امروز ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
پایین‌ترین ارزش معاملات خرد بورس در یک سال گذشته ثبت شد
سایه ابهام بر بازار سرمایه، کابوس تکراری و روزهای تلخی را برای سهامداران رقم زده است. روز گذشته شاخص بورس با ریزش حدود 11 هزار واحدی، نهمین افت متوالی خود در سال جاری را تجربه کرد. همچنین در معاملات دیروز بازار سرمایه کمترین ارزش معاملات خرد در یک سال گذشته ثبت شد. در این شرایط آن چیزی که میل فروش را در روزهای گذشته تشدید کرده جا خالی دادن سهامداران و صبر آنها برای کاهش ابهامات سیاسی است.
بورس تهران به دلیل خبرهای سیاسی و مذاکرات برجام، روند کاهشی پیدا کرده و علیرغم اینکه اکثر کارشناسان می‌گویند اکثر سهام موجود در بازار به قیمت کف رسیده و ارزنده شده‌اند اما با این حال شاخص بورس همچنان ریزش می‌کند. گر چه میزان رشد شاخص بورس در سال گذشته 155 درصد بود که نشان می‌دهد به طور میانگین بازدهی سرمایه گذاری در بورس ظرف یکسال 1.5 برابر بوده است که هیچ بازار دیگری چنین بازدهی را نمی‌دهند.

   مسیر بورس در سه ماه آینده
برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به ماه های پایانی دولت و علاقه دولت ها در چنین شرایطی برای ارائه کارنامه مثبت از عملکرد خود، وضعیت شاخص بهبود نسبی پیدا می کند. در مقابل اما برخی از کارشناسان اعتقادی به بهبود وضعیت شاخص در چند ماه آتی را ندارند و معتقدند تکلیف بازار سرمایه که در دو سال گذشته ضریب نفوذ آن افزایش یافته  در دولت بعدی مشخص می شود. گروه سوم از کارشناسان بازار سرمایه نظری بین این دو دارند و معتقدند با شرایط فعلی بورس، به صورت کج دار و مریز است. در این شرایط نه می توان رشد نیمه ابتدایی سال گذشته را از آن انتظار داشت و نه باید بدبینی مطلق درباره آن متصور شد. 
در هر صورت سخن گفتن و پیش بینی بازار در شرایط فعلی کار بسیاری دشواری است و تا نبود چشم انداز مشخص امیدی به تغییر ذائقه بازار در شرایط فعلی وجود ندارد. 
برخی از کارشناسان هم با اشاره به اخبار بین الملل، معتقدند با توجه به احتمال کاهش نرخ دلار در این شرایط،  صنایع غیردلاری وضعیتی مطلوب پیدا می کنند. 
مجتبی معتمد نیا، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که استراتژی سهامداران در این مدت چه باید باشد گفت: بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که اگر نخواهیم در حوزه بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنیم، در کدام بازار می‌توانیم ورود کنیم؟ واقعیت این است که بازار سرمایه به قیمت‌تر از بازارهای دیگر است. حداقل این است که اکنون اصلاح شدیدی نمی‌توان روی کلیت بازار متصور بود.  

   وضعیت معاملات روز گذشته
شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران، روز گذشته با 10 هزار و 899 واحد کاهش همراه شد. همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 1256 واحد به رقم 437 هزار و 115 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به رقم 4 میلیون و 994 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران روز گذشته در بورس تهران بیش از 1.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 243 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 197 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
اگر ارزش معاملات روز گذشته فرابورس که به بیش از 13 هزار و 578 میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم معامله‌گران دو بازار روز گذشته بیش از 15 هزار و 775 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری پالایش یکم هنوز با 27 درصد زیان همراه هستند‌، قیمت هر واحد که روز اول 10 هزار تومان فرخته شد،‌روز گذشته به نرخ 7346 تومان فروخته شد. در حالی که مدیران دولتی بارها قول دادند،‌خرید پالایش یکم با تخفیف 20 درصدی دولت،‌ سود خواهند برد. همچنین شاخص آزاد شناور 0.76 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس فقط 0.9 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.82 درصد کاهش یافت.
نمادهایی که قبلا شاخص‌ساز بودند روز گذشته در کاهش شاخص اثرگذار بودند، به گونه‌ای که نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس، معدنی دماوند، پالایش نفت اصفهان و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.
نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل شستا، ملی مس ایران، زامیاد، معدنی اپال کانی پارس، معدنی دماوند، تأمین سرمایه امین و پتروشیمی بوعلی‌سینا بوده‌اند.
روز گذشته در فرابورس ایران شاخص کل با 7 واحد رشد به رقم 17 هزار و 924 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک  میلیون و 218 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران روز گذشته در فرابورس ایران بیش از 568 میلیون سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 77 هزار نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 578  میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نمادهای بیمه پاسارگاد، هلدینگ معدنی خاورمیانه، سنگ‌آهن گهرزمین، مدیریت انرژی امید تابان حور، به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای آریاساسول، پتروشیمی مارون و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابوس را داشتند. نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، پلیمر آریا ساسول، توسعه مسیر برق گیلان، مدیریت انرژی امیدتابان هور، امتیاز تسهیلات مسکن اسفند، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و تولید برق ماهتاب کهنوج بودند.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال