امروز ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

رشد 5 هزار واحدی شاخص بورس 
شاخص بورس در جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه با ثبت رشد ۵هزارواحدی روبرو شد. در جریان دادوستدهای روز گذشته بازار سرمایه بیش از 5میلیارد و 565میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 7هزار و 290میلیارد تومان در بیش از 928هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 5هزار و 860واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 175هزار و 584واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز گذشته به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر و فولاد خوزستان شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی ممتعادلی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 1528واحد رشد، شاخص‌های کل (هم‌وزن) 92واحد و قیمت (هم‌وزن) 60واحد افت و شاخص‌های آزاد شناور 5930واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب 4777 و 10162 واحد رشد کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 296میلیون ورقه به‌ارزش 14هزار و 508میلیارد تومان در 281هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 40واحد رشد کرد و در ارتفاع 16هزار و 945واحد قرار گرفت.
در این بازار هم روز گذشته بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، ذوب آهن اصفهان و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

کاهش جزیی قیمت خودرو
در زمان حاضر به‌اعتقاد فعالان بازار قیمت انواع خودروهای داخلی همان قیمت دی ماه است و حتی روند نزولی خود را مدام طی می‌کند.
در خودروهای داخلی کاهش قیمتها روز گذشته بین یک تا 3 میلیون تومان بوده است به‌نحوی که سمندال‌ایکس با کاهش 1 میلیون تومانی 175 میلیون تومان، سمند سورن 238 میلیون تومان، پژو 20 تیپ دو با قیمت 185 میلیون تومان و پژو206 تیپ پنج با قیمت 248 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
همچنین پراید 111 با کاهش یک میلیون تومانی 127 میلیون تومان، پراید 131 با کاهش دو میلیون تومانی 107 میلیون تومان، تیبا صندوقدار با کاهش سه میلیون تومانی 119 میلیون تومان و تیبادو با قیمت 129 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
به‌اعتقاد فعالان بازار روند کاهش قیمتها در بازار خودرو تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و کسادی همچنان در معاملات حاکم است.

تداوم کاهش قیمت‌ها در بازار ارز
نرخ انواع ارز در ادامه روند نزولی خود با کاهش بیشتری مواجه شد، به طوری که دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد، هر دلار روز گذشته (یکشنبه) در صرافی‌های بانکی ۲۳ هزار و ۹۹۰ تومان معامله شد. نرخ هر یورو نیز به ۲۸ هزار و ۸۷۳ تومان رسید. قیمت دلار نسبت روز کاری گذشته حدود ۴۶۲ تومان کاهش یافت.
قیمت فروش یورو روز گذشته با کاهش ۶۶۳ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری گذشته (شنبه) به ۲۸ هزار و ۸۷۳ تومان رسید.
روز گذشته قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۵۷۴ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۵۰۶ تومان بود. همچنین قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۳ هزار و ۷۵۳ تومان و قیمت فروش آن ۲۳ هزار و ۹۹۰ تومان بود.
علاوه بر این، نرخ خرید یورو در بازار ۲۸ هزار و ۵۸۷ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۸۷۳ تومان اعلام شد.

انتشار اسکناس ۵۰ هزار ریالی جدید 
سری سوم اسکناس ۵۰ هزار ریالی با طرح آرامگاه حافظ در پشت این اسکناس، توسط بانک مرکزی منتشر شد.  از ویژگی‌های امنیتی اسکناس جدید ۵۰ هزار ریالی می‌توان به طراحی خطی سه بعدی، تصویر مکمل طرح مخفی، چاپ برجسته، ریز نوشته (میکرو پرینت) علامت مخصوص روشندلان، واتر مارک، نخ امنیتی پنجره‌ای هولوگرافیک، نخ امنیتی پنهان و شماره سریال اشاره کرد.

وعده دوباره حمایت از سهامداران خرد
محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی از  حمایت از سهامداران خرد خبر داد که در ماه های گذشته بارها این وعده به سهامداران داده شده است. 
وی با بیان این‌که بازار سرمایه بازاری ارزشمند بوده و رشد خواهد کرد، گفت: باید از ادبیات سیاسی در مورد بازار سرمایه دوری کنیم و علمی و تخصصی صحبت کنیم. حدود 62 میلیون سهامدار در بازار سرمایه وجود دارد و چشم مردم به این بازار است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که به دلیل محدودیت‌ها، وضعیت سرمایه گذاری در کشور طی 10 تا 12 سال گذشته مطلوب نبوده است، اظهار کرد: بازار سرمایه باید به سمت توسعه سرمایه گذاری از طریق شفافیت حرکت کند. دولت و مجلس شورای اسلامی باید به سرمایه گذاران افق بلندمدت ارائه دهند.
وی ادامه داد: نمی‌توان به سرمایه گذار گفت قیمت گاز اینقدر است اما فردا چون مشکلاتی از قبیل بودجه وجود دارد قیمت را افزایش داد. سرمایه گذار باید آگاه باشد که تا 10 سال آینده چه مکانیزمی بر قیمت‌ها حاکم است. باید به سرمایه گذار فرمول قیمت گذاری در آینده در صنایع مختلف داده شود.
دهقانی دهنوی با تاکید بر این‌که بورس کالا نیاز به توسعه دارد به افتتاح معاملات قرارداد آتی نقره اشاره کرد و گفت: صدها کالا و محصول دیگر در کشور وجود دارد که می‌تواند در بورس کالا عرضه شوند و به بازار جهانی راه پیدا کنند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این که بازار اوراق بهادار هم مانند بورس کالا نیاز به توسعه دارد، گفت: نهادهای مالی پیش از این به دو تا سه میلیون نفر خدمات ارائه می‌کردند اما در حال حاضر باید به چند ده میلیون نفر خدمات دهد بنابراین نیاز به ارتقاء دارند. در کشوری به این عظمت ما فقط 10 شرکت تامین سرمایه داریم باید تعداد این شرکت‌ها بیشتر شود و متناسب با نیاز واقعی شرکت‌ها خدمات دهند.
وی با اشاره به اینکه در سازمان بورس بحث نظارت اصل کار است توضیح داد: هیچ نهاد نظارتی در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که 100 درصد تخلفات را پیدا می‌کند. در دنیا بخشی از کشف تخلف‌ها از طریق گزارش‌های مردمی صورت می‌گیرد بنابراین ما دیده‌بان بازار را طراحی کردیم و باید توسعه دهیم.
دهقانی دهنوی از ارائه دو برنامه برای افزایش نظارت بر بازار سرمایه خبر داد و گفت: برنامه نخست بزرگ‌تر شدن گروه نیروی انسانی در سازمان است و برنامه دوم راه اندازی یک سیستم نظارتی است که بتواند به صورت خودکار معاملات را بررسی کرده و تخلفات را پیدا کند. زمانی که از تخلف صحبت می‌کنیم معامله گر باید بداند منظور چیست و نمی‌شود تخلف سلیقه‌ای باشد.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال