امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
قرارداد اجاره زمین کشاورزی
 
شما می‌توانید ملک مسکونی یا زمین کشاورزی خود را اجاره دهید، البته قرارداد اجاره برای هر کدام متفاوت بوده و مفاد آن هم متفاوت خواهد بود. 
نحوه اجاره دادن زمین کشاورزی در مقایسه با دیگر زمین‌ها متفاوت است. در این قرارداد، موجر در ازای مبلغ معینی و برای مدت مشخصی، زمین کشاورزی خود را به مستاجر اجاره می‌دهد، البته در قرارداد اجاره زمین کشاورزی، اجاره‎ بها نسبت به سایر موارد متفاوت است و این امر بستگی به نحوه توافق طرفین دارد. 
اين اجاره مربوط به مبلغ برداشت محصول و فروش آن است که باید موجر و مستاجر نسبت به آن توافق داشته باشند. موجر و مستاجر باید در مورد مقدار محصول و درصد آن به عنوان مبلغ اجاره به توافق برسند. مالک زمین کشاورزی می‌تواند با مستاجر قرارداد اجاره را منعقد کند و زمین نباید به دولت یا ارگان‌های دولتی تعلق داشته باشد، همچنین زمین نباید در محدوده شهری واقع شده باشد. بالغ و عاقل بودن موجر و مستاجر شرط اصلی هر نوع قراردادی است که بین موجر و مستاجر منعقد می‌شود، قرارداد باید به صورت کتبی منعقد شده باشد و قرارداد شفاهی سندیتی ندارد. دو نفر شاهد هم باید این قرارداد را امضا کنند و در دو نسخه تنظیم شود و یک نسخه از آن نزد موجر و نسخه دیگر نزد مستاجر باقی خواهد ماند. زمانی که مدت قرارداد به پایان رسید، مستاجر موظف است زمین زراعی را به موجر تحویل دهد، البته امکان دارد که موجر قرارداد را برای یک سال دیگر هم تمدید کند. در صورتی که موجر بر روی زمین ملک، درخت یا قناتی دارد باید در قرارداد اجاره مشخص شود و مستاجر نباید بدان آسیبی برساند و البته نحوه استفاده مستاجر از این موردی که بر روی زمین کشاورزی وجود دارد باید مشخص شود. در صورتی که قرارداد شفاهی بین موجر و مستاجر منعقد شده باشد، و قرارداد کتبی موجود نباشد، فقط سخنان شاهدان می‌تواند برای حل دعاوی مربوط به زمین کشاورزی استناد شود. نبود مدرک کتبی خود مشکل بزرگی است و نمی‎توان بدون مدرک و دلیل یکی از طرفین را مقصر شناخت.

نمونه فرم خام اجاره نامه زمین کشاورزی 

بسمه تعالی

اجاره نامه اراضی کشاورزی تاریخ تنظیم: / /

طرفین
این قرارداد در دو صفحه بین. . . ….. . . . . . . . . فرزند ……………………..شناسنامه شماره. . . . . . . . . . . صادره از. . . . . . . . متولد. . . . . . . . . ساکن. . .. . . …………… . . تلفن…………………………………… به عنوان موجر از یک طرف و . . . . . . . . . . ……… فرزند …………………شناسنامه شماره. . . . . . . . . . صادره از. . . . . . . . متولد. . . . . . . . . ساکن. . ……………… . . . . . تلفن………………………………..به عنوان عامل مستأجر از طرف دیگر به منظور اجرای قرارداد اجاره با شرایط زیر منعقد میگردد.
موضوع
عبارت است از انجام فعالیت کشاورزی در زمینه تولید محصولات زراعی در اراضی مزروعی مورد اجاره که به رؤیت مستأجر رسیده است. نشانی اراضی …………………………………………………………….. به مساحت …………………………. .

تعهدات موجر

عبارت است از در اختیار گذاشتن اراضی مزروعی مورد نیاز زراعت دارای حلقه چاه و همچنین. . . . . . . . . . ………. حق آب سهمیه اذن و اجازه استفاده تا انقضای قرارداد را دارد.
تبصره ۱- بهای حق آب می‌بایستی مستأجر به اداره آبیاری پرداخت گردد.
تبصره ۲- هزینه‌های مربوط به سرویس نگهداری چاه مذکور به عهده موجر بوده و مستأجر موظف است در تنظیم برنامه آبیاری اراضی دقت کارشناسی مبذول داشته تا موجبات استهلاک بیش از حد و پیشامد غیرمترقبه را فراهم نیاورد.

تعهدات مستأجر

عبارت است از تهیه و تأمین کلیه نهادها، نیروی انسانی، ماشین آلات، مواد و ملزومات مصرفی از قبیل انواع بذر، کودهای مورد نیاز، سموم دفع آفات نباتی و ماشین آلات کشت، داشت و برداشت و کارگران و سایر پرسنل مورد نیاز جهت انجام امور زراعی مورد نیاز و اعمال مدیریت صحیح و نظارت در تمامی مراحل تولید به نحو مطلوب و شایسته.
بدیهی است رعایت کلیه اصول فنی و زراعت و انجام به موقع عملیات به زراعی و به نژادی و .. در جهت افزایش راندمان تولید و حفظ و تقویت منابع آبی و خاکی مزبور و همچنین رعایت تناوب زراعی ضمن هماهنگی با موجر جزء وظایف قطعی مستأجر می‌باشد و خسارت وارده ناشی از قصور در این گونه امور تنها متوجه مستأجر خواهد بود.

سایر شرایط

مستأجر حق انتقال و یا تسلیم زمین را به دیگری جزئاً و کلاً و سایر طرق متصوره نخواهد داشت.
در طول قرارداد اجاره نامه زمین کشاورزی، موجر حق دارد مورد اجاره را بفروشد که در این صورت مستاجر حق دارد پس از برداشت محصول، زمین عودت دهد. اگرچه مدت اجاره به پایان نرسیده باشد.
موجر حق دارد که مبلغ تعیین شده را از مستاجر دریافت کند اگرچه محصولی از زمین به دست نیاید.
اقامتگاه طرفین همان است که در این قرارداد قید شده است و هر گونه اطلاعیه که به نشانی مذکور ارسال شود به منزله اطلاع خواهد بود مگر این که تغییر نشانی قبلاً به طرف متقابل به صورت کتبی اعلام شده باشد.
کلیه کسورات قانونی احتمالی مربوط به این قرارداد به عهده مستأجر میباشد.
مدت ……. سال زراعی از تاریخ. . . . . . . . . . لغایت. . . . . . . . میباشد.
درمیزان اجاره : میزان اجاره مبلغ . . . . . . . . ………. . معادل. . . ………………… . . . . . . ریال که برای شش دانگ زمینهای مزروعی.
نحوه پرداخت اجاره
مبلغ. . . . . . . . . ……………………. به عنوان بیعانه در ابتدای قرارداد و مبلغ ………………………………. پس از برداشت محصول در. . . . . . . . . . می-بایستی پرداخت شود.
موارد پیش بینی نشده: کلیه موارد مربوط به این قرارداد اجاره نامه زمین کشاورزی تابع موازین قانونی و مقررات جاری کشور میباشد و برای مستأجر حق زارعانه یا ریشه و کارفه ایجاد نخواهد شد.
این قرارداد به موجب قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال ۱۳۷۶ در . . . . . . . . نسخه و هر یک از آن حکم واحد میباشند و به امضاء طرفین رسیده تنظیم گردیده است.

امضاء موجر امضاء مستأجر امضاء تنظیم کننده

شهود : ۱-
۲-
۳-


نمونه قرارداد خرید و فروش با کارخانه


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال