امروز ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
کارشناسان بررسی کردند
روند رشد شاخص بورس تهران پس از یک میلیون واحدی شدن در چند روز گذشته تقریبا متوقف شده است. اگرچه در ابتدا دلیل تشکیل صف های فروش، ذخیره سازی سود سهامداران و نگرانی از حبابی بودن سهام عنوان شد اما در ادامه با تصمیم دولت برای فروش سهام عدالت در بورس این روند تسریع شد تا جاییکه روز گذشته شاهد افت ۳۳ هزار واحدی شاخص بورس بودیم. با این حال به باور بسیاری از کارشناسان حتی در صورت فروش حداکثری از سوی دارندگان سهام‌عدالت، باز هم رقم این عرضه‌ها نسبت به حجم و ارزش معاملات چند ماه اخیر بازار سهام، چندان بالا و شوک‌دهنده نیست. به گفته آنها آنچه می تواند بر روند رشد بازار سرمایه سایه افکند جو‌روانی منفی پیرامون حبابی بودن بازار و تاثیر آن بر تازه واردهای بورس است.
به‌رغم اینکه در شرایط فعلی نیز هنوز شرکت‌های ارزشمندی وجود دارند که در محدوده ارزش ذاتی خود یا کمتر معامله می‌شوند، باید قبول کرد که بخشی از سهام که با سیل نقدینگی رشد کردند نه سودآوری قابل ملاحظه‌ای نسبت به رشد قیمت خود داشته‌اند و نه دارایی‌هایی دارند که این رشد قیمت را توجیه کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند تا زمانیکه نگرانی متوجه سهامداران نباشد روند رشد بورس ادامه دار خواهد بود. اما در غیر این صورت احتمال تغییر روند شاخص و خطرات احتمالی آن که شامل خروج نقدینگی ها از این بازار به بازارهای موازی آن است افزایش می یابد. در واقع به گفته آنها مهمترین دلیل تغییر روند شاخص جو روانی بازار است و نه منطق اقتصادی.
   راهکارهای مقابله با ریزش شاخص
در شرایط فعلی حتی اصلاح کوچک در بورس که طبیعی است موجب نگرانی سرمایه‌گذارهای تازه وارد می شود که همین ترس باعث عرضه‌های سنگین‌تر خواهد شد. 
بخشی از این مساله نیازمند آموزش به سهامداران است.
 در سال های گذشته به دلیل نبود ابزارهای نوین مالی، بازار سرمایه کشورمان تعمیق نیافته و در این شرایط ضروری است تا آموزش های لازم به سهامداران انجام شود. از سویی دیگر استفاده از ابزارهای متنوع از سازمان بورس و ایجاد سازوکارهایی که جلوی حباب احتمالی را بگیرد از دیگر راهکارهای مقابله با ریزش 
شاخص است. 
   افت ۳۳ هزار واحدی در معاملات روز گذشته
شاخص کل در بازار بورس روز گذشته ۳۳ هزار و ۷۰۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۹۲۶ هزار و ۱۳۲ واحد رسید.
براساس معاملات روز گذشته بیش از هفت میلیارد و ۹۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۸ هزار و ۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۸۱۵ واحد کاهش به ۳۱۲ هزار و ۴۶۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه هزار و ۸۵۰  واحد افت به ۲۰۶ هزار و ۸۹۳ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۲۶ هزار و ۴۳۴  واحد و شاخص بازار دوم ۶۰ هزار و ۷۸۵  واحد کاهش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۱۴۵ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۱۲۲ واحد، کاما (باما) با ۹۳ واحد، نفت پارس (شنفت) با ۹۳ واحد، نفت سپاهان(شسپا) با ۶۳ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۶۳ واحد، قند ثابت خراسان (قثابت) با ۴۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.
 در مقابل نماد نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۶۶۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۳۷۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۶۲۱ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۳۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۸۹ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۲۶۶ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۷۸ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.
برپایه این گزارش، روز گذشته نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و مخابرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه بانک ها هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۳۰۵  میلیارد ریال داد و ستد شد. شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۹۵ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۰ هزار و ۸۲۷ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار دو میلیارد و ۲۶۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶۲ هزار و ۲۳۱  میلیارد ریال داد و ستد شد.
روز گذشته نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، داروسازی تولید دارو (دتولید)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند. همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال