امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح کرد
صدور 5/2 میلیون شناسه ملی برای اشخاص حقوقی و صدور سند برای رودخانه‌ها و دریاچه‌های کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شناسه ملی از ابتدای تشکیل این سازمان برای کل مجموعه اشخاص حقوقی صادر شده است. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حسن بابایی در خصوص اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اظهارکرد: یکی از عملکردهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نظارت بر ادارات ثبت اسناد و املاک، دفاتر اسناد رسمی و ادارات تابعه است که در سال گذشته از دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج و طلاق بازرسی‌هایی صورت گرفت.وی افزود: یکی از وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این است که به همه دستگاه‌ها مانند قوه قضاییه و وزارتخانه‌ها شناسه ملی بدهد که در سال گذشته ۱۰۳ هزار و ۶۵۰ شناسه ملی برای شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی صادر شد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: بیش از ۱۵۰ هزار شناسه ملی برای تمامی مدارس دولتی و خصوصی صادر شد که با این کد شناسه ملی اشخاص می‌توانند افتتاح حساب کنند وکارهای مالیاتی و بانکی انجام دهند.بابایی در ادامه گفت: تا کنون نیز بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شناسه ملی از ابتدای تشکیل این سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای کل مجموعه اشخاص حقوقی صادر شده است.وی خاطرنشان کرد: امسال صدور اسناد برای مناطق آزاد، صدور سند برای رودخانه‌های مهم و دریاچه‌ها را در نظر داریم به طوری که سند زاینده‌رود، سند منطقه آزاد کیش و خارک و دریاچه ارومیه صادر شده است.رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوراظهار کرد: در راستای کاهش جعل سند برنامه تحولی تحت عنوان صدور اسناد به صورت الکترونیکی را مدنظر قرار داده‌ایم به همین منظور سند بلافاصله بعد از اینکه صادر می‌شود در سامانه‌های مربوطه بارگذاری شده و به کلی فیزیکی بودن سند از بین می‌رود به همین منظور هر زمانی که به سند احتیاج باشد به صورت الکترونیکی برای متصدی رویت می‌شود.
وی در خصوص اقدامات این سازمان برای برخورد با شرکت‌های صوری متخلف،‌ گفت: شرکت‌هایی که به صورت عملی فعالیت، حساب بانکی و تولید ندارند و جلسات هیئت مدیره نیز برگزار نمی‌کنند به حالت تعلیق درمی‌آیند و دیگر نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند.بابایی بیان کرد: برای ایجاد ثبت هوشمند با شرکت‌های دانش بنیان به زودی تفاهم‌نامه‌ای با معاونت فناوری ریاست جمهور منعقد خواهیم کرد. همچنین شورای راهبردی شرکت‌های دانش بنیان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه‌اندازی شده که تا کنون سه جلسه آن برگزار شده است.وی در خصوص سفرهای استانی اظهارکرد: این سازمان در راستای نظارت و ارتقای عملکرد تا کنون ۲۰ سفر استانی داشته که در این سفرها از شهرستان های استان نیز بازدید صورت گرفته است، همچنین در جریان این سفرها با نمایندگان مجلس، رؤسای ادارات، ادارات واحدهای سیاسی، واحدهای قضایی، جلساتی برگزار شد.

در بازدید رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از یک شرکت دانش بنیان مطرح شد
فعالان شرکت‌های دانش بنیان به معنای واقعی جهادگرند

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه، به همراه کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح و بیگ مرادی معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح با حضور در شرکت دانش بنیان رایان رشد افزار در استان البرز از این واحد تولیدی دانش بنیان بازدید کرد.رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ابتدای با حضور در نمایشگاه محصولات تولیدی شرکت رایان رشد افزار، از محصولات تولیدی و دستاوردهای این شرکت دانش بنیان بازدید کرد.در ادامه حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان از کارگاه طراحی این شرکت بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت طراحان محصولات تولیدی شرکت دانش بنیان قرار گرفت.رئیس سازمان نیروهای مسلح از آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت رایان رشد افزار و بخش‌های مختلف آن،کارخانه تولید دستگاه‌های ایکس ری، کارگاه و بخش تولید تجهیزات صوتی و تصویری خودرو و کارگاه مکانیک تولید قطعات محصولات، شرکت رایان رشد افزار بازدید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه براساس تاکیدات رئیس قوه قضاییه یکی از برنامه‌های مسئولان قضایی این است تا از شرکت‌های دانش بنیان بازدید کنند، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان با وجود وضعیت تحریم‌ها در مقابل تمام مشکلات ایستادند و مبارزان خط اول جهاد و تولید هستند.وی افزود: در بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت دانش بنیان، عملکرد متخصصان و جوانان نخبه این واحد مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه نیز مشکلاتی توسط مدیران این شرکت مطرح شد که در راستای رفع آنها پس از بررسی‌های لازم، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: دستور رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی مبنی بر بازدید از شرکت‌های دانش بنیان، فرصت خوبی بود تا از نزدیک اقدامات و عملکرد انجام شده در این مراکز و واحدها را جویا شویم.وی افزود: فعالان و نفرات مشغول در واحدها و شرکت‌های دانش بنیان به معنای واقعی جهادگر هستند.حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان تصریح کرد: امروزه جوانان نخبه کشور با هوش خود توانستند در عرصه‌های مختلف، ابزارها و تجهیزاتی را تولید کنند که حتی مشابه خارجی آن وجود ندارد.

رئیس دیوان عدالت اداری در جریان بازدید از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران:
سیستم قضایی امروز در کنار مجموعه‌های دانش بنیان است
رئیس دیوان عدالت اداری، گفت: سیستم قضایی امروز در کنار واحدهای تولیدی بویژه مجموعه‌های دانش بنیان است و حمایت از تولید و شرکت‌های دانش بنیان تنها یک شعار نیست.
حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری همراه با معاون اقتصادی و دبیر کمیته حمایت از سرمایه گذاری وتولید دیوان عدالت اداری همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضاییه از بخش‌های مختلف پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شر کت‌های دانش بنیان زیر مجموعه آن از جمله شرکت‌های دانش بنیان« پارسه، رباتیک سینا، پرتو نگار پارسیس و..» بازدید و در جریان فعالیت‌ها ومیزان تولیدات این مجموعه قرار گرفت.
رئیس دیوان عدالت اداری در جلسه با مدیران وکارکنان پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه آن با تقدیر از زحمات مدیران ومتخصصان این مجموعه، اظهارکرد: فقر جنبه‌های متفاوتی دارد و فقر علمی نیز یکی از جنبه های آن است. علم باید تبدیل به ثروت و قدرت ملی شود تا کارساز باشد و این مایه خوش حالی است که شرکت های دانش بنیان کشور ظرفیت‌های خوبی در زمینه تبدیل علم به ثروت ملی و ارز آوری وجود دارند.
 وی با اشاره به پیشرفت روز افزون علم وفناوری در کشور، افزود: پیشرفت فناوری‌های نوین و تکنولوژی به برکت تلاش مجاهدانه جوانان کشور و حمایت‌های خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده است و تداوم خواهد داشت. حجت الاسلام و المسلمین مظفری ادامه داد: این موضوع که پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه آن صرفا دانش بنیان نمانده‌اند وموجبات خودکفایی و افزایش ثروت ملی برای کشور را با فعالیت‌های خود فراهم کرده اند موجب افتخار است. رئیس دیوان عدالت اداری، با اشاره به ورود دستگاه قضا به بحث تولید واحیا واحد‌های تولیدی، گفت: زمان انجام وظیفه در سمت ریاست کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اطلاع از تعطیلی تعدادی واحد تولیدی در سطح استان با ورود دادگستری آذربایجان شرقی ۳۱ واحد تولیدی یکی پس از دیگری وارد عرصه تولید شده و یا در صورت لزوم با واگذاری احیا شدند. وی ادامه داد: با راه اندازی مجدد این تعداد واحد تولیدی حدود ۱۴ هزار کارگر که به طور مستقیم زیر نظر کمیته حمایت از تولید دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بودند مجددا مشغول به کار شده و برای آن ها ایجاد اشتغال شد. حجت الاسلام و المسلمین مظفری، عنوان کرد: سیستم قضایی امروز حقیقتا در کنار واحدهای تولیدی بویژه مجموعه‌های دانش بنیان است و حمایت از تولید و شرکت‌های دانش بنیان بر اساس نظر شخص مقام معظم رهبری انجام می شود و تنها یک شعار نیست. وی با اشاره به انجام جراحی از طریق ربات‌های جراحی، افزود: با پیشرفت علم پزشکی و با استفاده از تجهیزات نوینی که شرکت های دانش بنیان بومی سازی می‌کنند درمان بیماران آسان‌تر و باهزینه کمتر انجام خواهد شد. رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: بومی سازی ربات های جراحی توسط شرکت های دانش بنیان کاری خارق العاده است که موجب شده تا انواع جراحی ها با کمترین آسیب و عوارض انجام می شوند. حجت الاسلام و المسلمین مظفری با تاکید بر حفظ و جذب نخبگان در کشور، گفت: باید ضمن حمایت و تقدیر از نخبگان کشور و کارشناسانی که سال های متمادی در زمینه‌های مختلف به کشور خدمت صادقانه کرده اند زمینه انتقال دانش و تجربه آنان به نسل جوان نیز فراهم شود.

اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید.


درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید.


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال