امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
شاخص کل بورس از اول امسال با رشد متوالی به‌طور میانگین بیش‌از ۱۰۰ درصد سود برای سرمایه‌گذاران داشت و حدود دو هفته گذشته از محدوده یک میلیون واحدی نیز عبور کرد. با این حال به دلایل مختلف که مهمترین آن ذخیره سازی سود سهام و همچنین امکان فروش سهام عدالت بود از ابتدای خرداد ماه به سطوح ۹۰۰ هزار واحدی کاهش و در دو روز معاملاتی اخیر مجددا وارد فاز صعودی شده است. روز گذشته شاخص بورس ۳۴ هزار و ۹۳۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۹۷۳ هزار و ۴۹۵ واحد رسید. حالا پرسش این است آیا بورس دوباره وارد روندی پایدار به سوی صعود شده است؟ برخی کارشناسان دم از حباب بازار و ادامه روند اصلاح بورس می زنند و در مقابل برخی از آنها معتقدند که به دلایل مختلف از جمله تمایل دولت به رشد بورس برای جبران کسری بودجه، چشم‌انداز مثبت بازار، افزایش نقدینگی ها و هدایت آن در مسیر صحیح، تورم انتظاری و افزایش نرخ دلار و ریسک پایین‌تر در مقایسه با بازارهای مجاور قله های جدید در بازار سرمایه فتح می شوند.
نوسانات شاخص حول ابرکانال یک میلیون واحدی در روزهای اخیر موجب سردرگمی بسیاری از تازه‌واردها شده است. کارشناسان معتقدند عواملی از جمله تورم انتظاری، نقدینگی، بازارهای موازی، مشکلات سامانه معاملات، آزادسازی سهام عدالت، ورود صندوق‌های قابل‌معامله دولت و بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها و آخرین گزارش‌های عملکرد می‌تواند در روند آتی شاخص و نوسانات آن تاثیرگذار باشد.
ارزیابی کلی از اظهارات کارشناسان نشان می دهد اگرچه ممکن است در روزهای آینده شاهد اصلاح کوتاه مدت شاخص باشیم اما در حالت کلی به دلایل چندگانه رشد بورس ادامه‌دار خواهد بود. 
   حمایت سیاستگذار از رشد بورس
مهمترین دلیل کارشناسان در خصوص  رشد بورس، نگاه حمایتی دولت به بازار سرمایه و جبران کسری بودجه دولت از این مسیر است. کمااینکه سیاست‌های دولت در حمایت از بازار سرمایه، برنامه مداوم کاهش نرخ سود بانکی، تمهیدات ویژه برای معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی شرکت‌ها و آموزش و اطلاع‌رسانی درخصوص بازار سرمایه از طریق صداوسیما، نوید تغییر اساسی در نگرش دولت به بازار سرمایه دارد.
از طرفی اشتیاق ایجاد شده در جامعه برای سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها و حجم بالای پولی که در این روزها به بازار بورس تزریق شده است کاملا بی‌سابقه بوده که با توجه به کنترل قیمت‌ها در بازار‌های مجاور توسط دولت و کم‌رمق شدن بازار‌های رقیب منجر به ادامه روند صعودی بازار سهام خواهد شد.  در این روزها شاخص کل بازار سرمایه در محدوده یک میلیون واحد در نوسان است که البته محدوده‌ای برای اصلاح بازار نیز بوده است.

   افزایش نقدینگی ها 
از سویی دیگر افزایش نقدینگی ها و لزوم هدایت آن در مسیری صحیح نیز از دیگر دلایل کارشناسان در این خصوص است. نگاهی به گزارش صندوق بین‌المللی پول درخصوص ایران، رشد نقدینگی در سال ۹۸ به حدود ۳۲درصد رسید که پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۹ نیز ما با رشدی حدود ۲۰ درصد مواجه باشیم. واقعیت این است که این میزان نقدینگی می‌تواند تاثیر مخربی در بازار به‌دنبال داشته باشد که در سال‌های گذشته نیز با ورود نقدینگی بالا به بازار‌های دلار و سکه شاهد آن بودیم. 
از سوی دیگر تمرکز اصلی دولت به جذب نقدینگی از طریق بازار سهام برای جلوگیری از التهاب بازار‌های طلا، دلار و خودرو است این مهم نه‌تنها دولت را در تامین کسری بودجه یاری خواهد رساند، بلکه اثرات بسیار مفیدی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت. به گونه‌ای که از تزریق پول به بازارهای‌های دلالی جلوگیری کرده و با نگاه ویژه به بازار سرمایه می‌توان شرکت‌ها را در تامین نقدینگی برای بهبود چرخه تولیدی و سودآوری یاری کند.

   بهبود بازارهای جهانی و پیش بینی سودآوری شرکت ها
با روند قابل کنترل بیماری کووید- ۱۹ در بسیاری از کشورهای دنیا و اخبار مثبتی که درخصوص کشف واکسن برای این ویروس هر روز مخابره می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که بازار‌های جهانی روندی رو به رشد را در ماه‌های آتی دنبال خواهند کرد که البته در روزهای اخیر قیمت فرآورده‌های نفتی رشد چشم‌گیری داشته است که منجر به سودآوری مناسب شرکت‌های پالایشی در سال جدید بعد از گزارش‌های ضعیف فصل زمستان خواهد شد.  افزایش قیمت دلار آزاد و نیمایی، رشد قیمت محصولات آروماتیکی و پلیمری در روزهای اخیر و تجدید ارزیابی شرکت‌ها که پر قدرت‌تر از گذشته درحال انجام است، همچنان بازار سرمایه را جذاب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری قرار داده است.
کارشناسان معتقدند عرضه اولین صندوق دولت،  آزاد‌سازی سهام عدالت، پیش‌فروش خودرو و رشد قابل توجه بازار در فروردین که بدون اصلاح در روند صعودی آن شکل گرفته بود از مهمترین دلایل کاهش شاخص بورس در دو هفته اخیر بوده است. به گفته آنها اصلاح اخیر بازار در محدوده یک میلیون واحدی نگرانی زیادی نداشته و پیش‌بینی می‌شود بازار مجددا به روند پرقدرت صعودی خود برای فتح قله‌های جدید بازگردد.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال