباس آباد با عناوین اتهامی جعل سند رسمی، استفاده از سند مجعول و کلاهبرداری رایانه‌ای به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد تومان پرونده‌ای تشکیل شده است که تاکنون بیش از ۱۵۰ شاکی دارد و با افزایش تعداد شکات تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

احیای یک واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان آبیک با ورود دستگاه قضا
رییس دادگستری شهرستان آبیک استان قزوین گفت: در سال گذشته با ورود و پیگیری های دستگاه قضایی و همت دادگستری این شهرستان، مسایل و مشکلات ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی در حوزه های مختلف رفع و یک واحد تولیدی تعطیل احیا و به چرخه تولید بازگردانده شد. داود قلعه قوند در تشریح عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری شهرستان آبیک در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته و با ورود و پیگیری های دستگاه قضایی، مسایل و مشکلات ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی در حوزه های مختلف مرتفع شد و بر اساس مصوبات صادره یک واحد تولیدی تعطیل احیا و به چرخه تولید بازگردانده شد. وی بیان کرد: برای شناسایی مشکلات و موانع صنعتگران و تولیدکنندگان، ۴۷ مورد بازدید میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی با حضور مسئولان قضایی و مدیران دستگاه های اجرایی برنامه‌ریزی و انجام شد. رییس دادگستری شهرستان آبیک عنوان کرد: با توجه به مجموع اقدامات برای حل و فصل مسایل و مشکلات حوزه صنعت و تولید، زمینه بازگشت به کار ۲۱ نفر فراهم شد.
 
رییس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد
جلوگیری از تعطیلی ۳ هزار واحد تولیدی در دوره تحول و تعالی عدلیه
رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، به تولید و اشتغال توجه جدی شده است؛ به طوری‌ که در این مدت، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی فعال شده یا از تعطیلی و ورشکستگی آنها جلوگیری به عمل آمده است.
ذبیح الله خداییان در بدو ورود به استان آذربایجان غربی در گلزار شهدای این استان حضور یافت و با نثار گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زنده نگه داشت و با آرمان‌های والای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرد.وی بر سر مزار مرحوم شیخ غلامرضا حسنی، امام جمعه سابق ارومیه نیز حضور یافت‌ و با قرائت فاتحه و اهدای گل، به این مبارز نستوه انقلابی ادای احترام کرد.رییس سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی ضمن پاسداشت ارزش شهادت و ایثار، پاسداری از امانت شهدا را وظیفه‌ای بزرگ عنوان کرد.خداییان در ادامه سفر به ارومیه با حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار کرد.وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره تحول و تعالی اظهار کرد: در دوره تحول و تعالی، اقدامات مثبتی انجام شده و گام‌های بلندی برداشته شده که موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام شده است.
رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: رییس قوه قضاییه تاکید بر اجرای قانون دارند و معتقدند که امنیت در سایه اجرای قانون تحقق پیدا می‌کند.وی با بیان اینکه در دوره تحول و تعالی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشدید و احکام قاطع و سنگینی صادر شده است، افزود: رییس قوه قضاییه تاکید دارند که مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با رعایت مر قانون صورت گیرد و دقت شود تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌ای، حقی از کسی تضییع نشود.خداییان به تاکیدات و اقدامات رییس قوه قضاییه در حوزه ساماندهی زندان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شخص ایشان بیش از هر رییس قوه‌قضاییه‌ای در زندان‌ها حضور پیدا کرده و با زندانیان ملاقات چهره به چهره داشته‌اند، شخصا مسایل آنها را پیگیری می‌کنند و تاکید دارند که زندان باید با اقدامات آموزشی و تربیتی، زمینه بازاجتماعی کردن زندانیان را فراهم سازد.
رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: در دوره تحول و تعالی توجه جدی به تولید و اشتغال شده است؛ به طوری که در این مدت، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی فعال شده یا از تعطیلی و ورشکستگی آنها جلوگیری به عمل آمده است.وی یادآور شد: ستادهای اقتصاد مقاومتی همچنان پیگیر اجرای منویات مقام معظم رهبری در این خصوص هستند.خداییان همچنین به تاکیدات رییس قوه قضاییه پیرامون رعایت حدود اختیارات قانونی ضابطین و مقامات قضایی در رسیدگی به پرونده‌ها اشاره کرد.وی در ادامه بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور در اجرای سند تحول قضایی با ارائه هشدارهای به موقع، به دنبال پیشگیری از سوءجریانات است.

 تحول و جهش دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی امیدوارکننده است
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار، ابراز امیدواری کرد که با اقدامات و طرح‌های خوب رییس قوه قضاییه و مجموعه دستگاه قضا، اعتماد مردم بیش از این جلب شود.حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قوه قضاییه پیرامون ارتباط با مردم، افزود: نظارت و بازرسی‌های سازمان بازرسی با جدیت دنبال شود.

  بازدید رییس سازمان بازرسی از دریاچه ارومیه
رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه سفر به استان آذربایجان غربی از دریاچه ارومیه بازدید کرد. وی در جریان این بازدید با اشاره به موقعیت مهم دریاچه ارومیه، به روح‌الله محبوبی، بازرس کل این استان مأموریت داد بر عملکرد دستگاه‌های متولی احیای دریاچه و وضعیت تخصیص اعتبار برای این موضوع، نظارت لازم را انجام دهد.وی به بازرس‌ کل استان آذربایجان غربی دستور داد تکالیف دستگاه‌های متولی احیای دریاچه ارومیه و وضعیت اجرای این وظایف را به صورت مستمر مورد نظارت قرار دهد و چنانچه دستگاه یا مسئولی به این موضوع توجه لازم نداشت، آنها را به مردم و مراجع ذی‌صلاح معرفی کند.
 
راه‌اندازی سامانه ترخیص اینترنتی وسایل نقلیه ازسوی پلیس راهور
معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی از راه‌اندازی سامانه ترخیص اینترنتی وسایل نقلیه توقیفی خبر داد.سرهنگ حسین رمضانی اظهارکرد: به منظور تسریع در ارائه خدمات، ارتقاء رضایتمندی مردم و توسعه سرمایه‌های اجتماعی و همچنین اصلاح و ساماندهی فرآیند ترخیص وسایل نقلیه توقیفی با حذف تشریفات زائد و کاهش هزینه‌ها ترخیص وسایل نقلیه به صورت کاملاً غیرحضوری  و اینترنتی به عنوان یکی از برنامه‌های هوشمندسازی پلیس راهور فراجا قرار گرفت.وی افزود: مالکان وسایل نقلیه‌ای که وسیله آنها به علت تخلفات رانندگی توقیف شده و فاقد دستور قضائی باشند می‌توانند نسبت به ثبت درخواست اینترنتی ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

لغو ویزای عراق در ایام اربعین
دبیر ستاد اربعین حسینی از موافقت دولت عراق برای لغو ویزا در زمان اربعین حسینی خبر داد. سید مجید میراحمدی در ادامه اظهار کرد: در ملاقات و مذاکره بین دو وزیر کشور ایران و عراق یکی از مباحثی که مطرح شد بحث سفر زوار به اربعین بود و این مژده را می‌دهیم که دولت عراق موافقت خود را با لغو ویزا در ایام اربعین حسینی به‌طور کامل اعلام کرد. وی همچنین تصریح کرد: ضمن اینکه توافق شد در هفته آینده روزانه دو هزار نفر تا رسیدن به ایام اربعین از طریق مرزهای زمینی با لغو روادید اعزام به عتبات عالیات داشته باشیم.دبیر ستاد اربعین حسینی گفت: بنابراین از هفته آینده با سهمیه لغو روادید برای سفر زمینی خواهیم داشت و این اقدام تنها از طریق سازمان حج و زیارت خواهد بود اما با شروع سفرهای اربعین بدون سهمیه این اتفاق رخ خواهد داد.

تبخیر آب در ایران ۳برابر میزان جهانی
یک کارشناس محیط زیست گفت: متوسط تبخیر سالانه ایران، سه برابر متوسط تبخیر جهانی است.اسماعیلی بیدهندی اظهار کرد: این مسئله خود باعث کاهش آب ذخیره شده در پشت سد‌ها می‌شود؛ همچنین کاهش نزولات جوی ناشی از تغییرات اقلیمی نیز نقش بسزایی در کاهش میزان آب ذخیره شده در پشت سد‌ها دارد.وی گفت: عامل اصلی این کاهش وقوع دوره‌های خشکسالی، تغییرات اقلیمی و افزایش نرخ تبخیر و کاهش نزولات جوی است که فرامنطقه‌ای و جهانی است.

جدیدترین آمار ابتلا و فوت  ناشی از کرونا
در ۲۴ ساعت گذشته، هفت بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داد و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱هزار و ۳۳۹نفر رسید. همچنین طبق معیارهای قطعی تشخیصی در بازه زمانی اشاره شده، ۱۳۹بیمار جدید در کشور شناسایی شده و ۲۸نفر از آنها بستری شدند. ۴۲۷نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.
 
ضرورت برخورد قاطع و بازدارنده با ساخت و سازهای غیرمجاز
رییس کل دادگستری استان ایلام گفت: با ساخت و سازهای غیرمجاز و متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی، برخورد قاطع و بازدارنده شود.
عمران علیمحمدی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ایلام، ضمن تقدیر از تلاش مدیران عضو این شورا در حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، بر لزوم برخورد قاطعانه و بازدارنده با ساخت و سازهای غیرمجاز و متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد.وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد: در اجرای طرح کاداستر و سنددار کردن اراضی ملی و منابع طبیعی باید تسریع شود.رییس کل دادگستری استان ایلام در ادامه فرهنگ سازی را در پیشگیری از وقوع حریق بسیار موثر دانست و افزود: همکاری و همراهی تمام سازمان‌های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان در پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌های استان، امری ضروری و مهم است. عبدالوهاب بخشنده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام نیز با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی و کشاورزی و نیز با انتقاد از بی‌توجهی متولیان موضوع به این ساخت و سازهای غیرمجاز، بر ضرورت تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد. وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان گفت: اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع حریق در مراتع و جنگل‌های استان ایلام بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
 
«حمایت» گزارش می‌دهد
سکونت بیش از یک سوم تهرانی‌ها در بافت فرسوده
بافت فرسوده از جمله مهمترین و پرچالش‌ترین موضوعات شهری بوده که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد، این درحالی بوده که به نظر می‌رسد مکانیسم‌های تشویقی گذشته این روزها دیگر کارکرد چندانی ندارد، آنچه که سکونت تعداد قابل توجهی از تهرانی‌ها در بافت فرسوده مصداقی بر آن است.
 معافیت‌عوارض ساخت کارکردش را از دست داده است
به اعتقاد برخی از مسئولان شهری معافیت‌های مربوط به عوارض ساختی عمده مکانیسم تشویقی در راستای احیای بافت فرسوده به شمار می‌روند، آنچه که پیشینه‌اش به حدود هشت سال قبل به عبارتی سال 1393 باز می‌گردد، مقوله‌ای که البته از نظر میثم مظفر، رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران کارکرد تحول آفرین خودش را در عمل از دست داده و براین اساس باید، شرایط تشویقی جدیدی تشویق شود که در زمینه تسریع روند نوسازی بافت فرسوده اثرگذار باشد. موضوعی که مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران از بعد دیگری به آن پرداخته است، اینکه در دهه ۸۰ تخفیفی را برای ساخت و ساز در بافت فرسوده در نظر گرفته شد، در آن بازه زمانی بالغ بر ۲۰ درصد پروانه‌ها مربوط به چنین بافت‎هایی بود، اما اکنون صدور پروانه این املاک به هزار مورد رسیده است که اتفاق خوبی نیست.

 زندگی 37درصد پایتخت‌نشینان در بناهای قدیمی 
روندی که به آن اشاره شد موجب شده تا اکنون تعداد زیادی از ساکنان پایتخت در بافت فرسوده سکونت داشته باشند. اما به واقع چه میزان از تهرانی‌ها در چنین مناطقی زندگی می‌کنند؟
در پاسخ به این پرسش و با استناد به اظهارات حمید صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران باید گفت که در حاضر و ۳۷ درصد از جمعیت شهر تهران در بافت فرسوده سکونت دارند که عدد و رقم قابل توجهی است. آن هم در شرایطی که این کلانشهر روی گسل زلزله قرار دارد و به طور قطع وجود بافت‌های فرسوده خطر بروز زمین لرزه را به میزان قابل توجهی افزایش می‎دهد.

 پیشنهادهایی برای رونق احیای بافت فرسوده
اما در این خصوص جدا از انتقاداتی که گاها به مقوله و روند نوسازی بافت‎های فرسوده می‎شود، به نظر می‌رسد مدتی است ساکنان چنین مناطقی تمایل کمتری به نوسازی منازل خود و مشارکت در طرح‎ها و برنامه‌های موجود در این زمینه دارند. روندی که موجب شده تا اکنون رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهادهایی برای تسریع دوباره این روند سخن بگوید، اینکه مسئله کلیدی در ایجاد انگیزه و تحرک در نوسازی بافت فرسوده، میزان سطح اشغال و تراکم تشویقی و مازاد است. در این زمینه باید فصل ۱۵ ضوابط طرح تفصیلی هرچه سریع‌تر با شرایط مناسبی توسط شهرداری تهیه و به تصویب کمیسیون ماده پنج برسد. در این میان مظفر این را نیز بیان کرده که اگر کف طبقات برای نوسازی بافت فرسوده چهار طبقه در نظر گرفته شود، می توان امید داشت موج جدیدی برای احیای بافت فرسوده ایجاد شود.این در حالی بوده که از نظر رییس شورای اسلامی شهر تهران، محله محوری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که تک سازی روند مطلوبی نیست، ضمن اینکه باید با استفاده از تجربیات به بافت فرسوده بپردازیم تا بتوانیم در این دوره توفیق خوبی به دست بیاوریم.

 سرانه را باید در بافت فرسوده در نظر بگیریم
در این میان یک پرسش دیگر نیز به ذهن متبادر می‌شود، اینکه آیا مجموع دلایل در زمینه عدم علاقه‌مندی برای ساخت بافت‌های فرسوده به همین موارد خلاصه می‌شود؟ در این راستا باید بیان کرد؛ با توجه به سخنان سید احمد علوی، دیگر عضو شورای شهر تهران عدم وجود سرانه‌ها؛ دلیل عدم علاقه‌مندی برای ساخت در بافت فرسوده است و اینکه سرانه را باید در بافت فرسوده در نظر بگیریم و نباید به جایی برسیم که در منطقه ۲۲ مسجد و مدرسه‌ای که ساخته شده، جریمه کنیم و باید در نظر گرفت که چه میزان برای ساخت فضاهایی از این قبیل باید هزینه کرد.علاو بر آنچه که گفته شد مظفر تاکید دارد که سازمان نظام مهندسی هم باید مجاب شود تا مهندسان ناظر برای نوسازی بافت فرسوده با انتخاب مالک مدنظر قرار گیرد تا افراد واجد شرایط انتخاب شده و مسئولیت را در ساخت و ساز عهده‌دار شوند. آنچه که به طور قطع می‌تواند تا حدی بر میزان تمایل افراد برای نوسازی بناهای قدیمی و فرسوده خود موثر باشد.به هر حال نباید از یاد برد که بافت فرسوده از جمله مهمترین و پرچالش‌ترین موضوعات شهری بوده که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. البته در کنار همه آنچه که اشاره شد به موضوع مهم دیگری نیز باید اشاره کرد، اینکه در بازسازی و نوسازی بافت فرسوده نباید به مقوله مهم حفظ هویت شهر بی‌توجه باشیم، براین اساس و با توجه ویژه به این امر باید تدابیر لازم اندیشیده و اجرایی شود.
 
افزایش سرانه دندان‌پزشک تا سال ۱۴۰۸
 دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه دندان‌پزشکی به خدمتی لوکس تبدیل شده است، گفت: تا سال ۱۴۰۸ به عدد مطلوب از نظر تعداد دندان‌پزشک به جمعیت می‌رسیم.جلیل کوهپایه‌زاده بیان کرد: خدمات دندان‌پزشکی به خدمتی لوکس تبدیل شده است وضعیت شاخص‌های دهان و دندان ما مناسب نیست. ما باید برای این موضوع به دنبال راه حل باشیم.

کمک ۱۷۵۲ میلیاردی حامیان به ایتام و محسنین
 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: خیران و حامیان طرح اکرام سال گذشته یک‌صد و ۷۵۲میلیارد تومان کمک به صورت مستقیم به حساب ایتام و محسنین تحت حمایت واریز کردند.حبیب‌الله آسوده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۶ هزار فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند، ادامه داد: سرانه دریافتی ایتام از کمک‌های مردمی به عدد ۶۹۵ هزار تومان رسیده است.

آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از هفته آینده
 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان از ۲۵ خرداد آغاز می‌شود. میرهاشم موسوی اظهار کرد: ماده ۱۱۱ تأکید دارد که حداقل مستمری نباید از حداقل دستمزد کارگری کمتر باشد تا سطح حداقلی معیشت با رویکرد عدالت برای بازنشستگان نیز حفظ شود. وی افزود: پیشنهاد ما حفظ همین سطح حداقلی بود که با مصوبه دولت، رقم خورد.

 

«موقعیت مهدی» چگونه پرفروش شد؟

«موقعیت مهدی» به‌تازگی توانسته با جذب بیش از ۴۰۵ هزار مخاطب در سینماها و ۱۳۰ هزار مخاطب در اکران‌های سیار به فروش ۱۴ میلیاردی در گیشه برسد.
با گذشت حدود دو سال از آغاز ویروس کرونا و اثرات مخرب آن بر کم رونق شدن سینماها، در حال حاضر و با کاهش چشم‌گیر این ویروس منحوس، چشم امید بسیاری از سینماداران و فیلمسازان به اکران‌های نوروز ۱۴۰۱ بود تا شاهد سر پا شدن سینماها پس از مدت‌ها خواب زمستانی باشند. با اعلام ترکیب فیلم‌های اکران نوروزی که شامل فیلم‌های «سگ بند»، «روز صفر»، «مرد بازنده»، «موقعیت مهدی»، «قدغن»، «شادروان» و «گل به خودی» بود، ترکیبی از فیلم‌های مختلف در ژانرهای متفاوت را شاهد بودیم که به نظر می‌رسید بتوانند پاسخگوی نیاز مخاطبان علاقه‌مند به سینما با سلیقه‌های مختلف باشند.در این میان و با گذشت مدتی از اکران فیلم‌های سینمایی نام برده، مانند روال هرساله شاهد استقبال مخاطبان از ژانر کمدی بودیم. فیلم سینمایی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی که در همان روزهای ابتدایی اکران با اقبال خوبی از سوی مخاطبان در سینماها مواجه شد و در صدر فروش سینماها در ایام نوروز قرار گرفت.نکته قابل توجه اما در اکران نوروزی امسال، استقبال مخاطبان از تنها فیلم حاضر در ژانر دفاع مقدس در میان فیلم‌های ترکیب نوروزی بود. «موقعیت مهدی» اولین ساخته هادی حجازی‌فر که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد فیلمی غیرکمدی در این ژانر در زمانه‌ای که مردم علاقه بیشتری به فیلم‌های شاد و کمدی نشان می‌دهند بتواند در گیشه نوروزی پس از فیلم «سگ بند» در رتبه دوم گیشه قرار بگیرد.
این فیلم سینمایی که حدود ۱۲ هفته از آغاز اکران آن می‌گذرد؛ به تازگی توانسته با جذب بیش از ۴۰۵ هزار مخاطب در سینماها و ۱۳۰ هزار مخاطب در اکران‌های سیار به فروش ۱۴ میلیاردی در گیشه برسد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند. در این مدت و با پایان اکران بسیاری از فیلم‌های ترکیب نوروزی و نمایش فیلم‌های جدید بر پرده سینما، «موقعیت مهدی» همچنان کف فروش خود را حفظ کرده، در میان ۵ فیلم پرفروش گیشه قرار دارد و مخاطبان زیادی را در سینماها و اکران‌های سیار به تماشای روایت متفاوت زندگی شهیدان باکری نشانده است. بررسی گیشه هفتگی فیلم هم نشان می‌دهد که اولین ساخته هادی حجازی‌فر بعد از گذشت ۲ ماه و نیم از آغاز اکرانش، به طور متوسط هر هفته حدود ۲۵۰ میلیون تومان فروش دارد که سهم قابل توجه این فروش در سینماهای شهرستان‌ها رخ می‌دهد که بررسی ذائقه مخاطب و علت فروش این فیلم بعد از گذشت این مدت نکات قابل توجهی را در خود دارد که قابل بررسی است. این در حالی است که پیش از این فیلم‌های «عقاب‌ها» و «کانی‌مانگا» در دهه ۶۰، «آژانس شیشه‌ای» و «لیلی با من است» در دهه ۷۰ و سه‌گانه «اخراجی‌های۱ و ۲ و ۳» در دهه ۸۰ عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای دفاع مقدس در کشور را به خود اختصاص داده و در دهه ۹۰ نیز فیلم‌های «چ»، «شیار ۱۴۳» و «تنگه ابوقریب» جزو آثار پرفروش سینمای دفاع مقدس بودند.

 «موقعیت مهدی» بهترین اثر تاریخ دفاع مقدس 
این در حالی بوده که سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی که «موقعیت مهدی» به سرگروهی این سینما روی پرده رفته است، در این باره معتقد است؛ اگر بخواهم ژانری برای «موقعیت مهدی» انتخاب کنم، ژانر ملی را برای آن برمی‌گزینم و دلیل موفقیتی را هم که به دست آورده است، مدیون این اتفاق می‌دانم، «موقعیت مهدی» فراتر از دسته بندی ها و ژانرهای مرسوم در سینماست. ژانر سینمای ملی فراتر از همه دسته‌بندی‌ها موضوعیت و اساساً با هویت و ماهیت مملکت ما سروکار دارد و بدان گره خورده است.مدیر پردیس سینمایی آزادی با اشاره به اینکه باتوجه به فضایی که در حوزه اکران وجود دارد، موفقیت «موقعیت مهدی» دور از انتظار بود، بیان کرد: اگر بخواهیم شرایط تکنیکال و خاص اکران را در نظر بگیریم، «موقعیت مهدی» در ۱۲ هفته‌ای که از اکرانش می‌گذرد، اساساً نباید موفق می‌شد. اما به دلیل آنکه این فیلم سینمایی فراتر از دسته‌بندی‌ها و مسایل سینماست، توانست ماهیت خود را تثبیت و موفقیت خوبی را در گیشه کسب کند که این اتفاق مدیون هوش کارگردانش است.وی تاکید کرد: البته باتوجه به شرایط فعلی می‌توان گفت موفقیت خوبی را در اکران کسب کرده چراکه ممکن است در شرایط ایده‌آل چیز دیگری به عنوان خوب مدنظرمان باشد اما در این شرایط «موقعیت مهدی» هم برای ما به عنوان سینمادار و هم برای مخاطب اتفاق خوشایندی را رقم زد و اگر از این دست تولیدات در سال یک تا دو مورد داشته باشیم به رشد ماهیتی ما کمک می‌کند.وی با بیان اینکه تمام تیپ‌های اجتماعی با هر نگرش سیاسی و سبک زندگی «موقعیت مهدی» را می‌پسندند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند، مطرح کرد: ما از ابتدای انقلاب تاکنون، به لحاظ پروداکشن و محتوا، اثری مانند «موقعیت مهدی» نداشتیم و باید بگویم این فیلم سینمایی یک اثر نمونه و منحصر به فرد در سینمای ایران و بهترین اثر تاریخ دفاع مقدس است. حتی شاید بتوان گفت فیلم‌های خاطره‌انگیزی مانند «دیده‌بان»، «مهاجر» و «دوئل» بعد از «موقعیت مهدی» قرار می‌گیرند.

 فیلم‌هایی دفاع مقدس همچنان مخاطب دارد 
همچنین فرهاد باغشمال مدیر امور سینمایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که از ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ اکران «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر در سینمای قدس تبریز آغاز شده است، گفت: اکران این اثر همچنان ادامه دارد و فعلاً دو سانس در روز به این فیلم در پردیس سینمایی قدس تبریز اختصاص پیدا کرده است. وی ادامه داد: هم اکنون نزدیک به ۱۲ هفته است که از اکران این فیلم می‌گذرد. باید بگویم «موقعیت مهدی» در ماه اول، اکران بسیار خوبی را پشت سر گذاشت که پس از آن نیز ادامه پیدا کرد. نمایش موفق این اثر نشان داد که فیلم‌هایی که در ژانر دفاع مقدس ساخته می‌شود، همچنان مخاطب دارد و امیدوارم از این دست آثار بیشتر تولید شوند. مدیر پردیس سینمایی قدس تبریز با بیان اینکه اکران «موقعیت مهدی» در تبریز به چند دلیل اهمیت دارد، مطرح کرد: موضوع فیلم، به مساله ناموس، غیرت، دین و جهاد باز می‌گردد. از سوی دیگر زبان فیلم تُرکی آذری بود و بسیار از تُرک زبانان به همین دلیل از فیلم استقبال کردند.

 قشر جوان کنجکاو و مشتاق تماشای این فیلم بودند
مژگان زرگره مدیر پردیس سینمایی ملت هم با اشاره به اینکه پس از موفقیتی که «موقعیت مهدی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر به‌دست آورد و نظر داوران را به خود جلب کرد، مردم به ویژه قشر جوان کنجکاو و مشتاق تماشای این فیلم بودند، مطرح کرد: افرادی که به گیشه مراجعه می‌کردند از قشرهای مختلفی بودند که دوست داشتند این اثر را تماشا کنند همچنین برایم جالب بود که مخاطبان سینما مایل به تماشای «موقعیت مهدی» بودند که همزمان با فیلم‌های کمدی و سایر آثار اجتماعی روی پرده رفت. به گزارش مهر، مدیر پردیس سینمایی ملت با اشاره به دلایل موفقیت این فیلم گفت: ورود به موضوع جنگ از نگاه خانواده و پیوند آن با زندگی شخصی و واقعی افراد یکی از دلایل موفقیت این اثر است. همچنین فیلمنامه نقش بسیار مهمی را در «موقعیت مهدی» ایفا کرد.

نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو امروز چهارشنبه 18 خرداد 1401

دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۱۳ درصدی نسبت به ۲۳ روز پیش، ۳۰,۵۴۰ تومان معامله شد.

دلار در صرافی ملی در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۷۲ تومان افزایش، ۲۶,۵۰۴ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۹۱ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۶,۴۲۵ تومان معامله شد.

دلار در سامانه سنا در بازار ۲۲ روز پیش نسبت به ۲۳ روز پیش، با ۴۱ تومان کاهش، ۲۵,۶۴۱ تومان نرخ گذاری شد.

دلار کانادا در بازار ۲۲ روز پیش نسبت به ۲۳ روز پیش، با ۲۳۳ تومان افزایش، ۲۳,۸۲۷ تومان نرخ گذاری شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۳۹۰۰ تومان افزایش، ۱,۴۴۳,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر مثقال طلا 18 عیار با افزایش ۱.۰۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶,۲۴۶,۰۰۰ تومان معامله شد.

هر اونس طلا با کاهش ۰.۲۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۸۴۷ معامله شد.

سکه امامی با افزایش ۰.۷۲ درصدی نسبت به ۶ روز پیش، ۱۵,۱۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۰۰۰۰ تومان کاهش، ۸,۵۳۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

ربع سکه در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۹۰۰۰۰ تومان کاهش، ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی با افزایش ۱.۶۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳,۰۵۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

یورو در بازار آزاد در بازار ۲۲ روز پیش نسبت به ۲۳ روز پیش، با ۳۳۳ تومان افزایش، ۳۲,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

یورو در صرافی ملی در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۹۱ تومان افزایش، ۲۸,۶۲۲ تومان نرخ گذاری شد.

دینار عراق با کاهش ۵ درصدی نسبت به ۲۳ روز پیش، ۲۰ تومان معامله شد.

درهم امارات (حواله) در بازار ۲۳ روز پیش نسبت به ۲۴ روز پیش، با ۴۰ تومان افزایش، ۸,۴۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

بیت کوین با افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳۰,۲۹۳ معامله شد.

یوان چین در بازار ۲۲ روز پیش نسبت به ۲۳ روز پیش، با ۴۹ تومان افزایش، ۴,۵۲۹ تومان نرخ گذاری شد.

لیر ترکیه در بازار ۲۲ روز پیش نسبت به ۲۳ روز پیش، با ۳۰ تومان کاهش، ۱,۹۴۰ تومان نرخ گذاری شد.

نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو امروز سه شنبه 17 خرداد 1401

دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۱۳ درصدی نسبت به ۲۲ روز پیش، ۳۰,۵۴۰ تومان معامله شد.

دلار در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۷۲ تومان افزایش، ۲۶,۵۰۴ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۴۱ تومان افزایش، ۲۶,۴۲۵ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در سامانه سنا در بازار ۲۱ روز پیش نسبت به ۲۲ روز پیش، با ۴۱ تومان کاهش، ۲۵,۶۴۱ تومان نرخ گذاری شد.

دلار کانادا با افزایش ۰.۹۷ درصدی نسبت به ۲۲ روز پیش، ۲۳,۸۲۷ تومان معامله شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۳۹۰۰ تومان افزایش، ۱,۴۴۳,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر مثقال طلا 18 عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۶۶۰۰۰ تومان افزایش، ۶,۲۴۶,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴.۰۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ افزایش، ۱,۸۴۶ نرخ گذاری شد.

سکه امامی در بازار امروز نسبت به ۵ روز پیش، با ۱۱۰۰۰۰ تومان افزایش، ۱۵,۱۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

نیم سکه با کاهش ۰.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۸,۵۳۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

ربع سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۹۰۰۰۰ تومان کاهش، ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی با افزایش ۱.۶۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۰۵۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

یورو در بازار آزاد با افزایش ۱.۰۳ درصدی نسبت به ۲۲ روز پیش، ۳۲,۱۰۰ تومان معامله شد.

یورو در صرافی ملی با افزایش ۰.۶۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۸,۶۲۲ تومان معامله شد.

دینار عراق با کاهش ۵ درصدی نسبت به ۲۲ روز پیش، ۲۰ تومان معامله شد.

درهم امارات (حواله) با افزایش ۰.۴۷ درصدی نسبت به ۲۳ روز پیش، ۸,۴۰۰ تومان معامله شد.

بیت کوین در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۷۷۳ کاهش، ۲۹,۵۴۰ نرخ گذاری شد.

یوان چین در بازار ۲۱ روز پیش نسبت به ۲۲ روز پیش، با ۴۹ تومان افزایش، ۴,۵۲۹ تومان نرخ گذاری شد.

لیر ترکیه در بازار ۲۱ روز پیش نسبت به ۲۲ روز پیش، با ۳۰ تومان کاهش، ۱,۹۴۰ تومان نرخ گذاری شد.


نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو امروز دوشنبه 16 خرداد 1401

دلار در بازار آزاد در بازار ۲۰ روز پیش نسبت به ۲۱ روز پیش، با ۴۰ تومان افزایش، ۳۰,۵۴۰ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در صرافی ملی با افزایش ۰.۲۸ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۲۶,۰۳۹ تومان معامله شد.

دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۱۳ درصدی نسبت به ۴ روز پیش، ۲۵,۹۸۰ تومان معامله شد.

دلار در سامانه سنا در بازار ۲۰ روز پیش نسبت به ۲۱ روز پیش، با ۴۱ تومان کاهش، ۲۵,۶۴۱ تومان نرخ گذاری شد.

دلار کانادا در بازار ۲۰ روز پیش نسبت به ۲۱ روز پیش، با ۲۳۳ تومان افزایش، ۲۳,۸۲۷ تومان نرخ گذاری شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۵ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۱,۴۳۱,۸۰۰ تومان معامله شد.

هر مثقال طلا 18 عیار با کاهش ۰.۴۹ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۶,۲۰۵,۰۰۰ تومان معامله شد.

هر اونس طلا با افزایش ۰.۲۴ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱,۸۵۶ معامله شد.

سکه امامی با کاهش ۰.۴۶ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۱۴,۹۹۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار ۴ روز پیش نسبت به ۵ روز پیش، با ۵۰۰۰۰ تومان افزایش، ۸,۵۵۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

ربع سکه در بازار ۴ روز پیش نسبت به ۵ روز پیش، با ۵۰۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی با کاهش ۱.۶۳ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۳,۰۵۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

یورو در بازار آزاد در بازار ۲۰ روز پیش نسبت به ۲۱ روز پیش، با ۳۳۳ تومان افزایش، ۳۲,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

یورو در صرافی ملی با افزایش ۰.۵۴ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۲۸,۳۵۲ تومان معامله شد.

دینار عراق با کاهش ۵ درصدی نسبت به ۲۱ روز پیش، ۲۰ تومان معامله شد.

درهم امارات (حواله) با افزایش ۰.۴۷ درصدی نسبت به ۲۲ روز پیش، ۸,۴۰۰ تومان معامله شد.

بیت کوین با افزایش ۴.۱۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳۱,۲۳۳ معامله شد.

یوان چین با افزایش ۱.۰۸ درصدی نسبت به ۲۱ روز پیش، ۴,۵۲۹ تومان معامله شد.

لیر ترکیه با کاهش ۱.۵۴ درصدی نسبت به ۲۱ روز پیش، ۱,۹۴۰ تومان معامله شد.

نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو امروز سه شنبه 10 خرداد 1401

دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۱۳ درصدی نسبت به ۱۵ روز پیش، ۳۰,۵۴۰ تومان معامله شد.

دلار در صرافی ملی در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۶۵ تومان افزایش، ۲۵,۹۹۷ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در بازار متشکل با افزایش ۰ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۵,۸۱۰ تومان معامله شد.

دلار در سامانه سنا با کاهش ۰.۱۵ درصدی نسبت به ۱۵ روز پیش، ۲۵,۶۴۱ تومان معامله شد.

دلار کانادا در بازار ۱۴ روز پیش نسبت به ۱۵ روز پیش، با ۲۳۳ تومان افزایش، ۲۳,۸۲۷ تومان نرخ گذاری شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۱.۱۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱,۴۱۸,۹۰۰ تومان معامله شد.

هر مثقال طلا 18 عیار در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۷۴۰۰۰ تومان افزایش، ۶,۱۴۵,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴.۸ کاهش، ۱,۸۵۲ نرخ گذاری شد.

سکه امامی در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۸۵۰۰۰ تومان افزایش، ۱۴,۹۴۵,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

نیم سکه با افزایش ۳.۰۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

ربع سکه در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۲۸۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۴۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی با افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

یورو در بازار آزاد در بازار ۱۴ روز پیش نسبت به ۱۵ روز پیش، با ۳۳۳ تومان افزایش، ۳۲,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

یورو در صرافی ملی با کاهش ۰ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۸,۱۷۹ تومان معامله شد.

دینار عراق با کاهش ۵ درصدی نسبت به ۱۵ روز پیش، ۲۰ تومان معامله شد.

درهم امارات (حواله) با افزایش ۰.۴۷ درصدی نسبت به ۱۶ روز پیش، ۸,۴۰۰ تومان معامله شد.

بیت کوین در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۱۲۰ افزایش، ۳۱,۷۷۸ نرخ گذاری شد.

یوان چین با افزایش ۱.۰۸ درصدی نسبت به ۱۵ روز پیش، ۴,۵۲۹ تومان معامله شد.

لیر ترکیه در بازار ۱۴ روز پیش نسبت به ۱۵ روز پیش، با ۳۰ تومان کاهش، ۱,۹۴۰ تومان نرخ گذاری شد.


اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید.


درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید.


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال