امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
۱۳۰ برنامه عمق ساخت داخل در صنعت قطعه سازی
به گزارش خبرخودرو ٬ امروز پنج شنبه در جریان بازدید فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت و تابش رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان از تعدادی از شرکت های تولیدکننده قطعات خودرو ، ضمن تبیین پتانسیل بالای صنعت قطعه سازی بر برنامه های وزارت صنعت بر تعمیق بخشی عمق ساخت قطعات داخلی تاکید شد.
 
به گزارش خبرخودرو ٬ امروز پنج شنبه در جریان بازدید فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع  وزیر صنعت، معدن و تجارت و تابش رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان از تعدادی از شرکت های تولیدکننده قطعات خودرو ، ضمن تبیین پتانسیل بالای صنعت قطعه سازی بر برنامه های وزارت صنعت بر تعمیق بخشی عمق ساخت قطعات داخلی تاکید شد.
 
 فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن تجارت در حاشیه بازدید از فرآیند تولید قطعات خودرو در پاسخ به این سوال که وزارت صنعت چه برنامه ای برای حفظ اشتغال یک میلیون شاغل در حوزه صنعت قطعه سازی دارد، گفت: با توجه به اهمیت و سهم صنعت قطعه سازی در اشتغال کشور و نیز با تاکید بر اهداف دشمن در لطمه وارد کردن به این صنعت، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه هایی را برای تعمیق بخشی به عمق ساخت قطعات داخلی دارد و امروز با بازدید از این توانمندی ها در صنعت قطعه سازی؛ در جریان ۱۳۰ برنامه عمق ساخت داخل در صنعت قطعه سازی قرار گرفتیم.
 
وی افزود: طبق بر آوردهای صورت گرفته حدود ۶۸ برنامه از این برنامه ها برای سال جاری قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت و زمینه به حداقل رسیدن وابستگی به خارج را فراهم می کند.
 
مقیمی با تاکید بر تضمین حفظ و صیانت اشتغال در صنعت قطعه سازی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اعتقاد دارم که در دوران فشار و تحریم قابلیت کارآفرینی و خلاقیت بیش از گذشته ایجاد می شود و این همان فرصت هایی است که مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند که فرصت های تحریم را نادیده نگیریم، گرچه باید برای محدودیت های ایجاد شده نیز راهکار تعریف کنیم که یکی از این راهکارها در کنار سایر راهکارهای پیش بینی شده ، تعمیق بخشی به عمق ساخت داخل است.
 
تعمیق بخشی عمق ساخت قطعات داخلی در دستور کار وزارت صنعت 
معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در ادامه گفت: با توجه به در اختیار داشتن‌منابع مادی، انسانی و فکری این تنها گزینه ما برای مقابله با تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران خواهد بود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا صنعت قطعه سازی توانایی کمک به رشد صنعت خودروسازی کشور را خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه ۸۲ درصد از خودروهای پر تیراژ را قطعه تشکیل می دهد و تنها ۱۸ درصد در داخل کمپانی های خودروسازی متمرکز است؛ امروز در این بازدید توان بالای صنعت قطعه سازی را مشاهده کردیم، بنابراین هرچه صنعت قطعه سازی توانمند تر باشد بطورحتم خودروسازها نیز در شرایط بهتری می توانند، فعالیت کنند.
 
مقیمی ضمن تشکر از تلاش های انجام شده در صنعت قطعه سازی کشور به جهت ارتقاء کیفیت و داخلی سازی در خصوص اتخاذ راهکارهای در کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت برای صنعت قطعه سازی به جهت برون رفت مشکلات بیان داشت: باید شرایط لازم را برای تامین قطعات خودروسازها فراهم کنیم و حفظ یک میلیون شاغل در صنعت قطعه سازی در زنجیره قطعه سازان، خودروسازها و خدمات پس از فروش نهادینه شده است و در کل این پتانسیل در زیرساخت های این صنعت و مدیران آن وجود دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: پتانسیل هایی که هم اکنون در صنعت قطعه سازی مشاهده می کنیم؛ زاییده تحریم های گذشته بوده و قطعا این تحریم ها نیز دستاوردهایی در تعمیق بخشی ساخت داخل قطعات مورد نیاز کشور به همراه دارد که خود می تواند کشور را در مسیر دستیابی به اهداف صنعتی بیش از پیش کمک نماید.
 
تعمیق بخشی عمق ساخت قطعات داخلی در دستور کار وزارت صنعت 
معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت افزود : بدون تردید این مجموعه اقدامات و توجه به این حوزه نه تنها منجربه کاهش نیروی انسانی نخواهد شد بلکه برای تامین نیازهای ساخت داخل ، نیروی انسانی بیشتری در مدار تولید قرار خواهد گرفت و اشتغالزایی بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

فرصت سوزی های گذشته آتش کنونی مشکلات صنعت قطعه سازی را برافروخته است

به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام می کند که تحریم و سوءمدیریت داخلی، مشکلات بسیاری را برای صنعت قطعه سازی ایجاد کرده و اگر در گذشته، فرصت سوزی های بسیار درخصوص توانمندسازی، ارتقاء و استقلال قطعه سازان انجام نمی شد امروز وضعیت بهتر بود.

به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام می کند که تحریم و سوءمدیریت داخلی، مشکلات بسیاری را برای صنعت قطعه سازی ایجاد کرده و اگر در گذشته، فرصت سوزی های بسیار درخصوص توانمندسازی، ارتقاء و استقلال قطعه سازان انجام نمی شد امروز وضعیت بهتر بود.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرودرخصوص احتمال توانمندی و استقلال قطعه سازان در شرایط تحریم گفت: در کوتاه مدت می توان درخصوص موضوع تحریم تحقیق و مطالعه کرد و آن را مورد آنالیز قرار داد و نیازها را معین و به آن فکر کرد اما این تفکر و اندیشه و مهندسی مجدد در مدت کوتاه 1 سال نمی تواند عملی شود.

وی گفت: در حوزه قطعه سازی به هر دلیلی که شاید نام آن سوء مدیریت باشد فرصت سوزی های بسیاری صورت گرفته، ما باید از سالها پیش به فکر توانمندی و استقلال قطعه سازان و تولید داخل می بودیم و اگر عرق ملی بیشتری وجود داشت بسیاری از قطعاتی که اکنون باید از خارج از کشور وارد شود تا امروز ساخت داخل شده بود.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: تحریم در کوتاه مدت منجر به جایگزینی محصول و تولید داخل نخواهد شد اما تفکر داخلی سازی وجود دارد که اگر از سالها قبل این تفکر وجود داشت و اجرایی می شد اکنون -بخصوص در حوزه خودروهای پراید و 405 - مشکلات کمتری داشتیم چراکه این اتفاق در خصوص این دسته از خوردوها بسیار راحت تر قابل انجام بود.

رضایی درخصوص وضعیت صنعت قطعه سازی 1 سال پس از نقض برجام گفت: صنعت قطعه سازی یک صنعت استراتژیک است و اگر با دانش فنی و تکنولوژی روز پیش نرود و فرصت سوزی وجود داشته باشد مشکلات افزون خواهد شد. اگر بعد از برجام که خودروسازان رده اول دنیا به ایران آمدند ارتقاء سطح دانش قطعه سازی و تکنولوژی و مسائل سخت افزاری در قراردادها مورد توجه خودروسازان و حاکمیت قرار می گرفت اکنون شرایط بهتر بود؛ ما قطعه سازان متوجه موضوع هستیم اما از نظر اقتصادی و ضوابط دستمان بسته بود.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: اگر در فرصت برجام به این مسائل و توانمندی قطعه سازان اندیشیده می شد، با همکاری جامعه خودروسازی و قطعه سازی و حمایت و پشتیبانی حاکمیت، وضعیت امروز بهتر از این بود و سطح دانش و تکنولوژی و حیطه نرم افزاری وسخت افزاری امروز وضعیتی دو برابر بهتر داشت اما آن فرصت از دست رفت و با وجود هوشمندی و بینش، امروز مشکلات فراوان وجود دارد.

وی درخصوص انواع قطعاتی که تحریم منجر به اخلال در تولید آنها شده، گفت: عمدتا تولید و واردات قطعات های-تک و الکترونیکی مثل ECU و ایربگ و قطعات گیربکس و بخشی از قطعات موتور کاهش یافته زیرا این قطعات یا وارد می شد و یا به صورت CKD و یا به صورت قطعات نیمه ساخته بخشی از خارج و بخشی از داخل تامین و تولید می شد، بخشی از قطعات را نیز خودروسازان مستقیما وارد می کردند.

رضایی افزود: آمریکا در ابتدا صنعت استراتژیک خودرو و قطعه را مورد تحریم قرار داد و برای بیمه ها، حمل و نقل و بانک ها محدودیت ایجاد کرد و بنابراین شاهرگ ارتباطی برای این قطعات تقریبا قطع است، البته بخش خصوصی تا حدی تحریم ها را دور می زند اما دور زدن تحریم ها نیز بسیار دشوار است و منجر به افزایش قیمت ها به میزان 20 تا 30 درصد می شود زیرا این امر، مسائل خاص خود را دارد و شرایط برای تولید این قطعات عادی نیست.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: با مراجعه به خودروسازی ها مشاهده می شود که حدود 150 هزار خودرو ناقص کف کارخانجات وجود دارد که به دلیل عدم تامین درصد کمی از قطعات، امکان تکمیل و ارائه به بازار را ندارند.


دولت رونق ساخت داخلی را به دست قطعه سازان سپرد

به گزارش خبرخودرو ٬ صنعت قطعه‌سازی خودرو در کشور امروز با وجود فشارها و مشکلات مختلف حوزه تولید با تنگناهای جدی روبه‌رو بوده که حمایت از کارآفرینان و اتخاذ سیاست‌های راهبردی می‌تواند به رفع موانع کیفی و حتی رشد ارزش افزوده این بخش بینجامد.

به گزارش خبرخودرو ٬ صنعت قطعه‌سازی خودرو در کشور امروز با وجود فشارها و مشکلات مختلف حوزه تولید با تنگناهای جدی روبه‌رو بوده که حمایت از کارآفرینان و اتخاذ سیاست‌های راهبردی می‌تواند به رفع موانع کیفی و حتی رشد ارزش افزوده این بخش بینجامد.

تولید خودرو و در سال‌جاری با وجود تلاش خودروسازان برای افزایش تیراژ روزانه، باز هم دچار مشکلات و چالش‌های فراوانی شده است. طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن‌وتجارت تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین امسال و نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۳۲درصد کاهش یافته است که بسیاری از این خودرو‌‌ها به دلیل کمبود قطعات و به‎صورت ناقص تولید شده‌اند و در انتظار رسیدن قطعات، تکمیل و تحویل به مشتریان هستند.

این در حالی است که با توجه به وضعیت فعلی تولید و کاهش آن از سال گذشته تاکنون، در صورتی که امکان تکمیل این تعداد خودرو ناقص فراهم شود و عرضه آن به بازار سرعت بگیرد، می‌توان به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود. اما آن‎طور که دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید، کمبود نقدینگی و قطعات باعث شده است خودروسازان برای تولید با مشکل مواجه شوند.

نعمت‌بخش درباره ملزومات تکمیل این ۱۵۰هزار دستگاه خودرو ناقص،‎می‌گوید: تدابیر و تمهیدات دولت باید برای تامین نقدینگی خودروسازان به منظور پرداخت مطالبات قطعه‌سازان اجرایی شود تا قطعات موردنیاز به خط تولید برسد.

وی اظهار داشت: قطعه‌سازان برای تامین مواد اولیه داخلی و خارجی خود با مشکل مواجه‌ هستند، فرآیند تامین قطعه طولانی شده و مشکلات ارزی نیز همچنان وجود دارد. بر این اساس اگر به داد این صنعت نرسیم ادامه تولید میسر نخواهد بود.

دعوت از صنعتگران برای ساخت داخلی قطعات

در راستای تحقق برنامه توسعه تولید وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور دستوری خطاب به معاون امور صنایع خود بر ایجاد نمایشگاه قطعات وارداتی شرکت‌های بزرگ و فعال و دعوت از صنعتگران و قطعه‌سازان برای ساخت داخلی کردن این قطعات تاکید کرد. رضا رحمانی در این ابلاغ خطاب به فرشاد مقیمی، مسوول پروژه‌های ساخت داخل وزارت صمت آورده است: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در سال رونق تولید ضرورت دارد به تمامی شرکت‌های فعال و بزرگ از جمله شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، تراکتورسازی تبریز، آلومینیوم‌سازان، شرکت ملی مس، گل‌گهر، چادرملو، سنگان، ایزوایکو، تولید‌کنندگان سیمان، نیروگاه‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، گروه مهنا و.‌.‌. ابلاغ شود که نسبت به ایجاد نمایشگاه قطعات و ملزومات وارداتی مورد نیاز خود اقدام کرده و با فراخوان عمومی از تمامی صنعتگران و قطعه‌سازان برای ساخت داخل کردن آن دعوت کنند. وی در این ابلاغ تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها تا زمان داخلی‌سازی قطعات موردنیاز باید ادامه داشته و گزارش ماهانه از عملکرد و نتایج این موضوع ارائه شود.

در همین رابطه پنجشنبه در جریان بازدید فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت و تابش رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان از تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو‌، ضمن تبیین پتانسیل بالای صنعت قطعه‌سازی بر برنامه‌های وزارت صنعت بر تعمیق‌بخشی عمق ساخت قطعات داخلی تاکید شد.

از سوی دیگر شرکت‌های قطعه‌ساز باوجود مشکلات همچنان در مسیر توسعه تولید در حرکت‌اند. یکی از آنها، شرکت کروز است که از بدو پیدایش خود در سال ۱۳۶۱ تاکنون، استراتژی مشخصی را به عنوان مبنای کار خود در نظر داشته است؛ تامین قطعات و سیستم‌های با کیفیت و مطمئن جهت بر‌آورده کردن نیازهای صنایع کشور‌ همگام با استفاده از فرصت‌های موجود جهت نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی. به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید‌کننده قطعات خودرو کشور، این وظیفه ماست که کیفیت و قابلیت‌های خودرو‌های تولید شده در ایران را بهبود دهیم.

جریان ۱۳۰ برنامه عمق ساخت داخل در صنعت قطعه‌سازی

فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از فرآیند تولید قطعات خودرو در پاسخ به این سوال که وزارت صنعت چه برنامه‌ای برای حفظ اشتغال یک میلیون شاغل در حوزه صنعت قطعه‌سازی دارد، گفت: با توجه به اهمیت و سهم صنعت قطعه‌سازی در اشتغال کشور و نیز با تاکید بر اهداف دشمن در لطمه وارد کردن به این صنعت، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی را برای تعمیق‌بخشی به عمق ساخت قطعات داخلی دارد و با بازدید از این توانمندی‌ها در صنعت قطعه‌سازی، در جریان ۱۳۰ برنامه عمق ساخت داخل در صنعت قطعه‌سازی قرار گرفتیم.

وی افزود: طبق بر‌آوردهای صورت گرفته حدود ۶۸برنامه از این برنامه‌ها برای سال‌جاری قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت و زمینه به حداقل رسیدن وابستگی به خارج را فراهم می‌کند.

مقیمی با تاکید بر تضمین حفظ و صیانت اشتغال در صنعت قطعه‌سازی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اعتقاد دارم که در دوران فشار و تحریم قابلیت کارآفرینی و خلاقیت بیش از گذشته ایجاد می‌شود و این همان فرصت‌هایی است که مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند که فرصت‌های تحریم را نادیده نگیریم، گرچه باید برای محدودیت‌های ایجاد شده نیز راهکار تعریف کنیم که یکی از این راهکارها در کنار سایر راهکارهای پیش‌بینی شده، تعمیق‌بخشی به عمق ساخت داخل است.

معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در ادامه گفت: با توجه به در اختیار داشتن‌ منابع مادی، انسانی و فکری این تنها گزینه ما برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران خواهد بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا صنعت قطعه‌سازی توانایی کمک به رشد صنعت خودروسازی کشور را خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه ۸۲ درصد از خودروهای پر‌تیراژ را قطعه تشکیل می‌دهد و تنها ۱۸ درصد در داخل کمپانی‌های خودروسازی متمرکز است امروز در این بازدید توان بالای صنعت قطعه‌سازی را مشاهده کردیم، بنابراین هرچه صنعت قطعه‌سازی توانمندتر باشد به طور حتم خودروسازها نیز در شرایط بهتری می‌توانند فعالیت کنند.

مقیمی ضمن تشکر از تلاش‌های انجام شده در صنعت قطعه‌سازی کشور به جهت ارتقای کیفیت و داخلی‌سازی در خصوص اتخاذ راهکارهای در کوتاه‌مدت، بلند‌مدت و میان‌مدت برای صنعت قطعه‌سازی به جهت برون‌رفت از مشکلات بیان کرد: باید شرایط لازم را برای تامین قطعات خودروسازها فراهم کنیم و حفظ یک میلیون شاغل در صنعت قطعه‌سازی در زنجیره قطعه‌سازان، خودروسازها و خدمات پس از فروش نهادینه شده است و در کل این پتانسیل در زیرساخت‌های این صنعت و مدیران آن وجود دارد. وی خاطر‌نشان کرد: پتانسیل‌هایی که هم‌اکنون در صنعت قطعه‌سازی مشاهده می‌کنیم زاییده تحریم‌های گذشته بوده و قطعا این تحریم‌ها نیز دستاوردهایی در تعمیق‌بخشی ساخت داخل قطعات مورد نیاز کشور به همراه دارد که خود می‌تواند کشور را در مسیر دستیابی به اهداف صنعتی بیش از پیش کمک کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بدون تردید این مجموعه اقدامات و توجه به این حوزه نه تنها منجربه کاهش نیروی انسانی نخواهد شد بلکه برای تامین نیازهای ساخت داخل، نیروی انسانی بیشتری در مدار تولید قرار خواهد گرفت و اشتغالزایی بیش از گذشته تقویت خواهد شد.


دولت رونق ساخت داخلی را به دست قطعه سازان سپرد

به گزارش خبرخودرو ٬ صنعت قطعه‌سازی خودرو در کشور امروز با وجود فشارها و مشکلات مختلف حوزه تولید با تنگناهای جدی روبه‌رو بوده که حمایت از کارآفرینان و اتخاذ سیاست‌های راهبردی می‌تواند به رفع موانع کیفی و حتی رشد ارزش افزوده این بخش بینجامد.

به گزارش خبرخودرو ٬ صنعت قطعه‌سازی خودرو در کشور امروز با وجود فشارها و مشکلات مختلف حوزه تولید با تنگناهای جدی روبه‌رو بوده که حمایت از کارآفرینان و اتخاذ سیاست‌های راهبردی می‌تواند به رفع موانع کیفی و حتی رشد ارزش افزوده این بخش بینجامد.

تولید خودرو و در سال‌جاری با وجود تلاش خودروسازان برای افزایش تیراژ روزانه، باز هم دچار مشکلات و چالش‌های فراوانی شده است. طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن‌وتجارت تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین امسال و نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۳۲درصد کاهش یافته است که بسیاری از این خودرو‌‌ها به دلیل کمبود قطعات و به‎صورت ناقص تولید شده‌اند و در انتظار رسیدن قطعات، تکمیل و تحویل به مشتریان هستند.

این در حالی است که با توجه به وضعیت فعلی تولید و کاهش آن از سال گذشته تاکنون، در صورتی که امکان تکمیل این تعداد خودرو ناقص فراهم شود و عرضه آن به بازار سرعت بگیرد، می‌توان به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود. اما آن‎طور که دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید، کمبود نقدینگی و قطعات باعث شده است خودروسازان برای تولید با مشکل مواجه شوند.

نعمت‌بخش درباره ملزومات تکمیل این ۱۵۰هزار دستگاه خودرو ناقص،‎می‌گوید: تدابیر و تمهیدات دولت باید برای تامین نقدینگی خودروسازان به منظور پرداخت مطالبات قطعه‌سازان اجرایی شود تا قطعات موردنیاز به خط تولید برسد.

وی اظهار داشت: قطعه‌سازان برای تامین مواد اولیه داخلی و خارجی خود با مشکل مواجه‌ هستند، فرآیند تامین قطعه طولانی شده و مشکلات ارزی نیز همچنان وجود دارد. بر این اساس اگر به داد این صنعت نرسیم ادامه تولید میسر نخواهد بود.

دعوت از صنعتگران برای ساخت داخلی قطعات

در راستای تحقق برنامه توسعه تولید وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور دستوری خطاب به معاون امور صنایع خود بر ایجاد نمایشگاه قطعات وارداتی شرکت‌های بزرگ و فعال و دعوت از صنعتگران و قطعه‌سازان برای ساخت داخلی کردن این قطعات تاکید کرد. رضا رحمانی در این ابلاغ خطاب به فرشاد مقیمی، مسوول پروژه‌های ساخت داخل وزارت صمت آورده است: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در سال رونق تولید ضرورت دارد به تمامی شرکت‌های فعال و بزرگ از جمله شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، تراکتورسازی تبریز، آلومینیوم‌سازان، شرکت ملی مس، گل‌گهر، چادرملو، سنگان، ایزوایکو، تولید‌کنندگان سیمان، نیروگاه‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، گروه مهنا و.‌.‌. ابلاغ شود که نسبت به ایجاد نمایشگاه قطعات و ملزومات وارداتی مورد نیاز خود اقدام کرده و با فراخوان عمومی از تمامی صنعتگران و قطعه‌سازان برای ساخت داخل کردن آن دعوت کنند. وی در این ابلاغ تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها تا زمان داخلی‌سازی قطعات موردنیاز باید ادامه داشته و گزارش ماهانه از عملکرد و نتایج این موضوع ارائه شود.

در همین رابطه پنجشنبه در جریان بازدید فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت و تابش رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان از تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو‌، ضمن تبیین پتانسیل بالای صنعت قطعه‌سازی بر برنامه‌های وزارت صنعت بر تعمیق‌بخشی عمق ساخت قطعات داخلی تاکید شد.

از سوی دیگر شرکت‌های قطعه‌ساز باوجود مشکلات همچنان در مسیر توسعه تولید در حرکت‌اند. یکی از آنها، شرکت کروز است که از بدو پیدایش خود در سال ۱۳۶۱ تاکنون، استراتژی مشخصی را به عنوان مبنای کار خود در نظر داشته است؛ تامین قطعات و سیستم‌های با کیفیت و مطمئن جهت بر‌آورده کردن نیازهای صنایع کشور‌ همگام با استفاده از فرصت‌های موجود جهت نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی. به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید‌کننده قطعات خودرو کشور، این وظیفه ماست که کیفیت و قابلیت‌های خودرو‌های تولید شده در ایران را بهبود دهیم.

جریان ۱۳۰ برنامه عمق ساخت داخل در صنعت قطعه‌سازی

فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از فرآیند تولید قطعات خودرو در پاسخ به این سوال که وزارت صنعت چه برنامه‌ای برای حفظ اشتغال یک میلیون شاغل در حوزه صنعت قطعه‌سازی دارد، گفت: با توجه به اهمیت و سهم صنعت قطعه‌سازی در اشتغال کشور و نیز با تاکید بر اهداف دشمن در لطمه وارد کردن به این صنعت، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی را برای تعمیق‌بخشی به عمق ساخت قطعات داخلی دارد و با بازدید از این توانمندی‌ها در صنعت قطعه‌سازی، در جریان ۱۳۰ برنامه عمق ساخت داخل در صنعت قطعه‌سازی قرار گرفتیم.

وی افزود: طبق بر‌آوردهای صورت گرفته حدود ۶۸برنامه از این برنامه‌ها برای سال‌جاری قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت و زمینه به حداقل رسیدن وابستگی به خارج را فراهم می‌کند.

مقیمی با تاکید بر تضمین حفظ و صیانت اشتغال در صنعت قطعه‌سازی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اعتقاد دارم که در دوران فشار و تحریم قابلیت کارآفرینی و خلاقیت بیش از گذشته ایجاد می‌شود و این همان فرصت‌هایی است که مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند که فرصت‌های تحریم را نادیده نگیریم، گرچه باید برای محدودیت‌های ایجاد شده نیز راهکار تعریف کنیم که یکی از این راهکارها در کنار سایر راهکارهای پیش‌بینی شده، تعمیق‌بخشی به عمق ساخت داخل است.

معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در ادامه گفت: با توجه به در اختیار داشتن‌ منابع مادی، انسانی و فکری این تنها گزینه ما برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران خواهد بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا صنعت قطعه‌سازی توانایی کمک به رشد صنعت خودروسازی کشور را خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه ۸۲ درصد از خودروهای پر‌تیراژ را قطعه تشکیل می‌دهد و تنها ۱۸ درصد در داخل کمپانی‌های خودروسازی متمرکز است امروز در این بازدید توان بالای صنعت قطعه‌سازی را مشاهده کردیم، بنابراین هرچه صنعت قطعه‌سازی توانمندتر باشد به طور حتم خودروسازها نیز در شرایط بهتری می‌توانند فعالیت کنند.

مقیمی ضمن تشکر از تلاش‌های انجام شده در صنعت قطعه‌سازی کشور به جهت ارتقای کیفیت و داخلی‌سازی در خصوص اتخاذ راهکارهای در کوتاه‌مدت، بلند‌مدت و میان‌مدت برای صنعت قطعه‌سازی به جهت برون‌رفت از مشکلات بیان کرد: باید شرایط لازم را برای تامین قطعات خودروسازها فراهم کنیم و حفظ یک میلیون شاغل در صنعت قطعه‌سازی در زنجیره قطعه‌سازان، خودروسازها و خدمات پس از فروش نهادینه شده است و در کل این پتانسیل در زیرساخت‌های این صنعت و مدیران آن وجود دارد. وی خاطر‌نشان کرد: پتانسیل‌هایی که هم‌اکنون در صنعت قطعه‌سازی مشاهده می‌کنیم زاییده تحریم‌های گذشته بوده و قطعا این تحریم‌ها نیز دستاوردهایی در تعمیق‌بخشی ساخت داخل قطعات مورد نیاز کشور به همراه دارد که خود می‌تواند کشور را در مسیر دستیابی به اهداف صنعتی بیش از پیش کمک کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بدون تردید این مجموعه اقدامات و توجه به این حوزه نه تنها منجربه کاهش نیروی انسانی نخواهد شد بلکه برای تامین نیازهای ساخت داخل، نیروی انسانی بیشتری در مدار تولید قرار خواهد گرفت و اشتغالزایی بیش از گذشته تقویت خواهد شد.


داخلی سازی و خودکفایی ٬ برگ برنده قطعه سازان
به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو بیان داشت در شرایط موجود یکی از برگه های برنده هر تولیدکننده ای، داخلی سازی و خودکفایی در زمینه تولید قطعات است.
داخلی سازی و خودکفایی برگ برنده تولیدکنندگان

به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو بیان داشت در شرایط موجود یکی از برگه های برنده هر تولیدکننده ای، داخلی سازی و خودکفایی در زمینه تولید قطعات است.

محمد شهپری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: در گذشته با توجه به نرخ پایین ارز و شرایط مناسب برای مبادلات تجاری و علمی، به راحتی می توانستیم دانش مورد نیاز خود را وارد و بومی سازی کنیم و همین بومی سازی دانش موجب دسترسی راحت تر و ارزان تر به قطعات مورد نیاز کارخانه ها و متقاضیان داخلی می شد و زمینه ساز ایجاد شغل های جدیدی نیز باشیم.

وی افزود: امروز متاسفانه با وجود سایه تحریم ها، در زمینه تولید قطعات با دو مساله مهم مواجه هستیم. یکی کمبود نقدینگی است چرا که با وجود افزایش نرخ ارز ، ورود دانش به کشور نیازمند هزینه های چند برابری نسبت به گذشته است. از سوی دیگر در شرایط کنونی امکان انتقال دانش بصورت قانونی و رسمی برای شرکتهای خارجی نیز وجود ندارد و این شرکتها نمی توانند با وجود محدودیت هایی که به واسطه تحریم ها ایجاد شده است دانش و سخت افزار مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهند.

شهپری اظهار داشت: با تمام این تفاسیر اینطور نیست که گفته شود به هیچ وجه امکان ورود دانش و تجهیزات مورد نیاز برای بومی سازی وجود ندارد. ما امروز شاهدیم کسانیکه که به این کار عشق می ورزند با وجود تمام سختی در شرایط فعلی باز دست از تلاش برنداشته اند و کم و بیش اقدامات خوبی صورت می دهند.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اظهار داشت: کشور ما امکانات بالقوه خوبی برای پیشرفت در زمینه تولید قطعات دارد. از جمله اینکه قیمت مواد اولیه مانند فولا و مس، آلومینیوم و محصولات پتروشیمی نازل تر از قیمت این مواد در خارج از کشور است. بطور مثال قیمت هر کیلو ورق مس در بازار جهانی 6 دلار است ولی در کشور ما با کیلویی 4 دلار عرضه می گردد . همچنین نرخ پایین انرژی و دستمزد کارگران نیز از جاذبه بالایی برای راه اندازی خط تولید و تعمیق در ساخت برخوردار است .

محمد شهپری با بیان اینکه در حال حاضر صادرات در حوزه قطعات نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است و عمده صادرات نیز به کشور های حاشیه خلیج فارس و عراق و سوریه می باشد. گفت: در شرایط کنونی اگر بتوان کیفیت قطعات تولیدی داخل کشور را به حد استانداردهای جهانی رساند به دلیل پایین تر بودن هزینه های تولید و به نسبت آن قیمت تمام شده کمتر، به راحتی می توان صادرات را ارتقاء داد و از این طریق اقدام به ارزآوری کرد.

وی افزود: دولت در راستای کمک به صنعت قطعه سازی، تسهیلات خوبی در نظر گرفته بود که 4 هزار میلیارد تومان از آن در اسفندماه سال 97 در اختیار قطعه سازان قرار گرفت. همچنین 844 میلیون یورو دیگر نیز قرار شد توسط بانک مرکزی به عنوان مابقی تسهیلات پرداخت شود که تا کنون پرداخت نشده است . البته در شرایط اقتصادی فعلی به نظر نمی رسد بتوان به آن جامه عمل پوشاند.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در پایان اعلام داشت: خودرو سازان در حال حاضر در تلاش برای بومی سازی و تعمیق در ساخت خودروهای بروزتر هستند. بطور ویژه ایران خودرو به دنبال بومی سازی و راه اندازی خط تولید خودروهای جدید پروژه 301 است و سایپا نیز در رابطه با بومی سازی خودروی sp100 گام هایی را برداشته است. انتظار می رود بتوان تا پایان سال 98 این پروژه ها بطور کامل راه اندازی شوند.


قطعه ساز بدون حمایت خودروساز قادر به توسعه دانش و تکنولوژی نیست

به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرواعلام می کند که کاهش تولید خودرو در سال 97 نسبت به سال پیش از آن، صددرصد به عدم تامین قطعه و مسائل و مشکلاتی بر می گردد که مشکل عدم تامین قطعه را به وجود آورده است.

کاهش تولید خودرو، به عدم تامین قطعه و دلایل مسبب آن بر می گردد

به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرواعلام می کند که کاهش تولید خودرو در سال 97 نسبت به سال پیش از آن، صددرصد به عدم تامین قطعه و مسائل و مشکلاتی بر می گردد که مشکل عدم تامین قطعه را به وجود آورده است.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درخصوص کاهش تولید خودروسازان در سال 97 و تاثیر کمبود قطعه در این میزان کاهش گفت: کاهش تولید خودرو، به طور صددرصد به عدم تامین قطعه و مسائل و مشکلاتی برمی گردد که مشکل عدم تامین قطعه را به وجود آورده است.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: بعد از برجام، فرصت سوزی بسیاری صورت گرفت. بعد از برجام می توانستیم با هدف گذاری و استراتژی درست و برنامه ریزی و تصمیم سازی و حمایت دولتمردان و بسیاری مسائل دیگر از فرصت های خوب بعد از برجام استفاده کنیم.

رضایی افزود: هم خودروساز فرصت سوزی کرد و هم به تبع آن قطعه سازان فرصت سوزی کردند. خودروسازان باید در نوع قراردادها توجه بیشتری را لحاظ می کردند و لازم بود در قراردادها نوآوری ها در خصوص خودروهایی که در داخل کشور ساخته می شود در نظر گرفته شود تا این نوآوری ها از کشور مبدا به خودروسازی کشور ما منتقل شود. همچنین خودروسازان باید در مرکز تحقیقات خود، هم از نظر نیرو و هم از نظر زیرساخت، خود را بیش از این تجهیز می کردند و این دانش را راحت تر بومی سازی می نمودند.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: از طرف دیگر باید در قراردادها نسبت به توسعه دانش و تکنولوژی و به روز کردن سخت افزاری قطعه سازان نیز توجه ویژه ای لحاظ می شد. قطعه ساز به تنهایی نمی تواند در این راه پیش رود و لازم است حاکمیت و خودروسازان در این حوزه ها موثر باشند که متاسفانه این اتفاقات نیفتاد.

رضایی افزود: از طرف دیگر دولت به جای توجه ویژه به صنعت خودرو، با قیمت گذاری دستوری مانع بروزرسانی خودروسازان شد و قطعه سازان نیز به تبع آن با مشکلاتی مواجه شدند و پرداخت مطالبات قطعه سازان دائما به تاخیر می افتاد. مجموعه این عوامل موجب شد تولید خودرو کاهش یابد زیرا قطعات مورد نیاز تولید خودرو تامین نمی شد.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو درخصوص نوع قطعاتی که کسری آنها منجر به کاهش تولید خودرو شده است، گفت: به نظر بنده حدود 70 درصد کسری قطعات، مربوط به قطعات خارجی و 30 درصد کسری قطعات مربوط به قطعات داخلی است که البته بخشی از مواد اولیه قطعات داخلی نیز وارداتی است؛ کمبود نقدینگی نیز همواره بر مشکلات دامن زده است.


قطعه سازان بالاترین اهلیت را برای خرید سهام خودروسازان دارند

به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در نشست خبری درخصوص واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها گفت: واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها باید به خوبی انجام شود؛ تا این لحظه، خصوصی سازی در کشور ما سابقه درخشانی نداشته است، لذا اگر قرار باشد خصوصی سازی به شیوه سابق صورت گیرد با آن مخالف هستیم.

به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در نشست خبری این انجمن با اصحاب رسانه اعلام می کند که واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها باید پس از تجدید ارزیابی شرکت های خودروساز صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مازیار بیگلو در این نشست خبری درخصوص واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها گفت: واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها باید به خوبی انجام شود؛ تا این لحظه، خصوصی سازی در کشور ما سابقه درخشانی نداشته است، لذا اگر قرار باشد خصوصی سازی به شیوه سابق صورت گیرد با آن مخالف هستیم.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: سهام دولت باید به کسانی واگذار شود که اهلیت دارند و قطعه سازان بالاترین اهلیت را دارند. وی میزان مطالبات دو خودروساز را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این مبلغ رقمی بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان سررسید شده که این رقم معادل همان رقمی است که قرار شد بانک مرکزی به قطعه‌سازان پرداخت کند تا از این وضعیت خلاص یابیم.

بیگلو افزود: نکته دوم این است که سهام باید با قیمت واقعی واگذار شود و درخواست ما تجدید ارزیابی شرکت های ایران خودرو و سایپا است.

وی میزان مطالبات دو خودروساز را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این مبلغ رقمی بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان سررسید شده که این رقم معادل همان رقمی است که قرار شد بانک مرکزی به قطعه‌سازان پرداخت کند تا از این وضعیت خلاص یابیم.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو درخصوص برگشت شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری خودرو گفت: شایعاتی در مورد برگشت شواری رقابت مطرح می شود اما اگر قرار باشد شورای رقابت به مساله قیمت گذاری خودرو بازگردد باید با فرمول جدید برگردد.

وی گفت: ما قطعه سازان مجاز به استفاده از ارز سامانه سنا نیستیم و از ارز نیمایی استفاده می نماییم که این ارز نه تنها ارزان نشده بلکه 50 درصد نیز افزایش قیمت داشته است.

بیگلو درخصوص خودرو پژه 301 گفت: خودکفایی در پروژه پژو 301 با 60 درصد آغاز شده و تا پایان سال به 80 درصد می رسد و موتور این خودرو را مرکز تحقیقات موتور گروه صنعتی ایران خوردو تولید نموده است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: برآورد ما این است که در سال 99 وابستگی خارجی نخواهیم داشت.


پیشنهادات 10 گانه انجمن همگن قطعه سازان به وزیر صمت

به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اعلام می کند که تسهیلات 844 میلیون یورویی که برای تخصیص به مطالبات قطعه سازان توسط هیات دولت مصوب شده تاکنون پرداخت نشده و به همین دلیل، اکثر قطعه سازان کشور با چالش و بحران جدی مواجه شده اند.

به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اعلام می کند که تسهیلات 844 میلیون یورویی که برای تخصیص به مطالبات قطعه سازان توسط هیات دولت مصوب شده تاکنون پرداخت نشده و به همین دلیل، اکثر قطعه سازان کشور با چالش و بحران جدی مواجه شده اند.

آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درخصوص آخرین وضعیت مطالبات قطعه سازان از خودروسازان اظهار داشت: تسهیلات 844 میلیون یورویی برای پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط هیات دولت مصوب شده که تاکنون حتی 1 یورو از این مبلغ پرداخت نشده است. در زمان تصویب، 844 میلیون یورو معادل با 7 هزار میلیارد تومان بود که البته امروز تقریبا معادل با 11 هزار میلیارد تومان است و به دلیل تامین نشدن این مبلغ، اکثر قطعه سازان کشور با چالش و بحران جدی مواجه شده اند.

وی افزود: بخش زیادی از مطالبات معوق قطعه سازان مربوط به تسهیلات مصوبی است که هنوز تامین و پرداخت نشده و بنابراین خودروسازان و قطعه سازان قادر به تامین نقدینگی نبوده اند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: درخصوص تسهیلات 844 میلیون یورویی، تقاضای ما این است که بانک های عامل با بانک مرکزی، یورو را تسویه کنند و درخواست کننده تسهیلات با بانک عامل بنا به درخواست خودش، به صورت ریالی یا ارزی بدهکار شود.

محبی نژاد گفت: انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور به زودی جلسه ای را با وزیر صمت خواهند داشت که طی آن، موارد 10 گانه پیشنهادات این انجمن ارائه خواهد شد و درصورتیکه این 10 مورد، سریعا عملیاتی و اجرایی نشود متاسفانه شاهد تبعات و آثار منفی فراوانی در صنعت خودرو و به تبع آن در اقتصاد کلان کشور خواهیم بود و موج ورشکستگی و بیکاری قطعه سازان و کارگران این بخش را در پی خواهد داشت.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: همانگونه که سال گذشته اقداماتی را انجام دادیم و در نتیجه آن، 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنعت خودرو تخصیص یافت و از مرگ قطعی این صنعت جلوگیری به عمل آمد، امسال نیز بایستی به صورت حاکمیتی، حمایت مناسب در جهت تحریم شکنی از این صنعت صورت گیرد.

محبی نژاد تصریح کرد: درخواست ما حمایت در جهت تحریم شکنی است و ما انتظار حمایت خاصی را از دولت و حاکمیت نداریم؛ صنعت خودرو به صورت مستقیم تحریم شده و تنها بخش خصوصی ای که مورد تحریم مستقیم آمریکا قرار گرفته قطعه سازی کشور است زیرا صنایع پتروشیمی و نفت و گاز همگی دولتی بوده و مازاد منابع ارزی نیز دارند، اما قطعه سازان به منابع ارزی نیاز دارند و تحریم نیز شده اند و نقدینگی نیز ندارند و در نهایت، محصول نهایی را مستقیما به مردم ارائه می دهند.


بانک مرکزی عامل بازدارنده تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانجات است

به گزارش خبرخودرو، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بانک مرکزی به عنوان عامل بازدارنده تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانجات عمل می کند و وظیفه خود را در راستای ورود سرمایه در گردش به تولید، فراموش کرده است.

به گزارش خبرخودرو، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بانک مرکزی به عنوان عامل بازدارنده تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانجات عمل می کند و وظیفه خود را در راستای ورود سرمایه در گردش به تولید، فراموش کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، فرهاد بهنیا در این نشست خبری گفت: در حال حاضر حدود 160 هزار دستگاه خودرو ناقص کف کارخانجات وجود دارد که سرمایه ای معادل با 7 هزار میلیارد تومان است.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: سهم سایپا از خودروهای ناقص 63 هزار دستگاه و مابقی خودروهای ناقص متعلق به شرکت ایران خودرو می باشد.

بهنیا گفت: اگر تسهیلات 7 هزار میلیارد تومانی پرداخت و خودروها تکمیل شده بود قیمت خودرو به شکل چشم گیری کاهش می یافت.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: امیدواریم ریاست جمهوری با اختیارات خود دستورات لازم را در این خصوص داشته باشند.

بهنیا گفت: وزیر صمت که گویا از بانک مرکزی ناامید شده به خودروسازان اعلام نموده که با فروش اموال غیرتولیدی، نقدینگی حاصل را به چرخه تولید وارد نمایند.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: شرکت های سایپا و ایران خودرو باید در حالت سودده و در بهترین وضعیت خود واگذار شوند.

بهنیا گفت: متاسفانه سیاست های بانک مرکزی موجب افزایش زیان انباشته خودروسازان شده است.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: یکی دیگر از مشکلات قطعه سازان، مشکلات مالیاتی است. قطعه سازان با افزایش نرخ ارز با بحران های مختلفی مواجه شده اند.

وی گفت: خودروسازان کشور نباید ورشکست شوند، تجدید ارزشیابی ایران خودرو، ارزشی را ایجاد می کند که زیان انباشته این خودروساز را جبران می کند و حداقل افزایش 5 برابری ارزش سهام این شرکت را به وجود خواهد آورد به طوریکه ارزش واقعی ایران خودرو پس ار ارزیابی، 250 هزار میلیارد تومان خواهد بود. بنابراین لازم است که پیش از واگذاری سهام، تجدید ارزیابی صورت گیرد.

بهنیا گفت: در شرایط فعلی و بدون تجدید ارزیابی، برای خرید سهام دولت در خودروسازی ها بهتر است یک کنسرسیوم نسبت به این امر اقدام کند و در این صورت می توان مطالبات قطعه سازان از خودروسازان را بخشی از پرداخت برای خرید سهام در نظر گرفت.


پرداخت تسهیلات 844 میلیون یورویی صنعت خودرو تا یک هفته آینده آغاز می شود

به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اعلام می کند که طبق توافق انجام شده و هماهنگی معاون بانک مرکزی، معاون وزیر صمت و رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شواری اسلامی، مقرر است پرداخت تسهیلات 844 میلیون یورویی مصوب، ظرف 1 هفته آغاز شود.
 

به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اعلام می کند که طبق توافق انجام شده و هماهنگی معاون بانک مرکزی، معاون وزیر صمت و رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شواری اسلامی، مقرر است پرداخت تسهیلات 844 میلیون یورویی مصوب، ظرف 1 هفته آغاز شود.

آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: در هماهنگی معاون بانک مرکزی، معاون وزیر صمت و رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شواری اسلامی، مقرر شد مهلت 844 میلیون یورو تسهیلات مصوب که خاتمه پیدا کرده بود، تمدید شود.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور افزود: طی جلسه ای که بانک مرکزی با بانک های عامل برگزار خواهد کرد، تسریع در پرداخت صورت می گیرد و پرداخت این تسهیلات آغاز خواهد شد.

محبی نژاد تصریح کرد: قرار است با هماهنگی با بانک های عامل، دستورالعمل اجرایی به صورت بروز شده به بانک ها ابلاغ شود تا بانک ها بتوانند این اقدام را انجام دهند و پرداخت تسهیلات آغاز شود.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور افزود: این موضوع مورد توافق قرار گرفته و قرار است ظرف مدت حداکثر 1 هفته عملیاتی شود.

محبی نژاد در پایان گفت: این توافقی است که روز گذشته صورت گرفت و امیدواریم که پرداخت تسهیلات مصوب 844 میلیون یورویی، اینبار محقق شود.


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال