امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
بازار سرمایه با وجود حمایت های گاه و بیگاه دولت همچنان بر مدار نزول در حرکت است و اگرچه سرعت نزول آن کمی کاهش یافته اما وضعیت بازار همچنان از میل برای کاهش حکایت دارد. کارشناسان نسخه های کوتاه مدت را که اخیرا در بازار بورس شاهد بودیم دارای اثرات مخرب و طولانی در بورس می دانند و معتقدند دولت باید با افزایش عرضه و همچنین پرهیز از راهکارهای کوتاه مدت، سهامداران را برای سرمایه گذاری در این بازار تشویق کند. 
بهزاد صمدی، کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه حدود چهار هفته است که در پروسه اصلاح قرار دارد، اظهار کرد: «همچنان وضعیت شاخص خوب نیست. حمایت موقت دستوری مبنی بر جمع کردن صف فروش ها اتفاق می افتد اما حمایت دستوری در بازار نزولی محکوم به شکست است و یک جور فرصت خروج برای بازار ایجاد می کنند.»
وی ادامه داد: «سازمان بورس باید برنامه هایی که برای بازار می گیرد را بدون سر و صدا اجرا کند و از کل بازار حمایت کند نه فقط چند سهم. بازار همچنان در پروسه اصلاح است و فعلا علائمی مبنی بر بهبود اوضاع شاخص کل مشاهده نمی شود.»
این کارشناس بازار سرمایه به این سوال که بازار چه زمانی به تعادل می رسد، به ایسنا گفت: «احتمالا بازار در مهرماه به تعادل می رسد. زیرا در آن زمان فروش های تابستان تمام شده و اواخر مهرماه سود های محقق شده تابستان را شاهد هستیم که می تواند به بازار جهت بدهد.»
صمدی با بیان اینکه درحال حاضر بازار سرمایه یا صف خرید است یا صف فروش، گفت: «بازار باید از این پروسه صف خریدی و صف فروشی فاصله بگیرد. بازار باید به طرف سهمی برود که سودآور است و هرچه به پایان سال نزدیک می شویم به روند سودسازی خود ادامه دهد. بازار باید تحلیلی برخورد کند.»
وی ادامه داد: «درحال حاضر شاخص یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد کف است و اگر از این پایین تر رود باید اصلاح عمیق تر می شود.»
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه احتمالا سهام داران جدید در زیان هستند، اظهار کرد:  «سهام داران جدید در زیان هستند و باید مدیریت سرمایه انجام دهند. احتمالا طی پنج ماه گذشته سهم هایی بودند که صرفا به دلیل ورود نقدینگی رشد کردند.سهام داران باید زمانی که بازار به تعادل رسید به جای این سهم ها، سهم های ارزنده خریداری کنند.»
صمدی با تاکید بر اینکه بازار با حمایت دستوری به تعادل نمی رسد، عنوان کرد: «فعلا هیچ علائیم تکنیکالی خوبی مبنی بر بازگشت پرقدرت برای جذب نقدینگی در بازار سرمایه وجود ندارد. درحالی که همه عوامل از جمله قیمت دلار برای رشد بازار فراهم است اما در این شرایط لازم است که روان شناسی بازار بهبود پیدا کند. سازمان هم باید دست از مسکن های دستوری بردارد و اجاز ه دهد بازار راه خود را برود.»
محمدمهدی سماواتی، یکی دیگر از کارشناسان بورس نیز به سهامداران توصیه کرد که در روزهای ریزش هیچ اقدامی نکنند. در هر صورت آنچه از اظهارات تمامی کارشناسان برآورد می شود این است که بازار سرمایه در میان مدت و بلند مدت با سودآوری همراه است. اگرچه به گفته آنها این میزان سودآوری همانند ماه های ابتدایی امسال نخواهد بود. 
البته در این میان نیز برخی سهامداران از فرصت های نوسانی بورس استفاده کرده و سهام را در قیمت پایین خریداری و در قیمت بالا به فروش می رسانند. 
کارشناسان به مردم توصیه می‌کنند برای حضور در بازار سرمایه حتی الامکان از روش سهامداری مستقیم خودداری کرده و در ابتدا با خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌های با درآمد ثابت یا صندوق‌های مختلط استفاده کنند و کم کم وارد سهامداری شوند و آن هم ابتدا از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری که خودشان چندین شرکت زیر مجموعه دارند، استفاده کنند تا ریسک سرمایه گذاری آنها کاهش یابد.
همچنین عمده کارشناسان می‌گویند، سهامداران از کانالهای فضای مجازی، سیگنال فروشان و افرادی که به دروغ خود را کارشناس بورس معرفی کرده‌اند، پرهیز کرده و در عوض از شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری دارای مجوز، از سازمان بورس و یا سازمان اوراق بهادار مشورت بگیرند و از رفتار هیجانی خودداری کنند که برخی از افراد سودجو در کمین سهام آنها هستند تا سهام مردم را با تشکیل صف‌های غیرواقعی فروش، ارزان خریداری کرده و از دستشان خارج کنند.
در معاملات روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ریزش 52 هزار و 902 واحد به رقم یک میلیون و 631 هزار و 883 واحد رسید.
شاخص کل با معیار هموزن روز گذشته با کاهش 6619 واحد به رقم 449 هزار و 374 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار به بیش از 6 میلیون و 96 هزار میلیارد تومان رسید. روز گذشته معامله گران در بورس تهران بیش از 12.9 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 772 هزار نوبت معامله و به ارزش 8 هزار و 124 میلیارد تومان دادوستد کردند.
اگر ارزش معاملات روز گذشته در فرابورس ایران را که به 4410 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، روز گذشته معامله گران بیش از 12 هزار و 500 میلیون تومان در بورس و فرابورس ایران داد و ستد کردند.
همچنین طبق اعلام فرابورس بیش از 5.5 میلیون نفر از عرضه اولیه سهام شرکت پیوند گستر پارس در نماد «بپیوند1» در روز سه شنبه شرکت کردند.
با نگاهی به شاخص‌های بورسی در می‌یابیم روز گذشته عمده شاخص‌های بورس ریزش کردند. شاخص کل بورس روز گذشته 3.1 درصد افت کرد، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 3.1 درصد کاهش یافت، شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 1.4 درصد ریزش داشتند. شاخص آزاد شناور 3 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 3.3 درصد ریزش داشت و شاخص بازار دوم 2.8 درصد کاهش یافت.
روز گذشته عمده نمادهای مهم بورسی در ریزش شاخص مؤثر بودند به گونه‌ای که نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، شستا، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، مخابرات ایران و پالایشگاه نفت تهران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند. روز گذشته نمادهای پربیننده در بورس تهران شامل فولاد مبارکه، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و سایپا بودند. روز گذشته در فرابورس ایران هم وضعیت تعریف آن چنانی نداشته و شاخص کل در پایان معاملات با ریزش 431 واحد به رقم 17 هزار و 357 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 132 هزار میلیارد تومان رسید.
روز گذشته معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از یک میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 802 هزار نوبت معامله و به ارزش 4415 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
روز گذشته نمادهای سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.
نمادهای پربیننده روز گذشته در فرابورس ایران شامل بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، آریا ساسول، مادیرا، توسعه و عمران استان کرمان و سمگا بودند.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال