امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
جزییات جلسه روز گذشته شورای‌عالی بورس اعلام شد
 
در پی تداوم روند ریزشی شاخص بورس طی یک هفته اخیر، روز گذشته جلسه شورای‌عالی بورس با حضور اعضای این سازمان و همچنین نماینده دولت و بانک مرکزی با هدف حمایت از بازار تشکیل و دراین نشست تصمیمات جدید برای تداوم رونق بازار سرمایه با رشد ملایم اتخاذ شد. بازگشت ساعت معاملات، افزایش حدنصاب در صندوق‌های با درآمد ثابت به 15 درصد و افزایش حد اعتباری کارگزاری‌ها با توجه به وضعیت‌ روز ‌و در جهت تقویت بخش تقاضا از تصمیمات مهم این جلسه بود. علاوه بر این در نشست شورای عالی بورس موضوع افزایش و ارتقای سیستم معاملات و رفع کندی آن بررسی و همچنین تصمیمات لازم در خصوص افزایش اعتبارات کافی برای خرید سهام عدالت اتخاذ شد. اطمینان دهی از عرضه ای‌تی‌اف دوم و احتمال عرضه ای تی اف سوم نیز از دیگر موضوعات مهم این نشست بود که رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آن را اعلام کرد؛ موضوعی که هفته گذشته یکی از دلایل مهم ریزش شاخص بورس بود که منجر به کاهش بیش از 50 درصدی بازدهی بازار سرمایه در یک هفته شد. اثرات این نااطمینانی از تصمیم سیاستگذاران البته در معاملات روز گذشته نیز ادامه داشت و بر این اساس شاخص با ۳۰ هزار و هشت واحد کاهش رقم یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد را ثبت کرد.
شورای‌عالی بورس در جلسه اخیر خود به‌منظور حمایت از بازار تصمیمات مهمی اتخاذ کرد. حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس با اشاره به جزییات این جلسه در خصوص عرضه ای‌تی‌اف دوم دولت گفت: «سازمان بورس و اوراق بهادار مجوزهای لازم برای عرضه این صندوق را صادر کرده است و ‌طبق برنامه‌ریزی‌ها، عرضه به‌موقع انجام می‌شود.»
وی با اشاره به اینکه عرضه این صندوق عمومی است و از طریق درگاه‌های بانکی و بازار سرمایه انجام می‌شود، ابراز داشت: «افراد با کد ملی هم می‌توانند صندوق دارا دوم را که مشتمل بر سهام شرکت‌های پالایشی است، خریداری کنند. البته، تعیین قیمت واحدهای این صندوق توسط هیئت دولت در حال بررسی است.»
قالیباف عرضه ای‌تی‌اف سوم را هم در دستور کار دانست و ادامه داد: «البته درخواستی هنوز از سوی سازمان خصوصی‌سازی به سازمان در این زمینه ارسال نشده است، اما این موضوع در دست پیگیری است.»
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار جلسه شورای‌عالی بورس را در راستای حمایت از بازار عنوان کرد و گفت: «در این جلسه در مورد سهام عدالت در شورای‌عالی بورس بررسی‌هایی انجام و قرار شد از اعتبارات کافی برای خرید سهام عدالت استفاده شود. سهام عدالت جزو سهام مهم و شرکت‌های بزرگ بازار است، ضمن اینکه قرار شد معاملات سهام عدالت به‌طور بلوکی توسط کارگزاری‌ها و نهادهای مالی انجام شود، بنابراین این سهام دیگر به‌صورت کد در بورس معامله نمی‌شود.»
قالیباف در خصوص شرایط منفی بازار طی چند روز اخیر اظهار کرد: «وضعیت بازار همواره تابع عرضه و تقاضاست. سرمایه گذاران باید بدانند که همیشه بازار صعودی نیست، بلکه قیمت‌ها از متغیرهای ‌موجود و اخبار و واقعیت‌های روز تأثیر می‌گیرد و این بازار همواره با ریسک همراه است.»
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: «تصمیمات اخیر شامل بازگشت ساعت معاملات، افزایش حدنصاب در صندوق‌های با درآمد ثابت به 15 درصد و افزایش حد اعتباری کارگزاری‌ها با توجه به وضعیت‌ روز ‌و در جهت تقویت بخش تقاضا انجام شد. البته درحال بررسی برای افزایش و ارتقای سیستم معاملات و رفع کندی آن نیز هستیم.»
وی همچنین اجرای سهام شناوری را مناسب دوران رونق دانست و عنوان کرد: «در شرایط فعلی، عرضه‌ای در این راستا انجام نخواهد شد.»
رییس سازمان بورس تصریح کرد: «بازار سرمایه همچنان توانایی صعود دارد ولی هرچقدر این افزایش با شیب ملایمتری صورت بگیرد، مناسبتر است. در چند هفته گذشته با وجود ریزش در بازار متغیرهای بنیادی بازار تغییری نکرده است.»
وی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد: «مازاد دارایی خود را به بازار وارد کنند. بازار سرمایه بازاری ‌است که سرمایه‌گذار باید در آن حوصله داشته باشد و صبر پیشه کند و در نظر داشته باشد که بازده‌ بازار سرمایه‌ در بلندمدت بیشتر از بازارهای دیگر است.»

    بازدهی بالای بورس در بلندمدت 
شاهین چراغی، عضو شورای‌عالی بورس هم که در این جلسه حضور داشت گفت: «در جلسه اخیر شورا تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد حقوقی‌ها که سهامدار عمده هستند، بازار را مورد حمایت قرار دهند.» وی  با اشاره به جزییات جلسه اخیر شورای‌عالی بورس گفت: «شورا به‌دقت تحولات بازار سرمایه را زیر نظر دارد و همچنان از سهامداران خرد حمایت خواهد کرد.»
وی ادامه داد: «به‌عنوان کارشناسی که بیش از 25 سال سابقه فعالیت در بازار سرمایه دارد، به سهامداران توصیه می‌کنم که نوسانات را جزو ذات بازار بدانند؛ سهامدارانی که فکر بلندمدت دارند و در بازار می‌مانند، بازدهی بسیار مناسبی کسب خواهند کرد.»
عضو شورای‌عالی بورس با تاکید به اینکه با حجم نقدینگی فعلی در کشور، بهترین بازاری که می‌توان آسوده‌خاطر و در بلندمدت به آن فکر کرد، بازار سرمایه است، خاطرنشان کرد: «مدل قیمت‌گذاری دارا دوم در دولت در دست بررسی است تا با جذابیت خوبی به مردم عرضه شود.»

   بورس ریزش نداشته  اصلاح شده است
حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای‌عالی بورس هم از حمایت‌های هوشمند دولت از بازار سرمایه خبر داد و گفت: «در جلسه‌ای که با حضور اعضا تشکیل شد، اعضای شورای‌عالی اظهار داشتند که اتفاقات چند روز اخیر در راستای اصلاح شاخص بوده است.»
وی اضافه کرد: «نظر اعضای شورای‌عالی بورس به‌اتفاق آرا این بود که تحولات اخیر بازار سرمایه ایران به‌نوعی اصلاح معمول بوده که در ذات بازار سرمایه است و نمی‌توان از آن تلقی ریزش داشت.» 
وی تصریح کرد: «همه بورس‌های‌دنیا، توام با ریسک هستند و در واقع، ذات بورس با نوسان همراه است.»
سلاح‌ورزی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که خود را بیش از پیش به دانش بورسی‌ تجهیز کنند و سرمایه‌های اصلی خود را به بورس ‌نیاورند و در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال