امروز ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
در حالیکه معاملات به حدود یک چهارم وضعیت نرمال رسیده اما نرخ ها کاهش نیافت
در حالی که در دو سال گذشته معاملات مسکن در بیشتر ماه ها با رکود همراه بوده اما قیمت ها کوتاه بیا نیست و در این مدت افزایش 185 درصدی داشته است. تازه ترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن در بهمن ماه نیز نشان می دهد با وجود کاهش 70 درصدی معاملات در این ماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته قیمت ها 97 درصد افزایش یافته است. گزارش بانک مرکزی همچنین نشان می دهد نرخ مسکن در بهمن نسبت به دی ماه افزایش حدود 4 درصدی داشته است.
بازار مسکن یکی از بدترین دوره های خود را تجربه می کند. کم توجهی به عرضه مسکن از سویی و افزایش نرخ تورم از سویی دیگر افزایش 400 تا 600 درصدی قیمت ها در هفت سال گذشته را رقم زده و خانه دار شدن را به رویایی دست نیافتنی برای مردم تبدیل کرده است. ارزیابی ها نشان می دهد مدت زمان انتظار برای خرید خانه به 100 سال رسیده است. طبق گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران طی بهمن ماه به 
28 میلیون و 300 هزار تومان رسیده که در مقایسه با دی ماه امسال ۳.۷ درصد و نسبت به بهمن پارسال ۹۷.۲ درصد افزایش یافت؛ هرچند میانگین رشد قیمتها از حدود ۱۰ درصد که در نیمه نخست امسال با آن مواجه بودیم به ۳.۳ درصد در نیمه دوم رسیده است. 
 از کاهش 70 درصدی معاملات تا افزایش 97 درصدی قیمتها در یکسال در حالت کلی به دلیل افزایش قیمتها طی سه سال گذشته در بیشتر ماهها خرید و فروش کساد بوده است. بهمن امسال ۳۹۱۷ معامله مسکن در تهران به امضا رسید که رشد ۱۱.۵ درصد نسبت به ماه قبل و کاهش ۷۰ درصد را نسبت به ماه مشابه سال قبل  نشان می دهد. در واقع معاملات به حدود یک چهارم وضعیت نرمال بازار رسیده اما نرخها کوتاه بیا نیست.
از بهمن ۱۳۹۶ که میانگین قیمت خانه در تهران متری ۵.۵ میلیون تومان بود تا کنون قیمتها ۴۱۴ درصد افزایش یافته است. قیمتها نسبت به بهمن ۱۳۹۷ هم ۱۸۵ درصد رشد یافته و در مقایسه با بهمن ۱۳۹۸ افزایش ۹۷ درصدی نشان می دهد. در واقع بازار مسکن بدون توجه به ظرفیت و توان طرف تقاضا در حال متوازن کردن خود با بازارهای موازی از جمله ارز و طلا بوده و در بازه میان مدت با آن تراز شده است.

 گرانی زمین و افزایش قیمت مصالح
متهم ردیف اول در گرانی مسکن قیمت زمین است. همچنین قیمت مصالح ساختمانی نیز با افزایش عجیب و غریبی رو به رو بوده است. بر اساس گزارش ها قیمت مصالح بعضا تا بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است. به طور مثال میلگرد در پایان سال ۱۳۹۶ کیلویی ۱۲۰۰ تومان بوده که هم اکنون به کیلویی ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان رسیده است. هر پاکت سیمان نیز کمتر از ۱۰ هزار تومان بوده که هم اکنون پاکتی ۴۸ هزار تومان به دست مصرف کننده نهایی می رسد. البته هر پاکت سیمان درب کارخانه حدود ۱۸ هزار تومان فروخته می شود اما واسطه ها آنقدر روی این کالا می کشند تا نهایتا با ۱۶۶ درصد رشد قیمت پای پروژه می رسد. 
البته اظهارات مقام های مسئول حاکی از آن است که قیمت خانه های نوساز بیش از اینکه از قیمت مصالح تاثیر گرفته باشد متاثر از دلال بازی و فعالیت سفته بازان بوده است. 
همچنین  هزینه دستگاههای خدماتی مثل شهرداریها و نظام مهندسی نیز با رشد مواجه شده است. طبق محاسبات یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از قیمت هر متر مربع مسکن را هزینه های بالاسری تشکیل می دهد. در هر صورت تجربه سه سال گذشته دست کم این فرضیه را ثابت کرد که بازار مسکن به کسادی معاملات یا توصیه به نخریدن واکنش خاصی نشان نمی دهد. شاید در مقاطعی مثل آذر امسال نرخ رشد ماهیانه ۱.۱ درصد منفی شود اما در میان مدت منحنی بازار صعودی بوده و فقط در زمانهایی که معاملات به شدت افت کرده روند رشد قیمتها کند شده است. بهمن امسال البته در هشت منطقه شهر تهران شامل مناطق ۱، ۳، ۶، ۱۰، ۱۲،۱۳، ۱۵ و ۱۸ نرخ رشد ماهانه منفی شد اما کاهش چندانی نداشت. در منطقه ۱۲ قیمتها ۷.۲ درصد کاهش پیدا کرد اما افت قیمت در دیگر مناطق حتی به یک درصد هم نمی رسید. در منطقه یک قیمتها ۰.۳ درصد، منطقه ۳ بالغ بر ۰.۰۴ درصد، منطقه ۶ به میزان ۰.۲ درصد، منطقه ۱۰ بالغ بر ۲.۶ درصد، منطقه ۱۲ به میزان ۷.۲ درصد، منطقه ۱۳ بالغ بر ۱.۲ درصد، منطقه ۱۵ به میزان ۰.۳ درصد و منطقه ۱۸بالغ بر ۱.۶ درصد پایین آمد اما به طور کلی در مناطق ۲۲ گانه قیمتها نسبت به ماه گذشته 
۳.۷ درصد افزایش یافت.

 خواب کوتاه بازار مسکن
بیت الله ستاریان، کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است که شرایط فعلی بازار شرایط رکود نیست و در حال حاضر با کاهش تقاضا رو به رو هستیم. وی گفت: مسکن در حال حاضر سعی می کند در یک فضای باثبات حرکت کند؛ زیرا معمولا تاثیرات روانی خیلی در این حوزه تاثیر می گذارد و هم اکنون تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار دارد. 
ارزیابی اظهارات کارشناسان از آینده بازار مسکن با توجه به نبود چشم انداز مشخص در قیمت ارز، شرایطی مبهم است اما راهکار آنها برای مدیریت بازار مسکن، ثبات اقتصادی و افزایش تولید در این بخش است. در غیر این صورت به گفته آنها مجددا سایه نوسانات این بازار را تهدید می کند. 

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال