امروز ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 افت ۲۳ هزار واحدی نماگر بورس
شاخص کل در بازار بورس روز گذشته  ۲۳ هزار و ۲۰۹ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد رسید.
براساس معاملات روز گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۶ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۹۵۱ واحد کاهش به ۳۹۸ هزار ۷۱۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۲۷۸ واحد افت به ۲۶۱ هزار و ۲۶۹ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۱۵ هزار و ۴۴۱ واحد و شاخص بازار دوم ۵۳ هزار و ۴۳ واحد کاهش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۳۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۶۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۶۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۷۳۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۶۵ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۹۸ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۵۲ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۲۳۶ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۲۲۵ واحد، باما (کاما) با ۱۸۳ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۱۶۶ واحد، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۵۱ واحد، سرماگذاری خوارزمی (وخارزم) با ۱۵۱ واحد و کالسمین (فاسمین) با ۱۲۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۲۷۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۷۴۵ واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و ۲۴۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۸۹۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۵۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۲۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۴۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۹ واحد،توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۹۵۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان ) با ۸۷۲ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۸۱۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۷۷۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۷۲۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۵۹۸ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۵۸۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.  برپایه این گزارش، روز گذشته نماد ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان‌، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، صنعتی زر ماکارون،‌ فولاد مبارکه اصفهان و تولید نیروی برق آبادان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و ۲۰۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.
شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۱۲۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۸۳۳ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار دو میلیارد و ۲۴۸ هزار برگه سهم به ارزش ۴۰ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.
 
حقوقی‌ها به مسئولیت‌های خود  در بورس عمل کنند
مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن امیدواری به بهبود شرایط بورس در هفته‌های آتی، بر ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد شرکت‌های حقوقی در بورس تاکید کرد و گفت: سرعت تغییرات بورس چندان مطلوب نیست و انتظار است تغییرات با سرعت بیشتری اتفاق افتاد.
وی تلاطم‌های صعودی و نزولی بازار ارز را در هر دو حالت طبیعی ندانست و گفت: خوشبختانه جلسات متعددی در رابطه با بازار بورس در مجلس با حضور مسئولان مرتبط برگزار و مصوبات این جلسات به مرور در وضعیت بازار بورس مشهود می شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرعت تغییرات بازار بورس چندان مطلوب نیست و انتظار است تغییرات با سرعت بیشتری اتفاق افتاد، افزود: تاکید شده است ساز و کار و قواعد بازار متناسب با تحولات بازار تغییر کند، چراکه نمی‌توان با همان قواعد قبلی کار را پیش برد.
وی با اعتقاد به اینکه ممکن است تا استقرار قواعد جدید، شاخص بورس همراهی کافی را نداشته باشد و به مسیری دیگری رود، اضافه کرد: هرچند مجموعه تغییرات نسبت به چند هفته قبل بهتر شده، بدین معنا که اگر شاخص بورس منفی است، این منفی بودن چندان شدید نیست.
طغیانی با ابراز امیدواری از اینکه بورس در هفته‌های آتی وضعیت بهتری پیدا کند، افزود: بازارگردانی‌ها، عملکرد حقوقی‌ها به مسئولیت‌های خود، از جمله عوامل قرار گرفتن بازار بورس در وضعیت قابل قبول و مثبت است. 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد شرکت‌های حقوقی در بورس تاکید کرد و دلیل این تاکید را آگاهی از ساز و کار بورس، قدرت، پول و بازارگردانی آن‌ها دانست.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال