امروز ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
«حمایت» از ضعف مدیریتی خودروسازان گزارش می دهد
چشم انتظاری برای کاهش قیمت خودرو
بازار خودرو تحت تاثیر ثبات قیمت ارز و افزایش تولید خودروسازان در یک هفته گذشته ثبات نسبی داشته است. فعالان بازار بر این باورند که در صورت مدیریت مناسب عرضه از سوی خودروسازان این ثبات می‌تواند زمینه کاهش قیمت خودرو را فراهم آورد. به خصوص آنکه در شرایط فعلی تقاضای چندانی در این بازار وجود ندارد. ثبات قیمت ها در اولین هفته دی ماه سبب شد آن بخش از تقاضا که به دنبال تبدیل سرمایه نقدی خود به خودرو بود تا از این مسیر علاوه بر حفظ سرمایه، سودی را نیز به دست بیاورد برای ورود به بازار تردید کند. همچنین آن بخش از فعالان بازار نیز که نگران پر کردن ویترین‌های نمایشگاه‌های خود برای شب عید بودند، تحت تاثیر این اخبار تا حدودی از فعالیت در بازار عقب‌نشینی کردند.
افزایش نرخ ارز و تغییر قیمت بنزین از مهمترین دلایل افزایش قیمت خودرو در آذرماه بود. با کاهش التهابات ناشی از این دو مولفه هفته گذشته شاهد ثبات نسبی در بازار خودرو بودیم. قیمت دلار در بیشتر روزهای هفته گذشته در کانال 12 هزار تومان قرار داشت این‌در حالی بود که در آذرماه نرخ دلار به کانال 14 هزار تومان نیز وارد شده بود. از سویی دیگر هیجاناتناشی از تغییر قیمت بنزین نیز در هفته اول دی ماه به تدریج تخلیه شد و  این مساله موجب کاهش هیجانات روانی در این بازار شد.
همچنین یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر ثبات نسبی قیمت ها در بازار خودرو، افزایش تولیدات خودروسازان بود. در شرایطی که برخی فعالان تاثیر نرخ ارز را روی قیمت خودرو پررنگ می‌دانند، برخی دیگر معتقدند در شرایطی که وضعیت عرضه به بازار مساعد باشد، نرخ ارز نمی‌تواند تاثیر چندانی روی قیمت‌ها در بازار داشته باشد.این بخش از فعالان دلیل آرامش بازار طی هفته گذشته را اخباری می‌دانند که در ارتباط با افزایش تیراژ دو خودروساز بزرگ کشور در فضای رسانه‌ای منتشر شد.

   آخرین نوسانات قیمتی در بازار
بررسی بازار در نخستین روز هفته حاکی است که خودروها تغییر قیمتی محسوسی نسبت به هفته گذشته نداشته‌اند و با همان قیمت‌های پنجشنبه گذشته (پنجم دی‌ماه) معامله می‌شوند، هرچند که کمبود مشتری همچنان یکی از مهمترین مشخصه‌های این روزهای بازار است. روز گذشته در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ بسته به تنوع رنگ با قیمت ۵۳.۶ تا ۵۳.۹ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به نرخ ۴۹.۵ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته قبل ۵۶.۵ میلیون تومان قیمت خوردند. در نخستین روز هفته، تیبای صندوق‌دار با رینگ فولادی ۵۹ میلیون تومان، تیبای صندوق‌دار با رینگ آلومینیومی ۶۱ میلیون تومان، تیبا ۲ با رینگ فولادی ۶۱ میلیون تومان، تیبا ۲ با رینگ آلومینیومی ۶۶ میلیون تومان و ساینا ۶۶.۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده ۸۹.۵ میلیون تومان، تیپ ۲ فول آپشن ۹۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ساده و فول آپشن به ترتیب ۱۰۷ و ۱۱۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶  V۸ ساده و فول آپشن به ترتیب ۱۰۸ و ۱۱۳.۵ میلیون تومان و پژو پارس LX با موتور TU۵‌  به نرخ ۱۲۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.
در گروه مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه چانگان ۲۰۵ میلیون تومان، دانگ فنگ اچ. سی. کراس ۱۶۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ به بهای۳۸۱ میلیون تومان، هایما S۷ به قیمت ۳۱۶.۵ میلیون تومان، هایما S۵‌ به نرخ ۲۸۶ میلیون تومان، سراتو شرکتی سایپا ۳۲۷ میلیون تومان و جک S۵ به بهای ۳۰۳ میلیون تومان قیمت خوردند.
البته شرایط برای خودروهای دوگانه سوز متفاوت است و در این بازار شاهد اصل قابل توجه بین خودروهای بنزین سوز و دوگانه سوز هستیم.  گزارش ها از بازار خودروی پایتخت حاکی از اختلاف ۲۰ تا ۳۸ میلیون تومانی خودروهای دوگانه‌سوز در مقایسه با خودروهای مشابه بنزین‌سوز است؛ موضوعی که به گفته کارشناسان، وجود عرضه کم و تقاضای زیاد پس از سهمیه‌بندی سوخت عامل اصلی آن به شمار می‌رود. روز گذشته هر دستگاه پژو ۴۰۵ GLX بنزینی ۷۹.۵ میلیون تومان در بازار قیمت خورد، اما نمونه دوگانه‌سوز آن با ۹۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در حالی که پژو پارس ساده بدون تغییر قیمت محسوس در مقایسه با هفته گذشته ۱۰۴ میلیون تومان قیمت خورده، نوع دوگانه‌سوز آن ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.
این اختلاف در سمند فاحش‌تر است، به طوری که سمند LX  حدود ۸۴.۵ میلیون تومان قیمت دارد، اما نوع دوگانه‌سوز آن ۱۲۲.۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. به گفته کارشناسان، عرضه کم سمند دوگانه‌سوز سبب شده بود تا از همان ابتدای طرح سهمیه‌بندی بنزین، نوع بنزینی و دوگانه‌سوز این خودرو با اختلاف ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومانی در بازار به فروش برسند.

  شرط کنترل قیمت ها در بازار شب عید
چه بازار به دلیل ثبات نرخ ارز آرام شده باشد، چه تحت‌تاثیر اخبار افزایش تولید شرکت‌های خودروساز، آنچه مهم است آرامش بازار و ثبات قیمت‌ها زمینه را برای رسیدن خودرو به دست مشتری واقعی فراهم می‌کند. هرچند سیاست‌گذار کلان بخش خودرو نمی‌تواند برای کاهشی شدن نرخ ارز برنامه‌ریزی کند، اما چنانچه بتواند کفه عرضه به نسبت تقاضای موجود در بازار را هرچه سنگین‌تر کند، از این مسیر می‌تواند تا حدود زیادی نوسان قیمتی محصولات خودروسازان را در بازار شب عید کنترل کند.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال